Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StonedRomy schreef:Wij hopen in 2018 ons roedel uit te breiden met een akita puppy.
Hopen op een goede dracht en bevalling voor je teef!
Van schreef:Leuk topic
Ik hoop volgend jaar een nestje Tamaskans te fokken. Al moet mijn teefje alle testen nog doorstaan dus er is nog niks zeker
Billy schreef:Mijn Jack Russell teef is gedekt, hopelijk eerste week januari pups... ik wil graag een teef houden uit dit nest.
Uiteraard met stamboom trouwens
kiwiwitje schreef:HD en ED, DM, dwergroei, ECVO, MyDogDNA en daarnaast nog exterieur beoordeling en gedragstest.Van schreef:Leuk topic
Ik hoop volgend jaar een nestje Tamaskans te fokken. Al moet mijn teefje alle testen nog doorstaan dus er is nog niks zeker
Spannend Van! De testen vond ik al dramatisch spannend..Waar moet je allemaal op testen?
kiwiwitje schreef:MiVita schreef:Wij zijn aan het uitkijken naar een engelse cocker spaniel pup! Dus als iemand tips heeft laat maar komen
Leuk! Met of zonder stamboom? Voor stamboomhonden kun je ook bij de rasverenigingen rondkijken.
Ben verder niet thuis in dat ras
Van schreef:HD en ED, DM, dwerggroei, ECVO, MyDogDNA en daarnaast nog exterieur beoordeling en gedragstest.
De MyDogDNA heb ik al gedaan en DM hoeft inprincipe niet omdat haar beide ouders vrij zijn
Azmay schreef:Ik doe mee![]()
Zelf heb ik een gevlekte koningspoedel teef in de bestelling staan, wil ook zeker bij de bevalling zijn (mijn ouders zijn de fokkers). Weet alleen nog niet wanneer en ik vermoed dat er ook nog wel een test gedaan moet op de teef voor het zo ver is.
StonedRomy schreef:Helaas is het een niet heel gezond ras, maar als je de lijnen goed bestudeerd moet het best mogelijk zijn een leuk hondje te vinden, eventueel uit een werkende lijn?
Billy schreef:Mijn Jack Russell teef is gedekt, hopelijk eerste week januari pups... ik wil graag een teef houden uit dit nest.
StonedRomy schreef:Oh zie net dat ik te vroeg geplaatst had, had het over de Engelse cocker spaniël. Akita is een relatief vrij gezond ras, maar inderdaad vrij karaktervol.
Zonnetje81 schreef:Billy schreef:Mijn Jack Russell teef is gedekt, hopelijk eerste week januari pups... ik wil graag een teef houden uit dit nest.
Oh leuk ik heb nu een JR puppy van 12 weken maar wellicht dat ik volgend jaar een maatje erbij ga nemen. Ik wil graag eentje met stamboom, niet zo zeer om die stamboom maar op MP staat zoveel rommel van die dikke worstenbroodjes op hele smalle pootjes....met opstaande oortjes, spitse koppen en die op 3 poten lopen.
Heb je foto's van deze combinatie?
kiwiwitje schreef:Zo naast elkaar lijkt het behoorlijk wat jaVan schreef:HD en ED, DM, dwerggroei, ECVO, MyDogDNA en daarnaast nog exterieur beoordeling en gedragstest.
De MyDogDNA heb ik al gedaan en DM hoeft inprincipe niet omdat haar beide ouders vrij zijn
Oh das best flink aan testen! Spannend!
Van schreef:Ik hou ook niks aan trouwens. 4 honden zou echt teveel worden. Helaas want vind het een hele gave combi(anders zou ik het ook niet doen natuurlijk)
MyWishMax schreef:Hier misschien een nestje. Moeten nog een examen afleggen en dan nog aankeuren. Dan ligt het er aan of ze meteen doorgaan met verdere examens en wedstrijden of dat we eerst een nestje doen. Mooiste zou zijn als het niet in 2018 wordt, want willen er stiekem wel 1 zelf aanhouden, maar dat zou nummer 4 worden en nummer 3 in de sport. Beetje veel
kiwiwitje schreef:Billy schreef:Mijn Jack Russell teef is gedekt, hopelijk eerste week januari pups... ik wil graag een teef houden uit dit nest.
Oh je loopt voor! Haha spannend! Hier ook met stamboom. Heb je jouw teefje moeten testen en waarop? (puur nieuwsgierigheid) Vroeger een stamboomloze Jack gehad. Al was ie eigenlijk te groot en te grof
kiwiwitje schreef:Van schreef:Ik hou ook niks aan trouwens. 4 honden zou echt teveel worden. Helaas want vind het een hele gave combi(anders zou ik het ook niet doen natuurlijk)
Moet wel zeggen dat ik van de meeste testen van jou nog niet gehoord hadMaar bij ons ras is testen volgens de rasvereniging eigenlijk al niet verplicht.
Ik wacht nu op de 3e loopsheid van het teefje. Zij en de reu zijn inmiddels beide helemaal getest:
L2-HGA, HC, PL, HD,ED. Maar dat testen.. Pfoe zo niks voor mijDe spanning van een roesje, dan de foto's maken en moeten wachten op de uitslagen.. Gelukkig was PL super snel gedaan, geen roesje en fijne arts. Dus dat was super. En met HD en ED ook een fijne arts die alles echt met je doornam. Op Donderdag laten testen en maandag voor 18.00 had ik de certificaten al online.
Hier mag er eventueel wel eentje blijven. Planning is ook dat mijn vader er eentje overneemt. Wil hij heel graag. Dus houd ik er toch eentje dichtbij!
Moeten Tamaskans ook 18 maanden zijn voor ED?