[VOLG] Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:07

Wat een goed nieuws, super fijn!!!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:51

Yes!! Wat heerlijk dat ze op schoot heeft gelegen en op onderzoek wilde gaan.
Hopelijk blijft deze opwaartse trend. Toi toi toi!

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:06

Dat klinkt positief!

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 11:41

Super dat jullie allemaal zo meeleven met ons prutskind <3

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:01

Wat goed zeg, hopen dat het zo doorzet

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:23

dorothea schreef:
Super dat jullie allemaal zo meeleven met ons prutskind <3


Tuurlijk! Zorgen om je beestjes is zo naar.
Hoe lang blijft ze in de kliniek? Of is daar nog niet over gesproken?

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 17:29

Update: vandaag een slechte dag. Gebraakt, geen aandacht voor de omgeving, niet op schoot... |(
Moedeloos

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:39

Ach nee :( ik duim voor haar!

Mag ik vragen hoe de DA heeft besloten dat het geen droge FIP is? Niet dat ik het niet geloof hoor, maar ben benieuwd wat dan niet daarmee klopt zeg maar. Omdat ik bij dit topic steeds aan FIP blijf denken, maar ik weet natuurlijk niet het hele medische verhaal.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:56

Oh verdorie!

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 18:35

Catnip schreef:
Ach nee :( ik duim voor haar!

Mag ik vragen hoe de DA heeft besloten dat het geen droge FIP is? Niet dat ik het niet geloof hoor, maar ben benieuwd wat dan niet daarmee klopt zeg maar. Omdat ik bij dit topic steeds aan FIP blijf denken, maar ik weet natuurlijk niet het hele medische verhaal.

Droge FIP valt niet uit te sluiten op basis alleen van het bloedonderzoek, maar ze vertoont verder geen symptomen die op droge FIP kunnen duiden. Voor een biopt/endoscopie is ze te zwak, daarnaast zullen waarschijnlijk ook dit te lijf gaan met antibiotica.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 18:43

We breken ons hoofd over hoe het mogelijk is dat ze vandaag weer zo'n terugval heeft. Zeker na die mooie dag gisteren. Twee stapjes naar voren, eentje terug? Net nog wel even de kliniek gebeld met de vraag of ze de sonde nog even willen checken. Het is toch vreemd dat ze drie dagen steeds meer vooruit gaat en nu weer een flink stuk terugvalt? Missen we ergens iets?

Anoniem

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:46

Het is heel vervelend maar imo niet heel ongebruikelijk. Ook bij mensen zie je vaak dat het even een tijdje beter gaat als ze ziek zijn, maar dat het daarna toch weer een dagje insukkelt. Ik zou sowieso morgen even aankijken, grote kans dat ze zich dan weer een stuk beter voelt.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:10

dorothea schreef:
Catnip schreef:
Ach nee :( ik duim voor haar!

Mag ik vragen hoe de DA heeft besloten dat het geen droge FIP is? Niet dat ik het niet geloof hoor, maar ben benieuwd wat dan niet daarmee klopt zeg maar. Omdat ik bij dit topic steeds aan FIP blijf denken, maar ik weet natuurlijk niet het hele medische verhaal.

Droge FIP valt niet uit te sluiten op basis alleen van het bloedonderzoek, maar ze vertoont verder geen symptomen die op droge FIP kunnen duiden. Voor een biopt/endoscopie is ze te zwak, daarnaast zullen waarschijnlijk ook dit te lijf gaan met antibiotica.


Ik vind juist wel dat ze symptomen vertoont van FIP, als ik even naar mijn eigen ervaringen kijk. Alleen hadden die katten ook koorts erbij. En bij de ene tastte het op termijn de nieren aan, bij de andere de lever. Maar bij beiden was er erge misselijkheid, werden ze erg mager en lusteloos, en eentje braakte ook frequent. Het enige wat ik bij jouw kat dus mis is de koorts. Ze had ook verhoogde witte bloedcellen toch?

