[VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:52

Wat fijn voor Bob dat hij zo’n goede ‘mama’ heeft gekregen! Ik volg mee! De naam vind ik ook geweldig bij een ratje!!

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:54

Als je een foto-bopic :') maakt van Bob stem ik voor uitgelicht. Wat een poepie zeg
Laatst bijgewerkt door Doutz16 op 16-08-18 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:54

Ik ben tot nu toe een stille meelezer geweest, maar wat geniet ik enorm van jouw posts zeg! Prachtig om te zien en om van een afstandje mee te kunnen beleven, een sprankje hoop in (voor mij) nare tijden. Echt top! En voor dat meisje heb ik ook echt geen goed woord over... Dus lekker zo doorgaan TS, mij (en Bob natuurlijk) maak je er in ieder geval heel blij mee!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 23:01

Bade-bob, foto Bopic, geweldig! XD

Bob hoort duidelijk al aardig wat. Hij ligt lekker te drogen in mijn hand, zijn honden-fan blaft en Bob schrikt een meter op :')

ArankaM schreef:
Wat fijn voor Bob dat hij zo’n goede ‘mama’ heeft gekregen! Ik volg mee! De naam vind ik ook geweldig bij een ratje!!


Erg lief van je, dank je!
De naam is een 'halve' hommage aan onze kater, met wie ik een bijzondere band had. Die was ook op 1 augustus geboren. Ik dacht nog even, want ja- Bob-kater heet Bob. Bob-rat is geen Bob 2, en Bob-kater ook niet. Maar dat gezicht... dat is een Bob.



Xxxx schreef:
Ik ben tot nu toe een stille meelezer geweest, maar wat geniet ik enorm van jouw posts zeg! Prachtig om te zien en om van een afstandje mee te kunnen beleven, een sprankje hoop in (voor mij) nare tijden. Echt top! En voor dat meisje heb ik ook echt geen goed woord over... Dus lekker zo doorgaan TS, mij (en Bob natuurlijk) maak je er in ieder geval heel blij mee!

Wat enorm kl-te dat je een nare tijd doormaakt... je hebt pb :)

Ik ben blij dat Bob je een beetje hoop geeft <3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-19 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:08

khirshanta schreef:
Smee__ schreef:
Tegenwoordig zijn er ook wel ratten die richting de 3 gaan. Ik hoop dat dat er voor die van mij ook in zit, mijn twee oudste ratten zijn nu 1 jaar en 9 maanden en gedragen zich nog als speelse rittens :')


Mijn reactie over Layla was ook over jouw bericht, hopelijk is het jou en hen gegund om nog heel wat jaar van elkaar te genieten <3

Jeeeetje, over de 4 is echt heel oud, had ik ook nog niet eerder gehoord :oo Ik teken ervoor dat hoor dat die van mij zo oud mogen worden! Mijn ratten van bijna 2 zijn gelukkig tot nu toe in ieder geval nog kerngezond en vrolijk. Als ik af en toe die ellende voorbij zie komen met tumoren en dergelijke.. :( Heb ook nog 2 mannen van nu 8 maanden. Dat zijn qua karakter en uiterlijk echt van die pubers :') Heb ook nog twee mannen opgevangen, waren al anderhalf toen ik ze kreeg en zijn maar iets over de 2 jaar geworden maar die waren qua karakter ook echt bejaard.. Gek hoe dat kan verschillen zeg! Dat Bob maar een hele ouwe kerel mag worden :))

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:21

Tijdens het wassen is het een sponge-bob :=
Of was je hem niet met een sponsje _O-

Ik -niet bepaald gek op ratten- geniet van je Bobdates...
Keep up the good work ts!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:24

Stille mee lezer...niets met ratten maar bob zoo tof te lezen en ook hoe jij er voor de volle 100 % in gaat. Ze hoeft niet te reageren...dit topic is haar levensles! Blijf posten he

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:40

Ik vind jou geweldig dat je deze kleine Bob een kans geeft en er ook helemaal voor gaat!

