Nooit gedacht dat ik zo'n topic zou openen. Het is dan ook zeer moeilijk voor mij.
Ben ook niet zo goed met woorden en schrijven dus hopelijk is het een wat leesbaar voor jullie.
We hebben nu een Bull Terrier van 9 maand die helemaal omslaagt.
George komt uit een nestje van 10 pups en kwam bij ons met voerneid. Hier is goed aan gewerkt, je moet wel niet proberen je hand er in te doen maar nu weet hij als we eten geven hij op paar meters afstand moet gaan zitten en wachten. Ook kunnen we er voorbij lopen zonder problemen.
Hij was echt een schatje, lag bij jou als de liefste baby in de gekste posities.
Ik was altijd boven hem in de rangorde zeer duidelijk, bij mijn vriend testte hij wel eens.
Nu sinds enekele weken als mijn vriend opstond ('veel vroeger als mij) liet hij hem zoals uit de bench om eten te geven, behoeftes enz.. dan als hij vertrok gaat hij terug in de bench. (aan de bench heeft hij trouwens geen hekel, gaat er vanzelf in zonder we iets zeggen) nu sinds enkele weken gromde hij tegen mijn vriend als hij het deurtje dicht deed. Dan 2 weken geleden had hij sinds lange tijd weer een schoen genomen en wouden we die afnemen, zoals we altijd deden. Viel hij super hard uit naar ons echt om ons te hebben (we hadden de schoen al). Dan 3 dagen geleden lag hij zoals altijd bij mij in de zetel, half tegen mij. Ik was met me gsm bezig en bewoog mijn arm. Ineens uit het niets zonder een grom of wathever vloog hij mij aan en beet in mijn arm. Had gelukkig een dikke pul aan, hij bleef in aanvalmodus naar mij toe en mijn vriend heeft hem in de bench moeten roepen. Na dit is mijn vertrouwen in hem bitter weinig. Afgelopen 3 dagen mocht hij dan ook niet meer op de zetel, voor de rest alles normaal gedaan qua wandelen en mentale uitdagingen. Dit doet hij dan ook perfect: gaat achteruit aan de deur dat ik als eerste er door kan, los in het bos volgt hij ook keurig enz..
2dagen geleden had ik een playdate met andere honden, dit ging altijd super! hier ook lekker aan hem laten ruiken, een kwartier spelen met iedereen, lagen ze allemaal neer uit te rusten vloog hij ineens 2 honden aan, recht naar de keel met heel veel lawaai. Gelukkig is hierbij niemand gewond geraakt door mijn snelle optreden en van de andere baasjes.
sinds die 3 dagen dat hij mij aanviel vind ik hem zeer raar doen, helemaal niet zijn sociale en zelf plakkerige zelf, heel rare schijnheilige blik in zijn ogen waardoor ik hem ook maar amper aanraak. Nu deze voormiddag in de tuin gespeeld, gaan wandelen en alles wat moest voor ik naar werk moest vertrekken. Hij ziet dat ik mij klaar maak dus hij gaat vanzelf in de bench en ik loop er naar toe om ze dicht te doen, schiet hij naar mij toe om mij weer aan te vallen, heb geluk snelle reflex gehad om de deur toe te doen. Bleef hij der staan staren recht in mijn ogen en grommen. Kwaad maken ofz maakt hem alleen maar woester (heb ik natuurlijk wel gedaan om duidelijk te maken dat dit niet mag). Zou hem zo een schop onder zijn kont willen geven maar hij is zo vlug en sterk, denk dat ik dan eerder een ledemaat kwijt ben.
Sorry voor dit lange verhaal. Maar moest dit even van me afschrijven