[VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:58

Catnip schreef:
Als hij er terug wat frisser uitziet ga ik weer een fotopoging doen!

Zou er een "oma's tip" bestaan om bloedvlekken te verwijderen uit een kattenvacht? :')

Knert, haha ja, dat is universeel kattengedrag. Ze moeten toch iéts doen om ons bezig te houden :Y)

Koud water evt met biotex.
Melk. Of speeksel.
Dit zijn de oma's tips die ik ken.
Ik heb een zilverwitte kat gehad een soort automutilatie dingetje.....

Catnip

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 17:59

Melk zal hij vast niet erg vinden :Y)

Ik ga dat als eerste proberen, bedankt voor de tip!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:02

wassen met Dash. :D

Dat wist ik niet, dat katten nog zo makkelijk brokjes kunnen eten zonder tanden.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:03

En met eten ook :
Mauw: ik heb honger
Okee ... even een lekker blik open trekken...
Mauw: vandaag lus ik heen kip (incl blik die kan doden) en beledigd weglopen.
2 min later : maaaauuuw,ik heb honger
Oke,oke,blik paté zalm opentrekken,extra brokjes in de bak...
Maaaaaaaaauuuuuw,lus ik ook niet.

Als sterk in de schoenen staande vrouwtje,zeg ik dus bekijk het maar en ga verder met koken van ons eigen (mensen) eten.

Zitten wij (manlief en ik ) eindelijk aan tafel.... Maaaaaaaaauuuuuw,ik heb honger !
En ja hoor : meneer krijgt op katermondjesmaat terecht gesneden stulkjes biefstuk... van manlief want katet is er zooo zielig

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:05

Wahaha ! _O-
Dat zie ik hier ook nog te gebeuren. :=

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:13

Wat een geweldig leuke kat! Ik ben gek op die oudere knarretjes <3
Lief dat je zulke moeilijke herplaatsers een (tijdelijk) plekje geeft! Ik ga volgen!

Ik zit zelf ook in de katten opvang, alleen wel hoofdzakelijk kittens (zie onderschrift).

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:21

En? Hoe gaat het nu met hem? :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 14:13

Hij is weer helemaal de oude! Of eigenlijk nog beter, nu hij geen last meer heeft van zijn mond en tanden wast hij zichzelf aanzienlijk meer :D
Maandag gaan we op controle, hopelijk is de ellende dan echt voorbij.

Hij heeft nu wel last van een traanoog, dus dat moet nog even worden opgelost.

Verder ben ik aan de slag geweest met de vangkooi en heb ik een wild poesje van zo'n 6 maanden gevangen, die breng ik vandaag naar de DA voor sterilisatie, dan mag ze hier nog even herstellen in de bench en zet ik haar terug uit (ze is helaas niet meer tam te maken).

De Bokt upload lijkt het niet te doen, jullie hebben nog een foto tegoed!

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:08

Ohh dat zou fijn zijn zeg! Ik zag hem een week geleden ofzo al voorbij komen op de facebookpagina van Felix.

Sneu altijd als katten zo verwilderd zijn dat ze niet meer tam worden!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 17:45

Ja hij is nu officieel beschikbaar voor adoptie, maar mocht pas verhuizen wanneer hij helemaal is goedgekeurd door de DA (en zijn traanoogje gefikst is).

Plannen zijn een beetje veranderd, ik ga zo meteen al op controle, dus hopelijk is hij dan vandaag al goedgekeurd :D en dan is het wachten op een baasje. Ik zoek nog steeds een manier om hem zelf te kunnen houden, maar helaas... denk niet dat ik hem, na heel zijn leven zijn territorium te hebben moeten verdedigen, zo ver krijg om mijn meisjes met rust te laten.

Afbeelding
Zijne mopperige Hoogheid, die me aankijkt alsof ik lepra heb :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:49

Geweldig op geschreven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:56

Knappe man! <3

Oudere poezen ruiken altijd zo lief muf. <3
Dit klinkt best fout. :+ Maar ze hebben echt een typische 'ouderdoms' geur.
Niet vies ofzo hoor, gewoon muffig. _O-

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:52

Dit praat je niet weer recht KBK :')

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 19:31

Ik weet wat je bedoelt, KBK :')

Toen hij net binnenkwam vond ik hem best stinken, nu ben ik dol op zijn geur en lig de hele nacht met m'n gezicht in zijn vacht. Ik weet alleen niet of hij nu door de verzorging beter is gaan ruiken, of dat ik gewoon gewend ben geraakt aan zijn nog-altijd-onfrisse geur _O-

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 02:30

(M)opperheer zijn mondje is helemaal goedgekeurd! Oef :D

Na een lange avond (niet door de schuld van Grumpy hoor :+ ), nog even snel eent fotootje voor het slapengaan.

Afbeelding
Ik word gelukkig niet geclaimd door 5 kilo zelfvoldaanheid.

Spoiler:
Oké, ik lieg, 5.4 kilo, oeps. Zomaar ineens. Ik weet nergens van.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:32

Wat zit hij goed in zijn vacht zeg! Flinke jongen, ruim 5 kg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:42

Flink heerschap!
En voor deze ouwe dibbes ging je een goed ander huisje zoeken.... Toch?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:44

O ik vind hem zo geweldig...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:24

Heb je intussen toch een foto waar hij lief opstaat :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:28

Kan me ook wel voorstellen dat je een stuk vrolijker gaat kijken als je mond geen pijn meer doet :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:31

Aahw... <3

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:50

Hoe gaat het nu met hem? :) Heb je inmiddels al een foto kunnen maken waar hij er minder afschrikwekkend op staat?

