Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10765
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:36

Fijn dat ze wat eet misschien heeft ze moeite met harde brokjes. De meeste dierenwinkel hebben tegewoordig wel een vriezer met vers vlees. Als je dirk van den broek supermarkt in de buurt hebben die verkopen ook hondenvlees in de vriezer.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:38

Kalmthout zit een k9shop die verkoopt ook kleine rolletjes vlees.Zandhoven zit er ook een maar dat is gelijk al verder hè.O ja ,die in wuustwezel natuurlijk,kan je ook oneline bestellen.Met blikvoer zou ik op passen behalve Renske of zo ,voer je namelijk enorme zoute troep en juist dat mogen oudere hondjes niet hebben.Vaak gaan ze er ook enorme stinkscheten van laten.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:40

Dit is mijn 'oudje' , ze is nu negen jaar oud, maar argentijnse doggen beginnen dan al wel oud te worden.
Ze wordt niet zo vrolijk meer als we in het bos gaan wandelen, en ze wil vaak niet meer eten en is veel misselijk.
Verder houd ik wel heel veel van der en mag ze nog 9 jaar langer mee!

Afbeelding

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 23:42

Klopt, ik ben ook niet zo happig op blikvoer :n probeer echt telkens maar een klein stukje erin te gooien, samen met het lauw water. Binnenkort ga ik denk ik kijken voor de Hill's J/D Reduced Calorie brokken, hopelijk gaat het afvallen voor hem dan een stukje vlotter. Merk echt dat zijn gewicht hem flink in de weg zit.

Zandhoven is nog goed te doen! Woon zelf half in Zoersel :-)

Black_Devil

Berichten: 490
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:47

Wij hebben best lang problemen gehad met de voeding van onze berner. Hij heeft altijd een gevoelige maag gehad en na een paar jaar kreeg hij plots allergische reacties en was zijn jeuk niet meer te houden. Ook wilde hij dus geen brokjes meer eten en hebben we contact opgenomen met een magnetiseur.
Hij heeft ons vers vlees aangeraden en daar doet hij het nu al een paar jaar super goed op! En hij eet weer heel graag gelukkig.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:49

fenijro_tani,wat leuk een argentijn,heb er ook 3 gehad... :j

maar 9 is toch nog niet zo oud voor een dogo??

tiwi1969

Berichten: 7697
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:53

Wat een leuke senioren heb ik al voorbij zien komen en zelfs een heel bekende!

Dan kan onze oude dame niet uit blijven hier, meet Daisy!
Afbeelding

Een Engelse Bulldog van 10 jaar jong en fit en toch heeft ze er al 2 reserve jaren op zitten.
Ze heeft nog weinig fysieke klachten, ondanks haar afwijkende bouw. Loopt nog dagelijks een ronde door het bos, heeft regelmatig een gekke bui en haat eetlust is nog prima. We houden haar slank, 19 kg, dat is 2 kg onder het ideale gewicht voor een teefje.
Ze eet dagelijks vers vlees, KVV, en dat doet haar zichtbaar eb merkbaar goed.

Hhilde

Berichten: 7532
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:02

Hoi Daisy, lekker ding :+: De leukste EB die ik ken :D

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:04

kimmie261 schreef:
fenijro_tani,wat leuk een argentijn,heb er ook 3 gehad... :j

maar 9 is toch nog niet zo oud voor een dogo??

Bij ons wel, onze laatste twee argentijnen zijn ook op negen overleden (aan kanker) en helaas heeft mijn meisje ookal heel wat bulten over haar lichaam...

maar over het algemeen is het niet oud nee :o ze voelt zich gewoon al heel oud haha.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:15

nou moet ik zeggen dat mijn dogo's nu ook niet bijster oud geworden zijn hoor,mijn eerste maar 4 :( ,lymfeklierkanker...

de reu die daarna kwam 10,teelbalkanker nog laten castreren maar helaas uitgezaait...

teefje is 11 geworden,die had een hart probleem en heel raar,ze was mega goed en druk,ze had nog achter een luchtballon aangezeten en ik had net gezegd tegen mijn vriend dat die hond voorlopig nog wel niet dood zou gaan,we gaan naar binnen ze krijgt een kluif en ze krijgt een hartaanval...dood...die was echt zo bizar hoe ze uitstapte...werkelijk nog geen half uur nadat ik gekscherend zei dat ze nog wel ff mee zou gaan stonden we een graf te graven...

