[VOLG] Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dagboek van een teefje: ons hetje wordt opgevolgd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:35

Ze gaat echt compleet over de emmer als je het negeert. En het gaat ook niet 'over'. Het is echt complete paniek.
Let wel; we gaan er pas op af als ze net even stopt met blaffen dus we belonen het blaffen niet.
We bouwen gewoon langzaam af en anders gaat de bench er over een paar dagen uit.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:01

Ik heb ook een hond die de bench nooit geaccepteerd heeft, zonder sliep hij als een roosje

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:03

Wat zou jouw suggestie dan zijn, Maartje1990?

Mare heeft nog nooit alleen geslapen, altijd omringd door mama, broertjes en zusjes. En nu ineens moet ze alleen slapen. Liefst de nacht door. Ik kan me goed voorstellen dat het niet fijn voelt voor haar. Waarom dat niet gewoon accepteren, het wordt echt beter.

TS, je hebt wel een puppydame met karakter gekregen zeg.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:06

Uiteindelijk is het een pupje van 8 weken oud die idd nog nooit alleen heeft hoeven slapen
Hier ook gewoon op geleide van de pup zelf gedaan en nu geen enkel probleem
De 1 word 5jaar en nummer 2 is bijna 8 maanden
Heeft bij beiden ook maar hooguit een week geduurd trouwens

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:38

Sommige zijn van geen keuze pup. Je gilt maar en raakt maar in paniek je kan toch niets en ooit wordt je zo moe dat je om valt. NOOIT aan beginnen. Zo bouw je geen vertrouwensband op maar meer geef je het idee ik bepaal en jij zoekt het maar uit.

Wat ik overigens ook doe met pups is wat te knagen geven bij slapen gaan. Bench in en 15 minuten knagen en dan knagen ze zich in slaap. Ik nam daar van die buffelhuud staafjes voor van 100 in een pak. Eenmaal de bench geaccepteerd en er gelijk relaxt in bouwde ik het af tot een koekje voor het slapen gaan ;)
De eerste tijd bij piepen niets zeggen dan je hand tegen tralies en met vingers contact maken. Niets zeggen maar laten voelen dat je er bent. Ook dit is vlot af gebouwd.

Ook neem ik best redelijke bench en grote zachte knuffel. Kunnen ze tegen en op hangen. Veel fijner dan kaal kleed en tralies.

Oh en wat gemekker terwijl er niets te mekkeren is zou ik ook met een NEE bestraffen. Op meubels knagen ook idd corrigeren. Ik bijt gerust in oor als ik echt mijn punt duidelijk wil maken. Ik train vanuit wederzijds vertrouwen en duidelijkheid en je kan niet alleen positief opvoeden vind ik. Ik wil gerust speelgoed aan bieden maar bij steeds meubels aanvallen zou ik snel klaar zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:47

Ik weet niet of je daarmee per se je vertrouwensband schaadt omdat ik niet weet of ze het per se koppelen.

Maar ik vind het gewoon echt hartverscheurend en onnodig.

Vannacht slapen we dus gewoon weer hier beneden... En ik hoop dat mn vrouw snel thuis is want ik ben hard toe aan bed :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:51

Paar goedkope tshirts halen, nachtje dragen en in de bench leggen. Geur van baasje in de buurt helpt ook en kan jij in bed slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:57

Heb ik ook overwogen maar betwijfel of dat werkt aangezien ze ook geen steun lijkt te hebben aan haar nestlapje...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:39

Hebnen je schoonoudwrs niet een stuk kleed uit het nest die jullie in de bench van Mare kunnen leggen?

Edit: zie nu dat je die hebt.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 13-09-16 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:09

Lente schreef:
Heb ik ook overwogen maar betwijfel of dat werkt aangezien ze ook geen steun lijkt te hebben aan haar nestlapje...

nestlapje hoort niet in nieuwe huis, jouw lucht wel en proberen kan geen kwaad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:09

Lastig hoor dat de bench zoveel gedoe geeft. Onze beide honden accepteerde de bench meteen, voordeel was wel dat we toen nog gelijkvloers woonde dus slaapkamer was vlakbij.
Onze jongste hond begon echter met 14weken steeds na een uur te huilen in de bench. Uitlaten had niet zoveel zin. Paar dagen aangemodderd, maar wat ons opviel was dat hij om bedtijd naar onze slaapkamer liep en daar ging liggen. Uiteindelijk besloten hem dan maar zonder bench in de slaapkamer te laten slapen. Daar sliep hij vanaf de eerste nacht als een roosje en zolang we daar woonde bleef hij naast mijn bed slapen.
Nu wonen we in een gewoon huis en slaapt hij onder aan de trap. Eerste nacht vond hij het niet zo leuk, maar was ook snel weer goed.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:32

Djinnie: onze hond destijds ook niet... Maar vanaf nacht 1 sliep ze alleen en wat ik me nog herinner is ze nooit over de zeik geweest. WAt ik al voorstelde een kleed over de bench. Persoonlijk hb ik overiens de hond liever in een mand bijv in een ruimte waar het geen kwaad kan of in een oude baby box. Maar iedereen moet natuurlikk doen waar hijof zij zich goed bij voelt :)

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:36

Wat een leuke puppy <3

Ik las over het piepen in de bench, ik heb even opgeschreven hoe wij dit gedaan hebben.
Wellicht dat je er wat aan hebt.