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:47

Ik hoop toch heel stiekem dat ie bij je kan blijven , zoals je over hem schrijft en wat je allemaal met hem doet <3

Ik zeg meant to be :j

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 01:52

LadyKim, mijn gevoel zegt ook dat ie gewoon bij me hoort, maar kon ik hem maar duidelijk maken dat ie de meiden niet moet aanvallen, dat het oké is om een territorium te delen met die mutsen.

Gaby, helaas niet, hij heeft maar één gezichtsuitdrukking en daar blijft hij bij :') ik heb wel een schattige slaapfoto van hem waarop hij als een koala op mijn arm ligt!
Afbeelding

Nou, de update. Zijn mond is helemaal genezen, en zijn oog is ook weer helemaal beter. De DA zei wel dat zijn derde ooglid bij beide ogen beschadigd is (door vechten), en dat ie waarschijnlijk nog wel vaker wat last zal hebben van een traanoog hier en daar. Gelukkig is daar met simpele oogzalf wat aan te doen, hij is ook niet heel moeilijk met aanbrengen van de zalf.

Er stak wel weer een nieuw probleem de kop op - hij krabde de achterkant van zijn oren helemaal kaal.
Afbeelding
Het viel me ook op dat hij veel jeuk had aan zijn oren, maar de DA kon niks geks ontdekken. Geen ontsteking, geen oormijt. Wel wat meer oorsmeer dan gemiddeld, maar dat zou het overmatig krabben niet verklaren. Ik heb een week lang jeukstillende en pijnstillende oordruppels gebruikt om te kijken of dit verbetering gaf.
Nu is het inderdaad beter gelukkig! Maar we weten dus niet hoe het kwam, ik hoop dat het nu definitief weg is en zijn haar weer rustig terug kan groeien :D

Verder trekt ie met zijn mond soms hele plukken haar uit zijn vacht (waar hij vervolgens half in stikt zodat ik nat kattenhaar uit zijn mond moet trekken :') ), maar hij doet het niet in zo'n mate dat ie er kale plekken van krijgt. Ik hoop dat hij nu gewoon wat aan het overcompenseren is qua vachtverzorging, aangezien hij zichzelf heel lang niet heeft verzorgd ivm pijn aan zijn mond.

Hij zat ook erg slecht in zijn vacht bij binnenkomst, misschien helpt hij zichzelf om zijn wintervacht kwijt te raken of zo? Ik borstel hem nu ook vaker, in de hoop dat dat helpt. Hij heeft namelijk best veel 'wol' onder zijn bovenvacht, het is ook voornamelijk die wol die hij eruit trekt.
Alleen vindt ie het niet zo grappig als ik hem borstel :') hij zou nooit bijten of krabben, maar hij kijkt me wel aan alsof mijn laatste uur geslagen is :Y)

Oh, en nog een leukere update: ik heb een geïmproviseerd hekje gemaakt op de bovenverdieping, een meter voor het begin van de trap. Nu heeft hij dus de hele bovenverdieping tot zijn beschikking (de slaapkamer, opvangkamer, badkamer, en ruime berging). En wat denk je... de eerste 2 dagen dat de slaapkamerdeur wagenwijd open stond is hij niet 1 keer over de drempel gegaan :+

Inmiddels waggelt hij wel mee de deur uit als ik bijvoorbeeld in de badkamer bezig ben. En dan gaat ie als een trouwe hond aan mijn voeten zitten terwijl ik mijn tanden poets :D

Twee van mijn drie dames komen wel eens aan het hek kijken maar kunnen er niet over (eentje is ook al bejaard, en de ander is ongeveer net zo atletisch als een watermeloen). Mijn derde dame, Zen, is net een ninja en veel te nieuwsgierig en naïef voor deze wereld. Ze weet heel goed dat Koning Territoriumdrift haar in stukken hakt als hij haar te pakken krijgt, maar dat is blijkbaar een risico dat ze bereid is te nemen :=

Ik moet haar dus regelmatig redden en weer over 't hek gooien, maar Zen is erg volhardend. Mopperkont helaas ook :') wanneer hij haar ziet, gaan zijn ogen eerst heel verbaasd open, en daarna gaat ie onderweg om de vloer met haar aan te vegen. Gelukkig doet ie er altijd een paar seconden over om in gang te komen, zodat ik Zen kan onderscheppen. Kwestie van eerder bij Zen komen dan hij doet :Y)

Laatst kreeg ik wel een mini-hartaanval. Ik was aan het borstelen in de slaapkamer, en Opa Mopperkont zat met zijn rug naar de deuropening naar me te kijken (is ook enorm interessant natuurlijk). Ineens zie ik muisstille ninja-Zen op 50 cm achter de nietsvermoedende Meneer Slachter staan :wow: sneaky trutje zonder enig gevoel van zelfbehoud is ze. Als Mopperkont zich had omgedraaid was het feest. Achteraf moest ik wel lachen met haar actie, en hoe onschuldig ze zat te kijken toen ze doodleuk tot vlak achter de Grote Verschrikking was geslopen, terwijl deze in zalige onwetendheid mij zat aan te kijken.

Maar goed, de pogingen tot wapenstilstand lopen dus nog steeds op niets uit, mijn Alleenheerser verdedigt zijn territorium met het enthousiasme van een jonge panter.

Andere mensen gaan ook nog niet goed, ook met mijn vriend niet. Mopper toont geen angst, maar hij toont eigenlijk, eh, helemaal niks :+ hij doet gewoon helemaal niks meer en reageert amper op aanrakingen of zelfs eten. Hij kijkt de persoon alleen maar de kamer uit ~~}>
En stiekem is het zo'n enorme knuffelleeuw <3

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 03:03

Alsof hij op zijn neus geslagen is de stakker maar het ergste heeft hij gehad denk ik