wel een mooie hond heb je trouwens :) ,blijft altijd toch kriebelen die argentijnen :D

mala26

Berichten: 5018
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:42

kimmie261 schreef:
nou moet ik zeggen dat mijn dogo's nu ook niet bijster oud geworden zijn hoor,mijn eerste maar 4 :( ,lymfeklierkanker...

de reu die daarna kwam 10,teelbalkanker nog laten castreren maar helaas uitgezaait...

teefje is 11 geworden,die had een hart probleem en heel raar,ze was mega goed en druk,ze had nog achter een luchtballon aangezeten en ik had net gezegd tegen mijn vriend dat die hond voorlopig nog wel niet dood zou gaan,we gaan naar binnen ze krijgt een kluif en ze krijgt een hartaanval...dood...die was echt zo bizar hoe ze uitstapte...werkelijk nog geen half uur nadat ik gekscherend zei dat ze nog wel ff mee zou gaan stonden we een graf te graven...

wel een mooie hond heb je trouwens :) ,blijft altijd toch kriebelen die argentijnen :D


Heel bizar. Maar eigenlijk best een mooie dood voor een hond (als je dat zo kan zeggen)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:11

billionache schreef:
Klopt, ik ben ook niet zo happig op blikvoer :n probeer echt telkens maar een klein stukje erin te gooien, samen met het lauw water. Binnenkort ga ik denk ik kijken voor de Hill's J/D Reduced Calorie brokken, hopelijk gaat het afvallen voor hem dan een stukje vlotter. Merk echt dat zijn gewicht hem flink in de weg zit.

Zandhoven is nog goed te doen! Woon zelf half in Zoersel :-)

Dat is deze http://www.gezhondenzo.be/ hij is niet zo goedkoop,maar voor één hondje wel te doen.Het zijn vriendelijke mensen.
Gezond en mager vlees is paardevlees.Ik ben zelf vegetarier ,maar voer het wel aan de honden :o

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:43

kimmie261 schreef:
nou moet ik zeggen dat mijn dogo's nu ook niet bijster oud geworden zijn hoor,mijn eerste maar 4 :( ,lymfeklierkanker...

de reu die daarna kwam 10,teelbalkanker nog laten castreren maar helaas uitgezaait...

teefje is 11 geworden,die had een hart probleem en heel raar,ze was mega goed en druk,ze had nog achter een luchtballon aangezeten en ik had net gezegd tegen mijn vriend dat die hond voorlopig nog wel niet dood zou gaan,we gaan naar binnen ze krijgt een kluif en ze krijgt een hartaanval...dood...die was echt zo bizar hoe ze uitstapte...werkelijk nog geen half uur nadat ik gekscherend zei dat ze nog wel ff mee zou gaan stonden we een graf te graven...

wel een mooie hond heb je trouwens :) ,blijft altijd toch kriebelen die argentijnen :D


oh wat naar,

ja argentijnen zijn echt leuk, vooral als je ook kijkt naar het verschil bij mij en mijn moeder.
als ik met haar loop kan er zo een hond naast die constant aan het uitdagen is, maar bij mijn moeder gaat ze dan heel stoer doen :)

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:47

nou mijn eerste reu was echt :+: :+: wat een geweldige hond,maar goed die ging veel te jong dood,de reu daarna was een dramahond...en de teef was een hele mooie hond maar zo vreselijk angstige hond,moeilijk gevalletje,ook totaal geen klik mee gehad met die hond....

dus daarom geen dogo's meer hier,ben er echt op afgeknapt op die laatste 2,maar de reu die mijn teef 2 jaar geleden gedekt heeft,oww wat een heerlijke hond was dat...die had ik zo weer meegenomen... :+:

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:00

Mijn hond eet nu weer brok, maar af en toe wil hij dat niet en dan krijgt hij vers vlees. En natuurlijk veel koekjes, gekookte aardappels, pasta enz. Hij vind als echte labrador alles bijna lekker dus dat scheelt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:46

Timo is straathond geweest. Die vreet alles :j . Hij krijgt gewoon seniorenbrok. De bejaarde teckel van mijn ouders heeft ook een eetprobleem, zij proberen gewoon eens in de zoveel tijd een ander soort pate voor over de brokjes. Ze is er alleen altijd snel op uit gekeken. Dan moeten ze weer iets nieuws proberen. Van de zomer heeft ze bij ons gelogeerd. Zij vond de biologische pate van AH (huismerk) erg lekker door de brokjes. Heeft als voordeel dat het aan de brokjes plakt waardoor ze niet de kans kreeg alleen het lekkers op te snoepen.

sterregoud
Berichten: 1906
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:18

Citaat:
Branneke heeft trouwens artrose. In het asiel had hij hier flink last van door zijn buitenhok op beton, dus we hopen dat dit bij ons wel lichtjes zal beteren ivm het binnen leven. Hij krijgt momenteel 3x per week pijnstillers; dit hopen we dan ook af te bouwen. Daarnaast krijgt hij dagelijks ook een gelatinaat supplement voor zijn gewrichten :-)



Wat een schatje heb je geadopteerd !

