Na de tragische dood van onze herder wisten we gelijk dat er zo snel mogelijk een andere grote hond moest komen. Met alleen een kleine hond voelde het niet compleet..
Tja.. dan ga je zoeken op het internet. Wat we niet wilden wisten we al wel, geen herders meer, geen labradors meer, voor doggen en ieren is het nog even te vroeg. We wilden een 2dekans hond.
Als snel kwam ik op sites waarbij podenco's, galgo's, greys en whippets aan werden geboden.
Na vele uren op het internet naar informatie te hebben gezocht kwamen we ook bij voordewindhond en zagen een paar knappe afghanen en een mooie borzoi.
Een van de afghanen was net dat weekend al naar een nieuw baasje gegaan en de andere zou dat weekend iemand voor komen kijken. Een paar dagen daarna zijn we mee geweest met een wandeling en hebben we kennis gemaakt met deze afghaan en nog een vreselijk lieve whippet/grey kruising.
Lieve beestjes, maar de klik was er niet!!
Wel werden mijn man en ik spontaan verliefd op een grote ier en een prachtige deerhound, beide hadden natuurlijk al een baasje..
Toch maar eens wat info gevraagd over de knappe barzoi en van het een kwam het ander.. Na een kattetest zijn we wezen kijken afgelopen maandag en hij mocht gelijk mee.
Dat gevoel van dat je hart open gaat en diep van binnen weet, jij bent het! Zo voelde het voor mij bij Bleu.
Een vreselijke lieve, open en gevoelige hond, maar wel eentje die 6 jaar lang zijn gang heeft kunnen gaan.
De handleiding moeten we nog schrijven zeg maar :yeah:

Linge, onze dochter is helemaal verzot op hem.
Blue is duidelijk kinderen gewend, met katten is hij super, niet alleen bij ons, maar ook bij schoonouders en zelfs buiten.
Ook bij de paarden schonk hij totaal geen aandacht aan wat er rondloopt aan viervoeters. :thumbs:

Alleen.... markeert hij alles wat te markeren valt (ook binnen heeft hij het 2x gedaan terwijl we even niet thuis waren), is vreselijk opdringerig naar teefjes toe, loops of niet loops interesseerd hem niet.. Hij gaat janken, mopperen, kwijlen en wil een ding en dat is erop!
Naar reutjes haalt hij bij voorbaat uit.
Ook zie ik zo nu en dan wat geel/groene druppels uit zijn penis komen.
voor mij een reden om op den duur te zeggen, castreren.
We kijken het nog even aan, of we dit gedrag zelf kunnen doorbreken en eventueel met ondersteuning van homeopathie.
Ik heb net een hoop informatie gelezen over de voor en tegen van castreren, vanmorgen een DA gesproken, een barzoi fokster en de vereniging waar hij vandaan komt. De een is voor, de ander is tegen.
We kijken het voorlopig nog even aan...