Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:44

Je kan wel vrij makkelijk naar de gehaltes enzo kijken. Denk (en hoop) dat daar het verschil zit. Maar bij de goedkopere brokken is het vaak echt alleen de maat. Zo'n chihuahua kan natuurlijk niet te grote brokken kauwen :))

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:56

Ga nog eens kijken. Acana valt toch niet perse onder goedkope brok trouwens?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:21

Oh nee ik bedoelde inderdaad dat het bij Acana wel de moeite waard is er naar te kijken omdat die onder de betere brok valt :D

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:51

Rabies bij de Hondenschool vind ik ook vreemd. Zou betekenen dat de honden pas vanaf 15 weken mogen meedoen aan lessen... Imo mist de hond dan al veel opvoeding.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:29

xLaraaj schreef:
Ouh wat een schatje! <3 puppies zijn tog zo schattig he. Welk ras dan ook.

Aan diegene die het vroeg: hondenschool vroeg indd ook voor rabiës. Maar als ik hier zo lees is dit geen goed plan.

Diegene die voltijds werken en hond niet naar het werk kunnen nemen: nemen jullie ook verlof voor een nieuwe pup?


Ik ben ruim 1 maand vrij geweest, daarna 1 week 3 uurtjes gewerkt, dan 3 weken 4 uurtjes, volgende week 4,5 uur en die week erop 5 uur. En zo bouw ik het langzaam op. Heb momenteel nog geregeld, dat wanneer ik langer als 6 uur werk, ik tussendoor in de pauze naar huis kan om haar uit te laten. Ben erg blij met mijn werkgever ;) Ik snap dat dit niet overal kan, maar de eerste weken verlof is toch wel erg fijn.

Annemijn, kijk meer naar de verwachte hoogte, als naar het gewicht. Ken genoeg mediums die 9 kilo zijn, maar ook smalls (teckels, Jacks, etc), dus wordt het hogerbenig of korter benig.

Sparkling, leuk pupje en welkom.

Roetsj is lekker aan het wisselen geslagen, inmiddels 3 tandjes eruit (2 boven, 1 onder) en 2e onder zit al aardig los (wiebelt lekker)

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 09:43

Ohhh wisselen :P Als ik daar aan terug denk
al boellie's speeltjes zaten steeds onder het bloed.. :') Heb ook een paar tandjes gevonden toen.


De nieuwe Raadar is weer in mn mail gekomen.

https://www.houdenvanhonden.nl/contenta ... 18-mei.pdf


staan weer best interessante dingen in!

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:57

Over KVV en brokken mengen: ik heb geen idee of Eukanuba puppy (large breed) een krokante brok is of niet? :oo


StonedRomy schreef:
Rabies bij de Hondenschool vind ik ook vreemd. Zou betekenen dat de honden pas vanaf 15 weken mogen meedoen aan lessen... Imo mist de hond dan al veel opvoeding.

Denk je dat 12 weken ook te laat is? -O- Alle hondenscholen in de omgeving beginnen net aan hun zomerstop als ik mijn pup ophaal..

Fannetje, hopelijk heeft Roetsj er niet al te veel last van! Hoop je iets van tanden te vinden, of niet?

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 14:01

Loolotte schreef:
Over KVV en brokken mengen: ik heb geen idee of Eukanuba puppy (large breed) een krokante brok is of niet? :oo


StonedRomy schreef:
Rabies bij de Hondenschool vind ik ook vreemd. Zou betekenen dat de honden pas vanaf 15 weken mogen meedoen aan lessen... Imo mist de hond dan al veel opvoeding.

Denk je dat 12 weken ook te laat is? -O- Alle hondenscholen in de omgeving beginnen net aan hun zomerstop als ik mijn pup ophaal..

Fannetje, hopelijk heeft Roetsj er niet al te veel last van! Hoop je iets van tanden te vinden, of niet?

Mizora schreef:
Geperste brok of geëxpandeerde (krokante) brokken maken niets uit. Ik weet de achtergrond van de gedachte, maar er is zowel vanuit een wetenschappelijk oogpunt als vanuit de praktijk geen enkele aanleiding voor om dat voor waar aan te nemen.