Maar goed, bij FIP wordt er ook best cortisone (al dan niet met een antibioticum erbij) gegeven, dus qua beleid maakt het weinig uit. Hopelijk is het inderdaad geen FIP.

Ik hoop dat ze herstelt. Arme meid.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 19:51

Wel verhoogde gammaglobulines, maar nauwelijks vermagerd. Een paar ons op 4.6 kg.
Ze verblijft overigens in een kliniek waar ruimschoots medische kennis aanwezig is (internisten, tandheelkundigen, etc, ze kunnen echo's, MRI's, röntgenfoto's maken), dus alle mogelijke diagnoses zijn de revue al gepasseerd...

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:26

Fijn dat ze in goede handen is. Wat zeggen de artsen zelf over dit mysterie? Denken ze nog in een bepaalde richting oid?

romeorowan

Berichten: 2751
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:43

Wat ontzettend vervelend dat het met Cajou ook weer slechter gaat.
Hier eigenlijk een soort gelijk verhaal. Vrijdag toch maar weer een mirtazapine gegeven om de eetlust op te wekken en dat ging deze keer heel redelijk. (Vorige keer totaal van slag en vreselijk kwijlen)
Maar nu, ondanks antibiotica, gaat het niet beter. Wat bij mij dan weer de vraag oproept of het wel longontsteking is, anders zou je toch verbetering moeten zien?
Bah, ik word hier moedeloos van.

Wat betreft Cajou is het ook niet verwonderlijk dat ze op gewicht blijft want tenslotte krijgt ze sondevoeding. Minous heeft geen enkele interesse in eten. Ze drinkt wel water.
Ik heb dit weekend geen dwangvoeding meer gegeven omdat ze toch het eten op moet pakken en zolang ik dwangvoeder krijgt ze niet de kans om honger te krijgen.
Minous weegt ondertussen nog maar 3,2 kilo en is gewoon een bonestaak om te zien.
Morgen maar weer contact opnemen met de dierenarts.

Ik hoop dat jouw volgende update een grote stap vooruit laat zien. Heel veel sterkte.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 21:04

Dank je wel. Ik moet wel zeggen dat de vrees wel een beetje de overhand krijgt op de hoop. Aan de andere kant, misschien had ze gisteren wel een extreem goede dag en vandaag een mindere. Misschien waren we teveel gefocust op de erg goede dag, dan valt alles wat minder is gewoon vreselijk tegen.

Heeft Minous inmiddels alweer een beetje interesse in eten gekregen? Hoe hebben ze longontsteking trouwens gediagnostiseerd?
Pfff...we moeten elkaar maar een beetje gaan opbeuren zeg...sterkte met Minousje en hou me op de hoogte :(:)

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 21:07

Catnip schreef:
Fijn dat ze in goede handen is. Wat zeggen de artsen zelf over dit mysterie? Denken ze nog in een bepaalde richting oid?

Ze weten het niet meer. Ze zijn inmiddels de faculteit in Utrecht in Utrecht aan het stalken om te overleggen of ze mss iets over het hoofd hebben gezien. Sinds 5 dagen al, maar er wordt maar niet teruggebeld.
We kunnen zelf ook naar Utrecht, maar we gaan haar absoluut niet meer blootstellen aan allerlei onderzoeken, waar waarschijnlijk dezelfde behandelmethode uitkomt.

romeorowan

Berichten: 2751
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:18

Bij mij heeft de vrees ook de overhand, helaas.
Er is in Dordrecht een thorax foto gemaakt en daarop was wat wolkerigs in de longen te zien. Dit zou mogelijk uitzaaiing kunnen zijn van kanker, maar wat ik begreep was het geen longkanker was. Echter een uitzaaiing zou betekenen dat het vanaf een andere plek zou moeten komen en bij de echo van de buik zagen alle organen er super uit.
Dus naar alle waarschijnlijkheid zou het longontsteking zijn, ook omdat ze een maand of 2 geleden wat hoestte, waarna ik de poezen ontwormd heb en als ze bij me op schoot ligt te spinnen klinkt ze een klein beetje vol. Verder klinken de longen en haar hart prima, dus dat beetje roggelen wordt met de stethoscoop niet gehoord.
Wat mij verder zo opvalt bij haar is dat ze met een bol ruggetje loopt.

