Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:28

Wauw dat is echt zó ontzettend gaaf! :D :D

KimD

Berichten: 20425
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:05

Bij ons kunnen ze vrijwel jaarrond 24/7 naar buiten dus bij ons kunnen ze altijd hun behoefte doen, toch merk je dat iedere hond een eigen ritme heeft. In de ochtend gaan ze als ik opsta allemaal naar buiten, om te plassen maar de meeste wachten met poepen tot onze ronde. 'S avonds voor het slapen sturen we ze nog een keer naar buiten om te plassen, zeker de puppy's. In de nacht gaat eigenlijk alleen iets naar buiten als het hoognodig is of er bijvoorbeeld diarree ofzo is, dan is het voor hun wel prettig dat ze gewoon naar buiten kunnen gaan. Dat vind ik dan in de ochtend wel om op te ruimen.

Puppen leren we zsm ook naar buiten te gaan, eerst gaan we mee en worden ze buiten beloond, als ze groot genoeg zijn voor de hondenluiken leren we ze die aan en dan bouwen we het belonen af naar belonen als ze uit zichzelf en alleen naar buiten gaan, hun behoefte doen en weer naar binnen komen.

Tijdens het wandelen belonen we wel. :j Zij moeten vaak in de nacht wel nog een keer naar buiten om een plas te doen. Thuis kunnen ze dat zelf regelen maar met wedstrijden in de camper sta ik op en laat ik ze voor de camper 'in het tuintje' plassen. Dan slapen ze door we opstaan.

xSannee

Berichten: 4351
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:09

Met Evi doen we ook een kort plasje voor het slapen, dus rond 23u. Anders vind ik het te lang, want 17:30/18:00 is de ronde ervoor. Meestal plast ze en rent ze meteen weer naar binnen, maar soms geeft ze aan dat ze een rondje wilt lopen; dan lopen we ook nog even een klein rondje. Prima haha.

Moet ook wel zeggen dat ons ochtendrondje erg verschilt, soms is die om 7u en soms pas om 10u, afhankelijk van of wij naar werk moeten of vrij zijn.

Evi slaapt nu sinds een week ofzo niet meer in de bench 's nachts en dat doet ze prima. Eerst ging ze erg miepen zodra ze ons hoorde opstaan :+ maar nu slaapt ze al gewoon door tot we echt de woonkamer inkomen.

Superknap van Appa! <3
Hele stoere foto ook! Benieuwd hoe hij het op de wedstrijden gaat doen!

En ook nog leuke foto's van Harrie! Lekker spelen samen!

StalMelyn

Berichten: 2055
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:33

Hier ook altijd een klein rondje voor het slapen. In de meeste gevallen draait Bonne dan ook nog een drol dus sla dat rondje nooit over. Laatste rondje is meestal rond 21.30 of 22.00 uur. Soms later.
En Bonne is wel echt een ochtendhond. Doordeweeks zijn we 7 uur a 7.30 buiten en in het weekend 8.30. Heel soms met geluk is het tegen 9 maar nooit later, ook niet als hij de avond ervoor extra laat is buiten geweest.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:16

Hier het laatste rondje rond 22.00-23.00, echt alleen maar om even te plassen/poepen. De volgende ochtend weer tussen 7.30-9.00, verder ergens tussen 11.30-13.30 en rond 17.00-18.00. :)

Gaaf Warboel! Super foto ook.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 15-04-24 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:16

Hier is het schema als volgt:
's morgens staat mijn vriend als 1e op en die laat de honden die beneden slapen even plassen.
Ik ga dan met de honden die boven slapen een grote ronde doen en als ik terug kom gaan de honden die beneden slapen mee voor en grote ronde.
Dan gaan ze na mn werk (rond 15 uur) weer mee voor een rondje van een half uurtje. Weer in 2 groepen. Dan na het eten weer voor een klein rondje. Nu, met het mooie weer, nemen we er vaak s avonds nog 1 of 2 mee voor een ronde door het bos. En dan rond 22 uur nog een laatste plas. Zeker voor de oude hond vind ik dat nu belangrijk. Hij is ruim 14 en moet echt voldoende kunnen plassen.
Als ik alleen ben moet ik in 2 groepen lopen aangezien 1 teef de andere teef wil opvreten en daar zit ik niet zo op te wachten. Dat is ook de reden dat ze apart van elkaar slapen.

