Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:22

Lekker luie zondag voor Zoe, ook fijn.
SR: balen van die wond, hopelijk is het snel genezen.
En straks een Vizla pup in de opvang, hopelijk doet hij/zij het snel goed.
Gebruiksdoel voor mijn pup is toch in eerste instantie agility, dus moet willen werken en ook wel apporteren, want dat maakt het aanleren toch wel makkelijker ;)

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:59

Hier een super lieve en makkelijke pup. Speelt graag, slaapt en eet goed, knabbelt haast nergens aan en zowel is een "Eh" genoeg.

Gisteren had ik wedstrijd met kenai (wat overigens niet al te best ging..) en is ze mee geweest. Lekker rustig in de bench met een bullepeesje en we hebben er geen kind aan gehad. Als laatste na de wedstrijd nog even naar MC gereden en ook daar rustig gaan slapen.. <3

Enige nadeel, ik kon al niet alleen naar de WC maar nu ga ik samen met twee aussies... :Y)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:14

Wat een droppie, die laatste foto. <3
Wat heerlijk dat ze zo makkelijk is!

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 10:33

Ahh wat fijn dat ze zo makkelijk is. En wat een dropje is ze toch!

Sastaic

Berichten: 1203
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:04

Wat een schatjes ennasil. Lijkt me wel goed opletten met 3 pups in de dierentuin, snap wel dat je niet mer allemaal gaat, dan ben je denk ik alleen maar aan het puppy's vangen :+

Fijn dat dexter steeds beter zindelijk wordt kaus!

Ooh diandra, jouw pup vind ik ook leuk. Kom er niemand anders oppassen tijdens het plassen dan? Lijkt me zo lastig op de wc met een pup :')

Ik ben gister bij de fokker en de moeder van onze hopelijk toekomstige pup geweest en ik ben helemaal in de wolken. Wat en leuke hond zeg. En wat een fijne mensen. Volgende week gaan ze een echo laten maken hopelijk weet ik dan hoeveel er ongeveer inzitten. Dan kan ik een schatting maken of er 1 voor me bij zit. Maar ik sta vrij hoog op de wachtlijst dus ik verwacht dat het wel goed is.
Zoo maar wat een fijne hond zegt. Ze was heel vriendelijk voor ons en toen wij eenmaal zaten ging ze ook gewoon weer in haar mand liggen slapen. Daarna liet de fokker een stukje zien als ze opdrachtjes voor hem moest doen. Gewoon simpele dingen omdat ze mogelijk drachtig is. En dan gaat ze in 1 keer aan en is ze super alert. Ze verliest haar baas geen seconde uit het oog en doet alles meteen zonder enige twijfel. <3
Ik was echt enorm onder de indruk dat een hond zó goed kon luisteren. Ook liet hij me filmpjes zien waarop de hond meer dan 100 meter van de hlbaas weg was en dan was 1 fluitje voldoende om haar te doen zitten en dan de juiste kant op te sturen om het wild of de apport te vinden.
Je ziet het al, ik kan niet wachten tot de echo en daarna tot de pups te geboren zijn en dan tot ik er 1 krijg. <3

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 13:18

Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij de fokker! Dat is wat mij betreft altijd heel belangrijk! En fijn dat de mama hond ook zo goed klikte!

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:23

Wat een leuke ervaring! Welk ras was het weer?
En ga je dan met haar ook echt aan het werk?

Sastaic

Berichten: 1203
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:27

Een field trail labrador, dus 100% werklijn en het is ook de bedoeling om op jachtcursus te gaan en aan wedstrijden mee te doen. En misschien mag ze ooit wel op jacht.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:13

Leuk Sastaic!

Hier helaas minder goed nieuws, één van de twee teven die een nestje zou krijgen, is niet zwanger gebleken uit de echo. Dat maakt het behoorlijk spannend, want er staan ruim 10 mensen op de interesselijst voor een pup.. := De andere teef krijgt over twee weken een echo, dus dat wordt duimen.

Sastaic

Berichten: 1203
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:15

Jammer zeg loolotte, sta je wel een beetje hoog op de lijst of werken ze niet op die manier?

Ik heb een vraag over kvv. Ik heb gelezen dat honden een verhoogde kans hebben op neospora als ze rauw vlees eten. Nu gebruikt de fokker kvv voor zowel moeder als pups en de pups krijgen ook brok dus beide.
Hoe groot is de kans de de teef al neospora mee geeft aan de pups en hoe groot is de kans dat de pup zelf neospora krijgt als hij kvv eet?

