[VOLG] Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:27

Is je kat geent tegen kattenziekte??

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 18:40

@ Goof: dat gaat in overleg met de DA. Als er geen uitzicht meer is op een dierwaardig bestaan, dan komt ze naar huis.
@ bigone: dat heeft ze ook niet.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:58

Wat een rot situatie, kweet hoe je je voelt en leef met je mee.
Is er naast een foto ook een echo gemaakt?

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 19:19

Ieder mogelijk onderzoek is gedaan, behalve biopt en endoscopie. We gingen er in eerste instantie niet vanuit dat het zo ernstig zou zijn als achteraf is gebleken. Vandaar dexamethason, tegen alles wat het nu nog kan zijn....

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:52

Och wat sneu, ik hoop dat dat dan aanslaat....
Je staat machteloos als je dier zo ziek is. -O-

FIV ook uitgesloten?
Auto immuunziekte?

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:48

Ik heb dit voorjaar ook een kat verloren, was niet geent maar wel kerngezond. Vier jaar oud, werd ziek, spugen, koorts. Na twee weken bij een hele goede da toch maar op katteziekte getest, positief maar al zo slecht dat ik hem direct heb laten gaan. Katteziekte tast de darmen aan, diarree, vaak wat bloederig later, geen houden aan. Het is verschrikkelijk om te zien.
Na de eerste behandeling leek hij op te knappen (antibiotica) maar toen ging het alleen maar slechter. Dierenarts kon eigenlijk niet geloven dat het katteziekte was, zeer zeldzaam toch positief. Ik hoop dat jouw kat echt iets anders heeft. Katteziekte zijn ze binnen een paar dagen weg, de mijne heeft het door het behandelen twee weken vol gehouden en daarom zaten we ook op een dwaalspoor, dit overleven ze ook zo goed als nooit. Hard gelag. En heel treurig.

Hevonen

Berichten: 5621
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:58

Heel veel sterkte!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:03

Hoe gaat het vandaag?

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:23

Arme poes. :(:)
Hoe is het nu?

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:56

Ik heb ook een kat gehad die echt niet meer wilde eten, ook niet datgene waar hij normaliter op aanviel.
Uit wanhoop heb ik in de winkel gerookte kipfilet gehaald en dat nam hij aan.. hapje voor hapje.. en uiteindelijk begon hij weer echt te eten. Daarbij zorgde het zout (van het roken) er ook voor dat hij weer uit zichzelf ging drinken.

Misschien heb je hier wat aan..

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:20

Er is geen endoscopie gedaan lees ik, maar is er al aan een grasaar gedacht? In keel,slokdarm of maag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:23

fannetje schreef:
Er is geen endoscopie gedaan lees ik, maar is er al aan een grasaar gedacht? In keel,slokdarm of maag?



Mijn kat ook gehad! onder narcose eruit gehaald.
symptomen waren kwijlen, kokhalzen, helder speeksel overgeven.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 18:45

Update Cajou: vanmiddag belde de arts, en wrs is de dexamethason aangeslagen. Ze speekselt al veel minder en is toch wat alerter, klinisch dus een beetje vooruit gegaan. Maar zoals de DA als zei: jullie kennen haar het beste, dus het jullie beoordeling is heel belangrijk. Toen wij vanmiddag kwamen zat ze onder onze dagelijkse kriebelsessies wel te suffen, maar we hadden meer het idee dat dit toch wel ontspanning was. Want toen we weggingen werden helemaal gevolgd, met een blik van: wat maak je me nou?? Ze rook zelfs op weg naar de bak aan de brokjes die er stonden...
Wel een aantal keer op de bak geweest, voor een plasje, maar het waren gewone plasjes, geen druppies. Er gaat via het infuus ook heel wat vocht in, en dat moet er toch uit. Waar ze gisteren nog bezig was op haar (inmiddels) kale buik haar eruit te trekken, liet ze dit vandaag allemaal met rust. Ook de likplekken op haar borst zien er een stuk rustiger uit. Ik durf wel héééél voorzichtig te zeggen dat we de goede kant opgaan... <3

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 18:53

VivaLaVida schreef:
fannetje schreef:
Er is geen endoscopie gedaan lees ik, maar is er al aan een grasaar gedacht? In keel,slokdarm of maag?



Mijn kat ook gehad! onder narcose eruit gehaald.
symptomen waren kwijlen, kokhalzen, helder speeksel overgeven.

Ook dat is onderzocht, past overigens niet bij het ziektebeeld dat ze laat zien. Helaas...dan had er een diagnose gesteld kunnen worden...

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:32

Ik duim voor de poes en jullie dat ze nu de goede kant op gaat............

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:17

Oh ts wat zou dat fijn zijn!

Anoniem

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:33

Ik heb alle posts van TS gelezen : hebben jullie ook naar FIP gekeken ?
Daar heb ik een kat aa nverloten helaas, maar zelfde raadselachtige symptomen en ..... heel lastig te diagnosticeren, en reageert geregeld goed op prednison.