Veel geluk met hem.

Voor artrose kan je ook Glucosamine bijgeven, bijv. van Glucohorse. Dat helpt ook goed.
Gewoon elke dag een beetje, bijv een theelepeltje bij zijn voer doen.

(of dat bij gelatinaat kan, weet ik niet, ik denk eigenlijk als vervanger)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 00:27

Dankjewel voor de tips :D

@sterregoud: glucosamine heb ik ook al vaak gehoord, maar naar mijn weten is dat ongeveer 'hetzelfde' als gelatinaat. Je geeft ofwel gelatinaat, ofwel glucosamine. Voorlopig doet hij het goed op gelatinaat dus houden we dat aan :j


Hier gaat het goed met Branneke! Pijnstillers hebben we al af kunnen bouwen. Vandaag had hij echt een heel goede dag. Lekker met de auto weggeweest om elders te gaan wandelen (hij raakt het blokje om hier thuis echt beu) en hij vloog nog net niet het pad over :+ Hij wou heel graag en heel hard rennen, maar ik wil hem dan ook weer een beetje beschermen tegen zichzelf...

Meteen ook gebruik gemaakt van het mooie weer en de herfstkleuren om mooie foto's te maken <3
Dat wou ik echt nog graag doen. We weten immers niet hoe lang we nog van hem zullen mogen genieten.

Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:32

Mijn hondje is 12. heeft artrose in achterpootjes en rug en staat op pilletjes voor haar hartje. As ik merk dat ze pijn heeft moet ze een paar daagjes op metacam en dan gaat het weer beter.
Ik kan ovrigens amper met haar gaan wandelen, tenzij haar buggy meegaat (waar ze ook graag in zit). Een blokje om lukt nog net.
Afbeelding

Ik ben een beetje bang dat ik haar niet meer erg lang bij mij zal hebben, de laatste jaren is ze echt achteruit gegaan. Ze is echt mijn schatje, ik heb haar voor mijn eerste communie van mij opa gekregen toen ik 6 was. 2 weken later is mijn opa overleden. Zij is alles wat ik nog van hem heb en we zijn samen opgegroeid.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 00:40

Ah wat een mooi maar droevig verhaal van je opa :(:) ik snap dat je aan haar gehecht bent!

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 01:46

Ik meld mij ook even met mijn 11 jarige akita reu(s) van 70 cm groot, 43 kg zwaar :D

Vrijdag zijn nagel gescheurd toen hij gek een het rondspringen was.auw! Waarschijnlijk hard afgezet en tussen de stoeptegel gekomen.
Voor het eerst naar de dierenarts met hem in 11 jaar tijd. Nagel moest eraf en werd dichtgebrand. Wat een gedoe verschrikkelijk!

Spuit gehad met pijnstillers, en tabletten voor 2 dagen.Nu is hij sinds gisteren ineens niet lekker. Gisteren overgegeven en vandaag wel gegeten maar heel lusteloos. Bijwerkingen van de medicijnen denk ik. Vraag me af hoelang dit duurt. Morgen de dierenarts maar eens bellen

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 01:48

Het gaat trouwens om het medicijn rimadyl.

Hier een foto van hem:
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8958
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:26

Hier is momenteel onze oudste de jongste in lijf. Onze jonge hond (Storm, 5 jaar) heeft een aanvaring gehad met een hond in het bos. Is daardoor achterover op zijn rug geknald, en zit nu aan de pijnstillers. Hij wil niet zijn mand uit, eetlust is redelijk goed, en rennen zit er niet meer in (mag ook niet, maar hij wil het niet eens :(:) )
Nu stuitert Rosco in de rondte, die voelt zich opperbest en lijkt nu echt weer even jonger te zijn :')

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:34

Beterschap voor Storm!

tiwi1969

Berichten: 7697
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:37

Ach wat sneu, beterschap voor Storm!