Ik heb zelf 4 ratten Meisjes waar ik helemaal gek op ben. Ook ik zeg liever hierna geen ratten Meer Maar het jeukt wel aan mij om ratten van de opvang bij mij te nehmen (plaats in kooi gaat met gemak voor 10 ratten). mijn meiden worden in jan. al 2 jaar en ik Hoop dat ze allen nog lang bij me mogen blijven.

helaas kopen veel mensen ondoordacht een rat, een rat gebruikt veel Meer verzorging en tijd als de meeste mensen denken. en goedkoop zijn ze al helemaal niet. ik heb voor mijn vier meiden bijna 3000 euro al uitgegeven voor alles, in 1,5 jaar. ik denk nu wel Meer, met dierenarts rekeningen en stof om Matjes te maken. (dierenarts bezoeken bewaar ik in een mapje voor de ratten en heb toevallig bijna alles opgeschreven wat ik uitgegeven had voor de meiden)

Een nieuwe kooi die nog jaren mee kann gaan.. en dat is geen kleine kooi. Ratten gebruiken plaats en heel veel speeltjes en Matjes in hun kooi, en ze houden ervan als ze er lekker uit kunnen en ravotten op bank of zoals mijn rat Bo doet: achter mij aan racen door de woning, en inderdaad wanneer ik hun eten aan het maken ben lekker bij mij in de keuken wachten totdat er misschien iets toevallig voor haar neus wordt gehouden om te eten :')

Ik ben erg blij dan jou Bob iemand heeft waar hij zich fijn bij voelt en weet wat ze doet.

En ik ben erg blij om Meer updates te lezen van jou over Bob! <3 *\o/*

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 00:03

Smee__ schreef:
Jeeeetje, over de 4 is echt heel oud, had ik ook nog niet eerder gehoord :oo Ik teken ervoor dat hoor dat die van mij zo oud mogen worden! Mijn ratten van bijna 2 zijn gelukkig tot nu toe in ieder geval nog kerngezond en vrolijk. Als ik af en toe die ellende voorbij zie komen met tumoren en dergelijke.. :( Heb ook nog 2 mannen van nu 8 maanden. Dat zijn qua karakter en uiterlijk echt van die pubers :') Heb ook nog twee mannen opgevangen, waren al anderhalf toen ik ze kreeg en zijn maar iets over de 2 jaar geworden maar die waren qua karakter ook echt bejaard.. Gek hoe dat kan verschillen zeg! Dat Bob maar een hele ouwe kerel mag worden :))


Ja, dat is doffe ellende... gelukkig zijn ze nog blij en gezond!

Ah, lekker, die pubers. Het moet wel op hun manier, maar als je wat lekkers hebt geldt die regel niet meer zo :+

Soms heb je er die echt vroeg zich oud voordoen.

Een van mijn meisjes, Ilana (wordt Lanibal Hecter genoemd) is over de 2, maar die heeft er nog zin in. Staat als eerste vooraan als er iets te vreten valt :)


yvje86 schreef:
Tijdens het wassen is het een sponge-bob :=
Of was je hem niet met een sponsje _O-

Ik -niet bepaald gek op ratten- geniet van je Bobdates...
Keep up the good work ts!


Ja, en met een bad mutsje :+
Ik ben heel blij dat je ervan geniet ! Dank je! :D


dito schreef:
Stille mee lezer...niets met ratten maar bob zoo tof te lezen en ook hoe jij er voor de volle 100 % in gaat. Ze hoeft niet te reageren...dit topic is haar levensles! Blijf posten he


Als Bob ervoor gaat, dan ik ook ;)
Ik blijf Bobdates posten, dat mens bestaat voor mij niet meer. Super leuk dat je meeleest!

Arashah schreef:
Ik vind jou geweldig dat je deze kleine Bob een kans geeft en er ook helemaal voor gaat!

Ik heb zelf 4 ratten Meisjes waar ik helemaal gek op ben. Ook ik zeg liever hierna geen ratten Meer Maar het jeukt wel aan mij om ratten van de opvang bij mij te nehmen (plaats in kooi gaat met gemak voor 10 ratten). mijn meiden worden in jan. al 2 jaar en ik Hoop dat ze allen nog lang bij me mogen blijven.

helaas kopen veel mensen ondoordacht een rat, een rat gebruikt veel Meer verzorging en tijd als de meeste mensen denken. en goedkoop zijn ze al helemaal niet. ik heb voor mijn vier meiden bijna 3000 euro al uitgegeven voor alles, in 1,5 jaar. ik denk nu wel Meer, met dierenarts rekeningen en stof om Matjes te maken. (dierenarts bezoeken bewaar ik in een mapje voor de ratten en heb toevallig bijna alles opgeschreven wat ik uitgegeven had voor de meiden)

Een nieuwe kooi die nog jaren mee kann gaan.. en dat is geen kleine kooi. Ratten gebruiken plaats en heel veel speeltjes en Matjes in hun kooi, en ze houden ervan als ze er lekker uit kunnen en ravotten op bank of zoals mijn rat Bo doet: achter mij aan racen door de woning, en inderdaad wanneer ik hun eten aan het maken ben lekker bij mij in de keuken wachten totdat er misschien iets toevallig voor haar neus wordt gehouden om te eten :')

Ik ben erg blij dan jou Bob iemand heeft waar hij zich fijn bij voelt en weet wat ze doet.

