Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:17

Vandaag hebben de dames en heer weer lekker in het gras gespeeld:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Life is what happens when you plan other things

Suusjepluus

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:03

Het stukje is inderdaad aardig opgegeten :Y) gelukkig groeit het met dit weer lekker snel :D

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:44

Mooie bouwwerken hierboven hoor! En wat een schattige foto _Evelien <3 Vind het heel knap als mensen hun caafjes zo stylish op de foto kunnen krijgen.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:48

Het was vanavond weer tijd voor komkommergymnastiek :Y) Afbeelding

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:02

MarjanB je mag ze ook bij mij brengen als het niet samenvalt met onze vakantie? Ik woon 15 min van Nijmegen af.

Vandaag was het tijd voor watermeloen! Het binnenste heb ik lekker zelf opgegeten om diarree door teveel meloen te voorkomen. En ze vonden het lekkerrr :Y)
Afbeelding
Afbeelding
En nog geen kwartiertje later eet onze dikke Muis de restjes op...
Afbeelding

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:18

Ach wat naar Votti, veel sterkte!

MarjanB fijn dat je een plekje hebt geregeld :)

Hier hebben de cavias het gras weer wat gemaaid. Gelukkig was het vandaag iets koeler, dan zijn ze meteen actiever.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:02

Heeft er hier iemand ervaring met ineens vechten van twee zeugjes? De laatste nieuwe dame zit al 6 maanden in de groep en dat ging altijd prima. Maar ineens wordt ze door de twee andere dames gebeten en weggejaagd en achterna gezeten ;( Ik kan niks bedenken waardoor het komt eigenlijk. Komt dit vaker voor? Het duurt nu al 4 dagen en ze wordt tot bloedens toe gebeten. Vind het echt heel sneu voor haar. Ik durf haar niet uit de groep te halen, kan ze daarna wel weer terug of accepteren ze elkaar daarna helemaal niet meer? Ik weet het even niet meer :\

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:15

Jeetje okee bedankt voor de reacties. Ze zit nu apart in de logeerbak met de castraat die alles wel best vind. Arme meid is helemaal op van de stress |(

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:55

Tot nu toe heeft de castraat dat alleen gedaan wanneer de zeugjes berig waren. Er is nu eindelijk rust. Ik heb helaas geen ruimte om beide bijtende zeugjes alleen te zetten. Dus dan maar Muis eruit. En om haar niet alleen te laten zit Johnny er nu bij. Maar de logeerbak is ook maar een meter kooi en dat vind ik ook niet alles qua ruimte. Maargoed genoeg zorgen voor morgen, wat baal ik hier enorm van zeg. Heb wel eerder meegemaakt dat twee zeugjes elkaar niet mochten maar dan gingen ze elkaar gewoon uit de weg. Nu helaas niet :(

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:36

Ik heb de bijtende dames allebei alleen gezet voor anderhalve dag. Vanmorgen alle caafs ingesmeerd met lavendelolie en buiten op 40m2 bij elkaar gezet. Helaas blijven de twee bijters toch achter Muis aanrennen en sluiten ze haar in een hoek op waar ze wederom bijten :( Ze zitten nu weer apart. Ik baal zo enorm...

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:56

DubbelDun schreef:
En één bijter met Muis al geprobeerd ??

Da's ook nog een goede tip, bedankt! Ik twijfel of ik het nu moet proberen of beter morgen als er weer wat meer rust is. En de bijtdames weer een nacht alleen houden.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:46

Wat een leuke foto's in de hooiruif :D

Veel sterkte voor Sam en Effie (en Melody!), met dit weer is ziek zijn wel extra vervelend.

