[HK] Show je aquarium II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:51

Vorige week zelf regelmatig water gewisseld naar lagere temperatuur maar ik merkte dat mijn vissen daar onrustiger van werden.

Nu ik hem zo laat gaat het goed. Zijn ze lekker actief en doen ze alles wat ze normaal ook doen.

Vorige week had ik ook 1 dode neon tetra. Nu even afkloppen nergens last van.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:03

Hier gelukkig nog geen dode vissen zover ik zie, vaak mis ik opeens een visje vooral de kleintjes en die vallen niet zo op dan in een schooltje.

Dan ga ik denk ik 2 keer per week water verversen

Ze zijn wel rustig de vissen, zoals altijd. Maar 28 graden is wel pittig !

Phoe, 31 graden en helemaal flink!!

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:30

Hier ging het water alweer hard richting de 30c, de garnalen dien het nog goed maar om 3x per dag een ww te doen zag ik toch niet zo zitten.
Nu dus een oude ventilator gepakt, schoongemaakt en op de bak gelegd.
Verlichting maakt hier niet veel uit qua temperatuur maar doet nu niks dus die maar uitgezet.
Afbeelding

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:19

Bak open en ventilator erop bleek een gouden greep.
Gisteren overdag heeft hij op de hardste stand geblazen en daalde de temperatuur naar 22c,vannacht had ik hem op de laagste stand staan en vanmorgen was de bak 21c.
Denk dat hij er zometeen vanaf kan en vannacht er weer op.

nate

Berichten: 358
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Oldeberkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:47

Werkt inderdaad als een speer, ik zet hem erook op zodra ik thuis kom.
Ik heb nu allemaal kleden aan de buitenkant van de ramen gehangen, zodat de zon er niet volop brand scheelt in huis al heel veel
Gelukkig heb ik visjes die goed over 26-28 graden kunnen. :o
Garnalen worden er alleen maar broed van :D :D

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:26

De meeste van mijn garnalen zijn nog wat te jong/klein maar heb al 2 zwangere garnalen gespot vorige week. 8-)

Ik kreeg de tip om zilverfolie met een beetje water met afwasmiddel aan te brengen op de buitenkant vd ramen, glanzende kant naar voren.
Dat zou het zonlicht weerkaatsen waardoor de temperatuur in huis lager blijft.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 07:57

Gisteren zag ik ineens een gaaf aqua op mp staan. Ben deze gelijj gaan halen en hij staat al.

Van 60 naar 110 liter.
Afbeelding

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:10

Mooi! Ga je er nog extra planten in doen of zo laten?

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:35

Komen nog extra planten in maar ben vorige week nog bij de winkel geweest dus kom er nu de komende tijd even niet.

Deze zijn nog van het andere aquarium

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:44

Mmm vd week 5 vrouwtjes en twee mannen guppen gekocht voor in mijn 1,20 aquarium. Maar iets valt ze aan? Heb er nu drie gewond en snap totaal niet waarom. 1 mannetje en twee vrouwtjes hebben gewoon hun staart er bijna volledig afgerukt :=

Enige wat erin zit zijn twee kersenbuiken ( die verdenk ik, hoewel ze nog nooit andere vissen hebben aangevallen, zeker geen oppervlakte vissen)
1 black Molly
1 kegeltje
1 kardinaal
2 cory’s
Stuk of 30 jonge ancistrusjes
1 gele siamese algeneter die ook al 4 jaar zeer vreedzaam is

Wie ooh wie doet dit?

Captain

Berichten: 21381
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:50

De black molly kan het ook weleens op zijn geweten hebben.. Er was hier pas nog een topic van iemand wiens black molly ook andere vissen aanviel: [BB] agressieve vis (black molly)

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 00:22

Ik gok ook de black Molly, zijn best wel agressieve vissen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:19

Nooo serieus!! Oohhh dat had ik niet verwacht :=
Mmm dat wordt de Molly weg geven dan maar, hij was toch als enige vd groep nog over

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:39

Ik heb nu ook een vis zitten die wegens agressie weg moest.
Niet zo gek want hij zat in 15l met 3 gupmannen en 3 neon tetra's. :roll:
Wist niet welke soort, nu wel en blijkt een crossocheilus reticulatus te zijn, die heeft minimaal 120cm zwemruimte nodig. :x
Hij zit nu tijdelijk in mijn 70l bak, een enorme verbetering tov die 15l en geen andere vissen die last hebben van zijn drukke gedrag.
Vanuit hier maar rustig op zoek naar een nieuw thuis met een ruime bak voor hem. :)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:05

Whoops, ook foutje dus :D

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:37

Foutje vd betreffende dierenwinkel ja, vriendin had braaf aangegeven dat ze een 15l koudwaterbakje heeft en daar zou hij prima in kunnen. 8)7
Ook nog een of ander bullsh*tverhaal over die met streepje zijn tropisch en die zonder koudwater en hij wordt maar 5cm hoor. :roll:
1 minuut googolen leert mij al dat hij op minimaal 120 (liefst nog groter) moet,niet met gourami's,maanvissen en discusvissen kan en dat hij 17cm wordt. :+
Ik heb de vriendin geadviseerd om a) voortaan soortnamen te noteren en te googlen voordat je wat aanschaft en b) een grotere bak te kopen.
Punt a) doet ze en punt b) weigert ze vooralsnog want een grotere bak neemt zoveel ruimte in.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:36

Zijn de staarten werkelijk afgevreten of kunnen ze ook gewoon vinrot hebben?