En ik ben erg blij om Meer updates te lezen van jou over Bob! <3 *\o/*



Ik vind mezelf niet zo geweldig :o maar Bob deste meer <3

Wat leuk, 4 meiden! Hopelijk blijven ze nog lang gezond en wel bij je.

Tja, impulsaankoop he. Leuk, zo'n ratje, een kooitje erbij en klaar. Nee- je bent meer kwijt dan je denkt. Precies zoals je zegt, spullen, het kost nog best wat (Bob heeft inmiddels nog maar rond de 50 euro gekost, omdat ik al spullen heb). En veel tijd, maar vooral ook veel liefde.

Ik ben ook zo blij dat Bob er is! Wat een puur genot. Die is alles echt waard. Een klein klompje goud.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 00:15

Hahahaha Lannibal Hecter, ColumBob, wat heb jij een leuke bijnamen voor je ratten _O-

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 00:46

Jeetje, wat een rare reactie, maar zal wel de leeftijd zijn.

Je hebt iig dit ratje gered en dat is er ook eentje. Toen wij een ratje gingen kopen, op ene voor ons onbekend adres, wat een adres voor voerratten bleek te zijn, ben ik ook enorm geschrokken. Gaat om honderden ratjes in stapelbakken opgestapeld en veel teveel per bak.

En jaren geleden plaatste ik een adv op mp ( verkocht paardenvoer ) en onder me stond een dwergkonijntje aangeboden als slangenvoer, want miste 1 oogje. Hok, ren en later vriendje erbij etc, nog een hele mooie tijd gehad. Niet zo heel oud geworden, maar miste het oogje ook niet voor niks waarschijnlijk.

Onze rooie kat heet Bobby :) Ook een zielige herplaatser geweest, was niet zo schattig, maar inmiddels de liefste. Al vaker katten, honden en zielige paarden gehad en dieren zijn altijd zo dankbaar. Het is mooi werk als je het kan doen, al is het maar voor 1.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 01:01

Super slechte WiFi hier op vakantie maar Bob probeer ik bij te leZen :). Was al bang dat er wat gebeurd was, zoveel pagina’s.... maar gelukkig :).

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 02:39

GROOT NIEUWS ALLEMAAL!

BOB'S OGEN GAAN OPEN! <3

Afbeelding

Het is niet heel duidelijk, zijn linker oog is ook maar een beetje open, maar het is écht open!

Bovendien kon ik niet meteen al 5 keer met de flits erin hangen :+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 02:44

<3
*Stille meelezer meld zich eventjes*
Bob is zo cute.
Heb vroeger ook een japanner gehad (werd 2 jaar oud) maar met een onderbroken ruglijn (had ook een naam), daarnaast had ik ook een berkenratje. Deze is helaas 6 maanden eerder gestorven op ongeveer 1,5 jaar.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 03:44

Stille meelezer, maar met deze (hopelijk?) super update:

Niets met ratten, in tegenstelling, maar ik hoop zo hard voor jou en bob dat hij het red...
Elke nieuwe update ben ik langs de ene kant bang dat het slecht nieuws is, tot ik hem uitgelezen heb, dan verschijnt er een glimlach op mijn gezicht.
Diep respect dat jij zo goed als je kan en wilt de oliebol van een ander oplost zonder wat het beste is voor bob uit het oog te verliezen.
Er zouden veel meer mensen zoals jou op deze wereldbol mogen rondlopen

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 06:30

Jaaa Bobbejaan kan zien! :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:29

Nou maar hopen dat ie je nog steeds leuk vind als ie je kan zien

(O, nu begrijp ik je opmerking over een Japanner in plaats van een Chineesje.)

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:09

[quote="khirshanta"]
Afbeelding
quote]

Mooh <3 gewoon quoten omdat ie heel erg snoezig is <3

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:30

Smelt <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:55

Wat een dotje is Bob en wat doe jij het goed TS! Ik heb zelf veel (wilde) ratjes met de fles grootgebracht. Het is soms loodzwaar maar niks gaat boven de unieke liefde en diepe connectie met een flesbaby.

Een paar tips: Hij is wat aan de lichte en magere kant, je melkpoeder is niet optimaal maar gezien zijn leeftijd en om geen darmproblemen te riskeren zou ik nu niet meer overstappen. Zodra de oogjes open zijn kan je hem eens pap aan gaan bieden, gewoon meergranenpap aanmaken met je eigen melk. Voor de zekerheid; je laat de aangemaakte melk wel minimaal 4 uur in de koelkast staan voor je het voert?

