Hondenshows

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:14

Gezien je vorige keuringsrapport en jullie ervaring is rustig aan doen en nog even in jeugdklasse blijven een veilige optie.
Verder moet je ook voor jezelf uitmaken wat je doel is met showen...

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:25

Op dit moment kwalificaties behalen om te mogen fokken. Dus ik kan nu ook stoppen met shows lopen want ik ga toch pas over een paar jaar misschien fokken en ik hoef nog maar 1 ZG. Maar ik vind het ook erg leuk om te doen voor de hobby.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:03

Nou gister was de Bolle dus mee naar Hulten voor een dagje pret :) Was voor het eerst in 8 jaar dat ik hélemaal alleen naar show ging, meestal gaat manlief mee of anders ga ik samen met een vriendin ofzo.. Maar nu dus niet hahaha! Daarom ook alleen Olleke mee, want 2 honden in m'n eentje redt ik niet :P Gelukkig heb ik inmiddels wel aardig wat kennissen opgedaan dus eenmaal ter plaatse had ik snel een plekje gevonden zodat er altijd iemand een oogje op Oll kan houden, ook als ik zelf even naar de WC moet ofzo :P Ollie had de dag van z'n leven, die was écht content dat ie weer eens helemaal in z'n eentje mee mocht en hij heeft zich gedurende de dag heel prima vermaakt met kroelings, kroelings en nog meer kroelings, van mij maar ook vooral van allemaal vriendjes ter plaatse haha :+:

Volledig onterecht was ik ineens vét nerveus voor we de ring in moesten, maar uiteraard ging het gewoon goed en Ollie werd Beste Veteraan :) Na half 3 ben ik lekker even met 'm langs de erering gaan zitten want toen was de zon een beetje weg, en toen we voor BIS veteraan de erering in moesten was het als vanouds dikke lol en hoewel we geen plaatsing kregen oid was ik zó trots op die gekke Bolle <3 Was bijna vergeten hoe leuk dat ie kan zijn hahahaha! Over 2 weken gaan we weer, heb 'm op de valreep nog even ingeschreven voor Zwolle :+

Vandaag gewerkt in de stand en ondanks alle hitte vandaag en gister was het wat mij betreft wel gewoon een prima show-weekend :)

En nu lig ik voor dood op de bank _O-

Afbeelding
Kijk 'm eens staan met z'n 8 jaar <3 ziet er nog patent uit fniedan :+:

Afbeelding
Stiekem op de kiek gezet door collega/vriendinnetje Lisanne, vlak voor we de ring in moesten :+:
ik hou zoveel van mijn kleine Bolleman <3

Beetje jammer overigens dat ie vorig weekend ineens een hotspot op z'n wang had, die ik vervolgens helemaal droog had vrijdag (nét op tijd) en alsof ie wist dat ie klaar was heeft meneer 'm gisteravond weer helemaal opengekrabd. Klootzakje.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:04

Dood hier -O-

Waren er nog mensen in Zwolle van het weekend?

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 06:04

Nee ik niet, de fokker van Neela wel met goede resultaten. Ben jij nog geweest?

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:25

Ik ben ook niet geweest. De eerste show die ik met Kenai heb opstaan is in
Oktober pas :)

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:46

Nee, kenissen waren naar Zwolle. Maar mijn vriendin en ik hadden dienst op de Spotty Fun Day van onze rasclub. Ik heb wel initiatie ringtraining gegeven aan wie interesse had om de drempel voor onze clubshow te verlagen.

Fijn dat Ollie genoten heeft van zijn privé dagje

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:07

Ja ik was wel in Zwolle, weer met alleen de Bolle :) Hij was de enige veteraan dus hij werd vrij makkelijk beste veteraan van het ras, maar dat niet alleen, met z'n 8,5 jaar oud werd ie ook nog eens beste reu én BOB! Dus op naar niet één, maar twéé eindkeuringen :D

Als eerste de veteranen.. Heb een vriendin laten showen haha, Oll had er zin in en werd geselecteerd bij de beste 6 en werd uiteindelijk Reserve BIS Veteraan! Vervolgens ging ik zelf met 'm de groep in... Er zat nog steeds pit in Oll (hij leeft helemaal op in die erering joh) en we werden weer geselecteerd bij de beste 6.. Nou toen was ik eigenlijk al volkomen content, maar toen we vervolgens het podium als 3e van de rasgroep eindigden was ik gewoon sprakeloos :') Met z'n 8,5!! Een kwalificatie voor de hond van het jaar was wel een beetje het doel hahaha maar bij de veteránen, niet in de rasgroep _O-

Afbeelding
Ja SCHAAMTELIJK blij gewoon, maar ik had dit echt niet verwacht! Daarbij komt dat ik zélf nog nooit iets in de groep met 'm gedaan heb, dus ik was (ok ben) echt over the moon *\o/*

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:51

Ik zag je al in de resultatenlijst. Proficiat!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:16

Wauw :D :D dat ís toch ook gewoon heel cool? Super gedaan samen! Geniet ervan!!

