[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 00:13

Neela is vuurwerkproof. Leek de derde wereld oorlog wel buiten maar madam wandelt vrolijk door.

kiwiwitje

Berichten: 20113
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 00:15

Hier is alles ooo weer rustig. Boellie vond het even niet leuk. Maar is weer helemaal rustig. Buiten reageert ie sowieso niet.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 01:33

Bentley kijkt er ook niet naar om, die vind het wel interessant. Had net wel een probleempje, Bentley is Bentley niet als hij z’n riem even sloopt terwijl ik met hem bij een vriendin ben. :') M’n oom die komt me zometeen ophalen gelukkig.

Bentley ligt hier nu lekker voor pampus.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 01:35

Eva wilde naar buiten net toen het los ging. Deed de deur open en ze deinsde mega terug. Ze moest poepen. Dus heeft net naast de kattenbak gepoept maar ach het was in de buurt. Een grote hoop krijg je als je alles ophoudt.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 02:15

Kiko vindt het ook maar niets. Moet ook poepen maar kan er de eust niet voor vinden buiten. Ze is nu binnen eindelijk rustig maar is ook bekaf. Vorig jaar ging het keigoed maar nu niet echt.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 03:02

Hier geen enkel probleem gehad. Buiten geplast en gepoept. Keek niet op of om, vond alleen de geur interessant van al het vuurwerk.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 03:15

Hier ook geen enkel probleem. Babs vond vooral die gillende vuurwerk dingen erg fascinerend!

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:28

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Het heeft er bij Neela wel flink ingehakt. Giateren overdag niet veel geslapen en gisterenavond helemaal niks. Ze ging pas om 1 uur slapen. Vanmorgen eerst harde ontlasting daarna diarree. Brokken wel opgegeten maar heel tof coelt ze zich niet. Hopelijk kan ze was bijslapen. Eigenlijk moeten we straks weer weg en ze zou meegaan maar misschien kan ze beter thuisblijven. Dan is ze wel 4 of 5 uur alleen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:32

Ik weet niet of het heel onrustig is waar je naar toe gaat maar ik heb ze op die dagen het liefste bij me. Maar mijn beagle had sowieso heel erg het idee dat als ik bij mijn baasje ben kan ik de hele wereld aan. Inc die grote dog op het speelveld. Beertje is alleen maar blij of super blij. Die kent geen andere emoties. Dus die wordt ook heel blij van vuurwerk :+

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:38

Jennyj01 schreef:
Ik weet niet of het heel onrustig is waar je naar toe gaat maar ik heb ze op die dagen het liefste bij me. Maar mijn beagle had sowieso heel erg het idee dat als ik bij mijn baasje ben kan ik de hele wereld aan. Inc die grote dog op het speelveld. Beertje is alleen maar blij of super blij. Die kent geen andere emoties. Dus die wordt ook heel blij van vuurwerk :+


We vaan bij mijn moeder eten, die heeft een hele rustige hond. Mijn zus en haar man en twee kinderen zijn er, en mijn broer en zijn vrouw en hun drie kinderen. Die zijn wel wat druk maar kunnen in de speelkamer spelen en anders gaan wjj direct na het eten naar huis. Dus ik twijfel. Ik heb haar ook het liefst bij mij.

Heerlijk zo'n vrolijke hond!

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:46

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Hier is alles heel rustig verlopen. We hadden wel alle ramen verduisterd, Cita heeft zelfs niet meer opgekeken. Die was alleen gefocusd op haar kauwbeentje. De reu heeft wel op het ergste moment even dood de woonkamer gelopen let alerte oren, maar daarna verder gaan slapen (zijn kauwbeentje was al op tegen dat het ergste salvo begon).
En de jack die normaal blaft, hijgt en uit haar vel bibbert ook al rol ik ze volledig in een dekentje en medicatue was nu wonder boven wonder ok. Ok ze was niet geïnteresseerd in een kauwbotje oid, was super alert, maar bleef zonder trillen rustig bij mij op de bank liggen.
Ze is gisteren wel geen seconde alleen geweest. Vriend is er bij gebleven en we hebben ze meegenomen naar ons etentje.