Brok kunnen ze op zich prima hebben als ze 100% vlees gewend zijn. Ik heb al allerlei honden gehad of gezien die een langere periode (minimaal 3 maanden) op (enkel) rauw vlees hebben gestaan en daarna zonder noemenswaardige problemen weer terug zijn gegaan op brok, waaronder honden die gespeend zijn op vers vlees en uiteindelijk toch om wat voor reden dan ook terug zijn gewisseld. Afhankelijk of die overgang abrupt is gebeurd (dus 100% rauw naar 100% brok) of geleidelijk (mengen van brok en rauw en gedurende een week over te schakelen) is er meer of minder kans op een paar dagen dunne poep. Maar dat is ook zo tussen verschillende soorten brok en als er altijd dezelfde kvv gevoerd wordt loop je zelfs het risico bij echt andere kvv.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:16

Loolotte schreef:
Over KVV en brokken mengen: ik heb geen idee of Eukanuba puppy (large breed) een krokante brok is of niet? :oo


StonedRomy schreef:
Rabies bij de Hondenschool vind ik ook vreemd. Zou betekenen dat de honden pas vanaf 15 weken mogen meedoen aan lessen... Imo mist de hond dan al veel opvoeding.

Denk je dat 12 weken ook te laat is? -O- Alle hondenscholen in de omgeving beginnen net aan hun zomerstop als ik mijn pup ophaal..

Fannetje, hopelijk heeft Roetsj er niet al te veel last van! Hoop je iets van tanden te vinden, of niet?


Alle hondenscholen hier in de buurt laten je pas toe op 12 weken minimum ..

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:21

Wij accepteren op onze hondenschool ook pas pups vanaf 12 weken. Willen ze perse vroeger starten wijzen we ze op de risico’s van niet volledig beschermde pups en dat ze dit volledig op eigen risico doen. Eigenlijk nooit iemand gehad die dan voor 12 weken startte.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 15:26

Grappig dat verschil. Hier in NL zijn er verschillende die vanaf 8 weken al accepteren. Voor dat ik bekend was met titeren vond ik dat ook heel onverstandig. Maar als de pup getitert word ipv standaard geent dan vind ik het geen slecht idee.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:05

Wij slepen pups vanaf de eerste dag thuis mee naar de club, maar dat is wel anders dan een hondenschool. Minder honden en veel minder besmettingsgevaar dan met normaal uitlaten. Oke, meestal niet de 1e dag, maar wel gewoon vanaf 8 weken.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:07

Wij gaan na de 9 weken entingen beginnen, echter op een kynologenclub dus idd ook minder honden.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:26

Ik twijfel.. Is het een hond of is het een konijn... :(:) :')



Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:26

Is dat zo'n Belgisch ding? Hier in Nederland ook alles vanaf een week of negen toch wel.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 19:37

KONIJN! Maar wel een heel knap konijn!

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:51

<3
Afbeelding

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:04

Lekker snugger weer van mij _O- bedankt Kim! Dat is dan weer 1 ding minder om me zorgen over te maken.

Ik zie op de site nergens een minimum leeftijd staan.. Maar als andere scholen die leeftijd hanteren, zal het niet te laat zijn :P Starten jullie dan wel al thuis met zit, af, etc.?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:24

Hahaha die tandjes van Elin _O-

Hoe werken die pleisters? Ik dacht eerst dat ze met een bandje onder vast zaten maar lijkt hier niet? Gaat het dan om gewicht?

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:11

Kaus schreef:
Hahaha die tandjes van Elin _O-

Hoe werken die pleisters? Ik dacht eerst dat ze met een bandje onder vast zaten maar lijkt hier niet? Gaat het dan om gewicht?


Ze zaten eerst wel onder haar kin aan elkaar vast. Na een paar weken heb ik dat lintje eraf geknipt en zitten deze pleisters er idd nog aan als gewichtje. Dit laat ik zo zitten tot ze er vanzelf afvallen wat toevallig vanmiddag bij een oor is gebeurt.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:13

fannetje schreef:
xLaraaj schreef:
Ouh wat een schatje! <3 puppies zijn tog zo schattig he. Welk ras dan ook.

Aan diegene die het vroeg: hondenschool vroeg indd ook voor rabiës. Maar als ik hier zo lees is dit geen goed plan.