Ik wil namelijk best kvv overwegen, maar we wonen op een boerderij dus neospora wil ik graag zoveel mogelijk vermijden. Of is dat toch al niet te vermijden als de moeder al kvv krijgt?

Ik ga er sowieso wel voor zorgen dat de hond straks niet in de wei of op stal poept en het anders in ieder geval opruimen. Maar voorkomen is beter dan genezen.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:16

Loolotte schreef:
Leuk Sastaic!

Hier helaas minder goed nieuws, één van de twee teven die een nestje zou krijgen, is niet zwanger gebleken uit de echo. Dat maakt het behoorlijk spannend, want er staan ruim 10 mensen op de interesselijst voor een pup.. := De andere teef krijgt over twee weken een echo, dus dat wordt duimen.

Oh dat is gruwelijk balen. En spannend voor dat 2e teefje


Hebben jullie ook honden met de voorjaarskriebels?
Als ik niet beter zou weten dan dat chick regelmatig is met haar loopsheid zou ik bijna zeggen dat ze eerder loops gaat worden maar “volgens schema” is ze pas 5 juni aan de beurt..

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:18

Sastaic schreef:
Jammer zeg loolotte, sta je wel een beetje hoog op de lijst of werken ze niet op die manier?

Ik heb een vraag over kvv. Ik heb gelezen dat honden een verhoogde kans hebben op neospora als ze rauw vlees eten. Nu gebruikt de fokker kvv voor zowel moeder als pups en de pups krijgen ook brok dus beide.
Hoe groot is de kans de de teef al neospora mee geeft aan de pups en hoe groot is de kans dat de pup zelf neospora krijgt als hij kvv eet?

Ik wil namelijk best kvv overwegen, maar we wonen op een boerderij dus neospora wil ik graag zoveel mogelijk vermijden. Of is dat toch al niet te vermijden als de moeder al kvv krijgt?

Ik ga er sowieso wel voor zorgen dat de hond straks niet in de wei of op stal poept en het anders in ieder geval opruimen. Maar voorkomen is beter dan genezen.


Wij voeren nu al een jaar of 6 KVV en nu sinds een paar jaar ook aan de pups en heb er nog niet van gehoord. Maar zal het eens aan mijn moeder vragen die heeft zich er echt in verdiept. Weet wel dat de dierenarts in de eerste instantie erg voorzichtig was maar nu geen problemen meer heeft met deze manier van voeren (van pups).

Sastaic

Berichten: 1203
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:18

Dat zou mooi zijn toch kiwitje?

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 20:19

Oh ik zou er ook geen moeite mee hebben hoor Sastaic. Maar t is wel gek.

Ik voer trouwens ook KVV. Maar van Neospora heb ik nog niet gehoord. Dat is toch iets wat koeien krijgen als ze hondenpoep eten ofzoiets? Of was dat iets anders? Maar dat t problemen geeft bij KVV heb ik nog niet van gehoord. Denk best dat t kan *even google er op los gelaten*. Maar dan zou je t probleem eerder bij de ''slechtere''' kvv merken verwachten. Of misschien bij dingen als prooidieren.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:25

Gisteren heeft een kennis haar pup opgehaald. Het is een Volpino Italiano teefje van 8 weken oud, daar moesten we uiteraard even op kraamvisite gaan.
Ik had countess meegenomen omdat zij de kleinste uit het nest is (maar nog bijna 3x zo zwaar als Gina := ) en ze vonden het geweldig. Gina daagde countess de hele tijd uit om te spelen, countess wou eerst enkel slapen maar toen ze toch maar even mee ging doen waren ze onafscheidelijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 20:27

Ohhh dat witte bolletje fluff is ook wel HEEL schattig! <3 <3

petitparis

Berichten: 15993
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:00

@sastaic: ik ken meerdere fokkers die op kvv afspenen of combi brok en kvv geven en had eigenlijk nog nooit specifiek over neospora gehoord. Ja vooral DA's jagen je graag angst aan voor het voeren van "vers vlees". Maar als ik zie wat mijn honden soms op wandeling proberen op te vreten aan kadavers van vogels etc. Dan denk ik niet dat kvv mijn grootste zorg is qua besmettingsgevaar...

@ wat een schattig bolletje wol <3

Sastaic

Berichten: 1203
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:12

petitparis schreef:
@sastaic: ik ken meerdere fokkers die op kvv afspenen of combi brok en kvv geven en had eigenlijk nog nooit specifiek over neospora gehoord. Ja vooral DA's jagen je graag angst aan voor het voeren van "vers vlees". Maar als ik zie wat mijn honden soms op wandeling proberen op te vreten aan kadavers van vogels etc. Dan denk ik niet dat kvv mijn grootste zorg is qua besmettingsgevaar...

