kitten eet niet (Griekenland)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 16:28

Ik ben op dit moment in Griekenland bij een kattenopvang.
Nu hebben we hier vorige week een kitten van ong 4 a 5 weken over het hek gedropt gekregen samen met haar broer en zus.
. Het was toen goed op gewicht maar inmiddels is ze heel veel afgevallen en is het meer een zakje botten.. speelt bijna niet meer en heeft geen intresse in eten.
Nu heb ik haar mee genomen naar mijn appartement waar ik nog 2 kittens heb die het gelukkig beter doen..
Ik maak mij al een tijdje zorgen over de voeding die hier aan kittens word gegeven.Melk van RC gemixt met Carnivor blikvoer voor kitten en iets van probiotica met electrolyt. Ik het ververleden hebben al veel mensen aangegeven dat dat niet goed is maar er is niks veranderd.
Ook het ontwormingsbeleid laat zwaar te wensen over. Zo is de kleine al 2x ontwormt en ik weet niet met wat voor middel.
Bij de da kom ik hier niet meer. Bij een van de andere kittens is de punt van de staart dood vanwege een breuk en ik moet maar afwachten tot het eraf valt. Om maar te zwijgen over het advies van een compleet ontvelde staart met uitstekend bot maar te zwijgen.

Ik weet dat hier wel deskundigen zitten en ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven.
Wat ik nu tot mijn beschikking heb is het volgende: kittenvoer nat en droog van RC, kittenmelk van RC en iets van carnivor kittenvoerin blik. Ik wil een kruik maken met een fles voor s' nacht zodat ze warm blijft en hopelijk haar energie kan behouden. Hoop dat morgen mijn snugglesafe arriveert.Dwangvoederen met een sonde kan ik niet en er is niemand hier die dat zou kkunnen.
Met het staart kitten mag ik naar een da op een naast liggend eiland dat schijnt een goede te zijn. Dus daar wil ik ook vragen maar dat word waarschijnlijk pas woensdag. Staartkitten komt in sept naar mij als opvang en ik wil de andere graag zelf adopteren als alles goed komt.
Kortom het is hier echt heel zwaar wat betreft de ellende. Ik hoop dus op wat goed advies. Dwangvoeren met een flesje likt wel maar ik wil weten wat precies. Ik ben wel bang dat het lijfje beschadigd is door al dat onzinnige ontwormen.
Afbeelding
Staart van vandaag.


Afbeelding
Zielig hoopje

Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 16:30

Mijn excuses voor de soms wat onhandige tekst

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:45

Met een spuitje wat kittenmelk in de mond spuiten? Brokjes prakken?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:12

Och..
Hoe gaat het nu? Krijg je er wat in?

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:33

Afstervende staart... doet mij misschien denken aan verkeerde bacteriën in de bloedsomloop. Hoe zijn de slijmvliezen en tandvlees?
Wormenkuur geeft ook een klap op het lijf natuurlijk. Zijn er ook wormen uitgekomen? Dan zouden de darmen beschadigd kunnen zijn en is het nog moeilijker om voedsel op te nemen.

Is een aanslag op het lijf dus dan stoppen ze sneller met eten. Ik zou blikvoer proberen evt wat opgewarmd.
Of gekookte kipfilet. Mijn kitten destijds was ook wat wilder en wilde enkel vlees eten..

Hoop dat je snuggle binnen is, het is wel een hele mooie kat.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:49

Kunnen ze bij de DA echt niks doen? Ze wilden eerst wachten maar we hebben toch aangedrongen, hebben wij toen ook gedaan met een kitten en die heeft het gered. Willen ze de staartpunt niet opereren trouwens?

Als je de Animonda Carny mixt met warm water, eten ze dan nog niet? De DA raadde destijds aan om honing te geven, omdat het bloedsuiker snel zakt en dit voor jonge kittens heel snel gevaarlijk wordt.

Ontwormen was denk ik Panacur of Milbemax?

Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 22:18

Ik had niet verwacht dat ik nog reacties zou krijgen.
Maar ik geef natuurlijk graag een update.
Ik ben zelf vandaag weer thuis gekomen namelijk.

