De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:31

Vaak krijg je met meer konijnen alleen maar korting. Heb ik hier al met twee konijnen.

Ben ook wel benieuwd waarom sommige mensen niet enten.

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:33

Ik heb nooit geënt , en ja het kan duidelijk lang goed gaan en dan opeens kan het omslaan. Ik wil geen rotzooi in de beestjes , katten worden ook niet geënt

_Tarzan

Berichten: 11172
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:37

Die enting is de filavac vhd k c+w .. de 'nieuwe' aangezien je ook die hebt die je moet boosteren en die niet samen met de myxo gegeven mag worden, bij deze mag dat wel, hij had het mij even allemaal uitgelegd :)

Ik heb eerder nooit geënt en heb al m'n hele leven konijnen, is dus 28 jaar goed gegaan, nu dus dikke pech en zal in het vervolg altijd enten, ik heb ervan geleerd :(

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:52

De mijne moeten de enting voor rhd2 alleen geboosterd hebben (na half jaar weer). Die een jaar lang goed is is in verhouding veel duurder.

_Tarzan

Berichten: 11172
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:57

Klopt was inderdaad een stuk duurder maar deze kon wel samen met de myxo gegeven worden, die andere niet dus had nu ook geen andere optie :)

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:01

Ik heb al 20 jaar konijnen en ze nog nooit geënt. Mijn huidige koppel is ook niet geënt, maar ik moet zeggen dat ik me er toch even in ga verdiepen.

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:04

Net zo hier Nicolien , niet banketstaaf maar hoe groot is de kans ..

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:17

Ik ent ze allemaal wel. Ik betaal liever 10 jaar zonder dat er iets gebeurt dan dat ze ziek worden en ik het had kunnen voorkomen.

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:25

Lori schreef:
@Gigixpony's, hier link erover. Is tot 4 weken daarna onbeschermd. Als je voor 10 weken ent moet je na 6 weken boosteren. Vraag niks bij voor de kleintjes om de mensen te stimuleren dit te doen ook effectief. https://www.konijnenbelangen.nl/documen ... d_Fout.pdf


Bedankt! Zal het er nog eens over hebben met mijn DA dan. Ai als ze bevalt van gezonde baby's tenminste.

Jij houd de baby's dan ook tot 10 weken?

@Tarzan, hopelijk blijft de rest okee.

Hier word alles ingeënt. Het kan lang goed gaan, maar ik wil dat risico niet nemen.

In dat document staat nu ook de filavac 2x per jaar te doen door de hoge infectiedruk, doet iemand dit? Het beschermt toch voor een jaar dus vind dat een rare redenering precies? Aangezien de antistoffen waarschijnlijk ook niet helemaal weg zijn na een jaar, zoals bij honden en katten.

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:30

Ik ent ook! Ben er heel blij mee, omdat de konijnen van de buren aan het virus zijn overleden.. als ik ze niet had geënt waren ze er wss nu niet meer..... ook vind ik het fijn dat er dan sowieso 1x in het half jaar een controle samen met enten is.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 14:37

Ik ent ook!
Elk jaar even naar de dierenarts voor apk en dan een spuitje erin!

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:47

Och wat een ellende, Tarzan Y;(

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:11

Hier wordt de cocktail wel in een keer gegeven. Geeft geen problemen volgens mijn konijnkundige dierenarts.

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:12

Mijn DA heeft speciale konijnen spreekuren! Dus dan altijd gezellig!

_Tarzan

Berichten: 11172
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:27

Ik ben ook nooit voorstander van enten geweest maar ik heb m'n lesje geleerd, hier gaat nu alles elk jaar geënt worden .. Afbeelding
<3

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:29

Snap ik Tarzan , mocht er in de toekomst wat bijkomen ga ik serieus nadenken over enten :j

Awhh <3


Misschien volgend jaar kijken voor een koppeltje , tuin is zo leeg en merk dat ik het toch ergens wel mis. Nu zie ik Bob en Luna geregeld maar het is toch anders . Sochtends niet 2 ongeduldige boefjes , als ik uit het werk kom etc . Ik heb mijn poezen maar ergens mist er wat ...