@ wat een schattig bolletje wol <3


Het gaat mij niet om de hond, want die hebben zelden last van neospora. Alleen bij koeien is het wel een groot probleem, die zetten het kalf af en met een beetje geluk kun je de koe ook opruimen. En mijn schoonvader heeft het al niet op honden :o

petitparis

Berichten: 15993
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:34

Nee, maar dan nog. Ik acht de kans dat je hond iets meepakt en kan overbrengen door op wandeling overal zijn neus in te steken groter is dan door goed voer te geven, ook al is het rauw...

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 03:51

Ik vind jouw pups veeeeel leuker Ennasil. Vooral deze <3

We hebben afgelopen dagen veel bezoek gehad dus goed kunnen oefenen met opspringen. Bij ons doet hij dat niet, daar zijn we niet leuk genoeg voor ^) maar vreemde mensen wel. En ik probeer het tegen mensen die ik niet ken maar hem willen aaien altijd wel subtiel te hinten maar vaak zijn ze niet assertief genoeg. En bij bezoek heb ik mooi van te voren even tijd om een gebruiksaanwijzing te geven :D Nu zit hij netjes voor een koekje en een aai en daarna is het goed en kan hij weer door met zijn leven :Y)

Afbeelding

Dexter en zijn beste kleine vriendjes. Waar Dundy ze opvreet vindt Dexter ze geweldig <3

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:30

Sastaic schreef:
petitparis schreef:
@sastaic: ik ken meerdere fokkers die op kvv afspenen of combi brok en kvv geven en had eigenlijk nog nooit specifiek over neospora gehoord. Ja vooral DA's jagen je graag angst aan voor het voeren van "vers vlees". Maar als ik zie wat mijn honden soms op wandeling proberen op te vreten aan kadavers van vogels etc. Dan denk ik niet dat kvv mijn grootste zorg is qua besmettingsgevaar...

@ wat een schattig bolletje wol <3


Het gaat mij niet om de hond, want die hebben zelden last van neospora. Alleen bij koeien is het wel een groot probleem, die zetten het kalf af en met een beetje geluk kun je de koe ook opruimen. En mijn schoonvader heeft het al niet op honden :o

Ik dacht dat je dat risico altijd had als er hondenpoep bij een drachtig paard of koe terecht kwam, ongeacht wat je voert.
Brok is ook vlees (nouja, de goede brok).

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:09

Ik zou zo ook even niet dat risico durven noemen.. maar ben niet echt ingelezen in vers vlees. Wij voeren gewoon brok, en voor de lekker soms Renske :)

Pups mogen deze week komen, wo of do is ze uitgerekend, maar vanaf gisteren mogen ze al kome. Zo spannend, hopelijk zit er een bij voor ons <3

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 10:24

Azmay ik dacht t ook hoor dat t sowieso door hondenpoep kwam los van wat er gevoerd word.

Spannend Annemijn!

MyWishMax

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:24

Vers vlees is niet de hoofdoorzaak van besmetting van een hond met neospora. Het kan wel overgedragen worden op die manier, als de ontlasting bijvoorbeeld in het drinkwater komt. Hond dus weghouden van de stallen en het voer van de koeien. Maar nog vaker wordt het van koe op kalf overgedragen of door de hond die op het bedrijf loopt en in contact is geweest met nageboorte bijvoorbeeld (opeten :D ).

Daarnaast overleeft de bacterie niet in het vlees als het langer dan 24 uur op - 20 ingevroren wordt. (of dit stukje van dierenartsenpraktijkdidam:
Citaat:
Rauw vlees kan parasieten bevatten als Toxoplasma, Neospora en Lintwormen. Deze parasieten worden gedood door temperaturen boven de 70 °C en onder -12 °C voor minimaal 2 dagen.


Dus wel verschil in temperatuur en duur.

EDIT: Ik zou me dus absoluut niet druk maken om het voeren van KVV. Wel om het rondlopen zonder toezicht op de boerderij en daar misschien iets eten wat besmet is.

Sastaic

Berichten: 1203
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:48

Bedankt allemaal voor jullie aanvullig! heb het m'n vriend ook laten lezen. Die had namelijk al bedacht om de hond te laten testen, maar dat heeft imo geen zin omdat dat alleen een momentopname is. Dus ik denk dat goed op de hond leten meer zin heeft.