Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:44

Hoe is het hier met iedereen? :D

Het koudere weer komt er weer aan en nu stroomt er een vraag door m'n hoofd..
Nova zit bijna de hele dag op stal (en dan niet letterlijk in een paardenstal maar op een groot stuk grond :)) ) en ze vind het echt heerlijk.
Nu vraag ik me wel af, het gaat steeds meer regenen en ook hele dagen lang regenen. Ze heeft verschillende schuilmogelijkheden maar ik denk zelf dat ze niet altijd droog gaat liggen. Als wij er zijn dan ligt ze ook vrolijk in de regen :roll:
Met als gevolg natuurlijk nat en koud lijkt mij.

Zou een 'regendeken' en optie zijn? Of is dat overbodig? Geen idee of ze de hele dag door in de regen ligt maar ze is altijd wel doorweekt als ik op stal kom en het heeft geregend.

Ze is wel groot en flink maar wordt in oktober toch alweer een jaar of 7, dus wat oudere botjes en vermoedelijk wat artrose.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:24

Ik had vóór ZhuZhu een zwarte Russische terrier. Lag ook gewoon de hele dag in de regen, als het zo uit kwam. Die wilde gewoon in de buurt zijn. Had geen extra jas nodig. Ze had een goeie vacht. Ze werd wel nat, maar nooit ‘tot op het bot’ zal ik maar zeggen. Die heb ik op een gegeven moment wel een jas aangedaan, omdat ik dat zelf lekkerder vond. Want daarna had is nog erg lang een zeiknatte (stinkende) hond in huis.

Miep daarentegen, kreeg het op een gegeven moment wel koud. Dat meek je meteen, want ze gaan gewoon bibberen, net als mensen. Dus die heeft wel allerlei jassen.

ZhuZhu heeft weer een dikke vacht, maar die heeft weer een hekel aannattigheid. Dus die gaat zelf wel droog liggen.

Dus ik zou het gewoon even afwachten. Als het een hind is met een dunne vacht, die het snel koud heeft, kun je dat altijd doen. Je hebt prachtige paardendekens voor honden tegenwoordig. Maar als het niet nodig is, zou ik het niet doen. Die jassen worden uiteindelijk ook nat (ook als er ‘waterdicht’ op staat) en dankrijgen ze het nog kouder.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:31

Een dunne vacht heeft ze niet, aan de achterkant heeft ze een best flinke ondervacht, voorkant niet zo dik als op dr kont maar alsnog een goede vacht.

Ze droogt daarom ook moeilijk, hele avond dus een natte hond in huis :+

Ik denk ook dat het vooral mijn gevoel is hoor, maar toch :=

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:10

SayaJones schreef:
Een dunne vacht heeft ze niet, aan de achterkant heeft ze een best flinke ondervacht, voorkant niet zo dik als op dr kont maar alsnog een goede vacht.

Ze droogt daarom ook moeilijk, hele avond dus een natte hond in huis :+

Ik denk ook dat het vooral mijn gevoel is hoor, maar toch :=


Ach.. ligt er maar aan, mijn vorige was koukleum met dun vachtje dus die had jassen.
Deze heeft het niet snel koud, maar heeft pesthekel aan regen :D en heb er jassen voor vooral zodat ze opvalt als ze losloopt op het erf en er niet iemand dwars overheen rijdt op het wegje naast de boer.

Oh.. genoten van mijn straatkliko…Er was toen verder helemaal niemand!!!! op het strand.
En ze heeft nieuw hondenfietskarretje gekregen :Y) :+ en grrr. nou is ie niet deze week in de aanbieding, rotstreek, scheelt 25 euro...

Afbeelding

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:56

Hoe is het hier met alle buitenlandse honden?

Met Marlin gaat het super. Hij draait goed mee in het gezin en is super lief.
En wat leuk is: Marlin krijgt eind van de maand een zusje. Een teefje van ongeveer een jaar. Dus dat is weer even spannend. En ik mag weer aftellen *\o/*

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:16

Spannend TinkerTreas! Via welke organisatie adopteer je?

