Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:32

Zo grappig speelde het net ff terug om te kijken of upload goed was begint amber te fluiten omdat ze suzie op het filmpje hoorde :=

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:19

Wat schattig!

Sammie heeft antibiotica gekregen. Hopelijk slaat het aan voor de oude man. Morgen hier het hokje voor buiten beitsen. Dan kunnen ze lekker buiten zitten met de warmte

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:27

Ik hou ze juist binnen met deze warmte (de binnengroep iig), want ik vind het veel te warm voor ze.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:43

Word hier warmer in huis dan buiten en zet ze niet in de volle zon oid. En is meestal een paar uurtjes. Dan is Sammie er ook exht zat van

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:00

Ahhh wat een heerlijke filmpjes <3 wat kan het borsteltje leuk fluiten! Ik kijk ook zo uit naar mijn caafjes.... over 10 dagen kan ik ze halen!!!! *\%/*

Sterkte met Effie Melody! Is toch wel mijn lievelingscavia van jou, ik geniet zo van jou insta posts... zelfs mijn vriend volgt jullie! :D

Mira, sterkte met Sammie!

Over 7 dagen word ons nieuwe huis opgeleverd. Een nieuwbouwhuis, dus energielabels A+++. Denk dat de caafs dan met de warmte liever binnen zitten dan buiten. We krijgen ook 4 konijnen in de tuin dus moet wel een leuke ren gaan maken voor mijn knuffeltjes. (Konijnen zijn van mijn vriend, cavia’s voor mij)

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:05

Hier hou ik ze ook binnen als te warm is tot ze in de schaduw kunnen zitten dat is meestal laat in de middag. Binnen is het minder warm.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:20

Sammie heeft sowieso huisarrest tot de kuur van een week klaar is. Nadeel is smorgens staat de zon hier vol op de achterkant waar het gras is. Dus moet wel wachten tot het minder is. Geeft mij morgen de tijd om alles te beitsen en de vloer van het hokje te lakken tegen de hardnekkige plas van ze

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:41

Ze plassen idd veel had eerst krant erin met hennepvezel erop maar krant is telkens doorweekt na week. Nu krant, houtkorrels en daarop laagje hennepvezel.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:49

Hier nu nog wisselend bewolkt, dus de teddy's maar even op een restantje gras gezet.

Votti

Berichten: 269
Geregistreerd: 21-01-12
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:55

Ik kijk altijd naar het YouTube channel van LittleAdventures, vind haar cavia's ook altijd leuk om te zien. Daar heb ik het idee van mijn hangmatjes vandaan :+

Bij ons is het veel te warm om ze buiten te laten dus blijven ze gewoon binnen. Gelukkig hebben ze genoeg plekjes om daar koel te liggen (de hele woonkamer... }> ) maar ze blijven graag met hun dikke kont in de hangmatjes liggen. De. Hele. Dag.

Maar goed, verder niet lui ofzo hoor... 8)7

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:06

Harrie op de volte _O- Super leuk!

Roosje, dat ziet er ook heerlijk uit. Ze lijken al erg relaxt! :D

Kiekeboefje, Effie is ook mijn lievelingscavia O:) Wat grappig dat jullie ze allebei volgen! Het gaat gelukkig beter nu. Het was wel even eng hoor, woensdag avond plaste ze ineens ook nog bloed.. Het leek er toen echt even op dat ze de nacht niet ging halen, maar gelukkig ging het op de nieuwe doseringen (de dosering van de spoedarts was hoger dan die van mijn eigen dierenarts) vooruit. Ze krijgt nu ook kruiden voor haar blaas. Gisteren ochtend heb ik het laatste plasje met bloed gezien, hopelijk blijft dat zo.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:25

Gelukkig gaat het beter Melody!

Hier heb ik ze nu wel op het gras, zorg met kleedjes dat ze schaduw hebben, vanmorgen vond ik het te koud en het gras was nog nat.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:27

Bah wat een spannende tijd voor Effie... maar wat fijn dat het nu beter lijkt te gaan! Hoop dat ze snel opknapt :(:)

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:33

Kennen jullie de Los Angeles Guinea Pig Rescue? Dit is een cavia opvang van een Nederlandse die in de VS woont en echt waanzinnig goed werk doet. Ik sponsor haar al een aantal jaar. Vorig jaar heeft ze bijna 1000 verwaarloosde cavia dames opgevangen die in beslag genomen waren bij een hoarder, de mannen zijn achtergebleven op die boerderij maar wel verzorgd tot er een betere bestemming voor ze was.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:41

Ik heb nagevraagd bij twee dierenartsen over hoe te handelen met blaasgruis. Ik wilde mijn ervaringen even delen. Daarmee wil ik niet jouw advies in diskrediet trekken, Meoldy, ik denk dat ze naast elkaar kunnen bestaan.

De eerste was van het slag 'behandelen als het een probleem word'.

Van de tweede kreeg ik praktischer advies. Een maand lang timotee hooi geven en vaker selderij geven. Als er na de maand geen verbetering is, ga ik naar haar toe met de cavia's en gaat ze bij beiden voelen of er veel blaasgruis/zand in hun blaas zit.
Ze had het ook over speciaal urinary voer, maar dat ga ik later eventueel proberen en daarnaast vond ik het even online niet terug.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:02

Ik wist niet dat zij Nederlands is Tazzey! Vorig jaar heb ik die opvang een aantal keer langs zien komen door de gigantische groep. Ze verricht bijzonder goed werk.