Ik hoop uiteraard van niet. Maar wilde je ook deze ziektje nog even meegeven.

https://www.kattenziektes.com/fip.html

romeorowan

Berichten: 2751
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 06:41

Hallo Dorothea, wij hebben elkaar getroffen in de kliniek in Dordrecht afgelopen maandag. Ik was benieuwd hoe het nu met jullie poes gaat.
Bij Minous is neoplasie (nieuw weefselvorming) in de longen geconstateerd. De dierenarts denkt aan longontsteking of longtumor, maar longtumor zou uitzaaiing moeten zijn vanuit een ander orgaan en de andere organen zien er perfect uit. Daarom nu 2 weken antibiotica.
Gistermiddag dacht ik dat ze komende week niet zou halen. Ze was suf en weer 2 ons afgevallen, ondanks dwangvoederen. Vanochtend echter heb ik strijd moeten leveren om de antibiotica en voer (in spuitjes) erin te krijgen, wat ik dan weer een goed teken vind.

Heel erg frusterend om ze zo ziek te zien en niet te weten wat het is.

Ik zou het heel fijn vinden als je me op de hoogte wil houden over hoe het gaat met jullie poes. Sterkte!

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:26

romeorowan schreef:
Hallo Dorothea, wij hebben elkaar getroffen in de kliniek in Dordrecht afgelopen maandag. Ik was benieuwd hoe het nu met jullie poes gaat.
Bij Minous is neoplasie (nieuw weefselvorming) in de longen geconstateerd. De dierenarts denkt aan longontsteking of longtumor, maar longtumor zou uitzaaiing moeten zijn vanuit een ander orgaan en de andere organen zien er perfect uit. Daarom nu 2 weken antibiotica.
Gistermiddag dacht ik dat ze komende week niet zou halen. Ze was suf en weer 2 ons afgevallen, ondanks dwangvoederen. Vanochtend echter heb ik strijd moeten leveren om de antibiotica en voer (in spuitjes) erin te krijgen, wat ik dan weer een goed teken vind.

Heel erg frusterend om ze zo ziek te zien en niet te weten wat het is.

Ik zou het heel fijn vinden als je me op de hoogte wil houden over hoe het gaat met jullie poes. Sterkte!



Ik vind het bijzonder dat je de inns en outs over andermans kat op een openbaar forum zet, maar wellicht gelden privacyregels niet in de veterinaire wereld. Of wellicht heb je vooraf al pb contact hierover gehad, dan mijn excuses. Ik vraag het me enkel af.

To: hoe gaat het vandaag met poes? Ik zou zo verdrietig een machteloos zijn om mijn poes zo te zien.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:29

Nabster schreef:
romeorowan schreef:
Hallo Dorothea, wij hebben elkaar getroffen in de kliniek in Dordrecht afgelopen maandag. Ik was benieuwd hoe het nu met jullie poes gaat.
Bij Minous is neoplasie (nieuw weefselvorming) in de longen geconstateerd. De dierenarts denkt aan longontsteking of longtumor, maar longtumor zou uitzaaiing moeten zijn vanuit een ander orgaan en de andere organen zien er perfect uit. Daarom nu 2 weken antibiotica.
Gistermiddag dacht ik dat ze komende week niet zou halen. Ze was suf en weer 2 ons afgevallen, ondanks dwangvoederen. Vanochtend echter heb ik strijd moeten leveren om de antibiotica en voer (in spuitjes) erin te krijgen, wat ik dan weer een goed teken vind.

Heel erg frusterend om ze zo ziek te zien en niet te weten wat het is.

Ik zou het heel fijn vinden als je me op de hoogte wil houden over hoe het gaat met jullie poes. Sterkte!



Ik vind het bijzonder dat je de inns en outs over andermans kat op een openbaar forum zet, maar wellicht geldt privacyregels niet in de veterinaire wereld. Of wellicht heb je vooral al pb contact hierover gehad, dan mijn excuses.

To: hoe gaat het vandaag met poes?


Romeorowan vertelt toch over haar eigen kat?
Ik hoop trouwens voor jullie dat het een longontsteking blijkt! Sterkte met dwangvoeren, dat is nooit leuk.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:27

Oh excuus, ik las het alsof zij personeel waas van de kliniek. Ecxuus! Ook beterschap met Minous.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 19:06

Update Cajou: vandaag zag ze er toch weer beter uit dan gisteren. Redelijk wat aandacht voor de omgeving, zeker naar ons toe. Ook wilde ze de bench uit, kwam uit haar mandje. Eten is nog ff een dingetje, dat gaat nog via de sonde maar het kwijlen is veel minder wat betekent dat de misselijkheid afgenomen is. Ze heeft ontlasting gehad, en dat is heel positief. Ook een mooie plas op de bak gedaan en ook niet meer aan haar buik en borst zitten klauwen. Dus we gaan met kleine stapjes vooruit.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:17

Fijn nieuws. *\o/*

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:25

Wat een fijn nieuws! Ieder stapje vooruit is er eentje!

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 09:06

Update Cajou: gisteren een goede dag gehad! Lekker uit de bench geweest. Ze was al geborsteld door een van de assistentes, en dat vond ze heerlijk. Het kwijlen, dus de misselijkheid, is eigenlijk weg, en ze had weer interesse in snoepjes. Toen wij haar uit de bench lieten, heeft ze een beetje rondgescharreld en kroop daarna lekker bij mijn man op schoot, en daar heeft ze ongeveer een uur liggen genieten <3
Verder was ze hevig geïnteresseerd in de lege vervoersmand van opnamepatient Willem, en was erg nieuwsgierig naar alles wat er verder gebeurde.... :j