_Tarzan

Berichten: 11172
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:59

Snap het helemaal, ik mis m'n schatjes enorm.. ging altijd zodra ik thuis kwam in de ren zitten, knuffel ze nu wel maar dit is anders natuurlijk, geen blije konijnen die vrij om je heen rennen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:21

Dat idd , was en ben kapot dat ik Nynke kwijt ben . En met Frits en Lana was geen klik , en uit diepste verdriet gewoon ze weggedaan want zoals met Nynke zou het nooit meer worden.

En dan denk je en Syb dan , ja die mis ik ook . Alleen Nyn was mijn kind , mijn flessenbaby en 7 jaar lang samen geweest . Had geen suoer band met haar fysiek maar elke dag haar bij het hek zien (Ze was weleens een diva :') ) , met Dobby met Kerst later en toen die super lieve goedzak Syb . Gingen ze weer los door de tuin en dan deed Syb weer iets doms en dan zag je haar echt van joh doe normaal :') , ben blij dat Syb vrij snel achter haar aan gegaan is want die 2 hoorden bij elkaar .


Na de winter even kijken :) , of er moet wat op mijn pad komen. Iets van een hangoor , of wat groters

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:49

Hier ook geen fan van enten maar na wat ik voorhad worden ze toch gedaan. Zelf even zitten uitdokteren vandaag dat ik er nu nog 5 (voedsters) voor de fok heb, vanaf het najaar 4. En kans zit erin dat dit er 3 gaan worden ook.. anders gezegd ben aan het afbouwen om er waarschijnlijk mee te stoppen in 2019 of begin 2020. Ik koop geen dieren meer bij voor nu omdat ik er geen meer wil uit het buitenland, zoveel miserie gehad met het taxi bedrijf voor konijnen in november/december dat ik dat niet meer wil.


De kans is niet groot tot je het hebt zitten dan ben je als je pech hebt al je konijnen kwijt want tegen dat de eerste sterft zijn de andere al lang besmet. Kunnen besmet zijn onbewust door je kleren of door een muggensteek bijvoorbeeld.

@Gigixponys, neen dat doe ik niet maar vraag niks bij voor het enten om de mensen te stimuleren op 11 weken te herhalen. Zijn er 2 waarvan ik weet dat ze dat alvast gaan doen. Daarnaast heb ik mijn plicht als fokker dan gedaan.. niemand kan mij dan wat kwalijk nemen verder.

De reden dat in het artikel 2x staat is vooral voor mensen die veel konijnen hebben of fokken. Voor de gewone konijnenhouder is 1x voldoende behalve als ze in een hoog risico gebied wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:55

Wat fok jij ook alweer Lori?


Op MP staan vooral konijnen van https://m.facebook.com/groups/895528940466489 , zo tenenkrommend ik ken ze wel van de manege vroeger . Die fokken wat af pff , haalden ook wel gratis konijen op om mee te fokken

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:20

Ik vaccineer ook :) eens per jaar voor alle drie de ziekten. Ooit een konijn gehad wat RHD2 kreeg en ik ben ervan overtuigd dat de overige 9 bleven leven omdat ze gevaccineerd waren.

Wat een dag vandaag... Behoorlijk wat gedumpte konijnen weggevangen uit een natuurgebied door een opvang en ik ben wezen helpen. Uiteindelijk 4 voedsters mee naar huis genomen. Die zitten nu op het balkon en zullen binnenkort bevallen... :(

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:36

Wat triest eowyn -O-

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:52

Had het volgens mij op fb zien voorbij komen? Waren er althans heel veel zo te zien.. En veel zieken?

Bedankt voor de info Lori. Ik fok wel, maar heb altijd maar 1 voedster (dus ongeveer 1x in de 3 jaar een nestje), dus dat zal nog wel meevallen dan. En je hebt idd gelijk, ik was ook aan het denken om het zo te doen, maar ben er nog niet helemaal over uit.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 00:10

Klopt. Zeker 100 stuks. Echt ontzettend triest. Veel doden, veel jongen, veel drachtige voedsters. Syfilis, mijt, vlooien, mager, etc.
Gedumpt in een natuurgebied en er loopt nog meer... Triest verhaal over een terminale man die ermee fokte en een verzorger die er klaar mee was en ze dus maar gedumpt heeft. Schijnt nog het driedubbele rond te lopen daar. En dat met besmettelijke syfilis in een natuurgebied...

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 00:18

Jeetje waar is dit?