Wij gaan komend weekend naar Genk.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:29

Ja was echt een beetje extreem blij hahahaha :D

Zondag niet geshowd overigens, liep voor Kynoweb in Ermelo op het WK Obedience. Heel wat anders, zéker ook leuk :)

Eerstvolgende show wordt voor mij denk ik nu Amsterdam, de WDS :)

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:46

Gaat er iemand vandaag naar Genk?

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:51

Van harte gefeliciteerd Neej!!

Ik niet Petitparis, onze eerste show is pas de KCM in september. Morgen hebben wij examen van de EG cursus.

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:56

Ik niet. Hebben wedstrijden op onze club vandaag. In Zepperen (kwartiertje van Genk). Dus iedereen die naar Genk gaat en erna nog even gezellig wil komen kijken en iets drinken altijd welkom!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:28

Succes Zoë!

Wij zijn morgen in Genk.

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:55

Iemand die me kan helpen.
Ik zoek de naam van een bepaald standje.
Ik weet zeker dat ze in Charleroi waren in 2017 (want toen heb ik wat bij ze gekocht) en ben bijna zeker dat ze toen ook in luik stonden. Het is een vrij klein standje met een fluweelachtig blauw tafelkleed dacht ik. Ze verkopen hondgerelateerde juwelen zoals pootjes voor mensen en verkopen grappige accessoires voor honden zoals vlinderdasjes en stropdasjes.

Iemand die ik ken vroeg waar ik mijn oorbelletjes had gehaald en ik kan echt niet meer op de naam komen.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:30

ik denk wel dat ik weet welk standje je bedoeld, maar ik zou de naam niet weten. Sorry

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:33

Ennnn "de Lelijkerd" (ja sorry da's echt zijn bijnaam) flikt het gewoon weer! Op de spaniel specialty van de SSA in België vandaag: 1U, beste veteraan, beste reu, BOB én Beste Veteraan in Show!

Hij heeft óók weer een hotspot (lang leve zwemmen met benauwd weer en een dikke vacht :roll: ) en was echt niet leuk te showen vandaag, hij had last van het lijntje dus ik word dan ook spastisch als ik 'm niet kan showen zoals ik gewend ben _O- Heb zelfs nog even overwogen om 'm toch maar terug te trekken hahahaha, maar goed dat ik 'm toch gewoon geshowd heb :P

Jamie won de tussenklas en behaalde het CAC, die deed het ook netjes :)

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:16

proficiat! gelukkig ben je toch geweest.

Gisteren hadden wij clubshow van onze ringtrainingsclub, dat was vooral weer een gezellige boel. Ik heb mij kreupel gelachen met het verschil tussen mijn reu en teef om te showen, keurmeester en ringcommissaris moesten lachen met hoe hyper mijn teef wel niet is (ze staat wel braaf, maar haar focus is overal en nergens :+ )
Het enige dat er prutsmuts nog op de planning staat is de WDS en in september de clubshow van onze eigen rasvereniging.

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:22

Proficiat! Ik heb in oktober pas enkele shows opstaan met Kenai. En misschien nog iets met Cooper eerder. Maar heb het deuk met school helaas.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:26

Gefeliciteerd Neej!

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:30

Net nog een nieuw hondje te showen aangeboden gekregen. Beetje out of My comfort zone. Een aussie ipv de borders of cattles die ik normaal show. Gelukkig qua opstellen geen verschil :p

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:03

En hij blijft maar gaan he..

Oll vandaag in Den Bosch, Beste Veteraan, Beste Reu, BOB en RESERVE BEST IN GROUP! Hoe dan :+

Jamie had een ZG, voor de balans he ;)

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:52

Leuk Zoe, daar kun je alleen maar van leren.

Wederom gefeliciteerd Neej!

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:08

Ik ben zaterdag in het promo tentje van onze rasvereniging te vinden in Amsterdam :) zijn er nog "bekenden"?