Laten we afspreken dat we volgende keer beter nieuws posten.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 12:41

Update Cajou: ze komt vandaag naar huis toe. Ze weten het niet meer. Sonde wordt eruit gehaald, alle medicatie wordt gestopt en ze hopen dat ze thuis toch een beetje aansterkt. Zowel wij als zij hebben het idee dat het toch psycho-somatisch inmiddels is. Iedere dag de 'teleurstelling' dat we wéér weggaan... ze had zaterdag zo'n goede dag dat het er bij ons niet in kan dat ze ineens weer 20 treden naar beneden gedonderd is.
Er wordt nog geopteerd dat er misschien toch wat in haar keel zit, maar dat strookt weer niet met de diarree. Omdat zaterdag aanstalten maakte om te gaan eten, op schoot kwam, aan een bench van een medepatiënt aan het snuffelen was denken wij eerder dat die rotsonde niet meer goed zit. Ze kan volgens de DA's in Dordrecht twee dagen zonder eten, dus het enige wat we nu nog kunnen doen is afwachten en haar heeeeel veel liefde geven...

Anoniem

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:45

Als jullie denken dat de sonde niet meer goed zit, waarom hamer je er dan niet op dat ze hem opnieuw moeten steken?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:11

Ik las hier ergens dat diarree al snel volgt op niet eten..

Nu heb ik daar geen verstaand van..

Op röntgen zou toch iets in de keel te zien moeten zijn?

Meid, je hebt wel echt alles gedaan wat in je macht ligt..
Het enige dat je nu kan doen is hopen en liefde geven inderdaad..Bah wat rot! Ik duim voor jullie!

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:17

Wij geven hier op aanraden van onze dierenarts vaak philadelphia kaas aan dieren die niet willen eten. Zo'n bakje roomkaas. Dit heb je ook gewoon van het huismerk Albert Heijn. Dat is lekker zacht, misschien komt er dan wel iets mee mocht er iets in de keel vast zitten? Het valt te proberen. Sterkte!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:50

Citaat:
Iedere dag de 'teleurstelling' dat we wéér weggaan... ze had zaterdag zo'n goede dag dat het er bij ons niet in kan dat ze ineens weer 20 treden naar beneden gedonderd is.


Dat had mijn poes ook... die lag in de kliniek echt "op te geven". Ik heb er toen een speeltje van thuis bij mogen leggen en toen ging ze met sprongen vooruit, waarschijnlijk mede door de lucht van thuis.

Is jouw poes nu al thuis ? Anders is dit misschien nog een optie ?

Sterkte :O

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:52

He verdorie. Dat was niet wat je wilde horen.
Wordt er nog wel een keer goed in de keel gekeken voordat ze naar huis komt?
Ik vind het eerlijk gezegd wel bizar dat de sonde eruit gaat, want mocht ze niet gaan eten kun je ze over 2 dagen wegbrengen, maar dan voor een laatste keer.
Mijn kat had dus ook geen diagnose (op zijn bordje in de kliniek stond ' anorexia', want hij wilde gewoon letterlijk niet eten net als die van jou) en is met sonde en al thuis gekomen. Ik ben hem enkele dagen zelf blijven voeren via de sonde en hem blijven prikkelen met lekkere dingen totdat hij van het ene op het andere moment toch aangaf te willen eten.
Wil je je kat thuis niet nog sondevoeding blijven geven en kijken hoe ze zich gedraagt?