Hulp gezocht: kat met enorm veel stress & blaasontstekingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6221
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Hulp gezocht: kat met enorm veel stress & blaasontstekingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:55

De buurtkaters komen dus ín jullie tuin? Dat is een enorme stress factor. Ze kan het zien als hààr tuin dus wat doen die vreemde katten daar in? Of, hmm leuk andere katten! Maar ze ziet ze alsnog nooit, ruikt ze wel.
Ik zou proberen je tuin toch iets wat kattenproof te maken :j

Kan zijn dat ik er overheen lees, maar is er recent een volledig bloedonderzoek gedaan? Ze heeft wel de leeftijd dat kwaaltjes veel voorkomen. Kan best zijn dat het beginnend is en jullie het dus niet zien maar zij er al wel last en dus stress van heeft.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:06

Bloesemtherapie kan goed helpen, ik werk er al jaren mee en bij stress kan het veel goed doen.

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 15:05

Nyaleti schreef:
De buurtkaters komen dus ín jullie tuin? Dat is een enorme stress factor. Ze kan het zien als hààr tuin dus wat doen die vreemde katten daar in? Of, hmm leuk andere katten! Maar ze ziet ze alsnog nooit, ruikt ze wel.
Ik zou proberen je tuin toch iets wat kattenproof te maken :j

Kan zijn dat ik er overheen lees, maar is er recent een volledig bloedonderzoek gedaan? Ze heeft wel de leeftijd dat kwaaltjes veel voorkomen. Kan best zijn dat het beginnend is en jullie het dus niet zien maar zij er al wel last en dus stress van heeft.


Ja we hebben haar medisch 2 maand door de volledige molen laten halen. Bloed onderzoek, echo laten nemen. Urine laten onderzoeken. Het enige wat de dierenarts kon opmerken daar was dat ze een kleinere blaas heeft dan normale katten, dus dat zal miusschien ook al niet in haar voordeel werken.

Ja ik vrees dat de katers dus in onze tuin komen inderdaad. Het eerste jaar eigenlijk. Ik heb de indruk dat er iemand nieuwe katten in huis heeft, waarvan dus 2 katers niet gecastreerd zijn. Ik denk dat het enige leuke voor haar inderdaad zal zijn wat tuinwerken nu.

@Marleen, bloesemtherapie is dat dan zoals die bach bloesems?