Ik neusde al in het mierentopic. Vissen vielen af ivm de verzorging. Garnalen of kreeftjes idem. Slakken hebben veel warmte nodig. En een zijdelinkse blik naar wandelende takken was wel gemaakt omdat ik die ooit als klein meisje heb gehad.
Ook papagroom hier op bokt (helaas
leeft hij niet meer) had mijn interesse in insecten weer aangewakkerd.
En het toeval wil een collega van mijn maatje kwam van de week met een foto aanzetten van zijn nieuwe huisdieren die bij hem terecht waren gekomen onverwachts. En dat hij eieren overhad die in januari uitkomen al.
De foto die ik kreeg

Oh die foto flappentakken
die zijn zo leuk. S nachts heen en weer bericht, videobellen en ja er komen eieren mijn kant op. Oeps ietsje sneller dan gedacht.Affijn afgelopen dagen rondgeneusd naar verblijven. Wat valt dat tegen wat zijn die klein voor de volwassen beestjes (20 bij 20 bij 30 wordt groot genoeg geacht voor 15 cm grote volwassen exemplaren) -
. Of een te grote ingang voor de dadelijk inimini nimfjes waardoor die kunnen ontsnappen. Uiteindelijk wel wat gevonden. En wat blijkt deze man maakt ze op maat.
Daarnaast maak ik er nepplantjes in, met levend mos gaan de takken hun water houden en kunnen de kleintjes niet verdrinken in het bakje water. En is er een jonge eucalyptus deze kant op. Die wilde ik toch altijd al hebben. Bos om de hoek dus keuze genoeg voor hun eten dadelijk en ook mijn tuin kan ze wel deels voeden.
Een voordeel mocht uiteindelijk het niet bevallen kan ik er met echte plantjes nog een leuk iets van maken.
https://hilmarderksen.nl/dieren/austral ... lappentak/
De eersten live gezien in vietnam 3 jaar geleden. Brr. Maar vanaf jongs af aan krijg ik de kriebels ervan. Misschien komt het omdat ze zo taai en bijna niet uit te roeien zijn? Radioactieve straling aankunnen? Boeiend ja voor mij als huisdier nope.
. Ik wil dus een inrichting die perfect bij de takken passen maar ook leuk is zo midden in de woonkamer.
ik ging meer info zoeken op internet en vind ze qua gedrag fascinerend. De schorpioen nabootsen van de vrouwtjes en de nimfen die op de mieren lijken. maar heb inmiddels alles wat ik kon vinden uitgeplozen en ben gaan zoeken en doen en toen ging het ineens heel snel.