Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:38

Wij hadden vroeger toen we in zeeland woonden een hond die vaak met de pot mee at. Zo was mevrouw beledigd als ze geen bloemkool kreeg :+
Ook bietjes vond ze heerlijk.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:58

Mijn katten krijgen eigenlijk alleen wat er voor katten bestemd is. :+ ik ben bang dat als ik ze wat anders geef dat het niet goed voor ze is haha. Wel mogen ze, als ik bijvoorbeeld een broodje tonijn voor mijzelf klaar maak, de laatste restjes uit het bakje opeten. Vinden ze nog lekkerder dan hun eigen vlees en vis haha.
Maar zo vaak komt dat ook niet voor.
Verder kijken ze niet op of om als wij gaan eten, staren niet het eten van je bord af of wat dan ook. Ben daar vanaf het begin best streng in geweest. Bedelen is not done. Wanneer er dan een keer aan een bord gesnuffeld word is een keer wegsturen voldoende. Dus iets van je bord of uit de pan jatten doen ze niet. Ben ook als de doods dat ze hun pootjes verbranden. :+

De katten van mijn ouders hebben regelmatig ondervonden dat het gasfornuis heet is en ook dat pannen heet zijn. Maar de kleinste van mijn ouders is ook wel erg brutaal en heeft gewoon schijt aan regeltjes en doet het dus steeds weer..

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:00

Bij mij ook. Als ik zit te eten is het niet toegestaan om naast mij te zitten of liggen. Meestal is ze dan gewoon op bed. En is het woord nee al voldoende.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:05

Hier varieerde het per kat of ze goed lusterden of niet.
En ook met de huidige twee zit er verschil in.
Met heeeel lekkere dingen zie je ze bijna kwijlend naar mijn bord komen, maar een streng nee, evt icm een duwtje/porretje is voldoende.
Dingen onbeheerd op het aanrecht laten staan is mn met Chloƫ geen strak plan.
Maar zo gek als Porthos is tot nu toe geen andere kat geweest.
Porthos spieste stukjes vlees aan zijn nagel, legde dat dan op het aanrecht om af te laten koelen en vervolgens op te eten.
Porthos heeft ook eens een zware pan vol met nasi van het fornuis gesmeten omdat hij het deksel er niet af kreeg.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:21

De vorige kat van ons had moeten stelen om in leven te blijven. Kon ook de koelkast open maken. En was zeer selectief met stelen.
Zo heeft ie een keer de fondueschaal bestolen. En de dure vleessoorten gejat en het goedkope liet meneer liggen :+

Marcella

Berichten: 36757
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:25

Enige waar die van mij zot tot nu toe op is is kip vlees. Jatten doet ze niet ze wacht gewoon geduldig af of ze wat krijg of niet. Loop ze echt heel erg te bedelen is een nee voldoende en is het ook gelijk stil en gaat ze vaak ergens lopen mokken en zie ik haar even niet. Mag op schoot slapen, maar als ze blijf draaien mag ze toch even ergens anders gaan liggen en dan heb ik weer een mokkende kat die mij kwaad aankijk. :')

Wat dat betreft heeft ze een hele goede basis meegekregen. Durf zelfs voor heel even pan te laten staan, maar wel voor even. :o

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:44

Omg lor :+ wat een slimme kat had jij. Ik zou daar stiekem ook wel heel hard om moeten lachen maar gewenst is het niet.

Ik heb een hekel aan honden die bedelen, en katten die naast je op tafel gaan zitten of achter je op de bank om je eten te pakken te krijgen wil ik ook niet dus dat hebben wij vanaf het begin duidelijk gemaakt en is ook totaal geen probleem. En als ze dan dat laatste beetje vis mogen opeten uit het blikje gaat dat in hun eigen bakjes zodat het duidelijk is dat het voor hun is.

Moet ook zeggen dat ze hier vrijwel nooit op het gasfornuis zitten. (Die staat los van het aanrecht naast de koelkast) ze hebben er dan ook niks te zoeken, er staat niks interessants waar ze eventueel mee willen spelen oid. We hebben een periode gehad dat ze bovenop de magnetron gingen zitten, op de koelkast, en dan werd het gasfornuis gebruikt om erop te springen maar heb ze dit ook al lange tijd niet zien doen. :+

Wat dat betreft is onze opvoeding voor de katten wel geslaagd.

