Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:23

lieveli schreef:
Thenexttry schreef:
Ik dacht eigenlijk om mochten ze haar terug willen dat ik voorstel om eventueel met hun dochtertje een kitten uit te zoeken voor hun.

Geld maakt mij niet uit al had ze mij 3000 euro gekost ze is voor mij goud waard ondanks haar soms aparte trekjes

Geef ze gewoon hun kat terug, ze hebben haar 2 jaar gemist. Vervelend voor ja, maar zo dramatisch als je doet vind ik echt overdreven.

Jeetje wat een nare reactie. Behoorlijk harteloos. Natuurlijk heeft TS zich aan het dier gehecht. Als ik mijn kat na twee jaar weer weg moest doen was het ook huilen geweest.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:25

Persoonlijk zou ik het karmatechnisch gezien niet verantwoord vinden om dr toch te houden wetende dat een klein meisje mogelijk heel verdrietig zal worden van die beslissing.

Je hebt wel je wens uitgesproken om dr te houden dus dat is duidelijk voor hun. Nu maar even afwachten wat ze nog te zeggen hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:26

elenaMM77 schreef:
wat zou jij dan doen als je een kat van een jaar oud uit het asiel had gehaald
en twee jaar later, kom je te weten dat de vorige eigenaar hem toch zoekt.

ga je m dan ook teruggeven?

Héle goede vraag! Ja waarschijnlijk wel, ik zou me heel poedersuiker voelen als ik weet dat ik een kat heb die gemist wordt door iemand.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:28

En bij hoelang gaat dat dan andersom werken Lieveli?

wat als het dier als 8 weken oud kitten gevonden is en met 4 jaar oud kom jij als huidige eigenaar erachter van wie hij ooit was?

of 1 jaar oude kat verdwijnt, en met 8 jaar kom je erachter van wie die ooit was..

wanneer wordt het verdriet van de huidige eigenaar zwaarwegender..

En wanneer mag je van eigenaarschap spreken, als het dier tussentijd gezworven heeft en er actief gezocht is naar de oude eigenaar?

waarom maakt het je een eigenaar als je een kitten uit een nest haalt en een jaar verzorgd.
Maar waarom ben je geen eigenaar als je een zwerfkat opvangt en 2 jaar lief en leed deelt.

bij diefstal kan ik het mij nog enigzins voorstellen, maar hier was geen sprake van diefstal, maar gewoon verdwijnen van de kat.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 30-08-16 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 20:29

En zo voel ik me ook.

Maar ik voel me ook poedersuiker wetende dat als hun dat willen ik in die situatie geplaatst kan gaan worden

Roosch

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:30

Je staat gewoon machteloos nu. Ik duim dat je haar gewoon mag houden. :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:31

elenaMM77 schreef:
En bij hoelang gaat dat dan andersom werken Lieveli?

wat als het dier als 8 weken oud kitten gevonden is en met 4 jaar oud kom jij als huidige eigenaar erachter van wie hij ooit was?

of 1 jaar oude kat verdwijnt, en met 8 jaar kom je erachter van wie die ooit was..

wanneer wordt het verdriet van de huidige eigenaar zwaarwegender..

En wanneer mag je van eigenaarschap spreken, als het dier tussentijd gezworven heeft en er actief gezocht is naar de oude eigenaar?

waarom maakt het je een eigenaar als je een kitten uit een nest haalt en een jaar verzorgd.
Maar waarom ben je geen eigenaar als je een zwerfkat opvangt en 2 jaar lief en leed deelt.

bij diefstal kan ik het mij nog enigzins voorstellen, maar hier was geen sprake van diefstal, maar gewoon verdwijnen van de kat.

Nou moet ik je dit echt voorkauwen? Dat wordt een beetje triest, daar pas ik voor. Als je je mening kracht moet bijzetten met allemaal rare hypothetische situaties dan wil ik het liever hebben over de crowdfundingsactie voor mijn katten.

Thenexttry schreef:
En zo voel ik me ook.

Maar ik voel me ook poedersuiker wetende dat als hun dat willen ik in die situatie geplaatst kan gaan worden

Het is voor jullie allemaal een enorme rotsituatie. Ik hoop echt dat ze een keus maken die in jouw voordeel is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:32

Het is niet gezegd dat als de ouders het uitleggen aan de dochter, dat die dochter het niet prima vindt om de kat bij de ts te laten. Kinderen kunnen daar over het algemeen vrij eenvoudig over denken.

