Noorse boskat eigenaren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:36

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 16:38

Ik kies persoonlijk voor Iams omdat daar een hoger vleesgehalte in zit vergeleken met andere droogbrokken (41%) en het is gelukkig ook nog betaalbaar. Van dat mengen had ik inderdaad wel verwacht! Ik hoop dat ze geen probleem zal hebben met Iams :=

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:41

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

gaby12

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:05

Zoals de andere al aangeven eerst het voer van de fokker geven en dan langzaam mengen totdat je geheel bent overgestapt.
Ik voer ook graanvrij een mix van Nutrivet en Sanabella graanvrij,maar sinds kort zijn volgens mij alle varianten van sanabella graanvrij.
De Nutrivet is zelfs 80% vlees en ze eten daar een stuk minder van dus in verhouding niet duur,ook is de ontlasting een heel stuk minder.
Als natvoer geef ik cosma nature,bozita en smilla maar ook krijgen ze hier een kuikentje,lamshart en kippennekken op zijn tijd natuurlijk vinden ze een visje ook heel erg lekker.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 17:11

Ik zit helaas wel met een wat beperkter budget , kan me geen 10 kilo van 80 euro veroorloven op dit moment. Ik zal als extra gewoon licht aangekookte kipfilet geven, vind ik altijd het makkelijkste :p zou graag vers vlees willen geven maar dat word te ingewikkeld als ik haar bij mijn broer of ouders breng als ik weg ben. Zowel mijn ouders als broertje geven Iams aan de katten, dus dat zou al een hoop schelen, want dan heb je iig niet dat ze van vreemd voer eet als ze daar is.

Ik heb iig nu wel een leuke krabton op het oog van de zooplus

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:26

Dat kost de nutrivet bij lange na niet en kwalitatief een veel betere brok en je kan het zowel aan kittens geven als aan volwassenen en het is graanvrij dat is iams zeker niet.
De nutrivet is 1 euro per kilo duurder (mits je een dubbelpak neemt) dan de iams ;) vergelijk maar eens bij zooplus.
Ze eten er echt veel minder van dus in verhouding ben je dan goedkoper uit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 17:28

Zou er altijd nog naar kunnen kijken maar nadeel is dat als zij naar mijn broertje gaat als ik weg ben, dus ander eten heeft en ik ben van het 24/7 eten hebben en dan is het risico er dat zij of de kat van mijn broertje dus ander voer binnen krijgt

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:34

Wij voeren alleen Carnibest. Geen brok meer :) en soms runderhart.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:55

lifaya schreef:
Ik heb iig nu wel een leuke krabton op het oog van de zooplus

Kijk wel even goed naar de afmetingen. Ik heb een krabpaal met een 'huisje' waar Gio vroeger als kitten wel graag in zat. Maar sinds hij een heuse Noorman is geworden past hij daar niet meer in. En met zijn 5,7 kg is hij voor een Noor niet eens mega.
Ook het ronde mandje aan de krabpaal is eigenlijk te klein voor hem. Nu ligt zijn vriendin Spook (de korthaar) daar altijd in, en hij helemaal bovenaan op de plank, maar ja, soms moet je wel je dominantie laten blijken door de favo-plek van je huisgenoten te bezetten :+ . Hij puilt dan letterlijk aan alle kanten uit dat mandje.

Mijn Noor kreeg Hill's (Kitten) bij de fokker. Dat heb ik Gio en Spook gegeven tot aan de castratie, en ze toen overgezet op RC Sterilized. Na enig uitproberen voer ik nu al weer langere tijd tot volle tevredenheid RC Maine Coon. Dat is vooral voor Spook, want die schrokt verschrikkelijk. De kleinere brokjes gaan als bij een stofzuiger naar binnen, en vervolgens kotst ze de hele boel weer uit %) . Met de Maine Coon moet ze echt kauwen, en spuugt ze significant minder.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 17:59

Dat is ook de reden dat ik voor een krabton ga, die zijn wat flinker en daar passen boskatten wel in. Die ik op het oog heb is ca 1 m hoog, en er zijn al recensies van boskat eigenaren en maincoon eigenaren :p dus het zou moeten passen

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:01

lifaya schreef:
Dat is ook de reden dat ik voor een krabton ga, die zijn wat flinker en daar passen boskatten wel in. Die ik op het oog heb is ca 1 m hoog, en er zijn al recensies van boskat eigenaren en maincoon eigenaren :p dus het zou moeten passen

Heb je hem bij zooplus gezien? misschien een linkje zodat we mee kunnen kijken als Noreneigenaren :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:04

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:13

Hoorde net dat het broertje van Ginger ook naar een bokster gaat :D Die zag de foto die ik van hem plaatste en was meteen verliefd haha :)) Toch weer erg leuk!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:19