Ook het klimmen in de gordijnen of in de muur gebeurd haast niet meer. Het is ze inmiddels duidelijk dat dit niet mag en enkel bij een hele ontdeugende bui verdwijnen de nagels weleens in de gordijnen, maar een brul is voldoende.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:51

LoveUggs schreef:
Omg lor :+ wat een slimme kat had jij. Ik zou daar stiekem ook wel heel hard om moeten lachen maar gewenst is het niet.

Porthos is de reden dat ik heel zeker weet dat ik nooit weer een Turk hoef.
Ze zijn geweldig, maar wat een portretten. _O-
Ik heb mijn portie Turk wel gehad zegmaar. :')
Serieus, pak de rasbeschrijvingen van de Turkse Van en de Turkse Angora erbij en je hebt beeld van Porthos' karakter. :Y)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:00

Mijn HTK katten kunnen er ook wat van hoor haha. Zo hebben wij de afgelopen 2 weken zo gelachen om Sammie die steeds aan het kletsen was en gekke geluiden aan het maken was, al kijkend naar dat raampje boven de deur. Wij dachten echt dat hij weer een beestje zag vliegen. Tot hij van de week dat raampje in sprong. Die heeft gewoon echt zitten berekenen en zitten kijken, hoe hij moest springen om daar te komen.

Sammie miauwt ook niet. Hij maakt gekke krakende geluiden. Ik kan niet uitleggen hoe hij klinkt :')
Hij zat van de week ook ineens in de koelkast.

Jessie is daarentegen de perfecte kat. Sammie is de lolbroek. Enige wat jessie doet is zodra je opstaat van de bank, pikt hij je plek in en gaat liggen waar jij zat. Kom je terug met een glas drinken kijkt hij je aan alsof hij zegt; wat is er dan? Ik doe toch niks?

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:32

Wij hebben een enorm vocale Bengaal haha die kan echt heel hard!! Als we weg gaan staat ze voor t raam te miauwen en hoor je het nog huizen verder. Onze vorige Bengalen deden dat niet zo erg.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:32

lor1_1984 schreef:
Porthos is de reden dat ik heel zeker weet dat ik nooit weer een Turk hoef.
Ze zijn geweldig, maar wat een portretten. _O-
Ik heb mijn portie Turk wel gehad zegmaar. :')
Serieus, pak de rasbeschrijvingen van de Turkse Van en de Turkse Angora erbij en je hebt beeld van Porthos' karakter. :Y)

ik heb ook een Turkse Van, maar dat is net een hond: luistert prima naar een aantal commando's, apporteert en geeft altijd netjes met 2 miauwen antwoord als hem iets gevraagd wordt :+
Verder vindt ie dat de schoot van de baas van hem is, zodra mijn man aanstalten maakt om ergens te gaan zitten, zit WiZwa al klaar om op schoot te springen. Vanaf een uur of 3 's nachts zit hij (de kat, niet mijn man :+ ) naast mijn bed op het kleedje en stalkt mij omdat meneer zijn ontbijt wenst :') :roll:

't beesie is nu een jaar of 18 maar we willen toch weer een Turk als ie er niet meer is.....

Marcella

Berichten: 36757
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:24

De witte bonen in tomatensaus zijn ook afgekeurd en ze was ook gelijk weg en zit nu bij hengel dat ze wil spelen. _O-

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:30

Gelukkig bedelen de mijne niet. Krijgen ook niets voor hun neus wat wij eten.
Mijn vader dacht nog wel eens lollig te zijn en ze dan slagroom te geven.
Ik uitgelegd dat ik dat niet wilde omdat ik geen bedel katten wilt krijgen.
2e keer wat boos geworden tot hij het de derde keer weer flikte.
Toen heb ik hem de keus gegeven... of je respecteert onze regels of je kan vertrekken.
Gelukkig viel toen wel het kwartje dat ik echt hem eruit zou gooien als hij het nog 1x deed.

Maes is ook bij ons de kletser maar meer met prrrr en mauw
Mads alleen als het etenstijd is en Mink als hij me wakker mag knuffelen haha.