Ondanks alle goede tips uit dit topic (waarvoor dank!!) is het opnieuw koppelen van de zeugjes niet gelukt. De bijtende dames hebben weer 2 dagen alleen apart gezeten met enkel voer en water. Vanmorgen weer met geurolie ingesmeerd en het minst agressieve zeugje bij Muis gezet in de buitenren. Ondanks 40m2 zocht de bijter meteen Muis op en ging dit weer fout. De castraat doet er helaas weinig mee en loopt gewoon een rondje en graast weer verder. Voorlopig zit Muis met de castraat weer apart van de twee bijters. Maar twee grote hokken binnen kan hier helaas echt niet. Ik denk dat ik voor Muis op zoek moet gaan naar een ander plekje waar ze erg goed verzorgd wordt en oud mag worden. Zodat ze toch lekker de ruimte heeft en niet de dupe wordt van deze toestand. Ik baal zo enorm, ik had haar juist opgevangen om een fijn forever home te geven ;(

Weet iemand hier een goed tehuis / bejaardenhuis / langdurige opvang voor Muis? Financiële bijdrage etc is geen probleem, als ze maar een goed plekje krijgt. Ze is geschat op 1.5 jaar oud nu en behoorlijk onderdanig. Afbeelding

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:04

Jee Mira wat erg :x Kunnen de caafs de tuin uit? Verschrikkelijk zeg :n

Melody ik woon in de buurt van Nijmegen, maar rij er gerust het hele land voor door als ze maar een goed plekje krijgt. De meeste opvangen zitten nu vol door de zomervakantie dus waarschijnlijk duurt het nog wel een poosje.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:44

Wat ontzettend lief van jullie Yvje86 en Melody dat jullie Muis mogelijk een plekje willen geven<3 Ik rijd er gerust voor naar Zeeland, dat is het probleem niet.

Qua voorgeschiedenis weet ik dat ze bij een gezin woonde en zij na een half jaar uitgekeken waren op haar. Ze zat daar met een zusje dus was wel cavia's gewend. Ze zou van maart of april 2017 zijn. Hier is ze nieuwsgierig en de hardste fluiter bij koelkastgeluiden. Momenteel heeft ze nog wel wat bijtplekjes rond haar oren en ruikt ze nog erg naar lavendelolie :roll:

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:15

melody7 schreef:
Ach wat een sneu verhaal :(:) Dat is voor ons ook een mooie leeftijd. Ik wil geen baby (Nibbit haat baby's en pest baby's :roll: ) maar wel wat jongers dan die van ons (zijn op Zippy na allemaal 3,5+).

Mijn moeder en zus vinden haar in ieder geval ook leuk, vanavond vraag ik of mijn vader het er mee eens is. Als jij haar hier wilt hebben natuurlijk :P

Dat zou wel geweldig lief zijn zeg. Ik ben er een beetje van onderste boven. Verdrietig omdat het hier niet meer samen gaat, en tegelijkertijd gelukkig dat er zo snel al een oplossing zou kunnen zijn. Ik weet trouwens niet of ze het zo goed zou doen als fotomodel hoor :o

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:21

melody7 schreef:
Mijn vader is heeeel makkelijk, mijn moeder wat minder.. Maar dat ik zoveel cavia's heb zegt genoeg :+ Hij kwam net binnen lopen en vindt het prima! :D

Ik geloof dat in alle niet-schuwe cavia's een fotomodel schuilt :)) Ik dacht ook dat dat misschien wel leuk voor jou zou zijn omdat je haar dan nog redelijk kan volgen..

Mocht je haar inderdaad hierheen willen brengen, zou ze dan nog bij jou mogen blijven totdat het wat afkoelt? Ze zitten hier nu in een heel kleine kooi en overdag buiten, dat vind ik geen ideale omstandigheden om te koppelen..

Ik pb je even! Sowieso lijkt het me handig om te wachten tot Effie weer opgeknapt is. Ontzettend fijn dat iedereen hier zo meedenkt :o

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:33

Bedankt voor alle reacties! Ik ben heel erg blij dat Muis naar Melody mag verhuizen. We wachten nog even tot het iets minder warm is, en hopelijk is Effie weer snel beter.

Muis heeft haar tas alvast gepakt en staat standby tot haar reisdatum bekend is. We moesten natuurlijk wel vast oefenen als fotomodel :D
Afbeelding

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:52

Wat vervelend dat het telkens weer terug komt. Sterkte met Effie! Hier heb ik een verstopte cavia ook wel eens in een laag badje met warm water gezet en dan de zijkant van de buik aaien. Toen kwamen er ook veel keutels en gas af.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:04

Wat een mooie koppies kiekeboefje, veel plezier met je nieuwe aanwinsten!

