Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:19

akishino schreef:
Als ik het goed begrijp is de kat gevangen bij de "overburen" aan de andere kant van de dijk. En stond de chip nog geregistreerd op het adres van de oude eigenaar. Hoe had de dierenambulance (of het dierenasiel) bij het uitlezen van de chip dan moeten weten dat de kat dichtbij huis was toen hij/zij gevangen werd?



Omdat op de eigen website bij adoptievoorwaarden van het asiel staat:
Verdere belangrijke info
Verhuisd? Of een nieuw telefoonnummer? U geeft altijd uw nieuwe adres-/contactgegevens door bij ons. Zo kunnen wij u snel bereiken als uw dier vermist raakt.
U zorgt er voor dat de chipregistratie bij de databank altijd up to date is.
Wij nemen persoonlijk of telefonisch contact met u op om te horen hoe het gaat.


Ook geeft TS aan dat het wisselen van eigenaar in overleg met het asiel is gebeurd en dat zij gegevens gingen aanpassen - dan lijkt het me logisch dat het asiel over de nodige informatie had moeten beschikken.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:20

akishino schreef:
Ts zegt zelf van niet, of begrijp ik hetnu niet meer?


Correct, kat had vroeger ander adres.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:22

Evi84 schreef:
akishino schreef:
Als ik het goed begrijp is de kat gevangen bij de "overburen" aan de andere kant van de dijk. En stond de chip nog geregistreerd op het adres van de oude eigenaar. Hoe had de dierenambulance (of het dierenasiel) bij het uitlezen van de chip dan moeten weten dat de kat dichtbij huis was toen hij/zij gevangen werd?



Omdat op de eigen website bij adoptievoorwaarden van het asiel staat:
Verdere belangrijke info
Verhuisd? Of een nieuw telefoonnummer? U geeft altijd uw nieuwe adres-/contactgegevens door bij ons. Zo kunnen wij u snel bereiken als uw dier vermist raakt.
U zorgt er voor dat de chipregistratie bij de databank altijd up to date is.
Wij nemen persoonlijk of telefonisch contact met u op om te horen hoe het gaat.


Ook geeft TS aan dat het wisselen van eigenaar in overleg met het asiel is gebeurd en dat zij gegevens gingen aanpassen - dan lijkt het me logisch dat het asiel over de nodige informatie had moeten beschikken.

akishino
Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:26

Evi84 schreef:
akishino schreef:
Als ik het goed begrijp is de kat gevangen bij de "overburen" aan de andere kant van de dijk. En stond de chip nog geregistreerd op het adres van de oude eigenaar. Hoe had de dierenambulance (of het dierenasiel) bij het uitlezen van de chip dan moeten weten dat de kat dichtbij huis was toen hij/zij gevangen werd?



Omdat op de eigen website bij adoptievoorwaarden van het asiel staat:
Verdere belangrijke info
Verhuisd? Of een nieuw telefoonnummer? U geeft altijd uw nieuwe adres-/contactgegevens door bij ons. Zo kunnen wij u snel bereiken als uw dier vermist raakt.
U zorgt er voor dat de chipregistratie bij de databank altijd up to date is.
Wij nemen persoonlijk of telefonisch contact met u op om te horen hoe het gaat.


Ook geeft TS aan dat het wisselen van eigenaar in overleg met het asiel is gebeurd en dat zij gegevens gingen aanpassen - dan lijkt het me logisch dat het asiel over de nodige informatie had moeten beschikken.


Ik denk dat over het algemeen de chipregistratie als leidraad gebruikt wordt om eigenaren op te sporen. Zou ook gebeurd zijn als de kat bij een ander asiel binnengebracht was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:26

Marie_Anne schreef:
marleen_usar schreef:
Ik zou naar het asiel gaan en zeggen ik wil graag kijken voor een poes. En als je dan je eigen poes ziet oppakken en zeggen ik ben de eigenaar en dan snel weg gaan. Er is vast wel iemand die met je mee wil gaan.

Er worden nu wel heel vreemde adviezen gegeven.


Ik zou naar het asiel gaan met een bivakmuts, handgranaat en kalasjnikov.

Of nee, vannacht al gaan, met een hele grote shovel.

Of je ontvoert de hond van de directeur en eist je kat als losgeld....

:+

Sjolvir

Berichten: 25284
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:29

Ik ging gewoon betalen en mijn kat ophalen.. of hond... bummer dat ie is meegenomen, maar zou hem wel zo snel mogelijk terug willen hebben.
De rest zou ik dan later wel over gaan bekvechten.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:33

Sjolvir schreef:
Ik ging gewoon betalen en mijn kat ophalen.. of hond... bummer dat ie is meegenomen, maar zou hem wel zo snel mogelijk terug willen hebben.
De rest zou ik dan later wel over gaan bekvechten.


