Ik heb 2 honden. Mijn bijna 4 jarige Chihuahua Bella, en een 1 jarige Sheltie Aedan.
Bella is mijn onofficiële hulphond. Ik lijd aan oa PTSS en heb daardoor oa Pleinvrees (agorafobie) en een sociale angsstoornis. Toen Bella kwam durfde ik niet zelfstandig naar buiten. Nu (meestal) wel samen met haar. Ze is een grote hulp die mij helpt met angst en paniek aanvallen en daarnaast maakt ze mij wakker als ik een nachtmerrie heb (en die heb ik regelmatig.)
Bella heeft een grote bek (chi eigen) maar eigenlijk is ze gewoon heel lief. Ze is als hond opgevoed, niet als handtas en is daardoor heerlijk sociaal naar andere honden en naar mensen. Ze blaft alleen veel, vooral als we buiten een andere hond tegen komen.
Ik heb met Bella training gedaan en op GGB niveau gelopen. Alleen konden we enkel met mooi (zomers) weer trainen, Bella is een echte prinses op de erwt die niet van kou en nat houd en in het mindere weer wil ze absoluut niet trainen, dat is ook de reden dat Aedan erbij is gekomen, zodat ik daar verder mee kan trainen. Bella is heel slim maar vind het nu wel welletjes. Wel gaat ze ook mee naar training in de zomer en daarbuiten als het nog een beetje warm en droog is. Terwijl ik dan met Aedan train wordt ze vaak meegenomen in de beginnersklas met 1 van de kinderen van trainingsgenootjes. Voor snoepjes doet ze graag mee

Bella ligt het liefste constant op of tegen mij aan. Slaapt in mn bed (onder de dekens ook nog, tegen mij aan, dat geeft mij een veilig gevoel) Aedan mag op bed maar vind dat te warm

Aedan en Bella zijn 1 pot nat en gaan verschrikkelijk goed samen. Maar Bella is wel de baas.
Ik heb geen auto , enkel een snorfiets en als ik daarmee weg ga of met ov dan zit Bella in een speciale hondenrugtas. Dat vind ze helemaal niet erg, als ik de tas thuis op de grond laat staan dan gaat ze er vaak zelf in liggen slapen.