elenaMM77 schreef:En bij hoelang gaat dat dan andersom werken Lieveli?
wat als het dier als 8 weken oud kitten gevonden is en met 4 jaar oud kom jij als huidige eigenaar erachter van wie hij ooit was?
of 1 jaar oude kat verdwijnt, en met 8 jaar kom je erachter van wie die ooit was..
wanneer wordt het verdriet van de huidige eigenaar zwaarwegender..
En wanneer mag je van eigenaarschap spreken, als het dier tussentijd gezworven heeft en er actief gezocht is naar de oude eigenaar?
waarom maakt het je een eigenaar als je een kitten uit een nest haalt en een jaar verzorgd.
Maar waarom ben je geen eigenaar als je een zwerfkat opvangt en 2 jaar lief en leed deelt.
bij diefstal kan ik het mij nog enigzins voorstellen, maar hier was geen sprake van diefstal, maar gewoon verdwijnen van de kat.
Nou moet ik je dit echt voorkauwen? Dat wordt een beetje triest, daar pas ik voor. Als je je mening kracht moet bijzetten met allemaal rare hypothetische situaties dan wil ik het liever hebben over de crowdfundingsactie voor mijn katten.
Thenexttry schreef:En zo voel ik me ook.
Maar ik voel me ook poedersuiker wetende dat als hun dat willen ik in die situatie geplaatst kan gaan worden
Het is voor jullie allemaal een enorme rotsituatie. Ik hoop echt dat ze een keus maken die in jouw voordeel is.