Labrador eigenaren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:41

Vanmiddag als een blok gevallen voor een pup. Volgende week komt hij. Wat voeren jullie labs? Want ze hebben wel wat aanleg om dik te worden.
Afbeelding

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:15

Wat een leuke Labradors komen er voorbij <3 <3
Ik heb er thuis ook twee rondvliegen :D

Afbeelding
De linkse is Kieran (Elerrina Carnil) en de rechtse is Conner ( Elerrina's passionate kiss)

Afbeelding
Kieran, 40 kilo, wordt alweer 5 dit jaar en 57 cm hoog ( ja echt serieus gemeten _O- )

Afbeelding
Conner, 30 kilo, wordt alweer 4 dit jaar, maar geen idee hoe hoog die is :o

Met Kieran heb ik de puppycursus, gehoorzame huishond en de gevorderde gehoorzaamheid gevolgd. De eerste twee wel gehaald, de derde op een paar puntjes na niet. Hij vond het niet zo leuk en ging liever met piepballetjes spelen bij de puppy's. Dus mooi mee gestopt, hond moet het ook leuk vinden.
Tijdje ringtraining gedaan, maar dat vond meneer ook saai. :')
Dus nu ga ik mooi gewoon zo naar de hondenshow en oefen ik thuis af en toe O:)
De eerste show wordt Groningen dit jaar als alles goed gaat.
Conner heeft alleen de puppycursus gedaan, maar luistert beter dan Kieran.. :')
Beide ongecastreerde mannen en ja, dat gaat gewoon super samen.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:57

Afbeelding

Onze kira, 2 jaar oud en rond de 30 kg, als ze van het zomer weer loops wordt, wordt ze gedekt :j wordt haar 1e nestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:04

Mijn labrador is inmiddels alweer 3 jaar oud.
Hij weegt rond de 30 kilo.
Afbeelding

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:39

Nou, wij gaan morgen middag kijken naar 2 chocolade bruine labradors van bijna 3 maanden oud. Laten we hopen dat er een leuke bij zit! *\o/*

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:55

@ melissac, spannend zeg. Hopelijk zit er eentje bij :D
@ladylisa, Al een reu op het oog?
@believe, mooie kleur zo met het zonnetje erop :)

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:12

PeerAppel schreef:
Wat is die goede reden? Lees vaak zulke afkeer, maar er wordt nooit een goede reden genoemd. Heb even kort gegoogled en kwam bij de NLV uit. Op hun site staat enkel dat ze het zien als niet erkende kleur en ze mensen niet aanmoedigen om een zilveren Labrador te kopen omdat dit geen echte Labrador zou zijn qua karakter en voor het behouden van de kleur door generaties heen er vaak inteelt voorkomt.

Punt 1: omdat het niks met een labrador te maken heeft. Je kruist een retriever met een staande hond.

Punt 2: de kleuren geel, bruin en zwart komen van nature voor en is een natuurlijke kleurschakering brengt ons terug op punt 1.

Punt 3: het verdunningsgen van de Weimaraner komt met verschillende gebreken, en zij versterken elkaars genetische afwijkingen. Denk aan entropion en dergelijke.

Punt 4: er zijn al heel wat jaren goede fokkers bezig het ras te verbeteren, we hebben inmiddels enorm veel dna testen beschikbaar om alles uit te kunnen sluiten. Als dan iemand komt met een zilveren labrador die gewoon geen labrador is en weer allerlei afwijkingen met zich meebrengt worden wij als fokker zijnde daar doodongelukkig van. En waarvoor? Het is gewoon weer interessantdoenerij en een leuk kleurtje om geld aan te verdienen. En heeft niks te maken met de labrador als ras zijnde te verbeteren of gezonder te maken.

En voor een heel uitgebreid antwoord kan je dit stuk eens doornemen. Daar staat alles uitgebreid in beschreven. Ook wat het verdunningsgen voor problemen met zich mee kan brengen.

https://neetegenzilvers.wordpress.com

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:36

ingeb0rg schreef:
PeerAppel schreef:
Wat is die goede reden? Lees vaak zulke afkeer, maar er wordt nooit een goede reden genoemd. Heb even kort gegoogled en kwam bij de NLV uit. Op hun site staat enkel dat ze het zien als niet erkende kleur en ze mensen niet aanmoedigen om een zilveren Labrador te kopen omdat dit geen echte Labrador zou zijn qua karakter en voor het behouden van de kleur door generaties heen er vaak inteelt voorkomt.

Punt 1: omdat het niks met een labrador te maken heeft. Je kruist een retriever met een staande hond.

Punt 2: de kleuren geel, bruin en zwart komen van nature voor en is een natuurlijke kleurschakering brengt ons terug op punt 1.

Punt 3: het verdunningsgen van de Weimaraner komt met verschillende gebreken, en zij versterken elkaars genetische afwijkingen. Denk aan entropion en dergelijke.