Ik ben afgelopen woensdag met beide katten naar de DA op een nabijgelegen eiland gegaan. 1,5 uur met de boot heen en daarna weer terug.
Maar wat een verademing. Daar was gewoon een goede gedegen DA in een keurige praktijk zoals we hier kennen. Het kan dus gewoon daar. Ik heb ook het idee dat de plaatselijke DA geen afgeronde opleiding heeft. Als het er in nederland zo zou uitzien en je zou melding doen bij het tuchtcollega werden de deuren per direct gesloten.

Maar goed wat er aan de hand is is het volgende:
Fluffy kitten heeft een bacterie/virus in de buik. Erg besmettelijk.
Ze was al behoorlijk uitgedroogd maar ondanks dat nog steeds geintresseerd in ons.
Ik heb meegekregen iets voor de misselijkheid, iets voor de ontsteking en een AB. Speciaal voer en een vit pasta. De DA was niet echt positief maar nadat we sávonds terug kwamen was ze zelfstandig al aan het eten *\o/* . Je wilt niet weten hoe blij we waren.
De dagen erna ing ze super vooruit, ze speelde weer wat, werd actiever en ging super goed eten.
Ze is zo lief dat ik besloten heb dat als alles goed gaat en ze mag vliegen ze bij mij komt wonen :) .
Het was erg moeilijk afscheid te nemen vanmorgen maar ze in nog in goede handen bij een andere vrijwilliger.

Joey het kitten met de staart is ook behandeld.
Het leek gelukkig wat mee te vallen...of beter net op tijd erbij.
Dode huid is verwijderd en hij is gelukkig maar een klein puntje van zijn staart kwijt.
Hij staat op AB, moeten 2x per dag zijn staart wassen/weken, en hij staat tevens op het speciale voer omdat hij ook wat diarree heeft.
Joey is verder super actief, heel leuk kitten met humor. Omdat hij een hele slechte start in zijn leven heeft gehad(vermoedelijke mishandeling) komt hij 5 okt naar nederland en hopelijk vind hij hier zijn forever home.

Ze zijn altijd opzoek naar vrijwilligers, accomodatie kan geregeld worden
Dus mocht iemand eens zin hebben in een leuke maar wel soms een emotionele werkvakantie zie link in mijn onderschrift.

Linnie050

Berichten: 11808
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 01:49

Wat fijn zeg dat ze beide opknappen!

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 01:56

O wat spannend Cowgirl! Ik ga je volgen!
Hopelijk komt alles goed met de 2
En hopelijk kun je de kleine meid bij je krijgen!
Ik duim voor de kleintjes!!!!

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 02:49

Oh ik zie dit topic nu pas, wat fijn dat ze het beiden goed doen!

En wat ben je een ontzettend mooi mens dat je dit doet. Ik doe hetzelfde hier in België, maar als ik zo hoor hoe het er daar aan toe gaat, heb ik het erg luxe met goede medicatie en vooral goede dierenartsen! Ik kan me niet voorstellen hoe lastig en frustrerend dit werk zou zijn zonder een kundige dierenarts in de buurt :(

Dat is ook wat me tegenhoudt om in Griekenland te gaan helpen. Het is hier, in een land van onbeperkte veterinaire kennis en mogelijkheden, al vaak zo emotioneel - ik ben bang dat ik het niet kan handelen als ik een hulpbehoevend dier niet naar mijn maatstaven kan helpen door zulke externe factoren. Dan wil ik ze allemaal mee naar hier nemen om ze door mijn dierenarts te laten bekijken :o

Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 13:50

Catnip schreef:
Oh ik zie dit topic nu pas, wat fijn dat ze het beiden goed doen!

En wat ben je een ontzettend mooi mens dat je dit doet. Ik doe hetzelfde hier in België, maar als ik zo hoor hoe het er daar aan toe gaat, heb ik het erg luxe met goede medicatie en vooral goede dierenartsen! Ik kan me niet voorstellen hoe lastig en frustrerend dit werk zou zijn zonder een kundige dierenarts in de buurt :(

Dat is ook wat me tegenhoudt om in Griekenland te gaan helpen. Het is hier, in een land van onbeperkte veterinaire kennis en mogelijkheden, al vaak zo emotioneel - ik ben bang dat ik het niet kan handelen als ik een hulpbehoevend dier niet naar mijn maatstaven kan helpen door zulke externe factoren. Dan wil ik ze allemaal mee naar hier nemen om ze door mijn dierenarts te laten bekijken :o


Op Skopelos zit iemand die ook katten opvangt en daar zit dus wel een bekwame DA.
Je zou ook eens op Samos kunnen kijken. Ik geloof dat daar Nederlandse mensen zitten en ervan was geloof ik DA. En Mirtos Animal Project werkt veel vanuit Athene en Kreta je zou dus eens kunnen informeren hoe het daar gaat.

