Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:24

Maaaaar is het dan Hero op zijn Engels of Heeeerooooo op zijn Nederlands? :P

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:25

Hero klinkt leuk!
(Roepnaam valentijn: vaaaaaltje :') )

Spannunnnd, al die nieuwe pups.

Ik heb weer iets typisch mij gedaan. Aj werd overduidelijk te groot voor z'n bench, dus vandaag een nieuwe gehaald van marktplaats. 3 maten groter, want hij groeit nog. Ehhh now I've got a HUGE ASS BENCH. Damn, hier passen minimaal 3 van hem in :') := _O- .

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:29

Kan die lekker languit liggen;) Ik heb ook best een grote bench, 110cm. Was nog van mijn vorige grotere hond, maar wel handig.

De naam, Valentijn roept niet lekker vind ik. Ik doe met namen altijd de roeptest haha. Heb ook zoveel namen gehad die ik leuk vind, maar dan met roepen klinkt het voor geen meter.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:57

Als de bench te groot is zou je 'm kleiner kunnen maken door een tussenschot of opvullen met bierkratjes bijvoorbeeld. Meeste honden vinden een veel te grote bench niet fijn.

Welke maat bench heb je nu?

Ik zou voor Hero gaan! Hoe ga je Valentijn als roepnaam doen? Vaaltje? Tijn?

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:18

Hero op zn Nederlands :j Ik zie een voorkeur ontstaan haha. Roepnaam gewoon Valentijn..? In principe wordt die toch niet veel gebruikt, moet uiteindelijk alleen op het fluitje reageren :)

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 16:18

Ik zou ook gaan voor Hero!

Sorry voor de late update. Ik had wat moeite met mezelf :')
Boellie’s sperma was goed. Chick was ook goed alleen hadden ze even wat zoekwerk naar de baarmoeder. Kan aan van alles gelegen hebben. De manier van staan(of in haar geval hangen) of haar anatomie.
Maar alles is goed gegaan en ze is geinsemineerd. Dekaangifte en de verklaringen heb ik ook al opgestuurd(nouja online dan..)

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:38

Die bierkratjes zijn een goede! Hoewel hoe meer ruimte hij heeft, hoe rustiger hij is. Dus ik denk niet dat hij het erg vindt.

Hij én m'n andere hond lagen net vrijwillig in de bench met de deur open. Mijn honden en vrijwillig én samen in de bench liggen. Hoe dan :') . Bench goedgekeurd. Hij is overigens 120 :=

Leuk kiwi!

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:49

Hier liggen ze ook iedereen een bench van 112. Passen ze samen in met nog een hoop plek over

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:06

Ah ja, hier eentje van 90cm die de perfecte maat is voor Dundy. En dan nog een iets kleinere maar die staat gewoon in de slaapkamer om vrijwillig in te slapen. En daar slaapt Dundy de hele nacht in :') Kan hij niet uitgestrekt in liggen maar hij slaapt het liefst op zn rug met zn pootjes opgetrokken en daar issie ruim genoeg voor.

Dan is 120cm wel heel groot _O-

Moet ook wel zeggen dat als de hond niet verplicht in zijn bench moet zijn de grootte voor mijn gevoel wat minder belangrijk is. Dundy kan in de kleine bench zich dus niet uitrekken of gestrekt staan maar hij ligt er graag in dus soit. :Y)

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 17:45

Hier hebben ze ook vrij groot(voor hun formaat) ik geloof ongeveer 90/60.
Maar meestal liggen ze opgerold in een hoekje of recht tegen de zijkant. Maar samen in 1 bench doen ze echt niet. Ze willen ook niet dat de ander in hun bench komt. Helemaal prima. Is toch hun eigen plekje

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:07

Ja, dit ding neemt ook echt m'n halve leven in beslag :'). Die andere van mij is 75, maar daar kon hij vanaf het begin af aan al niet uitgestrekt in liggen en nu kon hij er al niet meer normaal in staan. Het deurtje werd ook te laag, en hij en uitgestrekt liggen is echt liefde :P . Voor eerst is deze prima, maar misschien over een tijdje een slagje kleiner := . Hij moet er overdag wel gedwongen in, anders loopt hij constant te klieren ipv dat hij gaat slapen. Hij lag er net een half uur uit zichzelf in.