Punt 4: er zijn al heel wat jaren goede fokkers bezig het ras te verbeteren, we hebben inmiddels enorm veel dna testen beschikbaar om alles uit te kunnen sluiten. Als dan iemand komt met een zilveren labrador die gewoon geen labrador is en weer allerlei afwijkingen met zich meebrengt worden wij als fokker zijnde daar doodongelukkig van. En waarvoor? Het is gewoon weer interessantdoenerij en een leuk kleurtje om geld aan te verdienen. En heeft niks te maken met de labrador als ras zijnde te verbeteren of gezonder te maken.

En voor een heel uitgebreid antwoord kan je dit stuk eens doornemen. Daar staat alles uitgebreid in beschreven. Ook wat het verdunningsgen voor problemen met zich mee kan brengen.

Interessant stuk. Ik heb hier inderdaad ook wel eens een zilveren "labrador" zien lopen, maar ik heb er nooit bij stil gestaan hoe die kleur in het "ras" gekomen is.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:14

Wij hebben ook een labrador. Een bruine met gele ogen van 5 en een half jaar oud. Hij is echt een dikke lieverd, maar enorm sterk, lomp en soms een dikke schijtert. :') Daarnaast is hij heel erg leergierig en kan hij allerlei trucjes. Hij doet alles voor eten. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:12

Wat zit er toch een verschil in show-en werklijn :D

Abby laatst tijdens een working test
Afbeelding

En alle 4 afgelopen week toen er nog eem beetje sneeuw lag
Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 23:17

ingeb0rg schreef:
PeerAppel schreef:

Punt 4 vind ik echt het belangrijkste. Ik dacht altijd dat het zoiets heftigs als merle x merle was, omdat mensen altijd zo geschokt reageren op zilveren labradors. Vind het persoonlijk meevallen, maar ik hecht ook niet enorm veel waarde aan een papiertje. Gezondheid wel. :j
De site had ik toevallig vanmiddag al gevonden en gelezen. Zeker interessant.

Reusje0504

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:31

Afbeelding
Afbeelding

Mijn knappe Joey, 5 jaar oud, vandaag op t ijs en daarna in zn favo houding een slaapje doen

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:33

Hier ook een heerlijk blij ei, genaamd Roxy, van een jaar oud rond huppelen. Weegt 23 kg. Zwemmen en oost indisch doof zij is helemaal het einde. Hier staat ze op de carocroc large breed zodat ze tenminste kauwt op haar eten.
Afbeelding

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:38

Ik heb een puppy kruising labrador x ierse setter van 12 weken.
Een geweldig leergierig dier met een sterk karaktertje
Afbeelding
Afbeelding

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:40

Afbeelding

Mijn lieve Shella 5 jaar jong en 25 kg. Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:45

CarolinE_max, heet je hond toevallig ook Max en mist hij 1 oog? Of het is toeval want ik ken een Lab die precies t zelfde heeft mee gemaakt als wat jij zegt!

Hier ook een trouwe, oost Indisch doof, labrador. Jacky, volle naam: Jackpot van het Oosterhuis.
Zijn hier nog meer Oosterhuis labradors?
Afbeelding
Bietsen doet hij niet aan
Afbeelding
Houdt van slapen in bed
Afbeelding

En met zijn vriendin! Een echte goedzak, hij lag 'op de plek van mevrouw' nou dan gaat ze maar op hem liggen toch? Ligt ze alsnog op haar plek :')
Afbeelding

Ik las eerder iets over niet waaks? Jack heeft de stafford leren blaffen, ze heeft eerder nooit geblaft maar toen ze bij ons kwam wonen komt ze boven Jack uit! En toen er snachts rond 2 uur aangebeld werd, en ik alleen thuis was, blafde en gromde hij Zn longen uit z'n lijf. Kam erop maar bleef trouw bij mij in de buurt tot ik hem naar beneden stuurde 'om te kijken'.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:32

Typische labrador houding? :')
Afbeelding

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:36

Wat een knapperds allemaal <3
Wij willen er ooit nog een zwarte bij waarschijnlijk.

Ja we weten dat Lucky niet 100% labrador is maar maakt haar niet minder leuk.
Ze is heel toevallig (ivm met overlijden van vader van onze zwager) bij ons terecht gekomen dus nee wij zouden er zelf nooit voor gekozen hebben. Dus mij 'aanvallen ' heeft niet zoveel zin.
Hier helemaal geen Oost Indische dove hond. Ze doet echt alles voor ons. Alleen begint ze nu wel beetje te puberen

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:51

x_Anne_x schreef:
Wat een knapperds allemaal <3
Wij willen er ooit nog een zwarte bij waarschijnlijk.