Bo_Y

Berichten: 4563
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:15

Arme Neela! Ik zou haar niet alleen laten en lekker meenemen straks.

Saar heeft tot 23.58 lekker geslapen net als anders. Toen een kong gedaan met lekkers tijdens het ergste. En om half 1 sliep ze weer. Was wel allerter dan anders...
Ze ligt nu nog te slapen in haar bench...

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:21

Wat fijn dat het zo goed ging petitparis! Jullie jack heeft er normaal dus flink last van?

Bo, ik denk dat we haar gewoon meenemen idd. Wat heerlijk dat Saar zo rustig was.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:22

Hè balen dat sommige honden er toch nog last van hebben gehad. Enzo vond het laatste rondje voor 12 uur buiten niet meer tof. Niet enorm angstig maar wel borstelend met hoge staart en wilde na zijn plasje wel weer naar huis.

Rond 12 uur lagen we er zo bij :')

Afbeelding

Niet recht gestressed dus.

Eerder op de avond had Enzo een mooie anti vuurwerk bunker waar hij in z’n badjas lekker op een bullepees aan het kauwen was

Afbeelding

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:54

Oh ja, andere jaren zelfs op tranquiline vuurrood, hijgen, wegkruipen, trillen en hartslag waarvzn je denkt dat ze elk moment kan doodvallen. Ook de dagen voordien als ze ook maar ergens een schot hoorde van beschutting naar beschutting (tot rioolbuizen toe) lopen. Nu op Zylkene was het echt goed te doen. Moet wel zeggen dat ik gusteren dubbele dosis gegeven heb omdat het vorig jaar niet echt leek te helpen en ik niet echt nevenwerkingen vond.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:18

Ah, petitparis, wat zielig.

Wiebe gaf er weinig om. Toen er om 16.30 vlakbij vuurwerk werd afgestoken terwijl we ons rondje liepen, trok hij iets meer aan de riem, maar verder boeide het hem weinig. Om 23.15 uur liepen we zijn avondronde en toen werd er al flink afgestoken, maar gaf hij niets om. Binnen al helemaal niet.

Hij vond het alleen enorm vervelend dat de hele salontafel vol stond met lekkers en hij er niets van mocht... Alle eigen kauwstaven kunnen toch niet op tegen oliebollen en stokbrood :+

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:00

Ik merkte wel aan Bentley dat hij het spannend vond maar dat kwam denk ik ook doordat hij niet thuis was. Verder heeft hij eigenlijk de hele tijd door het vuurwerk heen geslapen, thuis heeft hij ook de rest van de tijd geslapen al merk ik dat hij vandaag ook de hele dag nog wat moe is na gister. Ik heb hem eigenlijk de hele dag zo goed als met rust gelaten zodat hij bij kan komen na gisteren. Hij ligt zo goed als de hele dag al tegen me aan op de bank. :j

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:31

Dit was stipt 00:00 :')
Afbeelding

Flynn was nergens van onder de indruk en stond te springen om mee buiten te gaan kijken! Stoere hond :+:

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:10

Hier ook 0 problemen maarrr vuurwerk vermeden om gewoon geen problemen op te zoeken. Dus ook niet samen kijken maar uut voordeur de auto in en buitenaf uitlaten. Ik woon in een flat en afgelopen nacht bij een vriendin blijven slapen met de honden ivm vuurwerk bij en rond de flat. Honden hadden nergens last van maar zaten wel flink aan de bach

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:42

Milo heeft zn eerste oud en nieuw goed doorstaan! Ik was er niet (was bij mn vriend). Mn moeder heeft m meegenomen naar mn zus. Daar was ook een vriendin van haar met haar hond die toevallig twee huizen naast ons woont. Haar hond geeft er niks om dus kon Milo dat mooi afkijken. Volgens mn moeder vond hij het wel spannend maar hij ging niet trillen/piepen. Maar wel bij mn moeder op dr voeten zitten. Voor zn 8 weken oud vond ik dat best al wel netjes!