Marcella

Berichten: 36757
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:41

Ze kreeg net niet de kans om te bedelen gewoon even laten ruiken en ze was gelijk weg. Ging stukje verder bij hengel zit om daar zachtjes miauwen tegen elastiekje te tikken. _O-

Bord leeg en opzij en heb nu kat op schoot. <3

Jis_

Berichten: 11639
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:33

Hier krijgen ze niks van menseneten, houd ze ook van het grote aanrecht denk ik. :D

Ronin is echt een grapjas, als ik thuis kom gaan hij heel vaak op zijn zij liggen voor de deur, glazendeur, met zijn pootjes begint hij dan tegen te duwen als ik de deur open wil doen. _O- Het is een druif die kater. Ook hoe hij mij elke ochtend begroet is zo grappig. Komt dan altijd via de andere deur en dan komt hij aangestormd en begint heel hard te miauwen en tegen me op te staan of springen. Hij is een beetje apart. :')


Afbeelding

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:23

Dat is lief.

Jis_

Berichten: 11639
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:17

Hij is zeker heel lief, voor mij. :D Een verschil met onze poes, zij vindt iedereen heel lief. Ronin is echt mijn maatje, kijkt ook 'verliefd' naar me. Heel schattig. :=

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:41

Sterkte maximosa!

Wat een ondeugende katten zitten ertussen! 8-) Ronin is wel heel koddig met die gekruiste voorpootjes hoor.

Die van mij bedelen ook echt niet en gek genoeg hebben we dat niet eens echt aan moeten leren. Nu ik erover na denk is veel eigenlijk wel "vanzelf" gegaan. De jongste Nami heeft wel eens wat omgestoten perongeluk maar dat is eigenlijk ook de enige "kittenschade" die we hebben. Je vraagt je bijna af of het allemaal nog moet komen :+

Shiro wil nog wel eens op het aanrecht kijken of er wat te snaaien valt maar hij is daar ook weer heel gauw weg als hij zich bekeken voelt.

Overigens zijn ze beide behoorlijk vocaal, gelukkig niet heel luid maar er wordt heel wat afgepraat. :D

Shiro praat vooral om iets duidelijk te maken en Nami maakt zachte geluidjes om alles :D. Zo kan je haar vaak niet eens geluidloos aanraken/oppakken en met aankijken krijg je vaak ook een prrr. Echt wel heel schattig. En dan hebben we het nog niet eens over die momenten gehad dat ze mij en mijn vriend overlaat met liefde. Het is echt een hele lieve poes, Shiro idem overigens. Ben nog steeds erg blij met onze keuze om naar Duitsland uit te wijken voor ze. Het is het echt meer dan waard geweest.

Shiro
Afbeelding

Nami
Afbeelding

Bloemetje75
Berichten: 1990
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:22

Afbeelding
Tja... beledigde kat... ik heb haar speeltje gevangen. Tja als ze haar werk niet goed doet. Nu staat de val weer klaar want deze was niet alleen

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:48

:D

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:08

Ah.... jammer hoor dat je zelf het werk doet :P . Wel een grote muis trouwens, hier zijn ze altijd wat kleiner :)

Bloemetje75
Berichten: 1990
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:18

Ben ook bang dat het geen muis was :( ... er zit er nog minimaal 1, maar die is slimmer....

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:39

Balen!! Wij hebben ook vaak last van muizen. En dan niet beneden waar altijd kruimels liggen, maar boven op de slaapkamers.... iets met buren met kippen.

Vriendin was hier met hond, bleek t beest onder de vlooien te zitten :(. Eigen hond en kat worden altijd behandeld maar zag er toch twee lopen :(. Bleh..... iemand nog tips naast ontvlooimiddel?

Marcella

Berichten: 36757
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:00

Tja als je werk niet doet als kat dat worden er andere maatregelen genomen. :+

Afbeelding
Viel mij op dat ze een soort kraag heeft. Maar bij nader inspectie van stamboom is alles onbekend, maar wel erkend als blauwe rus. Vind het trouwens wel erg mooi en het pas ook echt bij haar. <3 <3

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:50

Het lijkt me een rat.

Marcella, het staat haar prima! :j