Op de onderste verdieping wonen mijn 2 mannen, en de bovenste 3 verdiepingen zijn aan elkaar gekoppeld en daar wonen mijn castraat met zijn 5 dames

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat dat wel meevalt. Je moet er natuurlijk niet te veel van geven en het opbouwen als ze het nooit hebben gehad, maar dat geldt voor alle soorten groenten.

xLyssii schreef:Oh, wat mooi!
Een vraagje, wat als er iets gebeurt met een cavia in de buis onder de berg stenen, kan je er dan wel makkelijk bij? Dat lijkt me zo eng. Ziet er wel supertof uit

Sielka schreef:@Sonja, hebben ze geen enkel huisje om in te schuilen?
Cavia's zijn prooidieren en vinden het fijn om zich ergens in te kunnen verstoppen zoals een kartonnen doos, huisje, tunnel en ga zo verder
Desnoods kun je een hele berg hooi in je onderste 'lade' leggen waarin ze zich kunnen verstoppen.
ze vinden het he-le-maal geweldig, dus zal dit zeker vaker gaan doen! Alleen een beetje jammer dat is echt vreselijk allergisch ben voor dit stugge stoffige goedkooe hooi (ze krijgen normaal alleen fijn groen niet-stoffig hooi om te eten en dan heb ik nergens last van). 

met een groter hok duurt het langer voor het vies is. Maar ik schep dan wel na 1 week de vieze plekken weg en leg ik nieuwe bodembedekking in. 
heb je een foto van ze in hun nieuwe thuis? Er zijn wel kletstopics ja, als je zoeky op cavias vind je ze vast 
(ook prachtige beestjes trouwens!
)