Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:56

Vanaf jou gezien aan de andere kant van Amsterdam :p

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:57

Oke dus boven Amsterdam, dat valt op zich wel. 1.5 uur rijden. Bedankt voor het aanbod ik hou het zeker in gedachten!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:00

Altijd welkom!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 17:01

Je mag mexx wel een paar dagen lenen om te oefenen :')

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:04

A_nouk schreef:

Bedankt voor het sarcasme :') ik zou t zo doen, mits die me kat heel houd hahahah

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:09

Nicky91 schreef:
A_nouk schreef:

Bedankt voor het sarcasme :') ik zou t zo doen, mits die me kat heel houd hahahah

Wij hebben 2 katten. leven nog steeds! Al moet ik zeggen dat als de katten weg rennen gaan de honden er wel achter aan.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 17:11

Mexx houd de kat niet heel, is dat een oplossing ? :) :)

Wij zijn op onze dagelijkse ronde :D

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:20

Hij is echt heel mooi! <3

Wij hebben meegedaan met hondenzwemmen:
Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 17:24

Dat wil ik ook nog eens een keer met mexx gaan doen :) het is ren echte waterrat!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:56

Wij hebben 20 september honden zwemmen in het zwembad. Daarna is het zwembar weer gesloten tot komend seizoen.

Omdat jada niet zo gek is op andere honden mogen wij voordat het echt open gaat.

Echt zo gaaf! trek mooi mijn bikini aan! weer of geen weer maar ik ga letterlijk met mijn hond zwemmen!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:12

Heerlijk om alle verhalen van jullie honden te lezen :D

Ik heb hier al een poosje niets meer geplaatst dus hierbij weer een paar foto's van onze hus Ayra :)
In het begin hadden wij zoiets van: wat hebben wij ons op de hals gehaald? Wel ons leven lang ervaring met honden, maar een husky is toch wel iets speciaals haha. Gelukkig gaat het nu heel goed, het luisteren gaat steeds beter. Al durf ik het nog niet aan om los met haar te wandelen want ze is toch nog heel snel afgeleid. Tegenwoordig zijn we ook stukjes met haar aan het fietsen en dat vind ze geweldig.

Afbeelding
Ook Ayra is een waterratje :D

Afbeelding

Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:45

Wat gaan jullie hard :oo

Paar dingen die ik gelezen heb maar toch niet helemaal mee eens ben:

Iemand zei dat huskies zwakke darmen hadden, ik ken een hoop huskies en nog geen 1 met darmproblemen.. oke kieskeurig zijn ze wel, Pepper vertikt het om brokken te eten >;) heb hem wel eens 1 week brokken voorgeschoteld en denk maar niet dat hij het eet. (Al 5 soorten geprobeerd maar ik geef het op) nu krijgt hij carnibest wat hij met smaak eet, ook lotgering doet het goed en smuldier.

En verder iemand die zei dat husky's niet voor beginners is, als je je verdiept in hussen en veel ervaring opdoet van anderen(dus ook in het echt langsgaan) kun je wat mij betreft echt wel een husky nemen, het zijn toch geen monsters..(oké soms dan :') )

Pepper woont hier nu 2 en een half jaar, hij kwam hier toen hij net 1 was geworden. En ik was 14(bijna 15) inmiddels ben ik 17 jaar en is hij nog steeds mijn verantwoordelijkheid. Uiteraard stonden mijn ouders erachter maar echt niet dat hun hem mentaal of fysiek uit gingen dagen, dat was mijn taak. (Al ben ik wel erg blij dat mijn moeder goed voor hem zorgt als ik weg ben, lees: excursieweek met school) hij komt van familie en ik ben op hém gevallen, niet omdat het een husky is. Hij was hier een week logeren en was er helemaal weg van.(nu is dit wel een uitzondering, je moet er zeker goed over nadenken en het zijn inderdaad niet de makkelijkste honden maar als je je inzet kun je veel bereiken!)

Hier is mijn monstertje, super lief maar ontzettend eigenwijs. :Y)

Afbeelding
Afbeelding
He is not amused ^)
Afbeelding
>;)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:55

Afbeelding
MariaMaaike: op die 2e foto lijkt ze best op Pepper :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:20

Ik volg dit topic lekker mee :D Ik heb geen husky maar wil al jaaaaaren een husky zelf nemen, echter woon ik echt niet optimaal voor elke hond dan ook maar en vind ik het echt heel sneu een hond te nemen op deze ruimte dus voorlopig blijft het een droom :D Prachtige honden komen hier voorbij! <3

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:37

Leuk topic

Wij hebben ook 3 husky's
Shadow gekocht klein jaar geleden.
Met shadow viel niet te wandelen de eerste keer had hij leterlijk mijn hele handen opengetrokken alles wouw hij pakken.

Nu kan hij los naast ons lopen en aan de riem trekt hij helemaal niet meer.
Hij wil wel altijd laten zien aan andere honden dat hij de baas is en is dan. Ook erg dominant

Jessy iets jobger als shadow ze is er sociaal maar is opgegroeid op een flat dus er speels

En we hebben een pup van de 2 gehouden en die heet shasta en is 9 weekjes.

Shadow en jessy staan samen voor een step

Foto's volgen!!!!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:35

Courses schreef:
Ik volg dit topic lekker mee :D Ik heb geen husky maar wil al jaaaaaren een husky zelf nemen, echter woon ik echt niet optimaal voor elke hond dan ook maar en vind ik het echt heel sneu een hond te nemen op deze ruimte dus voorlopig blijft het een droom :D Prachtige honden komen hier voorbij! <3

Wij wonen in een rijtjes huis, gaat prima hoor. Pepper ligt alleen maar met zn dikke kont in de zon hier, verder heeft ie de ruimte niet nodig want rennen mag hij alleen buiten (niet in de tuin, af en toe eens balletje gooien maar daar kan ie niet voluit rennen, kleine tuin) en heeft hij binnen ook geen zin in omdat hij genoeg kans krijgt om zijn energie kwijt te zijn.

