[VOLG] Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:21

Ik zou echt voor de endoscopie gaan. Op deze manier kun je maagzweren en vreemde objecten in het lichaam uitsluiten. Bloed is goed. Echo en rontgen is goed. Voor mij blijven dus vreemde objecten zoals sateprikker ed (niet zichbaar op echo/rontgen) en maagzweren als logische opties over. het heeft mijn hond toch nog 7 fijne jaren gegeven.

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:21

Erg volle blaas en blaasstenen zou je op de echo en röntgen
gezien hebben

Nikass

Berichten: 16711
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:36

Nierfalen?
(Al lijkt me dat dit uit bloedonderzoek en echo zou moeten blijken?)

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:54

Ik hoop niet dat het FIV is ofzo, dat had een kat van ons met deze symptomen. Het kon toen FIV zijn of een auto-immuunziekte. Voor dat laatste zijn ze toen op voorhand gaan behandelen omdat de uitslag van de FIV test vanuit Utrecht een aantal dagen op zich liet wachten. Qua kosten niet normaal he? Ik heb liever een paard ziek dan een kat of hond, is in verhouding een stuk betaalbaarder 8)7

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 07:16

Update Cajou: ze is de nacht goed doorgekomen, in de wasmand. Is pas vanochtend op de bak gegaan om een plasje te doen. Hierna hebben we haar weer in de wasmand gelegd en is ze weer gaan slapen. Ook heeft ze tijdens de kriebelsessie lekker liggen spinnen, en het ziet er naar uit dat ze dit niet doet om zichzelf gerust te stellen. Het kwijlen lijkt afgenomen te zijn.
Wat betreft de koffiemelk: daar houdt ze niet van ;)
Wat ze wel enorm lekker vindt is Cat Snack (ook vloeibaar) maar vooralsnog taalt ze daar niet naar. Straks de DA bellen...

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:34

Het is een poes toch? Geen kater?
Is ze gesteriliseerd?


Onze poes heeft vorig jaar ook iets soort gelijks gehad. In 1 keer stoppen met eten en drinken en verschrikkelijk ziek. Bleek een zwaar ontstoken baarmoeder te zijn.
Gesterilliseerd en ze was direct weer zichzelf. Dat nog een optie? Probeer maar mee tedenken.
Heel veel sterkte iig!

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 07:49

Ze is gesteriliseerd. Dank je wel

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 07:51

Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:51

Jeetje TS wat vervelend. Misschien overheen gelezen maar is er getest op blaasgruis? Verder het voer, je weet dat Proplan wel veel granen inzitten? Er zit rond de 18-20% vlees/vis in. De rest is allemaal toevoeging. De snoepjes van Whiskas snap ik dat ze die lekker vindt, maar zit barstensvol met een te hoog percentage aan zout én granen. Dus granen vrij voer je niet. Ik zie die snoepjes altijd als een zak winegums. Ook heerlijk, maar gezond is het niet. Ikzelf voer Prins vers vlees. Voor jou ook misschien een idee? Als ze uit Frankrijk komt, van de straat? Ze is wel echt prachtig <3 En ze daar voor haar eigen eten moest zorgen, dus vers, snap ik wel dat haar lichaam nu zoiets heeft van "stop, ik kan niet meer tegen de verandering qua voer, hier ben ik niet op gebouwd". Zou er echt even over nadenken :)

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 08:31

We hebben haar al 8 jaar, verandering van voeding is dus nagenoeg uitgesloten. Wel gaan we, als ze er bovenop komt - en ook beter voor onze andere poezen, overstappen op ander voer.
Ik ga dadelijk bellen en zal alles omtrent de blaas voorleggen...

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 17:40

Vandaag weer opgenomen. En nee, de urine was nog niet onderzocht. Maar zou dat het overmatige kwijlen verklaren? Iig ook nog bloedonderzoek op kattenziekte, pif , Felv etc., hoewel ze hiervan niet de symptomen vertoont. Wanhopig zijn we inmiddels wel....

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:45

Jakkie, weer opgenomen dus.
Wanneer krijg je iets te horen??

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 17:49

Als het goed is vanavond. Dan is hopelijk ook de uitslag van het ontlastingsonderzoek binnen...ziekte van Chrohn? Giardia, lymfoom? Zeg het maar...

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:25

Wat een doorzetters zijn jullie!!
Hopelijk komt er nu eindelijk wat uit. Second opinion kan altijd, maar het klinkt alsof de kliniek waar je nu heengaat alles onderzoekt wat er te onderzoeken valt.