Misschien zoek ik volgend jaar wel een van deze uit.

Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 14:00

Afbeelding

De dag dat ik weg ging. Zoveel beter al en zelfs al wat aangekomen in gewicht. Spinnen, kopjes geven en willen spelen.

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:33

Fijn dat het beter gaat met het katje!

Dit is de link van de stichting op Samos. Er is inderdaad een (ex-) veearts hier uit het dorp bij betrokken. Hij gaat een paar keer per jaar een paar weken daarheen om te castreren etc.
http://www.greekcatrescue.nl/index.php/home-2/

Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 21:35

Ik wil toch even een update geven voor de mensen die in augustus zo meeleefde.

Joey, het katertje met de gebroken staart, is inmiddels gezond en wel naar Zwitserland verhuisd.

Amelia, het flessen kitten heeft het gehaald en heeft ene huis gevonden op het eiland zelf.

En..... 11 december komt Fluffy ( nu Twiggy) naar mij <3

Diegene die het leuk vinden raad ik aan even de FB pagina te liken zodat je alles kunt volgen.
Er zijn ook weer wat DA geweest en er zijn geloof ik alweer bijna 200 katten geholpen .

Linnie050

Berichten: 11808
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:49

Wat leuk een update.
Wat gaaf dat Twiggy jou kant op komt!

Welke fb pagina?

Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 19:09


Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 18:27

Update.

Jaa nog een week of 2.
Alle testen waren gelukkig goed. Over 3 dagen vliegt ze naar Athene waar ze nog een weekje zal logeren bij een andere vrijwiligster.

Zij is nu gered maar alle andere katten staan sinds 2 weken op straat |( |( |( Vreselijke situatie en het kan toch niet zijn dat al het werk van de afgelopen 12 jaar zomaar verloren kan zijn.
Het huis word verkocht en ze moeten ergens anders heen maar dat kost geld.

Meer info op de link in mijn onderschrift.
Wellicht zijn hier wat mensen die de crowdfunding kunnen steunen en het willen delen op de fb.

mvdbijl

Berichten: 3678
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:53

Wat een leuk katje..

Ben zelf net op vajantie op los geweest. Vond de katten er daar allemaal erg goed uit zien. Veel vrijwilligers die ze komen castreren en veel plaatselijke mensen die ze verzorgen. Heel goed dus daar lieten we wat geld achter.

Vraag me alleen af waarom deze katjes weer massaal naar andere landen moeten. Plaatselijk oplossen, fanatiek castreren en steriliseren sponsor ik graag voor maar los het in zo land zelf op..

Snap het in jou geval wel maar hier zitten de asiels ook vol..

Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 19:20

mvdbijl schreef:
Wat een leuk katje..

Ben zelf net op vajantie op los geweest. Vond de katten er daar allemaal erg goed uit zien. Veel vrijwilligers die ze komen castreren en veel plaatselijke mensen die ze verzorgen. Heel goed dus daar lieten we wat geld achter.

Vraag me alleen af waarom deze katjes weer massaal naar andere landen moeten. Plaatselijk oplossen, fanatiek castreren en steriliseren sponsor ik graag voor maar los het in zo land zelf op..

Snap het in jou geval wel maar hier zitten de asiels ook vol..


Ik hoop toch niet dat mijn topic in deze discussie gaat veranderen :\ .
Castereren is het geen wat echt op nr 1 staat. Afgelopen jaar al 600 stuks wat de totale teller op ruim 6000 zet.
En ja er gaat wel eens wat naar het buitenland maar dat word echt niet als oplossing gezien.
Van massa verplaatsing is echt geen sprake.