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:03

Ik kom hier even binnen vallen. Mijn buren zijn op vakantie en nu pas ik op hun zoutwater aquarium op (voeren en ramen poetsen, rest wordt geloof ik door iemand anders gedaan). Heeft er iemand ervaring met dit soort aquaria? Er ligt iets in waarvan ik nog niet kan definiëren wat het is en ik wil de buurman niet storen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:15

julius_juut schreef:
Zijn de staarten werkelijk afgevreten of kunnen ze ook gewoon vinrot hebben?

Binnen 1 nacht eraf dus ga uit van een agressieveling. Inmiddels de molly weggegeven aan een ander, dus nu bekijken hoe de resterende guppen het doen

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:11

Ik ben mijn crossocheilus reticulatus kwijt. :D
Hij is net opgehaald door iemand met een groot en geschikt aquarium, dat hij daar maar groot mag worden.
Gelijk mijn bak maar weer opnieuw ingericht en een ww gedaan, moest de bak bijna helemaal leeghalen qua inrichting omdat de crossocheilus overal onder en tussen ging zitten. :+

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:18

MoonWencke schreef:
Ik kom hier even binnen vallen. Mijn buren zijn op vakantie en nu pas ik op hun zoutwater aquarium op (voeren en ramen poetsen, rest wordt geloof ik door iemand anders gedaan). Heeft er iemand ervaring met dit soort aquaria? Er ligt iets in waarvan ik nog niet kan definiëren wat het is en ik wil de buurman niet storen.



Stuur maar een Pb :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:15

Vraagje; houd er iemand van jullie Polypterus soorten?

Strohalmpje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:31

Hoi allemaal!

Wat een leuk topic is dit zeg. Zie erg mooie aquaria voorbij komen.

ik heb sinds kort ook weer een aquarium staan. Vroeger altijd een bak gehad van 80cm en nu eentje van 60cm overgenomen van mijn schoonvader. De bak heeft ruim 2 weken ingedraaid en gisteren zijn de eerste vissen erin gegaan. Zo leuk!

Momenteel zitten er 12 zwarte neons in en 4 cory's. Nu zou ik het nog wel leuk vinden om nog een kleurrijk koppeltje toe te voegen en daar blijft het dan bij. Ik kom er alleen niet uit wat voor koppeltje dat zou moeten worden. Hebben jullie tips? Ze moeten natuurlijk samen met de cory's en de neons kunnen.

Groetjes!

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:03

Strohalmpje schreef:
Hoi allemaal!

Wat een leuk topic is dit zeg. Zie erg mooie aquaria voorbij komen.

ik heb sinds kort ook weer een aquarium staan. Vroeger altijd een bak gehad van 80cm en nu eentje van 60cm overgenomen van mijn schoonvader. De bak heeft ruim 2 weken ingedraaid en gisteren zijn de eerste vissen erin gegaan. Zo leuk!

Momenteel zitten er 12 zwarte neons in en 4 cory's. Nu zou ik het nog wel leuk vinden om nog een kleurrijk koppeltje toe te voegen en daar blijft het dan bij. Ik kom er alleen niet uit wat voor koppeltje dat zou moeten worden. Hebben jullie tips? Ze moeten natuurlijk samen met de cory's en de neons kunnen.

Groetjes!


Honinggoerami's, antennebaarsjes, bv?

Captain

Berichten: 21381
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:10

Ik heb net weer een make-over van m'n bak gedaan, even wachten tot het allemaal weer helder is en dan zal ik een foto plaatsen.
Ik heb sinds 3/4 weken ook bijtjes bij m'n kogel. Weinig aquarium zaken verkopen ze omdat het brakwater visjes zijn. Mijn kogel kan prima alleen maar vond het wel een beetje stil en saai in de bak dus vroeg bij de aquariumwinkel of ze bijtjes konden bestellen en toen hadden ze ze toevallig nog zitten! *\o/* Waren wel jonge dus nog erg klein. Heb ze in een 'kraambakje' gedaan. Was maar goed want m'n kogel vond ze er al wel erg smakelijk uit zien. Hij is ze nu gewend en ze zijn iets gegroeid dus heb ze er net maar gewoon bij gegooid. :oo

Best wel spannend want ik zag hem net al wel hongerig loeren.. :') Gelukkig zijn ze redelijk snel en kunnen ze zich prima verstoppen.