Verder is de aankomende 2 weken het belangrijkste dat hij gezelschap gaat krijgen. Niet te lang mee wachten, het meest ideaal is rond de 3 weken (dus als de oogjes een week open zijn). Hij zit dan nog in de inprentingsfase en kan dan alle sociale vaardigheden nog zonder achterstand oppikken. Wacht zeker niet tot na 4 weken, dan wordt het lastiger. Ook moet het leeftijdsverschil tussen Bob en andere rittens klein zijn. Wilde rittens zette ik wel bij tamme rittens die 3 of 4 weken ouder waren, maar wildjes lopen mentaal voor op tamne ratten. Bij tamme rittens houd ik het verschil op maximaal 2 weken. Dat houdt in de praktijk vaak in dat je ze op een adresje moet halen waar je liever niet komt, maar nood breekt wet. Slangenvoerfokkers hebben vaak rittens in allerlei leeftijden. Niet leuk, maar wel in het belang van Bob.

Als je vragen hebt mag je me altijd een PB sturen. Succes met dit kleine schatje. <3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-18 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:06

Ik zie dit topic nu pas, maar wat is hij leuk <3 en wat heeft hij het getroffen met jou!

Siggislief

Berichten: 13966
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:14

<3 <3

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 11:43

Ik reageer later op iedereen, maar ik pik deze er even uit :)

RedPassion schreef:
Wat een dotje is Bob en wat doe jij het goed TS! Ik heb zelf veel (wilde) ratjes met de fles grootgebracht. Het is soms loodzwaar maar niks gaat boven de unieke liefde en diepe connectie met een flesbaby. dank je! En ja, soms is het even niet zo makkelijk, maar die kleine is toch alles echt meer dan dubbel waard

Een paar tips: Hij is wat aan de lichte en magere kant, je melkpoeder is niet optimaal maar gezien zijn leeftijd en om geen darmproblemen te riskeren zou ik nu niet meer overstappen. ik heb esbilac uit blik, zou dacht ik de beste verhouding zijn?

Zodra de oogjes open zijn kan je hem eens pap aan gaan bieden, gewoon meergranenpap aanmaken met je eigen melk. ik heb hem al geprobeerd wat Brinta aan te bieden (op mijn vinger, met esbilac) maar daar moest hij nog niets van weten. Nu begint hij echter meer te proberen. Als allebei zijn ogen een paar dagen open zijn krijgt hij nog eens wat voorgeschoteld ;)

Voor de zekerheid; je laat de aangemaakte melk wel minimaal 4 uur in de koelkast staan voor je het voert? [b] esbilac uit blik, staat in de koelkast. Wordt 's ochtends in een flesje gedaan voor op mijn werk, 's avonds uitgespoeld en opnieuw gevuld voor de avond. Flesje wordt elke nacht uitgekookt.


Verder is de aankomende 2 weken het belangrijkste dat hij gezelschap gaat krijgen. Niet te lang mee wachten, het meest ideaal is rond de 3 weken (dus als de oogjes een week open zijn). Hij zit dan nog in de inprentingsfase en kan dan alle sociale vaardigheden nog zonder achterstand oppikken. Wacht zeker niet tot na 4 weken, dan wordt het lastiger. Ook moet het leeftijdsverschil tussen Bob en andere rittens klein zijn. Wilde rittens zette ik wel bij tamme rittens die 3 of 4 weken ouder waren, maar wildjes lopen mentaal voor op tamne ratten. Bij tamme rittens houd ik het verschil op maximaal 2 weken. Dat houdt in de praktijk vaak in dat je ze op een adresje moet halen waar je liever niet komt, maar nood breekt wet. Slangenvoerfokkers hebben vaak rittens in allerlei leeftijden. Niet leuk, maar wel in het belang van Bob.

ik was vooral aan het denken aan 'straks als hij wat bij te zetten heeft en geen melk meer nodig heeft bij de groten', maar dat is natuurlijk een veel beter idee! Ideaal is het jammer genoeg niet voor de andere kleine, maar goed, die wordt als ruil dan niet opgevroten ;p strak plan!

Ik ga eens op zoek naar een knappe bob-broer van 3-4 weken :D bedankt voor deze SUPER tip waar ik stom genoeg eigenlijk helemaal niet zo aan had gedacht!


Als je vragen hebt mag je me altijd een PB sturen. Succes met dit kleine schatje. <3


Dank je!!!! <3

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:45

Ah wat leuk dat iedereen zo meedenkt en meeleeft ook! Aan liefde, van dichtbij en veraf, geen gebrek in ieder geval! <3

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: [VOLG] Bob, de flessenbaby-rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:51

Bob krijgt dus een grote broer? :):)