Wat balen voor Effie dat ze nog steeds niet beter is -O-

Vandaag krijgt onze langhaar meneer weer een kortere coup. Dat lijkt me met dit weer wel zo prettig. Zijn er hier meer mensen die hun langharen in de zomer een beetje bijsnoeien?

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:45

Ik ben weer terug van vakantie en jee wat een updates en leuke foto's! En sterkte aan alle zieke caafjes!

Vanmorgen heb ik Muis naar Melody7 gebracht. Wat een fijn caviaparadijsje heeft ze, als Muis het daar niet goed krijgt lukt het nergens. Een rustig groepje caafs en Muis mocht meteen overal bij en werd niet eens echt weggejaagd. Ik hoop heel erg dat ze daar haar draai kan vinden.
Thuis zit meneer Johnny weer bij de twee raddraaiers. Ze genieten momenteel van de Adventuresmix van de caafs van Melody7 Afbeelding

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:49

Lieve Muis <3 Ik ben zo blij dat ze bij Melody7 een plekje heeft gekregen.

En wat een schattige kleine pluizebolletjes TinkerTrees *\o/*

Sterkte Tazzey met Joey en ook maar weer sterkte voor Nibbit...

Tof dat je een nieuw hok gaat maken Marjan, ben benieuwd wat het wordt!

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:12

Leuk filmpje melody7 :D Als een volwaardige atleet sjouwt ze haar ietwat mollige cavialijf de brug over. Zo komt ze goed in vorm voor meneer Zippy *D wat leuk dat ze al zo achter hem aan rent! Ik heb geen insta, maar even op de linkje geklikt en daar staat ze ook al op <3 leuke naam ook!

Tinkertreas wat een smeltfoto <3

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:50

Nientsje schreef:
Heeft niemand van jullie ervaring met caafs op een vetbed?

Ja ik! Ik heb een bovenverdieping waar in het begin vetbed op lag. Het voelde wel lekker zacht aan, maar na een tijdje kwamen er een soort korte dreads aan door het wassen (misschien ook door te heet wassen). Voor de vochtopname viel me tegen. Het laat goed vocht door, maar dan moet er wel iets onder liggen dat het vocht op kan nemen. Anders blijft het vetbed heel lang nat. Dat was voor mij de reden om vetbed te vervangen voor een laag oude handdoeken en een laag oud dekbedovertrek. Dat gaat hier geweldig, heel blij mee :) Omdat ze alleen boven brokken eten en water drinken en af en toe eens liggen blijft het lang schoon. Om de dag schud ik de keutels eraf in de onderste verdieping en eens per week gaat alles in de wasmachine. De vetbedden gebruik ik inmiddels voor de hond...

Edit: wat een mooie dame DubbelDun! Knappe kleur ook en leuke borstels *D

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:37

melody7 schreef:
Dat treintje baby's is echt geweldig! <3

Onze oude weegschaal had een speciale bak, die gebruik ik nu nog steeds voor de cavia's. Dat is echt ideaal. Mijn moeder was laatst bijna in paniek in paniek omdat Nibbit gigantisch veel af was gevallen. Ze had haar op een servetje op de weegschaal zitten, en ze stond er dus met een poot naast _O-

Het lijkt erop dat Effie en Muis (hier Izzy) vriendjes worden!! Dat zou echt geweldig zijn, Effie heeft nog nooit echt een vriendinnetje gehad, ze vond andere cavia's nooit leuk. Ik zie ze steeds vaker samen zitten, dus het lijkt serieus :D

[ [url=m/UITcMf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/R1t3Do.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat geweldig om Muis/Izzy zo te zien <3 Ik ben zo blij dat ze bij jou in het groepje wordt opgenomen *D

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:09

Wat leuk DubbelDun, eten vanaf een echt bord! Christi lijkt al best groot voor haar leeftijd, of is dat het haar? :+

Nientsje ik haal het vetbed bij Witjesverzendhuis. Ik koop dan stukken van 150x75 die ik door midden knip, stuk goedkoper.