Want inmiddels zijn we op het punt aangekomen dat Sebbie elk moment loops zou kunnen worden!
Als alles dus meezit mogen we volgend jaar een stel Welsh Corgi Cardigan pups verwelkomen

Het ras waar alles mee begon is de Hollandse Herder (korthaar), zowel in de hondensport als met het fokken. Toen ik een jaar of 8 was kwamen we tijdens een hondenshow de Welsh Corgi tegen en sindsdien heb ik altijd tegen mijzelf gezegd dat dit het ras gaat worden dat ik later wil hebben.
In het begin ging mijn voorkeur uit naar de Pembroke, maar na meer research gedaan te hebben is uiteindelijk de keuze toch gevallen voor de Cardigan (veel mensen spreken van een 'Corgi' maar officieel is dit geen ras, het is de Welsh Corgi Pembroke óf Welsh Corgi Cardigan, en die de Queen had zijn dus de Pem's

In 2021 heb ik mijn eigen en eerste Welsh Corgi Cardigan aangeschaft: Sebbie. Eigenlijk wist ik direct al wel dat ik ook graag wou gaan fokken en zeker ook wil bijdragen aan het behoud van het ras, en ook niet gedacht dat ik er zó actief mee zou gaan zijn

Na het overlijden van onze laatste Hollander ben ik toch ook meer gaan rondkijken voor een tweede Cardigan erbij. Om proberen de lijnen wat breder te maken wist ik al snel dat ik een pup erbij wou uit het buitenland. In juni 2023 is het uiteindelijk Enzo geworden welke ik uit Italië heb geïmporteerd.
De dekreu keuze vond ik nog best lastig want ik merkte al snel dat ik daarin best een mieperd ben

Tegenwoordig hebben we het geluk van internet en dat je dus veel foto's/video's online kan vinden. Wat ik merkte was dat ik wel opzoek was naar een goede eerste indruk, bij het zien moest ik gelijk zoiets hebben van hé dat vind ik een mooie hond. Uiteraard moesten daarbij ook de gezondheidstesten in orde zijn en dat het een passende match is. Maar ook zeker iets wat erg in mijn achterhoofd meespeelde was dat ik wat vrije lijnen wil, je merkt in het ras dat men eigenlijk veel (dezelfde) reuen gebruikt en dat wil ik juist weer niet

Na mijn avontuur heb ik dus eindelijk wel een, al zeg ik het zelf, super toffe reu gevonden!
Ik hou hem alleen nog even geheim, ook omdat hij nog zijn ECVO onderzoek moet krijgen

(maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat het goed zit.. want al 2x alles vrij eruit gekomen)
----
Nou na het hele verhaal nu dan eindelijk mijn teefje voorstellen

Sebbie aka blij ei
Starling - 19/07/2021
DM - PRA-rc3 - Fluffy: Vrij N/N
HD: B - ECVO: Alles Vrij (06-10-2023)
Ik heb met Sebbie afgelopen oktober het FCI-VZH behaald!
Nu gaan we doortrainen naar het FCI-IGBH 1, doen we daarnaast ook nog Hoopers en soms wat 'losse' dingen zoals naar de renbaan en herding.

Ik ga fokken onder mijn kennel:
https://ofcymrulegends.nl/
Mocht er iemand nog vragen o.i.d. hebben, stel ze gerust