Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:59

Jackie word oud. Naast dat ze grijs gaat worden werkt het allemaal van onderen niet meer zo goed. Vond vanmorgen een urineplekje op bed. Vind het wel jong hoor. Ze is pas 10

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:06

Ze heeft nog wat groei in te halen idd.
Volgende week gaat ze weer mee naar het werk voor een rofo, haar ademhaling is te snel, dus voor de zekerheid maar even de longen op de foto te zetten.

10 is inderdaad nog niet oud voor een kat.
Heb je het idee dat ze meer drinkt en plast?

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:48

Wauw, wat een verschil bij Pippi!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:44

Renske_W schreef:
Ze heeft nog wat groei in te halen idd.
Volgende week gaat ze weer mee naar het werk voor een rofo, haar ademhaling is te snel, dus voor de zekerheid maar even de longen op de foto te zetten.

10 is inderdaad nog niet oud voor een kat.
Heb je het idee dat ze meer drinkt en plast?

Nee dat niet. Heb wel nog even gebeld en ze is dus pas 9. Ik dacht 10.
Ik moet proberen urine op te vangen. Ben bang dat ze dezelfde kant als de kat van m'n zus opgaat. Die plaste overal.
Ik ga het nog even in de gaten houden en mocht ik meer oeps momentjes vinden van haar dan breng ik een plasje weg of ga ik langs

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:20

Wat is pippi een dotje!
Ze is flink opgeknapt!

Hopelijk was het eenmalig purny..

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 23:42

Als het urine opvangen zo niet lukt moet je even kijken of je catkor korrels kan halen.
Dat zijn plastic korrels die je in de kattenbak kan doen.
Met 9 jaar zie je niet snel ouderdomskwaaltjes. Meestal is er wel een andere oorzaak.

Hier besloten pippi morgen al mee naar het werk te nemen.
Vertrouw het niet helemaal, dus liever morgen al wat meer bekend dan nog een heel weekend wachten.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:53

Hopelijk valt het mee Renske! Ze heeft wél genoeg meegemaakt in haar korte leventje!

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:21

Ik hoop het ook.
Ze is zo leuk en lief. <3

Van de week is haar Tippi binnen gekomen.
Afbeelding

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:33

Oh die is leuk zeg! <3

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:52

Leuke tipi!
Wij hadden eentje van Beeztees gekocht, helaas viel die klein uit en passen de katten er niet in :=

Nog een andere vraag. Hier meer katten die enkel het vocht van het natvoer aflikken en de rest laten staan?

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:22

Ja helaas en dan de brokjes van het natvoer naast het bordje likken. Zodat ik kan dweilen.

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:31

Nou inderdaad. Er ligt nu een soort placemat.
Heb dit nog nooit gezien, andere katten die ik ken eten hun netvoer binnen een fractie van een seconde op! Die van mij hebben het na een half uur nog niet op, enkel het vocht eraf gelikt :Y)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:16

Rohol schreef:
Nou inderdaad. Er ligt nu een soort placemat.
Heb dit nog nooit gezien, andere katten die ik ken eten hun netvoer binnen een fractie van een seconde op! Die van mij hebben het na een half uur nog niet op, enkel het vocht eraf gelikt :Y)


Die van mij neemt een paar hapjes en gaat dan wat anders doen, die eet extreem rustig, met haar brokjes net zo. Wellicht wordt dat anders als Ito er woensdag is :D

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:38

_sharonnn schreef:
Rohol schreef:
Nou inderdaad. Er ligt nu een soort placemat.
Heb dit nog nooit gezien, andere katten die ik ken eten hun netvoer binnen een fractie van een seconde op! Die van mij hebben het na een half uur nog niet op, enkel het vocht eraf gelikt :Y)


Die van mij neemt een paar hapjes en gaat dan wat anders doen, die eet extreem rustig, met haar brokjes net zo. Wellicht wordt dat anders als Ito er woensdag is :D


Zien eten, doet eten zeggen ze. Dus wie weet!

Brokjes gaan hier wel echt snel. Ze hadden onbeperkt AH brok bij de vorige eigenaar, nu overgegaan op Orijen. Dit gaf ik ook onbeperkt, maar in 1,5 week waren ze ruim een kilo aangekomen :') Nu maar overgegaan op 1x brok en 1x natvoer. Hopelijk als ze gewend zijn aan dit ritueel, eten ze het natvoer wel in een keer op.

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:33

Bij Pippi gaat het nat voer er goed in. :))

Inmiddels zijn we erachter dat ze een long ontsteking heeft, dus 4 weken op de medicatie en dan opnieuw foto's maken.