Ja we weten dat Lucky niet 100% labrador is maar maakt haar niet minder leuk.
Ze is heel toevallig (ivm met overlijden van vader van onze zwager) bij ons terecht gekomen dus nee wij zouden er zelf nooit voor gekozen hebben. Dus mij 'aanvallen ' heeft niet zoveel zin.
Hier helemaal geen Oost Indische dove hond. Ze doet echt alles voor ons. Alleen begint ze nu wel beetje te puberen

Het is geen persoonlijke aanval op jou, absoluut niet en voor jullie zal ze vast niet minder lief zijn. Maar als fokker van dit ras val ik wel de mensen aan die deze kleur durven te fokken. Daar doe ik en vele andere met mij niet zo mijn best voor om zowel met dna vrije als HD ED en ogen vrije honden te fokken. En om het ras telkens een beetje te verbeteren. Om vervolgens weer de ellende van een verdunningsgen door jouw eigen ras te krijgen, die officieel niet eens onder die noemer mag vallen, met alle ellende van dien.

Dus echt nee geen persoonlijke aanval op jou, vat het ook niet zo op :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:14

Ik wil me ook graag melden :) Wij hebben een labrador die op 1 februari 8 jaar wordt. Een geweldig dier, altijd blij, dol op water en gek op spelen. Grote vrienden met onze 2 katten en Mimi onze shih tzu. :) Hier wat fotos van haar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind de grijze lab ook erg mooi hoor, apart kleurtje. Ik heb geen verstand van of het toegestaan is of niet. Ik begrijp wel de problemen ervan. Wij zouden ooit wel een choco lab erbij willen hebben. :D
Prachtige labjes komen er ook voorbij hoor :j

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:21

Hallo iedereen, ik heb ook een labrador! :D
Een 7 jarige labrador teef genaamd Skyla. We hebben ze bij haar 2 jaar uit het asiel gehaald :) Het is echt de beste hond die we ons zouden kunnen wensen <3Afbeelding

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:24

ingeb0rg schreef:
Het is geen persoonlijke aanval op jou, absoluut niet en voor jullie zal ze vast niet minder lief zijn. Maar als fokker van dit ras val ik wel de mensen aan die deze kleur durven te fokken. Daar doe ik en vele andere met mij niet zo mijn best voor om zowel met dna vrije als HD ED en ogen vrije honden te fokken. En om het ras telkens een beetje te verbeteren. Om vervolgens weer de ellende van een verdunningsgen door jouw eigen ras te krijgen, die officieel niet eens onder die noemer mag vallen, met alle ellende van dien.

Dus echt nee geen persoonlijke aanval op jou, vat het ook niet zo op :D

Vandaar ook de aanhalingstekens.
Ik snap de "boosheid" echt wel hoor. Maar ik ben sowieso wel fan van kruisingen dus wat dat betreft maar t ons echt niet uit.
We hebben zeker door "het kleurtje" wel echt getwijfeld. Zelf waren we er nooit voor gegaan. Maar onze zwager wilde haar toch heel graag hebben maar heeft er geen tijd voor dus mag ze lekker bij ons wonen :D

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:31

@panamaD; Mijn hond heette wel Max maar had gewoon 2 ogen gelukkig. Hij is afgelopen zomer overleden ( in laten slapen) op 16,5 jarige leeftijd. Hij was zondags uitgegleden in de tuin en kon niet meer zelf opstaan. We hebben het tot maandagavond aangekeken, maar het beterde niet. Toen de keus gemaakt. Mis hem nog steeds heel erg, maar we hebben nu een dochter aangehouden van onze jonge hond wat ook erg leuk is.

Ooit wil ik weer een zwarte lab reu, maar durf het nu niet aan vanwege de gezondheidsdingen in het ras. Over een paar jaar weer eens kijken of een reu importeren.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:40

caroline_max schreef:
@panamaD; Mijn hond heette wel Max maar had gewoon 2 ogen gelukkig. Hij is afgelopen zomer overleden ( in laten slapen) op 16,5 jarige leeftijd. Hij was zondags uitgegleden in de tuin en kon niet meer zelf opstaan. We hebben het tot maandagavond aangekeken, maar het beterde niet. Toen de keus gemaakt. Mis hem nog steeds heel erg, maar we hebben nu een dochter aangehouden van onze jonge hond wat ook erg leuk is.

Ooit wil ik weer een zwarte lab reu, maar durf het nu niet aan vanwege de gezondheidsdingen in het ras. Over een paar jaar weer eens kijken of een reu importeren.

Er zijn genoeg goede gezonde labradors ;)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:51

Afbeelding

Dit was trouwens de labrador van mijn schoonmoeder. Helaas afgelopen oktober ingeslapen.
Heeft ze bijna 3 jaar geleden op 10 jarige leeftijd nog uit t asiel gehaald. Wat een fantastische hond was dat zeg <3
We missen hem allemaal nog heel erg