Dat Dundy daar nog in past, slagje kleiner is die kleine die ik heb, Dundy lijkt niet zoveel kleiner dan aj nu is. Nu propt Zig zich (hehe) ook het liefst in een zo klein mogelijke bench/hoekje.

Ik heb ook nog een stoffen, maar die is heel donker en dat vindt aj (voor nu) vreselijk.

Hier is alles ruilhandel. Klaar met je eigen kong? Gewoon ruilen :') . Zelfs botjes worden wel geruild.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:33

Kim, ik hoop dat de KI gelukt is en dat je over 9 weken een mooi nestje pups hebt.
bench, ik heb voor Roetsj de 90cm voor de nacht en overdag een kamerkennel van 160x160 als ik weg ben. En ze is er vandaag voor de 2e keer uitgegaan, hij staat momenteel namelijk niet rondom dicht maar aan 2 zijden en de andere 2 zijden zijn muur en deur en dat ging prima tot deze week. Ik kijk het nog even een weekje aan, maar als het te vaak gaat gebeuren, dan toch maar 1 zijde verlengen.
Hoor ik trouwens net iets achter me p de grond vallen (leek op steentje), tuft madam haar kiesje uit, dus die kan bij de verzameling ;)

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 19:40

Dankje! Ik hoop t ook!

Hoeveel tandjes heb je al van haar?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:46

Ja, als ik dat zo hoor klinkt de 90cm inderdaad wat klein := Maar hij past echt perfect. Alsof ie voor hen gebouwd is :)) Dundy is best klein trouwens hoor, klein stukje groter maar dan Dexter nu met zn 14kg. Denk dat Dexter hem wel gaat inhalen al hoop ik dat ze redelijk dezelfde grootte worden, kun ze elkaars tuigen en rugzakken lenen en hoef ik niet alles dubbel te kopen :')

Ik denk dat je met 120cm wel goed zit als AJ volwassen is hoor. Zit ook geen maat meer tussen toch?

Edit: handig linkje https://www.ranzijn.nl/hondenbench
Dundy is 52cm hoog en heeft de bench van 93cm dus in principe inderdaad de juiste maat. Al is het de bench van de hond van mn moeder dus heb er nooit bewust naar gekeken. Gewoon toeval dat het paste :D

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:57

Hier liggen ze al met 3 maanden in 120 cm benchen. Gaat om duitse herder pups dus niet enorm grote honden.
Gewoon omdat ik ruimte en keuze belangrijk vind. De bench is hun huis in huis. Dus deel kussen en deel kale bodem. Speelgoed en waterbak en knaag materiaal. Alles moet kunnen in de bench.

Mijn 1.5 jarige herder zit nu enkel nog maar in bench als er visite is. Hij is nooit alleen binnen thuis en haat de bench. Maar hij haat ook visite dus dan geen keuze haha

Mijn eerste hond van de 5 die een bench niet kan waarderen

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:05

Naya accepteerd de bench maar ziet het niet als haar huisje dus gaat er ook niet zomaar inliggen.

Ik hoop echt dat chick zwanger is. Zie die ratjes met brede kaken al voor mij <3

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:07

Lara, je hebt zeker wel geprobeerd de bench aantrekkelijk te maken? Sommige honden houden er gewoon niet van.

Hier ook beiden benchaanbidders. Maar niet samen erin, past ook niet helemaal lekker. Als pup nog wel maar nu ze beiden bijna even groot zijn :=

Edit: even vraagje trouwens, hoe maken jullie de Kong schoon zonder vaatwasser? Ik deed er voorheen altijd dingetjes in als pasta, brood, pindakaas etc. Maar nu vaak blikvoeding en dan vind ik het wel belangrijk dat het goed schoon is van binnen...