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:25

Het natvoer gaat er nog niet lekker in.
Merk wel dat de ene een stuk meer eet dan de ander. Begint nu wel vormen aan te nemen dat de ene gewoon te dik wordt en de ander aan de schrale kant blijft.
Iemand daar nog tips voor? Als het zo blijft, dan gaan we toch naar van die chipvoerbakken kijken. Maar voordat we dat doen, ben ik benieuwd naar jullie oplossingen hier voor.

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:48

Heb je al andere merken geprobeerd? Mijn 'magere' eet alleen bozita en almo nature. De goedkope van whiskas e.d. haalt hij helemaal zn neus voor op.

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 07:17

LizMD schreef:
Heb je al andere merken geprobeerd? Mijn 'magere' eet alleen bozita en almo nature. De goedkope van whiskas e.d. haalt hij helemaal zn neus voor op.


We hebben 8 bakjes gehaald, 3 verschillende. Deze willen ze alle drie niet. Heb nu een bestelling bij Zooplus uitstaan met “betere” merken.

Ze zijn bij de vorige eigenaar helemaal geen natvoer gewend, dus probeer toch stug door te zetten in de hoop dat ze het wel goed gaan eten.

Geef jij jouw “magere” kat ook apart te eten? Zodat de andere het niet voor hem wegkapen?

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:28

Ja ik heb altijd de tussendeur dicht, zodat hij rustig kan eten. Hij eet ook een stuk langzamer dan de ander.

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:33

LizMD schreef:
Ja ik heb altijd de tussendeur dicht, zodat hij rustig kan eten. Hij eet ook een stuk langzamer dan de ander.


Denk dat wij dat ook maar moeten gaan doen ja. Jammere is dat hij echt 2 brokjes eet, dan wegloopt. En dan pas na een half uur weer 2 brokjes eet.

Lees op internet dat mensen na een half uur het voer weer weghalen en de katten dan aanleren om gelijk de brokjes op te eten als je het neerzet. Doe jij dat ook?

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:55

Rohol schreef:
LizMD schreef:
Ja ik heb altijd de tussendeur dicht, zodat hij rustig kan eten. Hij eet ook een stuk langzamer dan de ander.


Denk dat wij dat ook maar moeten gaan doen ja. Jammere is dat hij echt 2 brokjes eet, dan wegloopt. En dan pas na een half uur weer 2 brokjes eet.

Lees op internet dat mensen na een half uur het voer weer weghalen en de katten dan aanleren om gelijk de brokjes op te eten als je het neerzet. Doe jij dat ook?


Lijkt me dat je zo voernijd in de hand werkt. Ik ben blij dat die van ons rustig eet juist :)

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:59

_sharonnn schreef:
Rohol schreef:

Denk dat wij dat ook maar moeten gaan doen ja. Jammere is dat hij echt 2 brokjes eet, dan wegloopt. En dan pas na een half uur weer 2 brokjes eet.

Lees op internet dat mensen na een half uur het voer weer weghalen en de katten dan aanleren om gelijk de brokjes op te eten als je het neerzet. Doe jij dat ook?


Lijkt me dat je zo voernijd in de hand werkt. Ik ben blij dat die van ons rustig eet juist :)


Voernijd, maar ook het schrokken van voer lijkt mij.
Probleem nu alleen is dat de ene alle brokjes opeet, omdat die veel sneller eet. Die wordt dik en de ander blijft mager, omdat hij gewoon te langzaam eet.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:19

Ik heb allerlei duurdere vleesmerken geprobeerd.. helaas trekken ze na 2 blikjes of pouches de neus ervoor op.
Wat blijven ze lekker vinden? De Felix pouches... nu geef ik dat met wat water en dus puur voor extra vocht.


Apart laten eten lijkt zo enige optie hè..

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:31

Rohol schreef:
Lees op internet dat mensen na een half uur het voer weer weghalen en de katten dan aanleren om gelijk de brokjes op te eten als je het neerzet. Doe jij dat ook?

Hij eet gelukkig wel sneller door dan dat, als ie het na ong 10 minuten nog niet op heeft dan haal ik het weg en schuif ik het door naar de volgende voerbeurt. Maar meestal eet hij alles gewoon op in die tijd.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:54

Hier eten ze graag Applaws en Schesir. Van Almo Nature eten ze alleen de blikjes zalm en verder alleen de saus of de gelei. Al het andere wat ik het geprobeerd eten ze een paar happen van en dan laten ze het staan. :+
De brokken zijn van Royal Canin voor Noorse Boskatten. Ze eten allebei even veel en snel of langzaam. Brokken worden direct bijgevuld als het bakje leeg is.