Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:25

Noordje, wat mooi daar in Noorwegen, daar heb je alle ruimte.

Gisteren was ik met Black in het bos en er sprong plotseling voor onze neus een ree over het pad het bos in.
Voor ik iets kon doen was Black er al achteraan natuurlijk.
Maar na zo'n halve minuut was hij alweer terug, ik denk dat hij besefte dat hij die ree nooit zou kunnen inhalen of zo. :+
Ik was er wel blij mee, want als hij echt diep het bos ingaat achter die ree aan, op zulke dingen zit je niet te wachten.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:48

Mag ik mij ook melden? Ik heb een labrador waar ook echt mee gewerkt wordt :D Ze is nu 13 maanden en HD A en ellebogen 0/0. Komt uit Duitsland vandaan :) Wellicht op de planning om over twee jaar een mooi nest te fokken welke hopelijk allemaal goed werken. Daar wordt de reu ook op uitgezocht uiteraard!

Dit is Ziva en officieel Guardian Angel vom Gerretsfeld, en ik hoop met haar op 31 mei op de diplomadag in Bennekom een B diploma te halen met d'r. Wellicht wat enthousiast maar onze pijnpunten liggen voornamelijk in de appél oefeningen. De moeilijkere oefeningen als meervoudige apporten, over water en verloren zoeken had ze in een razendsnel tempo door. De rest is natuurlijk maar stom en saai als je zoveel talent beschikt :D

Nog meer mensen die toevallig proeven lopen en echt actief bezig zijn ook met de jacht en training?

Afbeelding

Afbeelding

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:03

Ja wij! Praktijkjacht en jachtrraining maar geen proeven. Hooguit eens een zwarte proef in de zomer.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 09:22

Oh wauw ingeborg, wat een prachtige labrador!
Er zijn hier plannen voor jachttraining en proeven. De puppyjachttraining is al voltooid.
Van de zomer gaan we een show met haar lopen.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:42

Wat een leuk topic! Leuk ook om de verschillende rassen te zien. Mag ik mij ook melden? :D
Wij hebben een Spinone Italiano pup van ruim 4 maanden. Het ras staat bekend om zijn 'zachte beet' bij de jacht. Jagen of cursussen voor de jacht hebben we echter nog niet met haar gedaan.

Afbeelding
Heb even geen recente foto's beschikbaar, op deze foto is ze 14 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:46

Edje mijn Beagle Teefje.
Afbeelding

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:58

Onze Golden Retriever, grote knuffelbeer en lief voor alles en iedereen.
Behalve voor konijntjes, die wakkeren zijn jachtinstinct echt aan en dan wil hij wel een sprintje trekken!

Even alleen een winterfoto:

Afbeelding

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:06

mriek1990 schreef:
Wat een leuke honden allemaal! :)
Bij mijn ouders thuis hebben we een Basset Fauve de Bretagne genaamd Binoche.
Ze heeft ook een behoorlijk jachtinstinct, al doen wij hier niets mee. Zitten niet op training ofzo.
Wel wil ik heel graag behendigheid met haar gaan doen, want dit vind ze echt leuk!

[img=360x480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCB46BNG.jpg
In de boot bij mijn ouders achter het huis

[img=360x480]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3B6DJO3H.jpg
In haar wintervacht. Twee keer per jaar moeten we haar laten plukken :)

Een Foof! <3 Zalige honden, echt een van mijn favoriete rassen. Wij hadden voorheen ook een Fauve, maar die is in 2012 op 14-jarige leeftijd overleden.

Nu hebben mijn ouders een bijna 2-jarige Basset Artésien Normand. Een teefje. Zij heeft net zo'n groot jachtinstinct als onze Basset Fauve. Ze is een heel aanhankelijke knuffeldame. Echt een moederskindje :') Mijn moeder doet ook aan speuren met haar, iets wat Ole ontzettend leuk vindt en waar ze heel erg goed in is.

Afbeelding

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:25

:oo die Spinone Italiano een stukje hierboven <3
Ik vind dat zo'n mooi ras, prachtige hond! Helemaal mooi zo donker :j

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:33

Hihi ArankaM een show lopen gaan wij maar niet doen, die van mij komt dan wel uit een Amerikaanse show moeder maar een field trial labrador vader uit Engeland en het is echt een vaderskind. Hoe typisch. Maar een lang lijf, weinig "bone" en een lange staart.

Ik denk dat wij uitgelachen gaan worden dan, goed maakt niet uit, ik heb haar daar ook niet voor ze is goed zoals ze is met haar vreselijke talent en het simplisme waarmee ze leert. Dus wij laten de show maar over aan de dikke labradors die er iets beter qua normen uitzien als mijn lekkere tante :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:52

ArankaM schreef:
Wat een aparte kruising Lianne, heb je een foto?

Met onze reu ging ik wel eens zwemmen en apporteren in het water en als ik dan even de stok/bal onder het water hielt begreep hij er niets van en ging hij in het water happen :')
Heerlijk dier was het toch, het doet me nog steeds veel pijn dat hij en zijn grote vriendin er niet meer zijn.