Diegene die voltijds werken en hond niet naar het werk kunnen nemen: nemen jullie ook verlof voor een nieuwe pup?


Ik ben ruim 1 maand vrij geweest, daarna 1 week 3 uurtjes gewerkt, dan 3 weken 4 uurtjes, volgende week 4,5 uur en die week erop 5 uur. En zo bouw ik het langzaam op. Heb momenteel nog geregeld, dat wanneer ik langer als 6 uur werk, ik tussendoor in de pauze naar huis kan om haar uit te laten. Ben erg blij met mijn werkgever ;) Ik snap dat dit niet overal kan, maar de eerste weken verlof is toch wel erg fijn.

Annemijn, kijk meer naar de verwachte hoogte, als naar het gewicht. Ken genoeg mediums die 9 kilo zijn, maar ook smalls (teckels, Jacks, etc), dus wordt het hogerbenig of korter benig.

Sparkling, leuk pupje en welkom.

Roetsj is lekker aan het wisselen geslagen, inmiddels 3 tandjes eruit (2 boven, 1 onder) en 2e onder zit al aardig los (wiebelt lekker)


Qua hoogte wordt hij waarschijnlijk tussen de 35 en 40, dus dan medium. Lastig zo'n grensgeval. Toch maar mediumbrok doen dan..?

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:16

Ik bedoel meer te zeggen, met 15 weken is de hond toch al een tijdje ( meeste gevallen spreek ik dan over ) bij de eigenaar en zijn er al wat patronen ingeslopen. Baasje wat zit nog steeds zegt met een vingertje richting de hond... Tja, je kunt de hond net zo goed vragen om te gaan liggen... Hond zal dan netjes gaan zitten, want je houd je vingertje toch omhoog?

In België kom ik ook steeds meer hondenscholen tegen met een puppy klasje van 8-12 weken. Is meer voor de eigenaren dan voor de hond. In feiten geld dat in de lagere klassen de baas iets geleerd krijgt en hoe hoger je komt hoe meer de focus komt te liggen op de hond.

Nu, ik ben met mijn honden nog nooit naar een puppy klas geweest ( op een mislukt avontuur met satan na dan. Tja, zo'n shiba laat wel met haar tandjes weten wanneer ze een correctie niet gerechtvaardigd vindt hoor. Moet je als instructeur niet boos worden op zo'n diertje :') dan zeggen ze gerust nog een keer hap. )

Thuis deed ik biet echt veel aan commando's aanleren. Gewoon de hond bezig houden met de clicker en zelfvertrouwen laten opbouwen met wat honden puzzels. In het begin is het al vreemd genoeg om zich aan te moeten passen aan jouw huis en jouw regels. Na een aantal weken ging ik dan pas echt met ze wat dingen doornemen en meestal hebben ze het dan wel al opgepikt van de andere honden.

Dit geld voor pups en voor buitenlandse honden.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:38

Degenen die hun hond op de foto hebben laten zetten voor sport of fok. Wat waren jullie hieraan kwijt en wat heb je op de foto laten zetten?

ED en HD wil ik sowieso doen want dat is risicogebied voor Cattles. Maar verder?

Gaat dus om sporten. Niet voor de fok.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:44

Heupen, ellebogen en rug hebben wij gedaan. Was iets als 90 euro met voorrontgenen inclusief cdrom. En dan naast foto's ook voelen of de heupen stevig in de kom zaten of erg los.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 14:48

Kaus schreef:
Degenen die hun hond op de foto hebben laten zetten voor sport of fok. Wat waren jullie hieraan kwijt en wat heb je op de foto laten zetten?

ED en HD wil ik sowieso doen want dat is risicogebied voor Cattles. Maar verder?

Gaat dus om sporten. Niet voor de fok.

Ik was hier voor officiele foto's, incl beoordeling voor de raad van beheer in totaal 575,- kwijt
Heupen en ellebogen op de foto van 2 honden.


Maar het is echt per arts verschillend. 1 van de artsen waar we een prijsopgave gevraagd hebben gaf aan 700,- per hond. Officiele foto's incl beoordeling. Ik heb nu voor nog geen 600,- 2 honden gedaan.