Hier gaat het voorlopig goed. Zino heeft enkele maanden terug een epilepsieaanval gehad. Was gelukkig met een paar minuten weer over (maar stonden toen ook al bij de dierenarts) en was binnen 5 minuten terug helemaal de oude. Gelukkig tot nu toe bij 1 aanval gebleven (die we hebben gezien toch).

Ondertussen zijn ze ook nog 2 dagen mee mogen gaan naar Bronkhorst/de Veluwe en nog 2 dagen Zeeland. Op dit moment zijn we 4 dagen in Duitsland met de honden. Galia heeft voor de zekerheid wel pijnstilling (we zagen ze vorige week 2 x manken op haar enige 'goede' poot, maar bij controle bij de dierenarts was er niets meer aan de hand/poot). Ze laat ook erg lastig pijn zien. Maar vandaag een wandeling van 16 km gemaakt waarbij ze goed kon volgen. En ze komt nog vlot overeind. In Bronkhorst (1 dag 20 km, 2e dag 17 km), was dit wel iets anders... We merken eigenlijk allebei wel dat ze ouder wordt, maar ze gaat nog zo graag mee. Dus momenteel staat ze preventief een weekje op pijnstillers/ontstekingsremmers.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:24

Leuk tinkertreas ! Heb je een foto ?
Wat akelig tesseke ! Hopelijk blijft het bij die ene aanval.

Hier gaat het prima. Balou gaat niet meer in de bench als ik weg moet. Erg fijn voor hem en mij. Voel ik me een beetje minder schuldig. En hij is niet meer zo aan het puberen. Ook heel fijn. :+
Verder is hij nog steeds de te grote, lompe, jaloerse, lieve, grappige en leukste hond die ik me had kunnen wensen. <3

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:59

Afbeelding
Afbeelding

Ze komt bij My Martin vandaan, net als Marlin.

Schrikken van de epilepsie. Hopelijk is het eenmalig.
De hond van mijn (ex) schoonmoeder heeft jaren terug een aantal epileptische aanvallen gehad. Daarna nooit meer en ze is een paar maanden terug overleden op 15 jarige leeftijd (border collie).

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:10

Hier is er inmiddels weer een herplaatser bij nadat het met de vorige niet ging.
We hebben nu een hondje van een half jaar uit Spanje. Echt nog een pup in doen en laten en moet nog alles leren incl de zindelijkheid.
Is wel een vrolijk en open hondje.
Afbeelding
Afbeelding

Wat een leukerd tinker tread Ben benieuwd wat Marlin er van vind.
Zo wat rot van de epilepsie zeg.
Hoe oud is Ballou?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:13

Neee! Wat leuk, Tinker Treas! Gefeliciteerd! Welke is dat?

Tesseke, over dat epilepsie: mijn vorige hond heeft ook een aantal keer een epilepsie aanval gehad. Maar als het echt epilepsie was geweest, had dat veel vaker terug moeten komen. Ook was ze af en toe onverklaarbaar mank en dan ineens weer niet. Achteraf bleek ze Lyme te hebben. Dus hou t in de gaten.

Hier goed en slecht nieuws.
Het goede nieuws, is dat eind januari bij ons een opvanghond (ook van MyMartin) komt. Het slechte nieuws is dat mijn oude oma daar plaats voor gaat maken. Ze is 14,5 (zou in maart 15 worden) en is helemaal op. Oud en nieuw vindt ze echt verschrikkelijk en dat gaan we haar dit jaar niet meer aan doen. We houden haar nog zo blij en comfortabel mogelijk, tot we afscheid gaan nemen.

De bedoeling is om een oude Duitse Herder uit Spanje te adopteren. Die brak echt mijn hart. Maar ook in Rusland zit nog een ziel (wel 1000den natuurlijk), die ik eerst een kans wou geven. Dus DH moet nog heel even wachten.

Ga binnenkort met MyMartin in gesprek, dus ik ven benieuwd.

Zhuzhu is ZhuZhu: ongecompliceerd.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:50

@fabster

Wat rot zeg dat je afscheid moet nemen van je oude maatje :(:)
Ik ben wel benieuwd wie er bij jullie in opvang komt. En wordt het alleen opvang, of met optie adoptie?

