De vader: Myanmar the One, aka Brussels van Cattery Bengalissimo. Brussels is kampioen en zou bij de volgende titel wereldkampioen worden (als ik het allemaal goed zeg, ben zelf niet zo'n fanatieke shower).

De moeder: Lux' Liv, aka Nova van mijzelf dus, Cattery Terra Nova.

(Bovenstaande foto door Saskia Bellwinkel, saskiakefie hier)

Beide ouders zijn getest op HCM, PKD, Cin, Pra, PKDef, Fiv/Felv en ik heb bij Nova ook laten testen of ze nog andere kleuren draagt, wat helaas niet het geval is. Uit deze combinatie kunnen dan ook alleen black tabby (bruine) of black-silver tabby (de grijze/zilveren) kittens komen.
Nova is (helaas) tijdens het opgroeien veel van haar patroon kwijtgeraakt en is dus wat haar aftekening betreft niet super voor een Bengaal, ze is redelijk egaal geworden
echter vond ik het vanwege haar karakter en daarnaast haar in mijn ogen super kop, ogen en bouw toch de moeite waard om haar, in ieder geval eenmalig, in te zetten voor de fok, mits ik er een goede dekkater bij kon vinden die een en ander mogelijk zou kunnen opvangen. Zodoende ben ik bij Brussels uitgekomen, hij is een ervaren dekkater en geeft aan zijn nakomelingen veelal zijn prachtige duidelijke aftekeningen met grote rozetten door. Ook is hij een erg koelgekleurde kater wat kan helpen met Nova haar tarnish (de bruinige kleur die door haar zilveren vacht heen komt en wat niet gewenst is bij Bengalen). Hoe warmer de kater gekleurd is, hoe groter de kans op tarnish wordt gezegd.Het is dus ontzettend spannend wat er uit deze combinatie gaat komen en hoeveel het er zullen worden! De dierenarts dacht er een stuk of 5 te zien op de echo, dus we zullen eens zien of er goed is gegokt.
Verder is alles helemaal gereed voor de komst van de kleintjes, er staat een werpkist klaar evenals 2 benches en een stuk of 6 dozen door het hele huis, ik heb een gigantische doos met spullen die mogelijk nodig gaan zijn tijdens de bevalling en het huis is al kittenproof gemaakt met onder andere kittenpanelen. Naar verwachting zullen alle kittens naar een nieuw huisje gaan, maar mocht er echt een super poesje of een heel bijzondere kitten tussen zitten is wat aanhouden ook zeker een optie. 
Madame is inmiddels vooral lekker log en lui en is er wel een beetje klaar mee aan het raken. Ze ligt veel op een harde ondergrond en we hebben gister voor het eerst haar kittens voelen bewegen.
Hoe ze er vandaag bij liep en lag:

Nou, lang verhaal maar hopelijk volgen en duimen jullie met me mee!

Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen!
als ze spelen spelen ze ook behoorlijk hard en wild, ik heb wel filmpjes dat ze sommige speeltjes echt het halve huis door meppen of nog net niet met krabpaal en al omgaan in hun enthousiasme. Maar het zijn daarentegen - in ieder geval in mijn ervaring - absoluut geen slopers. Wel zou ik goed kijken naar het temperament van je eigen katten, juist omdat Bengalen wel pittig zijn en nogal hard kunnen stoeien kan het zijn dat als ze in hun huisgenootjes dat niet kwijt kunnen dat ze een beetje gaan pesten zeg maar. Ik ken wel genoeg gevallen waarin het super gaat met andere rassen of HTK's maar dat is wellicht wel een risico waar je je bewust van moet zijn. Vaak hebben ze er genoeg aan als ze in ieder geval 1 maatje hebben waar ze lekker mee kunnen ravotten. Naar wat ik begreep van mensen die een combi Bengaal/Maine Coon hebben is dat een goede combinatie
Eventueel via pb.