Ookal zou ik in een flatje wonen, het boeit hem geen flikker }:0

(Al droom ik zelf wel van een enorme tuin waar hij lekker een sprintje kan trekken als hij daar zin in heeft, maar Pepper mist het zelf niet)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:55

Net een hele gave foto gevonden op google

Afbeelding

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:13

xTiffani schreef:
[ [url=m/BafB6T.jpg]Afbeelding[/url] ]
MariaMaaike: op die 2e foto lijkt ze best op Pepper :j

Wow, echt wel :D

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:45

xTiffani ik heb niet gezegd zwakke darmen. Ik heb gezegd gevoelige darmen.

En zo'n uitspraak doe je over het algemeen zeg maar.. Dat houd in dat de husjes er sneller last van hebben dan sommige andere rassen, Dit wil niet zeggen dat elke hus er last van heeft.

Overigens schijnen heel veel het erg goed te doen als mensen de overstap maken naar vlees. Onze oudste eet daar niks van helaas.

Bij ons is het 50 -50. De oudste heeft heel veel last van haar darmen gehad tot met spoed naar de dierenarts en bloed in haar ontlasting aan toe. Ik weet dus echt wel waar ik over praat.

Je hebt op facebook een poolhonden groep ik heb daar toen een oproep gedaan. En wat blijkt...... heel veel husjes hebben gevoelige darmen en kun snel op bepaald voer reageren. Dat maakt nog steeds niet alle hussen. Wees blij dat je met die van jou geen last hebt gehad. Ik ben voor mijn hondje momenten echt wel heel erg bang geweest dat het niet goed zou komen.
Laatst bijgewerkt door Greentea01 op 02-09-15 08:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:46

En alle nieuwe mensen Welkom! Ik ben benieuwd naar foto's!

xTiffani die van jou is ook wel echt heel erg mooi!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:59

lianne304 schreef:
Jessy iets jobger als shadow ze is er sociaal maar is opgegroeid op een flat dus er speels

Deze beredenering snap ik even niet. Waarom is zij dus erg speels als ze op een flat opgegroeid is?
Mijn hond groeide ook op in een flat, maar het maakt ze geen snars uit waar ze wonen hoor, als je ze mentaal en fysiek maar tegemoet komt.
Een wandeling is veel leuker dan de tuindeur open zetten.

Welkom en ik ben benieuwd naar de foto's!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:00

Ariannee schreef:

[img]m/GAqqjl.jpg[ /img]

Dit is de Alaskan Malamute :)
Je ziet het verschil aan de staart, ogen en oren. Sowieso zijn Malamutes vaak iets groter en grover dan de Siberische Husky.

Wel een heel mooie foto!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:06

Lisitano schreef:
Ariannee schreef:

[img]m/GAqqjl.jpg[ /img]

Dit is de Alaskan Malamute :)
Je ziet het verschil aan de staart, ogen en oren. Sowieso zijn Malamutes vaak iets groter en grover dan de Siberische Husky.

Wel een heel mooie foto!

Klopt onze jongste heeft 25% malamute en die is al een heel stuk grover dan de 100% hus. En officieel mogen de malamutes geen blauwe ogen hebben maar horen bruin te zijn

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 09:39

Wij hebben onze vorige hond ( husky x herder) toen hij ziek werd ook overgezet op vleesvoeding. Carnibest en Naturis. De nieren van onze hond waren kapot door een mz- ziekte, en hij reageerde lichamelijk duidelijk beter op het vlees. Was minder belastend voor zijn organen.

Onze mexx geeft alleen echt de voorkeur aan brokken. We hebben al het e.e.a. geprobeerd aan brokken maar de Eukanuba geeft hij echt de voorkeur aan. Zit ook netjes in zijn vachtje glanst lekker en hij is actief genoeg. We hebben echt verschillende merken geprobeerd omdat Eukanuba niet altijd even goed aangeschreven staat, maar mexx heeft zijn duidelijk voorkeur }:0

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:48

Marcella_e schreef:
xTiffani ik heb niet gezegd zwakke darmen. Ik heb gezegd gevoelige darmen.

En zo'n uitspraak doe je over het algemeen zeg maar.. Dat houd in dat de husjes er sneller last van hebben dan sommige andere rassen, Dit wil niet zeggen dat elke hus er last van heeft.

Overigens schijnen heel veel het erg goed te doen als mensen de overstap maken naar vlees. Onze oudste eet daar niks van helaas.

Bij ons is het 50 -50. De oudste heeft heel veel last van haar darmen gehad tot met spoed naar de dierenarts en bloed in haar ontlasting aan toe. Ik weet dus echt wel waar ik over praat.

Je hebt op facebook een poolhonden groep ik heb daar toen een oproep gedaan. En wat blijkt...... heel veel husjes hebben gevoelige darmen en kun snel op bepaald voer reageren. Dat maakt nog steeds niet alle hussen. Wees blij dat je met die van jou geen last hebt gehad. Ik ben voor mijn hondje momenten echt wel heel erg bang geweest dat het niet goed zou komen.

Excuses verkeerd gelezen dus.

Gelukkig gaat het nu wel beter met je hus! Lijkt me erg moeilijk.