Sowieso is er idd voor beide kanten iets te zeggen. En er is geen juiste oplossing waar beide vrede mee kunnen nemen indien de vorige eigenaars de kat terugwillen. Dus hopelijk voor ts doen ze er afstand van met een opgelucht hart, dan is iedereen tevreden.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:33

Ik begrijp serieus het gemierenneuk niet van sommige bokkers hier. De ts is zo eerlijk geweest om die mensen te bellen, haar gegevens te geven enzovoort! Die mensen hebben nog helemaal niet geëist dat hun kat naar huis moet, de vorige eigenaar geeft juist aan dat ze heel goed begrijpt dat ts haar graag houdt.. Beste scenario voor de kat en dan mogen de oude eigenaren ook nog eens elke week langskomen. Zelfs een meisje van 10 kun je vertellen dat dit het beste is voor de kat.
"Breng die kat terug en stel je niet zo aan" slaat echt nergens op, inlevingsvermogen van een bakfiets, ts heeft deze kwestie supernetjes opgelost tot nu toe.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:34

Lieveli,

er staat een hele duidelijke vraag in de eerste zin.. als antwoord geven 'voorkauwen betekent'?

de voorbeelden eronder staan er ter illustratie, hoe grijs het gebied wel niet kan worden.

jouw stelling is namelijk dat de eerste eigenaar altijd dus recht op het dier zou hebben.. als nieuwe eigenaar zou je dan dus altijd de pineut zijn..

mijn vraag aan jou is een hele duidelijke.. is dat zo zwart wit bij jou.. of zit daar nuancering in.. en zo ja waar dan.. waar ligt de grens?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:35

F_Orumster schreef:
Chippen had nu een hoop voorkomen.

Chippen èn registreren. Het domme is dat veel dierenartsen wel chippen, maar registreren moeten de eigenaren vervolgens zelf gaan doen.
En als de website dan even moeilijk te vinden is, of ze registreren bij een andere vage organisatie, of ze vinden het te ingewikkeld, óf de dierenarts heeft het niet duidelijk uitgelegd dat registreren nog moet gebeuren, houdt het op.
Zo lopen er dus keurig gechipte, maar nooit geregistreerde huisdieren rond.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:35

ts ik hoop dat jullie er samen uit komen
je hebt je best gedaan

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:36

Ik zou het als ik die moeder was helemaal niet hebben over het feit dat de kat weer gevonden was. Zou eerst zelf eea uitvogelen en besluiten wat te doen voordat ik dat meisje ermee belast. Dat meisje is allang blij met hun nieuwe poezel.
Ik hou heel veel van mijn katten en zou ze graag weer terugzien maar wel in het belang van de kat blijven denken. Als poes het nu fantastisch heeft waaron zou ik dr dan terug willen halen? Zeker als ik zou verhuizen en alles weer nieuw zou zijn voor poes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:43

Eerlijk gezegd mag je verwachten dat als mensen denken in het belang van de kat, dat ze er dan voor kiezen om het dier bij TS te laten. Fijner voor de kat, fijner voor TS en een goede levensles voor het meisje dat een dier geen speelgoed is dat je maar naar believen heen en weer sleept en zomaar bij een vertrouwd baasje weghaalt.

Willen ze de kat terug dan geven ze daarmee eigenlijk al aan dat ze niet in het belang van de kat denken en hoop ik dat TS een flinke rekening presenteert met de gemaakte kosten, eens kijken of ze de poes dan nog zo graag terug willen :(:)

Niet omdat het je om geld te doen is, maar in het belang van de poes om die gewoon lekker thuis te houden. Want bij de TS is haar THUIS nu gewoon :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:45

nafkedemi schreef:
Hoop voor je dat ze de kat voorop stellen, wat voor mij in zou houden haar bij jou te laten.
geen stress Door een verhuizing.....

Eens met deze quote.

Mijn kat heb ik via het asiel. Kat was op straat gevonden. Twee maanden in het asiel geweest voordat ze bij ons kwam. Het blijft een raar iets om geen geschiedenis te weten.
Vaak eraan gedacht dat er een gezin/ eigenaar moet zijn geweest die haar mist. Ze is nu tien jaar hier.

Anoniem

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:48

Ik moest er stiekem wel om lachen dat er laatst ook een topic liep waarin een oud vrouwtje de TS haar kat had gecatnapped, en dat zij haar kat maar terug moest gaan 'stelen' want het was HAAR kat, of hij nou 6 maanden weg was of niet...

En hier moet TS de kat vooral houden en tegenvoorstellen gaan doen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:49

elenaMM77 schreef:
Lieveli,

er staat een hele duidelijke vraag in de eerste zin.. als antwoord geven 'voorkauwen betekent'?

de voorbeelden eronder staan er ter illustratie, hoe grijs het gebied wel niet kan worden.

jouw stelling is namelijk dat de eerste eigenaar altijd dus recht op het dier zou hebben.. als nieuwe eigenaar zou je dan dus altijd de pineut zijn..

mijn vraag aan jou is een hele duidelijke.. is dat zo zwart wit bij jou.. of zit daar nuancering in.. en zo ja waar dan.. waar ligt de grens?