Allergische reactie op voer zou ik zo snel niet aan denken. geeft vaak erge jeuk.

Sterkte en ik volg.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 18:39

Thanks. Thuis inmiddels heel internet afgezocht, volgende optie: keelontsteking? Schijnen katten enorm van te gaan speekselen. Medicijnen tegen misselijkheid zullen dan niet helpen omdat ze pijn heeft, niet omdat ze misselijk is...

BigOne
Berichten: 38275
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:14

Het is te hopen dat het een keelontsteking is, maar die had door de antibiotica al over moeten gaan. Het kan katteziekte zijn, zeer zeldzaam en meestal bij hele jonge of oude katten. Niet te hopen want dan is het heel moeilijk om de kat te redden.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:42

als keelontsteking viraal is doet antibiotica natuurlijk niets. Maar duurt wel erg lang voor het minder wordt.

Jeetje wat een toestand ts!

Mijn kater heeft recent wrs ook een keelontsteking gehad. At niet en kokhalste steeds.
IK ging naar de DA omdat ik dacht dat hij iets in zikn keel had.

Jouw kat is begonnen met diarree..
Een simpele keelontsteking bedingt daar niet mee zou je zeggen. Maar wat dan?

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:04

Felv en Fiv moeten ze meteen kunnen testen dmv snaptest, maargoed.

Keelontsteking is dus idd wat bij mijn kat ook opspeelde, zij at wel maar scheef koppie om te ontlasten dus. Zij staat tot vrijdag op AB en pijnstillers voordat volgende week de hele boel (tandjes) eruit mag.

IMJ een kat wat niet eet krijgt vanzelf diarree, vaak valt dat eerder op dan het evt niet eten.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 21:05

De laatste onderzoeken lopen, en als er uit haar bloed niets komt gaan we blind behandelen met prednison. Het is eigenlijk de laatste optie die we hebben. Een narcose om biopten af te nemen wordt afgeraden omdat haar lichaam het niet aankan. En eerst prednison om aan te sterken en vervolgens biopten afnemen geeft een vertekend beeld.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 21:06

Ladygiroc schreef:
Felv en Fiv moeten ze meteen kunnen testen dmv snaptest, maargoed.

Keelontsteking is dus idd wat bij mijn kat ook opspeelde, zij at wel maar scheef koppie om te ontlasten dus. Zij staat tot vrijdag op AB en pijnstillers voordat volgende week de hele boel (tandjes) eruit mag.

IMJ een kat wat niet eet krijgt vanzelf diarree, vaak valt dat eerder op dan het evt niet eten.

Snaptest vanavond gedaan, morgen uitslag maar kans op deze ziekten is minimaal.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:07

Ik geloof dat een keelontsteking meestal redelijk makkelijk te diagnosticeren is door te kijken naar de slijmvliezen en palpatie van de keel.. maar dat is standaard protocol voor een kat die niet eet. en anders volgt een endoscopie (nog meer kosten). Ik hoop dat jullie er snel achter zijn wat er scheelt ts!

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:11

Felv en Fiv lijken mij ook onwaarschijnlijk hoor. Met snaptest behoor je na een kwartiertje de uitslag te hebben.
Fip zou ik nog niet uit durven sluiten qua symptomen. Maar neem aan dat daar ook op getest is/wordt.

Wil je wel even sterkte wensen, valt niet mee om je geliefde huisdier af te zien zwakken zonder dat je weet wat er aan de hand is.. Y;( Y;(

[edit] Ryanne, ik ben sinds 2 maanden ook aan het tobben met mijn kat, ook volledig getest op alles, 3 dierenartsen gezien afgelopen tijd, maar de 4e keek echt goed in het bekkie en zag pas dat alles ontstoken was. Zo simpel wordt een keelonsteking dus niet opgemerkt..

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 21:21

Dan had de antibiotica toch wel iets moeten doen igv een keelontsteking?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:24

Niet als het viraal is.

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:37

Het klinkt wat als mijn cavia. Wilde niet eten, maar had duidelijk wel honger. Bij haar hebben we na allerlei onderzoeken ook niets kunnen vaststellen. Ik heb haar toen moeten laten inslapen, ze was zo ontzettend vermagerd, dat ze echt niets meer was. Bij de eerste prik was ze al weg. Ik hoop dat het bij jou wel gevonden wordt!