Dat maakt niet uit hoor Gaby! :) Iedereen behandeld natuurlijk net wat anders (of niet), het is alleen maar goed om meerdere visies te bekijken. Hier krijgen ze inderdaad ook Timothy hooi en regelmatig selderij. Dat speciale voer ken ik ook niet, maar ik heb wel voer met een laag calciumgehalte.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:04

Melody, Saskia komt uit de buurt van Rotterdam en is tientallen jaren geleden naar de VS verhuist. Van die enorme groep is nog een hoop over. Ik stuur geregeld geld of spullen naar ze toe.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:08

Ja logisch, voor zoveel cavia's een baasje vinden lijkt mij bijna onmogelijk.. Lief dat je dat doet!

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:18

En dan zitten er nog honderden beren ergens hè! Hoe kan iemand dat die dieren aandoen. Ik vind het een kleine moeite om een handje te helpen.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:24

Waar halen jullie het timothee hooi?

heb ze opgezocht op fb ga ze even volgen :)

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:30

Ja echt bizar, dat kun je je niet voorstellen ;(

Ik blijf me daar ook over verbazen in de opvang waar ik stage loop. Mensen staan hun cavia's zo vaak af om flut redenen _-:( Maar goed, ze brengen ze dan tenminste naar de opvang. Er zijn ook van die fijne figuren die ze ergens dumpen.
Helaas kan ik nu niet stage lopen, maar ik hoop het snel weer te kunnen. (Contract voor de hele zomer ligt al klaar :)) ) Het is zo'n leuk en dankbaar werk! Helaas mag ik van school niet nog meer periodes daar stage lopen, maar ik ga er vast nog wel vaker helpen.

Ik koop mijn timothee hooi ook bij de opvang, shop.beestenplein.nl

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:36

Ik kan daar ook niet zo goed tegen. Er zit hier in de buurt nu een ventje van vijf jaar die gedumpt is omdat zijn maatje dood is. Het is dat ik geen drie mannen in een hok kwijt kan anders was ik het kereltje gaan halen.

Onze dieren gaan pas weg als ze hun laatste adem hebben uitgeblazen.

Wel balen dat je niet langer mag blijven! Je doet goed werk daar dus petje af. Kun je niet op vrijwillige basis blijven? Ik wou dat mijn gezondheid het toeliet om wat vrijwilligerswerk te doen voor een opvang.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:01

Dat kan ik dan ergens nog wel begrijpen. Als je geen cavia's meer wilt kun je beter de laatste afstaan dan alleen weg laten kwijnen, maar ik zou het zelf nooit kunnen of doen.. (Ik adopteer gewoon weer een nieuwe cavia <3) Ik vind dat ook altijd zo sneu, die heel oude beestjes krijgen vaak geen nieuw thuis meer.

Ik vind 'de kinderen kijken er niet meer naar om', wat verwacht je van kinderen onder de 10??? en 'we hebben een puppy gekocht' de ergste.. Vooral die eerste krijgen we echt veel.

Ja ik vind het ook heel jammer! Maar wel logisch, we mogen niet meer dan twee periodes bij een bedrijf blijven omdat je meer leert van verschillende bedrijven. Ik moet wel nog heel veel uren inhalen, dus wie weet mag ik nog wel een keer terug :Y)
Als het gaat blijf ik ook zeker vrijwillig helpen, maar mijn gezondheid is helaas ook niet al te best. Ik zit nu al maanden helemaal thuis, tot maart deed ik 2-4 uur per keer. Daarna ben ik met een nieuwe behandeling begonnen waardoor ik tot nu toe helaas bijna niks meer kan. Mijn eigen caviabak verschonen lukt vaak al bijna niet -O-

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:06

Afstaan zou ik op zich nog mee kunnen inkomen, ik zou het zelf nooit kunnen alleen. Echter is dit beestje niet afgestaan maar gedumpt, op straat, in zijn kooi, met een briefje erop dat de eerlijke vinder hem mag houden. Dat vind ik echt walgelijk. Ik ben al dagen aan het praktiseren hoe ik ruimte kan maken voor een groter hok zodat hij zijn laatste jaartjes hier kan doorbrengen maar het lukt gewoon niet. :\

De kinderen keken er niet naar om... Dit hoor je inderdaad veel.

Qua gezondheid herken is het wel, ik kan de bak ook niet zelf schoonmaken. Wel super goed dat je je ondanks dat toch blijft inzetten!

Hoe is het met Effie nu?

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:31

Die sneue verhalen ook, heb bij pa een eentje ideeën kind had 'gebeteb' kind had tomaat gehad handjes roken en erna dus cavia dacht eten. Kon ze meteen op mp. Sammie moest maar doodgaan |o. En de twee nieuwe waren de kindjes bang voor. Mocht Sammie gaan hemelen dan zou ik graag weer een oude knar adopteren, oudjes zijn zo leuk!

Bleekselderij werkt tegen blaasgruis? Ze krijgen het hier met regelmaat

Hoe is het met Effie?