Pippa13

Berichten: 352
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:38

Wij hebben niet echt een schema. Wel stemmen we qua werk af wie het ochtend rondje met hem doet.
Wat ik wel fijn vind, is dat we hem vanaf pup het commando 'plassen braaf' hebben aangeleerd. Makkelijk als we met de boot en camper reizen. En ook fijn dat we hebben geleerd dat hij als reu ook helemaal uit plast ipv 10x markeren. Scheelt een hoop! :j

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:40

Ik probeer jeppe idd ook plassen en poepen op commando te zetten. Altijd handig. Dieke heeft dat ook.

Vannacht heb ik voor eerst weer in bed geslapen (studio maar bed achter gipswandje). En hij was stuk rustiger dan als ik op de bank sliep in zicht. Wel verbaal aantal keer laten weten dat ik er wel was. Maar heel fijn. Hij moet er nog wel 2x uit snachts maar probeer dat wel steeds beetje te rekken. En dat doet die prima.

Over grote geheel maakt die eigenlijk echt wel grote stappen al! Nu nog zorgen dat ik die ook blijf zien :)

En we hebben een fotoshoot gedaan bij @Renatezuidema fotografie. In het bos bij de boerderij in Raalte en ook dieke op wat foto's. Hij is dan zo zelfverzekerd en ontspannen. Dartelde zo rond voor hem onbekende plek.

Dit is 1e foto en ben er zó blij mee!
De grote verhouding is in echt ook zo. Mini en maxi.

Afbeelding

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:43

Wauw wat een prachtfoto!!

love_mandy

Berichten: 2937
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:58

Hier doen wij ‘s avonds ook nog een klein rondje.
Meestal rond een uur of 10/11. ‘s ochtends laat mijn vriend hem meestal uit voor een kort rondje. Heel soms blijft hij bij mij in bed liggen, dan laat ik hem uit zodra hij uit bed gaat. ‘s middags neem ik hem dan mee voor een lange ronde. We hebben hier niet echt tijden voor. De ene keer is het 11 uur, de andere keer 2 uur. Net wat hij aangeeft, of wat ik van plan ben.
Hij heeft het echt nodig ook om ‘s avonds nog te gaan plassen, anders staat hij geheid om 3 uur ‘s nachts voor de deur omdat hij moet plassen :') en ik vind het dan sowieso te lang, omdat de vorige ronde vaak rond 5 is.

@eloya, prachtige foto!

Wij hebben de foto’s van onze motherpuppers shoot ook al binnen, ze werkt echt super snel en de foto’s zijn zo tof geworden. Echt zo blij mee en het geld zeker waard.

Mijn favorieten
Afbeelding
Afbeelding

En de rest:

Dit vond ik zelf heel grappig, want het is zo’n softie _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze kregen we extra, omdat ze hem zelf zo mooi vond.
Afbeelding

Deniseee96
Berichten: 119
Geregistreerd: 25-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:00

Wat een schitterende foto Eloya! <3

Oh Mandy, wat zijn ze leuk geworden!

Ollie en ik zijn vanochtend voor de buien aan de wandel geweest. Gisteren een behoorlijk intensieve dag met training, op visite bij vriendin met hond en nog een bezoek aan een dierenwinkel, dus ik wilde het rustig aan doen en een rondje door de wijk aan de lange lijn. Ollie mag dan zelf de route kiezen.
Ze had er zin in, het werd een rondje dorp van 4,5km heerlijk op het gemak
Afbeelding

Leuk om alle verschillen in schema's te lezen, sinds Ollie alleen is gaat het bij ons meestal zo:
We starten de dag eigenlijk altijd hetzelfde, als ik beneden kom gaat ze eerst de tuin in om te plassen. Poepen doet ze (meestal) tijdens de wandeling, of ,als ze mee naar werk gaat, op de hondenschool.