Wij hebben van dag 1 onze pup als ze ging slapen in de bench gedaan met deurtje op een kiertje.
Als de pup wakker werd waren wij in de buurt . Dit hebben wij langzaam uitgebreid naar deurtje dicht en in andere ruimte zijn als ze wakker werd. Als ze wakker werd gingen wij wel weer snel naar haar toe. Dit kun je makkelijk een paar keer per dag oefenen omdat ze nu nog veel slapen. De tijd dat je in en andere ruimte bent kun je stapje voor stapje uitbreiden. Dus niet gelijk met 5/10minuten maar telkens een minuutje later.

Ook gaven we het eten in de bench, eerst met deurtje op een kier later deurtje dicht. We hebben deze rituelen langzaam uitgebreid. Verder had ik ook een drinkbakje in de bench gehangen zodat ze daar overdag uit kon drinken.

Wij hadden ook een grote handdoek over de bench gelegd zodat het een soort van holletje is. Ik weet niet hoe groot de bench is? Als je een hele grote bench hebt, helpt het verkleinen hier ook wel eens.

De bench wordt op deze manier een leuke en veilige plek.

Ik sliep in het begin ook op de bank in de buurt van de bench. Ik ging op de bank liggen als ze al lekker relax lag te doemelen in de bench. Als ze iets begon te piepen ging ik wat zwaarder ademen zodat ze merkt dat ze niet alleen is. Vaak ging ze in de nacht een keer piepen, dan moest ik haar even uitlaten. Na het uitlaten legde ik haar weer in de bench kriebelde even tot ze weer ging doemelen en dan ging ik weer weg. Ik ben zelf na een paar nachten (deze nachten verliepen rustig) naar boven gegaan met de deur op een kier. Ze heeft toen de eerste nacht even 2 minuten gepiept en toen was ze stil. Was ze toen langer blijven piepen dan zou ik weer naar beneden gegaan zijn om daar te slapen (dan was ze er nog niet aan toe). Ik heb wel een aantal weken nachts eruit gemoeten om haar uit te laten. Ik deed dit zodra ik haar hoorde piepen.

Het is een grote overgang voor je pup van een veilig warm nest met broertjes en zusjes naar helemaal alleen in een kooi. Ik zou dan persoonlijk ook niet je pup overstuur laten gaan en negeren. De ene pup zal sneller alleen kunnen zijn dan de andere. Ik ben zelf voorstander van op jonge leeftijd kleine stapjes doen zodat de pup geen verlatingsangst krijgt. Onze pup van nu 7 maanden kan nu zonder problemen een keer 5 a 6 uur alleen zijn.

Het is in het begin een zware periode maar het komt vast goed met jullie!

Heel veel succes en plezier met jullie knappe Mare!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:54

Vindt ze zo'n knuffelhol of stoffen huisje niks?
Bij mijn (inmiddels volwassen) hondje is dat favoriet!

Kun je ook IN de bench zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:50

Madammeke heeft vannacht met ons ernaast perfect geslapen. 1x midden in de nacht wakker om te plassen en poepen en verder niks.

Vandaag is ze een klein half uurtje alleen thuis geweest en toen is ze los in de kamer geweest zonder problemen.

We hebben een hele grote bench maar ze maakt er ook volledig gebruik van. In de nacht ligt er een grote knuffel in en een mergpijpje maar afgelopen nacht heeft ze dus bijna aan één stuk geslapen. :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:09

Ik zou lekker een grote doos naast je bed zetten soort tunneltje van maken, jij lekker in je eigen bed en na een paar nachtjes goed slapen de doos verplaatsen tot hij in de bench staat :)

Werkte hier perfect :) Gwen gepiep niks :)

Pfff ik word ff gek van onze pup, dat gejaag op de katten, en als ze uithalen piept die nog niet eens....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:57

Een doos... Ik denk dat ze die opvreet _O-

En het probleem is dat wij op zolder slapen, zonder mogelijkheid voor een traphekje of zo... Ik wil absoluut niet het risico lopen dat ze van de trap valt... Vanmorgen viel ze al van ons matras waar ze op was gesprongen... Kwam verkeerd terecht en begon te gillen en te manken %) uiteindelijk niks aan de hand :+

Maar goed bovenaan de trap is dus geen optie...

Eigenlijk is het nu best lekker om beneden te slapen. De zolder is toch te heet. :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:55

Wij hadden een hele grote doos :) Van zo'n 75 cm doorsnede en ook zo hoog, daar vreeten ze niet zomaar aan of doorheen als je er een lekker kleedje enzo in doet hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:13

Hallo fans!
Vannacht heb ik heerlijk geslapen! Ik heb alleen steeds één blafje gegeven als ik mijn vrouwtjes wakker moest maken omdat ik moest plassen! :D

Vandaag ging ik naar de dokter want ik moest een prik zeiden ze. Nou die heb ik volgens mij helemaal niet gekregen. Wel een koekje. Daar was ik nogal druk mee. :9

Hij zei ook nog dat ik heel knap, mooi en slim was... Maar dat wist ik natuurlijk al. En nu lig ik te slapen want ik ben ineens een beetje moe... :Z

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:03

Ze hebben vast gejokt over die prik! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:00

Er is er hier een stoned van de enting...
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:15

_O-

Doe mij ook zo'n prik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:23

Daar hoef ik dan geen foto van hoor :oo _O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:23

Shirley schreef:
_O-

Doe mij ook zo'n prik :D

En dan ook met je benen wijdt op bokt? :p :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:29

:))