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 20:20

xLaraaj schreef:
Naya accepteerd de bench maar ziet het niet als haar huisje dus gaat er ook niet zomaar inliggen.

Ik hoop echt dat chick zwanger is. Zie die ratjes met brede kaken al voor mij <3

Ik ooooook! :')

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:20

Kaus schreef:
Lara, je hebt zeker wel geprobeerd de bench aantrekkelijk te maken? Sommige honden houden er gewoon niet van.

Hier ook beiden benchaanbidders. Maar niet samen erin, past ook niet helemaal lekker. Als pup nog wel maar nu ze beiden bijna even groot zijn :=

Hier gaan ze met 3 koningpoedels in 1 bench, ziet er niet uit maar past precies zonder dat je de vloer nog ziet :')

De logee horen we niet nu ze op onze kamer in de bench mag liggen, ideaal zo'n ding anders lopen ze toch over het laminaat en zo.

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:43

Hier is een 120 bench toch echt aan de krappe kant voor mijn Dh reu. Daarom hebben wij kennels. Buiten 2,5 bij 3,5 en in huis 1 van 1,5 bij 2,5. :')

Kiwi jeeeeeeh!!!! Nu nog even duimen dus!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:50

Heb je een foto van die kennel MWM? Klinkt wel interessant als we wat ruimer wonen. Alhoewel ze nu gewoon hun hele eigen kamer hebben :')

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:03

Euh, binnen of buiten? Binnen niet, is gewoon een houten frame van 1.60 hoog met betongaas er in. Man werkt in de bouw en moesten iets waar ze niet uitsprong of klom. Alleen winni zit er in, die laat Tessa anders niet met rust. Zou ook met bench kunnen maar hier kan ze nog in lopen en spelen.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:18

Kaus schreef:
Lara, je hebt zeker wel geprobeerd de bench aantrekkelijk te maken? Sommige honden houden er gewoon niet van.

Hier ook beiden benchaanbidders. Maar niet samen erin, past ook niet helemaal lekker. Als pup nog wel maar nu ze beiden bijna even groot zijn :=

Edit: even vraagje trouwens, hoe maken jullie de Kong schoon zonder vaatwasser? Ik deed er voorheen altijd dingetjes in als pasta, brood, pindakaas etc. Maar nu vaak blikvoeding en dan vind ik het wel belangrijk dat het goed schoon is van binnen...


Wat wij vroeger deden met te smalle thermosbekers was er een bruistablet ingooien voor het schoonmaken van kunstgebitten :') dat zou jij ook in je Kong kunnen gooien en dan uitspoelen, is maar een idee hoor.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:02

Als ik dat linkje bekijk moet aj als volwassene de 110 hebben, misschien die op den duur dan eens doen. Ach, hij heeft lekker veel ruimte nu en hij lijkt er super happy in. Zonet krabde hij z'n kleed scheef, pakte het op en trok het weer recht :'). Ajay is nu 16,5 kilo, dus alweer gegroeid *\o/* (nee, hij is niet te dik :+ ) .

Ik doe Aj soms ook in de bench omdat óf Zig hem niet met rust laat of andersom.

Die Kong(en) spoel ik uit met net gekookt water, weg pindakaas :).

Hahaha azmay, al die poedels in een bench :').

Ik heb nog geen enkel tandje gezien, maar hij heeft wel degelijk al gewisseld.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:27

Kaus schreef:
Lara, je hebt zeker wel geprobeerd de bench aantrekkelijk te maken? Sommige honden houden er gewoon niet van.
...


Heb ik zeker geprobeerd. Maar het gaat al beter hoor. Vroeger kreeg ik er haar amper in en dan draaide zich om en spurte er uit. Nu al spelend en met beloning gaat ze er in. Pik dit nu ook op in de training en dus er in gaan betekend niet elke keer deur dicht en alleen blijven. Ze gaat in de bench, zit en dan krijgt ze haar koekje. Soms gaat ze er zelf nu inzitten voor 2min en bekijkt alles is goed en dan is ze er terug uit. Dus het gaat al beter :)