Ja zeker een aparte kruising en erg lief! Ze kan ook heeeeel hard rennen maar is op de cesar millan methode opgevoed. Ze luistert prima en heeft een laag jachtinstinkt. Ze wil wel eens achter een eendje aan of een vogel maar als je haar bij je houdt als ze losloopt doet ze er niks naar, zo ook met mijn knaagdiertjes. kijkt ze niet naar om. Ze heeft een mooie pluimstaart en wat langere haren aan de broek maar verder kortharig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:19

Jeetje Lianne, wat een ontzettend leuke hond!!! <3

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:28

Allemaal leuke honden :)
Die spinone is ook gaaf,die zie je toch niet zoveel....

Mooie donkere lab!
Die van ons is zo licht,die zie je lekker goed in het donker ;)

Vandaag weer aan de wandel geweest en omdat Sjoko aan de lijn zit (Kimba stiekem niet,alleen als ik iemand tegen kom,wat dus bijna nooit is) had ie weer een paar mooie momenten van voorstaan.
Zo leuk hoe ie dat doet :)

Idd Mika,hier hebben we heel veel ruimte. Heerlijk,zou niet meer anders willen.
Tijdens de wandeling vandaag weer een paar nieuwe 'paden' gevolgd.
Als mijn man meegaat met wandelen dan doe ik dat nooit,want die vindt dat niet leuk :/
Ik vind het geweldig,kijk dan meteen of ik daar met de paarden ook kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:44

Ben er ook echt heel blij mee JoannevZ. Ze is echt een lot uit de loterij. Ze is net 1 jaar en luistert perfect, en kan ook veel. We gaan echt ruim 3 uur weg per dag. Wandelen/fietsen etc. ZOu ook nog wel graag een Ierse Wolfshond willen hebben maar dat is toekomstmuiek :)

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 00:15

Ierse wolfshonden zijn echt schatten. Alleen jammer dat ze door hun stugge vacht niet heel aaibaar zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 00:22

Ja ze zijn super. Ik kan niet tegen vachten van bijv. Goldens en duitse herders. Daar ben ik allergisch voor, vooral die onderwol/vacht. Dus dan zijn de Ieren wel een superas met hun vacht ;) Morgen belt een fokker mij zodat we eens af kunn preken, dan kan ik al mijn vragen stellen die ik nog heb en ook kennismaken met haar honden. Ben ontzettend benieuwd!

Edit: en wat komen er trouwens leuke rassen voorbij! Die Spinone is echt gaaf. Prachtige hond! Ook een aantal Vizsla's voorbij zien komen, is toch ook altijd wel een favoriet van me geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 00:56

Leuke honden allemaal

Afbeelding

Wij hebben een grote munsterlander, teefje van bijna 2 jaar
Heeft puppycursus gedaan en is nu bezig met een jachttraining
Dummy's ed was drama maar met echt wild doet ze het prima
Energieke hond, daar moest ik wel aan wennen
Onze andere 2 kruisingen zijn prima jachthondjes maar veel rustiger

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 09:48

Even het topic weer een beetje leven inblazen met een charmante foto van onze Zsazsa. Ze slaapt nog erg veel, maar ze is natuurlijk ook nog jong. Ze is ook wel lekker aan het puberen. :')

Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:38

Haha, wat een charmante foto!

Die Munsterlander hierboven is trouwens ook prachtig!

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:54

Hier een foto van ons duikbootje.... Normaal drinken komt niet voor in zijn vocubalaire.

Hij is morgen 7 maanden dus ook een heerlijke puber :)

Afbeelding

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:41

Zwemt hij al of is het alleen van het drinken? :=
Onze hond maakt er ook een bende van, ze maakt elke keer een nat spoor van de keuken naar de woonkamer. :D

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:36

Heel herkenbaar inderdaad dat waterspoor _O-

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:37

Hier zijn we van de week maar weer een recente foto's gaan maken, werd er wel weer eens tijd voor, zeker nu alles zo lekker in de bloei staat!

Verder is mevrouw 14 maanden, klein beetje schijnzwanger en doet weer alles wat god verboden heeft, maar goed het zal wel weer eens over gaan is het niet? :D

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:53

Leuke foto's.

Hier kan de lab ook niet normaal drinken. Die hapt gewoon in het water. Terwijl de mechel gewoon netjes drinkt.

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:08

_Denise_ schreef:
Wat een leuk topic! Leuk ook om de verschillende rassen te zien. Mag ik mij ook melden? :D
Wij hebben een Spinone Italiano pup van ruim 4 maanden. Het ras staat bekend om zijn 'zachte beet' bij de jacht. Jagen of cursussen voor de jacht hebben we echter nog niet met haar gedaan.

[ Afbeelding ]
Heb even geen recente foto's beschikbaar, op deze foto is ze 14 weken.

Och zie, een spinone-pupje <3 . Mijn favoriete jachthond bij uitstek!

Meet Nona, mijn spinone italiano. Zij is wel al heel wat ouder dan jouw pupje van 4 maand, want op 22 april is ze alweer 12 jaar geworden...

Afbeelding
Nona met mijn oudste dochter...

Afbeelding
Nona aan het spelen met Dotje, mijn ondertussen overleden labrador-kruising.

Afbeelding
En hier is Nona aan het spelen met mijn jongste Afghaan Saïda en mijn oudste sloughi Aziz.