Als ik 's ochtends werk mag ze nog even op het veld scharrelen. Dan gaat Ollie naar binnen terwijl ik lesgeef, en rond 12u neem ik haar weer mee om te trainen of te spelen en rond te hobbelen terwijl ik de boel weer opruim. Als we dan thuiskomen is ze ook echt moe en ligt ze wel een paar uur op de bank. Met goed weer staat de deur open, anders gaat ze rond 16u en 21u nog eens de tuin in. Net voor ik naar bed ga gaat ze nog een laatste keer de tuin in, meestal rond 12u.

Als ik 's avonds werk gaat ze ook eerst de tuin in om te plassen rond 8-8.30u. Dan heb ik 's ochtends minder haast, dan gaan we meestal rond 10u op pad. Op die dagen gaan we meestal ergens anders heen, een losloopgebied of een bos, iig een lange wandeling waar ze lekker hond kan zijn. 'S middags gaat ze de tuin in als ze dat aangeeft. Eind van de middag gaat ze voor mijn werk dan nog een keer, en na de lessen rond 21u nog een keer, thuis of op de hondenschool. En dan de allerlaatste keer rond 23.45 in de tuin.

Ollie heeft dus in principe maar 1x per dag een uitstapje, dat is voor haar prima, ik merk dat als we meer doen, ze daar eigenlijk weinig zin in heeft. We doen thuis ook nog best wat aan denkwerk, spelletjes of trainen, maar soms voelt het toch alsof het niet genoeg is.
Sinds Mabel er niet meer is, is Ollie in huis ook een stuk minder actief geworden. Ze speelden graag samen, met mij heeft ze dat altijd minder gehad, dus ik hoop dat ze straks met puppy dat weer een beetje terugvindt.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:46

Eloya, wat is het toch een geweldig foto <3 heeft ze echt fantastisch gedaan!

Die foto’s van Odin zijn ook echt fantastisch :D staat hier ook nog op het verlanglijstje. Toffe kleur achtergrond! Die foto met dat leren jasje _O- echt heel gaaf geworden.

fjordjes

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 14:29

Hoe staan jullie tegenover een kauwsnack in de bench? Mijn pup sloopt soms z'n kussen als ie in de bench zit en ik wil hem dan een kauwsnack geven zodat ie wat te doen heeft. Maar als ik dan bijv met boodschappen doen er niet bij ben weet ik niet of dat zo'n goed idee is, of kan het wel zonder toezicht? Wat doen jullie?

Pippa13

Berichten: 352
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 14:39

Ik vind een bevroren Kong bijvoorbeeld een fijner idee en daar doen ze ook vrij lang mee. En wat is de reden dat hij z'n kussen sloopt? Is het omdat hij gaat wisselen of puur uit frustratie? Misschien moet je het alleen zijn nog wat voorzichtiger opbouwen?
Als hij echt terror sloopt dan zou ik even niks in de bench leggen qua kleed, behalve zijn kong.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:26

Ik geef ze hier rustig grotere snacks, wanneer ik er niet bij ben :o

StalMelyn

Berichten: 2055
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:38

Ik heb als pup zijnde heel lang de snacks wel weggehaald als ik er niet bij was. De grote snacks als kophuid(platen) blijven nu wel 24/7 liggen.

fjordjes

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:44

Ik heb het dan over bijv een runderoor

cursebreaker

Berichten: 11469
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:47

edit:

Arya kreeg wel gerust snacks in de bench, maar dan wel als ik ook in dezelfde ruimte was, wanneer we bench training deden e.d. maar niet zonder toezicht, nooit.

Ik geef overigens ook nog steeds geen knaagsnacks wanneer we niet thuis zijn en zal dit ook nooit gaan doen. Als… dan zou ik eerder voor een vuller gaan bv maar in principe zou ik bij weggaan nooit iets geven waar ze langer mee bezig zijn. Het voorkomt geen verlatingsangst e.d. dus ik zie er persoonlijk de meerwaarde eerlijk gezegd niet ervan in. Als ze onrustig zijn, sloopgedrag vertonen e.d. kun je beter even goed kijken naar de bench training en of het misschien niet te snel gaat en/of dat het niet met verlatingsangst te maken heeft, waar zulk gedrag vaak mee samenhangt.

