Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:19

Ik ga thuis even overleggen! Wat is haar voorgeschiedenis? Mijn dames zijn wel pittig, maar als ze onderdanig is zou dat geen probleem moeten zijn.

Effie's diarree was dus inderdaad een voorbode van een verstopping, er is helemaal niets meer uitgekomen. Echt zo klote, het ging net weer helemaal goed ;( Gelukkig heb ik alle medicatie in huis nu!

Wat erg Mira :(:) Als ik jou was zou ik eens rondkijken in de opvangen/asielen in de omgeving, misschien zijn ze daar naartoe gebracht!

Suusjepluus

Berichten: 789
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:44

Wat ontzettend lief van jullie Yvje86 en Melody dat jullie Muis mogelijk een plekje willen geven<3 Ik rijd er gerust voor naar Zeeland, dat is het probleem niet.

Qua voorgeschiedenis weet ik dat ze bij een gezin woonde en zij na een half jaar uitgekeken waren op haar. Ze zat daar met een zusje dus was wel cavia's gewend. Ze zou van maart of april 2017 zijn. Hier is ze nieuwsgierig en de hardste fluiter bij koelkastgeluiden. Momenteel heeft ze nog wel wat bijtplekjes rond haar oren en ruikt ze nog erg naar lavendelolie :roll:

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:00

Ach wat een sneu verhaal :(:) Dat is voor ons ook een mooie leeftijd. Ik wil geen baby (Nibbit haat baby's en pest baby's :roll: ) maar wel wat jongers dan die van ons (zijn op Zippy na allemaal 3,5+).

Mijn moeder en zus vinden haar in ieder geval ook leuk, vanavond vraag ik of mijn vader het er mee eens is. Als jij haar hier wilt hebben natuurlijk :P

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:09

Aah wat zou dat fijn zijn voor Muis zeg! Ik mag geen 3e cavia van mijn vriend... maar fijn als zij bij een van jullie kan komen wonen :)

Suusjepluus

Berichten: 789
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:15

melody7 schreef:
Ach wat een sneu verhaal :(:) Dat is voor ons ook een mooie leeftijd. Ik wil geen baby (Nibbit haat baby's en pest baby's :roll: ) maar wel wat jongers dan die van ons (zijn op Zippy na allemaal 3,5+).

Mijn moeder en zus vinden haar in ieder geval ook leuk, vanavond vraag ik of mijn vader het er mee eens is. Als jij haar hier wilt hebben natuurlijk :P


Dat zou wel geweldig lief zijn zeg. Ik ben er een beetje van onderste boven. Verdrietig omdat het hier niet meer samen gaat, en tegelijkertijd gelukkig dat er zo snel al een oplossing zou kunnen zijn. Ik weet trouwens niet of ze het zo goed zou doen als fotomodel hoor :o

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:18

melody7 schreef:
Ach wat een sneu verhaal :(:) Dat is voor ons ook een mooie leeftijd. Ik wil geen baby (Nibbit haat baby's en pest baby's :roll: ) maar wel wat jongers dan die van ons (zijn op Zippy na allemaal 3,5+).

Mijn moeder en zus vinden haar in ieder geval ook leuk, vanavond vraag ik of mijn vader het er mee eens is. Als jij haar hier wilt hebben natuurlijk :P


Haha vaders overtuigen, praat me er niet van.
Gelukkig woon ik al een flinke tijd op mezelf en heb ik daar geen last van.
Echter is vader overtuigen wel veranderd naar man overtuigen.
Gelukkig is de cavia hobby mijn hobby en heeft hij er niet veel over te zeggen.

Vind het voor Suus wel leuk als de caaf bij jou mag komen, jij plaatst over het algemeen iets meer foto's online dan ik..
:o en zo kan ze de cavia blijven volgen.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:47

Mijn vader is heeeel makkelijk, mijn moeder wat minder.. Maar dat ik zoveel cavia's heb zegt genoeg :+ Hij kwam net binnen lopen en vindt het prima! :D

Ik geloof dat in alle niet-schuwe cavia's een fotomodel schuilt :)) Ik dacht ook dat dat misschien wel leuk voor jou zou zijn omdat je haar dan nog redelijk kan volgen..

Mocht je haar inderdaad hierheen willen brengen, zou ze dan nog bij jou mogen blijven totdat het wat afkoelt? Ze zitten hier nu in een heel kleine kooi en overdag buiten, dat vind ik geen ideale omstandigheden om te koppelen..