Zelfs als ze nu zou betalen, weigert men kat mee te geven met TS - gewoon diefstal dus.

maralyn

Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:34

Safina... Vergeet de molotov bom niet

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:35

Ik vraag mij trouwens ook af of het asiel die kat nog wettelijk mag verplaatsen nu de situatie volledig is veranderd en zij weigeren de kat met de huidige eigenaars mee terug te geven.
- Het feit dat dat kat dan na 1 maand van hen wordt, gaat dan ook niet meer op - dus zijn zij sowieso geen eigenaar en hebben dus ook geen grond meer om de kat te herplaatsen op later tijdstip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:38

Anoniem schreef:
Eerlijk gezegd begin ik het idee te krijgen dat dit een reltopic is of dat de waarheid niet verteld wordt.



Ben je nou nog niet klaar? Ga een boek lezen ofzo...

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:39

Aangifte doen van diefstal, dan kan de kat niet naar een ander huis. Dat is namelijk heling Al vraag ik me af hoe ze dat gaan doen als het dier eerst naar een bezoekersruimte gebracht moet worden.

En wat fijn, dat mensen zo on topic blijven. Goed om te lezen!
-Dit is niet sarcastisch. Echt niet.-
En Corrie, je hoeft niks te typen.
Mocht dat wel zo zijn, meld het even. Dan haal ik een bakkie popcorn .

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:44

akishino schreef:
Als ik het goed begrijp is de kat gevangen bij de "overburen" aan de andere kant van de dijk. En stond de chip nog geregistreerd op het adres van de oude eigenaar. Hoe had de dierenambulance (of het dierenasiel) bij het uitlezen van de chip dan moeten weten dat de kat dichtbij huis was toen hij/zij gevangen werd?


Precies dit dus, dit geeft dus aan dat het asiel volledig in zijn recht stond om het dier mee te nemen. Dat bij TS kosten in rekening worden gebracht is logisch. Het is HAAR verantwoordelijkheid geweest om de chipregistratie aan te passen. En dit heeft ze nagelaten.

Als TS mss net wat meer moeite had gedaan (belletje, langsgaan) ipv een mail sturen waarin ze het woord diefstal laat vallen, dan was het asiel wrs een stuk bereidwilliger geweest.

En nog maals: ik hoop dat de kosten alsnog in rekening worden gebracht want imo is TS volledig verantwoordelijk voor alle kosten die er gemaakt zijn.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:54

Dus als ik het goed begrijp stond de kat op een ander adres geregistreerd. Geen wonder dat de kat dus meegenomen is als dit veel verder weg is. Ze zullen gedacht hebben dat het een weggelopen kat is.

Ook las ik dus net dat de kat mankt. Dus er was wel zeker een medische reden dat deze kat gevangen is.

Zoals ik dus een aantal pagina's geleden zei: een kat word niet zomaar ingevangen en meegenomen als er niets aan de hand is. Er is altijd een andere kant van het verhaal, maar zoals altijd gaan mensen hier eerst beschuldigen voordat de andere kant verteld is.

Janine1990

Berichten: 43843
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:00

Tango1979 schreef:
akishino schreef:
Als ik het goed begrijp is de kat gevangen bij de "overburen" aan de andere kant van de dijk. En stond de chip nog geregistreerd op het adres van de oude eigenaar. Hoe had de dierenambulance (of het dierenasiel) bij het uitlezen van de chip dan moeten weten dat de kat dichtbij huis was toen hij/zij gevangen werd?


Precies dit dus, dit geeft dus aan dat het asiel volledig in zijn recht stond om het dier mee te nemen. Dat bij TS kosten in rekening worden gebracht is logisch. Het is HAAR verantwoordelijkheid geweest om de chipregistratie aan te passen. En dit heeft ze nagelaten.

Als TS mss net wat meer moeite had gedaan (belletje, langsgaan) ipv een mail sturen waarin ze het woord diefstal laat vallen, dan was het asiel wrs een stuk bereidwilliger geweest.

En nog maals: ik hoop dat de kosten alsnog in rekening worden gebracht want imo is TS volledig verantwoordelijk voor alle kosten die er gemaakt zijn.


Maar vinden jij en anderen die deze mening zijn toegedaan het dan niet vreemd dat in de eerste instantie TS wel de kat mag ophalen tegen betaling en later niet meer? Terwijl de chipregistratie geen van de aangedragen redenen is? Ze willen immers de rechtmatige eigenaar (chipregistratie) de kat ook niet meer tegen betaling teruggeven.

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre chipregistratie rechtmatig is bij katten, aangezien dat bij paarden beslist niet rechtmatig is. Maar dat is natuurlijk een andere discussie dan de quote waar ik nu op reageer. :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:05

Ik denk dat ze met wat goodwill verder gekomen was ja.
Doordat ze moeilijk is gaan doen is het asiel zich wrs ook moeilijker gaan opstellen.. of iig volgens officiele regels..