Doel is een mooie locatie om verder te kunnen.

De asiels in mijn buurt zaten van de zomer bijna helemaal leeg *\o/*

Faelynn

Berichten: 3152
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:20

Lees dit topic nu pas maar wat ontzettend leuk! Zou je mij wat meer informatie kunnen sturen met betrekking tot het vrijwilligerswerk inclusief verblijf, wat voor een kosten zitten daar aan verbonden bijvoorbeeld? Wil zelf heel graag na mijn studie iets van vrijwilligerswerk gaan doen met dieren voor 2 tot 4 weken, gewoon voor de ervaring en dan het liefst katten of paarden (paraveterinair afgestudeerd over enkele weken) maar bij vele sites waar ik kijk zitten daar behoorlijke kosten aan verbonden, soms nog meer dan wanneer je gewoon een vakantie boekt.. en gezien ik pas bijna afgestudeerd ben en dus geen werk heb heb ik hier niet bepaald de mogelijkheid toe, wil vooral gewoon graag de handen uit de mouwen steken in plaats van doneren.

Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 20:05

oh dit moest een pb zijn :D

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:32

Ik ben er ook geweest, dus kan ook informatie geven eventueel. Je moet wel tegen dierenleed kunnen, want zelfs met alle steun gaat niet iedere kat het redden. Ook kan het gedrag van sommige mensen erg veel pijn doen, de mensen daar hebben het niet altijd even breed en dan schiet dierenwelzijn er bij in.

En nee, niet alle katten komen naar Nederland. En ook zitten de asielen hier niet propvol, dat valt reuze mee. Laatste asiel waar ik was, daar zaten drie katten. Ik gok dat er hooguit 20 katten op het vliegtuig gaan in een jaar via deze stichting. Het is namelijk niet hun hoofddoel, maar natuurlijk zeggen ze geen nee wanneer je een katje een goed huis wil geven. Want ookal hebben ze daar een dak boven hun hoofd en eten in hun bakje, een erg leuk leven is het niet. Ze krijgen niet de aandacht die ze willen en ook niet voor ieder medisch kwaaltje wordt alles uit de kast getrokken. Daar is geen tijd en geld voor. Momenteel verzuipen er daar kittens in de regen, dan kan die kat met die bult wel even wachten. Om nog maar niet te spreken over het feit dat alle katten uit huis zijn gezet en nu in een schuurtje moeten leven.

Faelynn

Berichten: 3152
Geregistreerd: 25-10-13

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:46

@riraito alle informatie is welkom, ben vooral heel benieuwd naar de ervaringen die mensen hier opgedaan hebben. Ik kan niet goed tegen dierenleed en denk daarom soms ook van is het wel verstandig om te gaan, maar tegelijkertijd vind ik niet dat mijn eigen zwakte een reden mag zijn om deze dieren geen hulp te bieden terwijl ik wel de mogelijkheid heb, het mag dan misschien maar een kleine bijdrage zijn, maar liever iets dan niets. Al zal ik vast wel wat tranen laten daar haha

Cowgirl

Berichten: 23755
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 23:52

Nou ze is er hoor!
Hier het hele verhaal incl foto's

https://www.facebook.com/pg/skiathoscat ... 7900281612

Inmiddels ben ik ook even bij mijn dierenarts langs geweest voor een algehele check up. Ik wilde eigenlijk volgende week pas om haar even bij te laten komen. Maar door natte ogen ben ik toch maar ff eerder gegaan.
Ze is in principe helemaal gezond. Voor haar traan ogen heb ik druppels gekregen en die lijken na 3x al aan te slaan. Geen natte ogen gezien vanavond en ze is al iets aangekomen ook, ze voelt nu lekker stevig.
Ik heb ook nog een vit preparaat om haar weerstand ff een boost te geven en ze is gek op kalkoenfilet.

Verder speelt ze non-stop en gaat het al redelijk goed met mijn andere kat.
Als ik thuis ben lopen ze samen en als ik weg ben zit ze in de badkamer. Ook s'nachts heb ik haar in de badkamer zodat ik ook kan slapen en mijn andere kat ook rust heeft.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: kitten eet niet (Griekenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 04:47

Wat een droppie is het <3 een hele mooie happy ending!