Nee dat ligt niet zo zwart-wit maar dan kom je dus op hypothetische situaties uit en daar ben ik niet zo van. Heeft TS ook niks aan, het gaat om nu. Toch? Wellicht als ik de kat al 10 jaar had dat ik er dan niet zo happig op zou zijn om hem terug te geven, maar in dit geval ja. Ook al ben ik het met de mensen eens die vinden dat de kat gewoon bij TS thuis is.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:53

pmarena schreef:
Eerlijk gezegd mag je verwachten dat als mensen denken in het belang van de kat, dat ze er dan voor kiezen om het dier bij TS te laten. Fijner voor de kat, fijner voor TS en een goede levensles voor het meisje dat een dier geen speelgoed is dat je maar naar believen heen en weer sleept en zomaar bij een vertrouwd baasje weghaalt.

Willen ze de kat terug dan geven ze daarmee eigenlijk al aan dat ze niet in het belang van de kat denken en hoop ik dat TS een flinke rekening presenteert met de gemaakte kosten, eens kijken of ze de poes dan nog zo graag terug willen :(:)

Niet omdat het je om geld te doen is, maar in het belang van de poes om die gewoon lekker thuis te houden. Want bij de TS is haar THUIS nu gewoon :j

:j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:55

lieveli schreef:
Nee dat ligt niet zo zwart-wit maar dan kom je dus op hypothetische situaties uit en daar ben ik niet zo van. Heeft TS ook niks aan, het gaat om nu. Toch? Wellicht als ik de kat al 10 jaar had dat ik er dan niet zo happig op zou zijn om hem terug te geven, maar in dit geval ja. Ook al ben ik het met de mensen eens die vinden dat de kat gewoon bij TS thuis is.

dank je dat je het toch hebt willen toelichten, dan begrijp ik je posts iets beter nu.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:55

Het is afwachten wat die mensen willen.
En wie zegt dat terugverhuizen niet beter is voor het welzijn van de kat.

Het is lastig.

Onze kat is laatst 2 weken weg geweest. Overal aangemeld en op FB geplaatst.
Die zou ik zelfs na 10 jaar nog ophalen bij anderen.
Ze is van onze zoon en hij is stapelgek op haar.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:11

TS, ik vind het hartstikke dapper van je dat je die mensen gebeld hebt.
Ik heb een dochter van 13. Als mij zoiets zou overkomen denk ik dat ik de kat zou laten waar hij is. Ik zou het mijn dochter wel vertellen en ik denk ook dat ze het zou snappen, kinderen staan daar anders in dan wij, helemaal als het al twee jaar geleden is.
En als ik met een nieuw katje aan zou komen, zou het leed helemaal zo geleden zijn. Echt, kinderen stappen daar veel makkelijker overheen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:17

Wat dapper dat je gebeld hebt ts! Ik snap zeker beide situaties. Wat ik hen zou voorleggen is de kans dat een eventuele terugkeer voor de kat helemaal niet zo fijn hoeft te zijn. Een verhuizing,weer gekoppeld worden aan een andere kat zonder zekerheid dat dat ook goed loopt. Misschien als ze dat beseffen dat ze dan in het belang van de kat kijken en ze bij jou laat,waar ze al 2 jaar gelukkig is met jullie en haar kattenmaatje en dus niet uit die situatie gehaald hoeft te worden zonder zekerheid hoe de eventuele verhuizing zou lopen. Immers is de kans dan ook weer groter dat de kat weer gaat zwerven als ze de verhuizing niet trekt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:25

Diablo schreef:
TS, ik vind het hartstikke dapper van je dat je die mensen gebeld hebt.
Ik heb een dochter van 13. Als mij zoiets zou overkomen denk ik dat ik de kat zou laten waar hij is. Ik zou het mijn dochter wel vertellen en ik denk ook dat ze het zou snappen, kinderen staan daar anders in dan wij, helemaal als het al twee jaar geleden is.
En als ik met een nieuw katje aan zou komen, zou het leed helemaal zo geleden zijn. Echt, kinderen stappen daar veel makkelijker overheen.

Klopt :j
Bij ons thuis is zoiets ook gebeurd toen ik zelf een jaar of 11 was. Poeslief was op stap gegaan en bij een klasgenoot gaan wonen. Daar zat ie nog regelmatig voor het raam.
Daar had ik als kind zijnde minder moeite mee dan mijn moeder :')

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:29

WoW wat een bijzonder verhaal zeg.... Lijkt me ook een hele lastige situatie ! Ben benieuwd hoe dit gaay aflopen.. Denk dat iedereen vooral aan poeslief moet denken, ik vraag me af of die blij wordt van een verhuizing... Maar het is natuurlijk lastig voor beide partijen!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:31

Mijn zoontje van 10 zou echt oprecht ontroostbaar zijn als de kat niet weer terug naar huis zou komen.