Sorry ik wil echt niet zeuren :o maar ik heb die in mijn caravan staan en voor die functie voldoet hij omdat ze daar alleen in de vakantie en weekenden zijn maar hij is niet echt groot,stabiel en stevig en er zitten in de randen nietjes die er snel uitkomen en zeer scherp zijn ook laat het sisal snel los.
Een volwassen Noor kan eigenlijk alleen bovenop liggen de holletjes zijn klein en de onderste 2 zijn met elkaar verbonden d.m.v. een gat.
Als je een iets hoger bedrag uit wilt geven en een ton wil dan kan ik je deze aanraden die heb ik thuis en die is erg stevig,zwaar doordat er met echt hout is gewerkt en heeft grote holen en mand,het mandje bovenop en kussentjes in de holen zijn los dus te wassen ideaal.
Ik heb hem nu 2 jaar staan en hij ziet er nog perfect uit en gebruikt door 7 katten .

http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... nen/379669

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:21

oef thnx! Mijn nadeel is dat ik gewoon aan een strak budget zit. Ik probeer anders tweedehands een goede stevige te vinden of in de uitverkoop, maar het is behoorlijk lastig iets stevigs te vinden onder de 80 euro := terwijl ik dat al een hoop geld vind...

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:23

.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:33

lifaya schreef:
oef thnx! Mijn nadeel is dat ik gewoon aan een strak budget zit. Ik probeer anders tweedehands een goede stevige te vinden of in de uitverkoop, maar het is behoorlijk lastig iets stevigs te vinden onder de 80 euro := terwijl ik dat al een hoop geld vind...

Alternatieve maar wel van dezelfde stevige kwaliteit en geschikt voor Noren sommige in de aanbieding nu:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/468523

http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/468523

Iets mindere kwaliteit maar ook stevig

http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/468447

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:35

Onze trots Tijg, een Noorse boskat van 6 jaar.
Ze is erg aanhankelijk, slim en laat graag zien hoe mooi ze is!
De foto's zijn nog van een aantal jaar terug, ik zal binnenkort recentere foto's opzoeken.

Afbeelding

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:36

Ik heb hier al een relatief stevige krabpaal staan, niet groot, enkel een huisje en een plankje daarboven, maar die wil ik naar de slaapkamer verplaatsen en in de woonkamer iets wat meer bij het interieur past, sowieso zwart, gezien mijn meubilair en liefst niet too much := Ik heb best een eissenpakketje. Ach zelfs als ik nu nog niks vind heb ik een geschikte krabpaal voor het komende halfjaar :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:37

oeh die is mooi! <3

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:42

lifaya schreef:
Ik heb hier al een relatief stevige krabpaal staan, niet groot, enkel een huisje en een plankje daarboven, maar die wil ik naar de slaapkamer verplaatsen en in de woonkamer iets wat meer bij het interieur past, sowieso zwart, gezien mijn meubilair en liefst niet too much := Ik heb best een eissenpakketje. Ach zelfs als ik nu nog niks vind heb ik een geschikte krabpaal voor het komende halfjaar :P

Nou, ik had ook zo'n krabpaal met een huisje en plankje toen Gio in huis kwam. En geloof me, (jonge) Noren zijn heuse hooligans }:0 . Hij hing met 4 poten aan zo'n sisalpaal te zwaaien. Dus het duurde niet zo lang voor de schroef "krak" deed :( . Die van mij heeft het geen 6 maanden overleefd in elk geval :7 .
Ik heb daarna een krabpaal besteld bij Witjes verzendhuis:
http://www.witjesverzendhuis.com/katten
Ik heb eentje met 3 poten aan de onderkant en verder in de opbouw (minimaal) 2. Dat geeft genoeg stabiliteit.
Zoiets bijvoorbeeld niks voor je? http://www.witjesverzendhuis.com/katten ... s-of-beige

Pas op met gebruikte krabpalen. Dit i.v.m. ziektes enzo.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 18:48

Ik heb deze paal al een aantal jaar en doet het prima haha.
Zijn best dikke palen hoor

Afbeelding

Mijn lompe poes heeft iig er nooit problemen mee gehad en die had best vaak haar gekke uurtje. Zal hem sowieso in een hoek zetten

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:53

.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:34

Geloof mij voor een Noor zijn dit hele dunne sprietpaaltjes :P en het zal nog wel gaan in het begin maar als ik kijk naar mijn dame van ruim 6 kilo in haar dolle bui dan breken die paaltjes als twijgjes af als de paal dan al niet omgevallen of getrokken is met die grote stevige poten in krabbelstand.
Ze zal ook nooit uitgestrekt de nagels kunnen scherpen een Noor is nu eenmaal een flinke kat.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:03

.