Nog een vraagje.. ik wil 2x pw kvv gaan voeren naast geperste brok. 2 kvv dagen en 5 brok dagen.
Op de geperste brok doet hij het super. Goede ontlasting, glimt als een spiegel en groeit goed. Ik heb nu smuldier gehaald. Ik weet dat dit niet de beste kwaliteit kvv is maar het is maar voor 2 dagen per week en met name voor een goede darmflora. Vandaar dat ik gewoon is wil kijken hoe hij het op smuldier doet voordat ik overdreven duur kvv ga kopen.
Hoeveel voer ik hier van ongeveer? Het gaat om smuldier pens compleet. De verpakking zegt 30 gram per kg gewicht. Maar wellicht is dit voor volwassen honden en is het voor pups anders. Las ergens iets over 4% van het lichaamsgewicht? Graag jullie mening!

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:56

Je zou Mizora op bokt eens den pb moeten sturen. Zij weet echt superveel over voeding.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:09

Hier zijn ze net weer begonnen met knallen. Kiko is weer helemaal van de kaart. -O-

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:09

Jessica_R schreef:
Milo heeft zn eerste oud en nieuw goed doorstaan! Ik was er niet (was bij mn vriend). Mn moeder heeft m meegenomen naar mn zus. Daar was ook een vriendin van haar met haar hond die toevallig twee huizen naast ons woont. Haar hond geeft er niks om dus kon Milo dat mooi afkijken. Volgens mn moeder vond hij het wel spannend maar hij ging niet trillen/piepen. Maar wel bij mn moeder op dr voeten zitten. Voor zn 8 weken oud vond ik dat best al wel netjes!

Nog een vraagje.. ik wil 2x pw kvv gaan voeren naast geperste brok. 2 kvv dagen en 5 brok dagen.
Op de geperste brok doet hij het super. Goede ontlasting, glimt als een spiegel en groeit goed. Ik heb nu smuldier gehaald. Ik weet dat dit niet de beste kwaliteit kvv is maar het is maar voor 2 dagen per week en met name voor een goede darmflora. Vandaar dat ik gewoon is wil kijken hoe hij het op smuldier doet voordat ik overdreven duur kvv ga kopen.
Hoeveel voer ik hier van ongeveer? Het gaat om smuldier pens compleet. De verpakking zegt 30 gram per kg gewicht. Maar wellicht is dit voor volwassen honden en is het voor pups anders. Las ergens iets over 4% van het lichaamsgewicht? Graag jullie mening!


Compleet is het alleen als je mengt met de andere compleet versie, anders komen ze toch nog wat tekort (Smuldier dan he). Ik gaf Babs ongeveer 1 zo’n bakje per dag verspreid over 4 maaltijden. Hoeveel kg is Milo? Ik voer ook 2 dagen KVV maar voer nu Jachtinstinct, verder krijgt ze Acana brok.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:43

Bedankt voor de tip amandavd!

@deardarling dat wist ik niet dat het niet compleet is zonder mengen! Weet je toevallig ook wat dan maakt dat het niet compleet is? Milo weegt zo'n 1800 gram :')

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:48

Jessica_R schreef:
Bedankt voor de tip amandavd!

@deardarling dat wist ik niet dat het niet compleet is zonder mengen! Weet je toevallig ook wat dan maakt dat het niet compleet is? Milo weegt zo'n 1800 gram :')


Het alleen voeren van Smuldier Vlees compleet levert te weinig calcium voor pups, als je pens en vlees mengt dan zit er in principe alles in wat ze nodig hebben, zeker omdat je de overige dagen brok geeft. Ik voer op het oog, ik zou beginnen met een half bakje (wel mengen dus) en opletten of het genoeg is, je kan altijd aanpassen omhoog of omlaag :)