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:06

De chip is niet ter plaatse uitgelezen, dus welk adres er wel of niet uitgelezen kon worden is niet relevant. Ze hebben de kat meegenomen en later pas gekeken of hij toevallig ook gechipt is. Ook al had haar adres wel correct geregistreerd gestaan, dan had ze nog steeds moeten betalen om de kat terug te krijgen en dan had ze dat nog steeds niet gedaan.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:08

Misschien is de chip wel tet plekke uitgelezen black kelpie..
Wie zal het zeggen.

Je hoort maar 1 kant

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:08

Janine1990 schreef:
Tango1979 schreef:

Precies dit dus, dit geeft dus aan dat het asiel volledig in zijn recht stond om het dier mee te nemen. Dat bij TS kosten in rekening worden gebracht is logisch. Het is HAAR verantwoordelijkheid geweest om de chipregistratie aan te passen. En dit heeft ze nagelaten.

Als TS mss net wat meer moeite had gedaan (belletje, langsgaan) ipv een mail sturen waarin ze het woord diefstal laat vallen, dan was het asiel wrs een stuk bereidwilliger geweest.

En nog maals: ik hoop dat de kosten alsnog in rekening worden gebracht want imo is TS volledig verantwoordelijk voor alle kosten die er gemaakt zijn.


Maar vinden jij en anderen die deze mening zijn toegedaan het dan niet vreemd dat in de eerste instantie TS wel de kat mag ophalen tegen betaling en later niet meer? Terwijl de chipregistratie geen van de aangedragen redenen is? Ze willen immers de rechtmatige eigenaar (chipregistratie) de kat ook niet meer tegen betaling teruggeven.

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre chipregistratie rechtmatig is bij katten, aangezien dat bij paarden beslist niet rechtmatig is. Maar dat is natuurlijk een andere discussie dan de quote waar ik nu op reageer. :)


TS weigert de kosten te betalen die haar TERECHT in rekening worden gebracht. Logisch dat ze de kat niet terugkrijgt.

Bovendien kan ik me voorstellen dat TS nu ook niet als begaan met het lot vd kat overkomt....

Dat de chip niet ter plaatse is uitgelezen is een aanname Black kelpie.
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 16-01-18 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:09

Toch zeg ik het nog een keer..bel het juridisch loket!! Kost je niks, en kan ook alleen voor advies! Je hoeft geen lid te zijn ofzo.mocht het een zaak moeten worden en je hebt een klein inkomen helpen ze je zelfs... echt even doen helemaal omdat dit alles dus anders geen ruk zin heeft gehad :(

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:10

Evi84 schreef:
Sjolvir schreef:
Ik ging gewoon betalen en mijn kat ophalen.. of hond... bummer dat ie is meegenomen, maar zou hem wel zo snel mogelijk terug willen hebben.
De rest zou ik dan later wel over gaan bekvechten.


Zelfs als ze nu zou betalen, weigert men kat mee te geven met TS - gewoon diefstal dus.

Nú ja... maar ze heeft 4 dagen de kans gehad dit wel te doen.

Gemiste kans. Asiel is verder gaan kijken dan optie 1..

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:12

IMJ schreef:
Gemiste kans. Asiel is verder gaan kijken dan optie 1..


Op welke basis heeft het asiel het recht dat te doen?

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:12

Evi84 schreef:
IMJ schreef:
Nú ja... maar ze heeft 4 dagen de kans gehad dit wel te doen.

Gemiste kans. Asiel is verder gaan kijken dan optie 1..


Op welke basis heeft het asiel het recht dat te doen?


Ehhhh... het feit dat ze de terechte kosten niet betaald misschien??

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:14

Dan nog mag volgens mij het asiel op minder dan 1 week niet beslissen dat TS de kat nooit meer terugkrijgt (ook al zou ze van gedacht veranderen en toch willen betalen) en hoe dan ook zal herplaatst worden. Dat is toch je reinste diefstal?

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:16

IMJ schreef:
Misschien is de chip wel tet plekke uitgelezen black kelpie..
Wie zal het zeggen.

Je hoort maar 1 kant

Ik meende dat dit bekend was, maar het is wel een redelijke aanname. Ik heb 6 jaar op de dierenambulance gereden en weet hoe het werkt. Als ze gebeld werd door het asiel dan is er in het asiel uitgelezen, als er ter plaatse wordt uitgelezen dan krijg je een telefoontje vanuit de ambulance. En dan had de oude eigenaresse de ambulance het nummer van de TS gegeven en was het dier alsnog niet in het asiel beland.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:17

Als de persoon die als eigenaar op de chip staat de kat komt halen en het verder afhandelt met TS dan heeft ze gewoon haar kat terug.
Maat er zal betaald moeten worden.