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:19

@melody ben ik ook druk mee bezig maar de kans is heel klein met moordende honden in de buurt (mijn haan is ook door twee loslopende k*ttenlikkers vermoord)

Suusjepluus

Berichten: 789
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:21

melody7 schreef:
Mijn vader is heeeel makkelijk, mijn moeder wat minder.. Maar dat ik zoveel cavia's heb zegt genoeg :+ Hij kwam net binnen lopen en vindt het prima! :D

Ik geloof dat in alle niet-schuwe cavia's een fotomodel schuilt :)) Ik dacht ook dat dat misschien wel leuk voor jou zou zijn omdat je haar dan nog redelijk kan volgen..

Mocht je haar inderdaad hierheen willen brengen, zou ze dan nog bij jou mogen blijven totdat het wat afkoelt? Ze zitten hier nu in een heel kleine kooi en overdag buiten, dat vind ik geen ideale omstandigheden om te koppelen..


Ik pb je even! Sowieso lijkt het me handig om te wachten tot Effie weer opgeknapt is. Ontzettend fijn dat iedereen hier zo meedenkt :o

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:22

Geweldig dat Muis via het topic herplaatst is!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:04

Super zeg!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:10

Wauw dat is iets moois <3 kunnen we Muis gaan volgen via insta!

Votti

Berichten: 269
Geregistreerd: 21-01-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:14

Leuk dat er zo snel en oplossing is! Omdat ons meisje overleden is gaan wij ook op zoek naar een nieuw zeugje, liefst ook geen baby maar al wat ouder. We gaan binnenkort langs bij de opvang in Ridderkerk, daar hebben laatst ook een boel caafjes gered. Mocht het bij Melody niet lukken kunnen wij Muisje eventueel ook een huis bieden :j

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 20:30

Ah wat leuk voor Muis! Alleen al om de geweldige foto's zou ik mijn cavia's zo in een doos bij Melody voor de deur zetten (bij wijze van spreken uiteraard). Fijn dat dat zo te regelen is.

Beterschap voor Evy. Hopelijk knapt ze op.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:59

Een doos vol zou ook wel een beetje veel worden :+

Effie heeft nog steeds niet gepoept.. Ik baal echt zo dat het weer terug is -O-

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:05

Oh nee dat is wel heel zuur :( hoop dat ze snel weer opknapt

Super trouwens dat Muis een nieuw huisje krijgt!

Suusjepluus

Berichten: 789
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:33

Bedankt voor alle reacties! Ik ben heel erg blij dat Muis naar Melody mag verhuizen. We wachten nog even tot het iets minder warm is, en hopelijk is Effie weer snel beter.

Muis heeft haar tas alvast gepakt en staat standby tot haar reisdatum bekend is. We moesten natuurlijk wel vast oefenen als fotomodel :D
Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:34

Arme Effie... ik blijf duimen...

Hahahaha Suusjepluus! Geweldig die foto <3

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 21:53

Effie bedoel ik natuurlijk. Hopelijk wordt het snel beter!

Geweldige foto van Muis, dat moet goed komen met de foto's :)

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:56

Hahahahaha!!!! Maar goed dat ze naar Melody gaat en niet naar mij, het zou zonde zijn dat haar talent niet ten volste wordt benut.
'Modelletje in de dop'

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:14

Balen met Effie hopelijk poept ze snel.

Muis is inderdaad een modelletje in de dop wat schattig

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:24

Ik zie het al! Haar modellencarrière gaat helemaal goed komen, super leuke foto! <3

Effie begon duidelijk pijn te krijgen dus ik heb haar pijnstillers gegeven, nu eet ze uit zichzelf! Wel nog steeds geen keutels, maar dat ze zich wat minder rot voelt is ook enorm belangrijk.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:46

Hopelijk komt het snel goed met Effie! Slade en Chase zijn niets gewend aan groenten. Paprika is favoriet hier, word letterlijk uit mijn handen getrokken. Die twee haalden hun neus ervoor op...

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 02:19

Heb ze net voor eerst bleekselderij gegeven dat was gelijk aanvallen.

Hoop dat effie snel opknapt :(:)

En muis krijgt echt een gouden huisje bij melody super leuk foto!

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:48

Cavia's zijn nog steeds spoorloos. Heb Slade en Chase in de ren gezet voor het te warm word. Andere twee gaan vanavond naar buiten