Het is Buusya, die bij ons komt eind van de maand <3

@eliana: wat een leukerd zeg!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:56

Ik dacht al dat het Buusya was.

Het gaat om Delta. En nee, ze blijft echt niet. Tenzij de Duitse Herder al een huis heeft gevonden. Maar die is het doel. Maar Delta zit ook al zo lang. En daar snap ik niks van. Dus zij komt (hopelijk) hier in de opvang en als ze geplaatst is, kan de herder komen. En die blijft wel. Mijn man is nl errug streng. Géén 3 honden. Ook niet tijdelijk.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:25

Delta is ook een leukerd zeg. Je snapt soms toch niet waarom sommige honden zo lang blijven zitten.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:43

Wat een leuke Eliana!
Leuk tinkertreas!
Balou wordt in januari 2. :)
Wat naar van je oudje fabster. :(:)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 12:04

Het is inderdaad naar van mijn oudje. Maar ze is echt op. Voor zo n grote hond en dan bijna 15 worden.... ze heeft t goed gedaan <3 Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 12:45

Het is inderdaad een heel respectabele leeftijd. Heb je haar van pup af aan of is ze ook een herplaatser?

En stiekem ben ik ook wel benieuwd welke Spaanse herder je op het oog hebt (mag per pb). Volgens mij had je het daar een tijd geleden al over. Maar die zit ook nog steeds in het asiel dan?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:28

TinkerTreas schreef:
Het is inderdaad een heel respectabele leeftijd. Heb je haar van pup af aan of is ze ook een herplaatser?

En stiekem ben ik ook wel benieuwd welke Spaanse herder je op het oog hebt (mag per pb). Volgens mij had je het daar een tijd geleden al over. Maar die zit ook nog steeds in het asiel dan?


Deze komt uiteindelijk bij ons wonen. Hij heeft weinig kansen, volgens de bemiddelaar. Als hij wel wordt geplaatst, voordat Delta is geplaatst, is dat alleen maar mooi voor hem. En blijft Delta misschien wel. Maar anders mag hij bij ons komen wonen.
Deze komt uiteindelijk bij ons wonen.
ter adoptie in Spanje
http://link.marktplaats.nl/m1324398687? ... nt=app_ios

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:55

Wat een mooie hond fabster. Wat zou het fijn zijn als hij een eigen baas zou krijgen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:00

Vind ik ook. Maar hij moet dus nog heel even geduld hebben.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:28

Wat een prachtige hond! Dat hij daar al zo lang zit, is onbegrijpelijk. Fijn dat hij straks zeker een warm huisje vindt bij jou +:)+

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:04

Ja. En attendeer vooral ook andere mensen op deze hond O:) . Hoe eerder hoe liever hij uit dat hok is, natuurlijk.

Ik wou echt dat ik ze allemaal kon redden....

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:41

Fabster wat sneu dat je oudje echt op is... Maar wel eerlijk.
Hoop ook dat die lastig plaatsbare honden een keer een plaatsje krijgen.

TT, leukerd om te zien.

Eliana, zo te zien is het al gezellig thuis, zo saampjes bij elkaar.

Murphey.. ach.. die is murphey.. mijn verwende nest..

Anoniem

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:31

Niet bewust voor gekozen om een hond uit het buitenland te adopteren. Ze is al een keer herplaats geweest, maar naar het asiel gebracht. Omdat ze niet goed tegen kinderen kan en paar keer naar visite had gehapt.

Ze is nu sinds half 6 thuis. En merk niks van het gedrag. Super lief beestje. En denk dat ze de beste maatjes gaat worden met mijn labrador.

Over paar weken ga ik zelf uit huis met mijn mechel. En dan blijft mijn labje niet alleen achter. Want die blijft bij vaders wonen, omdat die 2 echt gek op elkaar zijn.

Afbeelding

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:14

Wat een leukerd zeg. Waar komt ze vandaan?

Anoniem

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:16

Roemenië :)