Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 00:01

Mannen begrijpen de meeste hints van vrouwen toch sowieso niet? _O-

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:02

Gebeurt hier zo vaak, AJ is lomp en Zig wordt knalpissig :(:) :Y) .

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:12

haha :') das waar mannen snappen niks van vrouwen

Hier ook ZoZenn en hoe hij er dan bij staat echt ik lig helemaal dubbel _O-

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 01:19


kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 04:17

Denk niet dat we het prijskaartje willen zien....

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:51

KarmaChansy schreef:


Ziet er ook leuk uit maar ik zou noet weten waar ik dat ding zou moeten laten in huis..


Hier is het precies andersom, de dames zijn lomp en wild en de reu word boos en chagerijnig maar daar trekken ze zich niks van aan.. :')

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 09:33

Maar wij vrouwen hebben er toch ook geen boodschap aan wat een man vind? :P

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:25

haha ja de prijs zal wel hoog liggen :D

haha KW soms mag de man hier wat inbrengen :P

Chansy zijn nieuwe jasje, hij is niet blij! weet iemand nog makkelijke braingames? we verstoppen nu, doen speuren en natuurlijk commando's. Hij heeft erg veel extra energie nu :+
Afbeelding

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:32

Die kennel ziet er handig uit!

Hahaha, Zig is ook nooit blij met z'n jasjes. AJ maakt het niets uit.

Ik zit met hetzelfde dilemma, ik weet ook even niks :'). Ik zit voor m'n gevoel al een beetje aan de max qua wat een puppy (11 maand, maar groot dus :') ) mag, maar hij verveelt zich de téhring. Iemand ideeën? We doen puppyfrisbee, agility met tunnel en palen, puppyapporteren, normaal wandelen, zoekspelletjes in huis, ik geef ze vaak botjes/runderoren, gehoorzaamheid, tijdens wandeling overal op klimmen/onderdoor, beginnetje leren fietsen. Maar deze puppy is echt niet te stuiten qua werkenergie. Binnenkort gaan we hoopers doen op de club, maar dat is nu nog even geen optie.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:42

ik speur met bloed is dat een idee? als reward krijgen ze een herten been

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:16

Volgens mij doe je al aardig veel? Zou eerlijk gezegd het niet gaan overdrijven.
Ik heb ook een hond met heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel energie, maar die zou alleen maar meer hyper worden als die duizend verschillende dingen zou doen. Focus liever op 1 soort training en leer dat goed aan in plaats van allemaal verschillende dingen. Ze moeten ook wel goed leren hun rust te nemen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:24

KC, snuffelmat, snoepjes verstoppen in opgerolde handdoek (snappen ze hier echt niet 8)7 ), simpele trucjes steeds meer verfijnen, namen van speeltjes leren.

ZoZenn, klinkt voor mij eerder als een pup die niet weet wat rustig doen is. Werkhonden zijn er voor bedoeld om zich kalm te houden totdat er van ze gevraagd wordt iets te doen. Daarbuiten moeten ze geen energie verspillen. Hier liggen ze allebei de hele dag te maffen, elkaar te vervelen of ergens op te kauwen. Maar ze hoeven hier echt niet de hele dag met speeltjes een spelletjes aan te komen. Dat bepaal ik wel.

Bedenk maar zo. De schaapherder in Engeland gaat in de winter ook geen behendigheid parcourtje met zn border collie lopen wanneer de schapen weg zijn.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:32

Bedankt voor de link Kaus! Prijs valt me ook enorm mee.

Oververmoeidheid kan het ook zijn misschien ZoZenn? Worden ze ook bloedirritant van maar zodra je ze dwingt te rusten, zijn ze direct weg :=

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 14:37

Mooie jas Karma! Snuffelmatten zijn altijd leuk. Hier alweer een tijdje niet gedaan. Van de week weer eens doen. Maar Chick heeft vandaag een dagje ''kerstfilms kijken met vrouwtje''. Nouja films kijken.. Vrouwtje valt na 10 minuten in slaap.. :') Iets met ziekig zijn en moe. Dus even bijgeslapen.

KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:41

Zijn jullie bekend met de hersenwerk Facebookpagina? Misschien kunnen jullie daar nog wat inspiratie opdoen!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:47

Ik vind de dingen die ze daar bedenken vaak enorm omslachtig := Maar zeker leuke ideeën

Wij zijn elke dag gemotiveerd een half uur lang fysio oefeningen met de honden aan het doen. Ben benieuwd of het verschil te zien is voor de fysio straks :D Sowieso heb ik al het idee dat Dundys bolling in zijn rug minder is.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:55

ik ga eens kijken inderdaad, thanks snuffelmat is ook een idee, 10 jan ga ik de eerste keer naar de fysio, mijn verzekering wilt niks vergoeden dus ga het proberen op rehab dan krijg ik hopelijk wat geld terug. Het is toch 70 euro per sessie van 30 min :=

Hopelijk ben je snel beter KW!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:59

Fysio gaf bij ons de tip om puzzels op een verhoging te leggen. Dus bijvoorbeeld op de bank of een krukje. Zodat je hond niet constant door zijn voorpoten moet zakken :j

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:01

Haha wow jongens, rustig, hij is niet hyper of overprikkeld of incapable of finding peace of oververmoeid. Ik doe al die dingen die ik opnoemde ook niet op 1 dag, maar verspreid over weken :)) .

Hij ligt, zoals Kaus haar honden, voornamelijk de hele dag te maffen, te kauwen op een speeltje of Zig te ergeren. Ik merk gewoon aan hem dat hij iets wil DOEN. Hij wil meer leren, intensiever of moeilijkere dingen doen alleen de training die ik met Zig doe, mag hij gewoon nog niet vanwege leeftijd. Alles wat we doen vindt hij easy-peasy, dus ik vroeg me af of iemand nog ideeën had om hem uit te dagen.

(Voorbeeldje: we deden op hond2018 de reddingshondenworkshop. De honden in de groep vonden de oefeningen best moeilijk. AJ deed ze gewoon zonder ook maar op te kijken, vond ie de normaalste zaak van de wereld. Ook een of andere wegrollende wiebelende plank waar hij overheen moest, boeide hem niets)

Snuffeldingen maak ik vaak van dozen waar ik een hoop spul in gooi + snoepjes, opgerolde handdoek indd maar dat snappen ze prima? Zig rukt gewoon die hele handdoek open en AJ rolt 'm weer uit.

Fysio ga ik in het nieuwe jaar ook even heen, ben benieuwd.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 15:10

Thnx! T is voornamelijk flink snotteren maar man wat kost dat energie.. meh.
Voel me na t slapen ook gelijk wat beter. Gewoon omdat ik weer meer energie heb. Dus komt goed.


Goed bezig met de oefeningen Kaus. Ga je echt voordeel van hebben :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:48

Ik zou gaan werken aan gehoorzaamheid. Dus zit, kom, af, naast, blijf. Op een veld, in de wijk, in het centrum. Neem hem mee naar de bouwmarkt en laat hem maar perfect naast lopen, blijven terwijl jij snel even de hoek om stapt en weer terugkomt.

Ik zou het niet teveel zoeken in trainingen en spelletjes. Maak er wat nuttigs van :D

Beterschap kiwi! Voor slapen heb je gelukkig nooit een excuus nodig :))

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 17:49

Haha nee maar ik slaap toch liever snachts beter dan overdag haha

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:29

Kaus schreef:
Ik zou gaan werken aan gehoorzaamheid. Dus zit, kom, af, naast, blijf. Op een veld, in de wijk, in het centrum. Neem hem mee naar de bouwmarkt en laat hem maar perfect naast lopen, blijven terwijl jij snel even de hoek om stapt en weer terugkomt.


Dit vind ik indd leuk om te doen en doen ik vaak. Kan 'ie dus al, hij gaat bijna altijd overal mee naartoe en ook in het centrum luistert hij perfect. Ook los en op afstand bv af. Z'n recall is goed. Het enige waar ik aan kan werken is rustig blijven bij honden in de buurt en katten met rust laten en dat doe ik ook wel, maar zoveel honden en katten kom ik nu ook weer niet tegen. Vandaar, hij verveultt zich met m'n training :').

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:10

En het naastlopen dan? Ik meende namelijk dat je hem nog aan een halti had lopen.

De beste trainingen zijn gewoon simpele gehoorzaamheid. Nog nuttig ook :D

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:14

Ohw nee, de halti gebruik ik allang niet meer en heb ik een week gebruikt of zoiets. Naastlopen gaat goed, ook gewoon los. Hij kan ook bv als ik het te druk vind in een winkel 'tussen', dan gaat hij tussen m'n benen zitten zodat mensen niet over hem struikelen. Die vindt ie leuke n gebruikt hij ook als hij nerveus wordt. Gehoorzaamheid doe ik eigenlijk altijd, bij elke wandeling. Soms met beide tegelijk, ik weet niet eens hoe je 'gewoon' moet wandelen :').