Wij gaven wel ’s avonds in de bench vaak een vuller met een beetje pate bv om haar gewoon even dmv likken wat makkelijker rust te laten vinden. Dit was in de eerste weken wanneer ze bij ons op de slaapkamer naast het bed stond bv. Dan was ze even 5minuutjes aan’t likken voor we gingen slapen. Erna hebben we het afgebouwd en kreeg ze een paar trainers altijd even voor het slapengaan, gewoon uit routine meer haha. Dan liep ze al naar haar vaste plek toe in de avond voor we naar bed gingen. Maar ’s nachts in principe dus ook niks om te knagen.

Wat snacken zonder toezicht betreft en mijn mening over het niets geven als ik er niet ben… Ik heb onlangs nog mogen ervaren Waarom ik dus absoluut niks geef als ik niet thuis ben. Toen heb ik een stukje kophuid uit haar bek kunnen vissen wat echt heel naar dwars tussen de bovenkaak kiezen in was gaan zitten en echt goed vast zat en waar ze van in paniek begon te raken want het ging er niet uit - en dan was ik er snel bij. Ik heb het eruit gekregen met echt veel kracht zetten, maar kan blij zijn dat er geen schade was verder. En dan heb ik echt wel vanaf dat ze pup is al een hele rustige/nette knager, geen schrokker e.d. maar toch is het gebeurd nu met bijna 5 jaar oud. Dit kan altijd gebeuren, ondanks dat je er niet vanuit gaat of het verwacht - wat ik ook niet doe want Arya knaagt super netjes. Maar ja… Ik geef dus echt niks zonder toezicht, geen enkele knaag snack. Ik moet er niet aan denken dat dit was gebeurd als ik er niet was geweest, brr. En er kan Altijd met een bepaalde snack toch onverhoopts een te groot stuk afkomen e.d. wat dus vast kan zitten, ofwel in de kaak/tanden of slokdarm. Hoe netjes je hond ook knaagt. Dus volwassen hond of pup maakt voor mij niks uit hierin. Wat mij betreft geef je zoiets echt niet zonder toezicht.

Ik zie er ook niet perse het nut van in dat ze moeten knagen als ze alleen thuis zijn. Hier zijn we in ieder geval niet vaak en ook nooit heel lang weg en ze kan dus prima knagen gewoon wanneer we thuis zijn. En ja zoals gewoonlijk ben ik dan misschien te para maar met dit heb ik zoiets; better safe than sorry. En dat bleek onlangs wel ook. We hebben bv wel sodapup knaag speelgoed liggen e.d. dus mocht ze Echt knaagbehoefte hebben, kan ze dat altijd nog erbij pakken - maar ze slaapt eigenlijk altijd als we er niet zijn dus dat scheelt alweer haha, daar heeft ze nog geen gebruik van gemaakt wanneer we er niet zijn.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-04-24 15:57, in het totaal 6 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20425
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:47

Over het algemeen durf ik ze wel alleen te laten met een harde kophuidplaat, runderneus of vrij nieuwe kauwbotten. Daar doen ze lang genoeg mee, zolang zijn ze zelden alleen of in ben bijvoorbeeld elders in het huis bezig.

Maar bij voorkeur doe ik het niet als we van huis zijn.

Onze puppen waren vandaag voor het eerst 'alleen'. Abbay moest naar de trimmer om 12u en normaal is ze dan 1,5 uur later klaar. Dus ik dacht, mooi, zijn ze +/- 2,5 uur alleen. Je raad het al, ze has uiteraard langer nodig deze keer. :')

14.30u kreeg ik een appje dat ze klaar was maar de honden thuis gedroegen zich voorbeeldig dus ook nog wezen tanken.

Uiteindelijk van 11.30u tot 15.15u alleen geweest zonder problemen. Kon ze uiteraard op de camera volgen. <3

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:54

Hier was ik er altijd al heel voorzichtig mee, maar ik heb ook een keer een stukje kauwsnack uit zijn keel kunnen vissen omdat het overdwars was komen te staan. Ik was er bij en heb in reactie mijn hand in zijn bek gestopt en kon mijn vinger er achter haken. Sindsdien geef ik zeker niks meer zonder toezicht. Snacks die niet zijn op gegaan gaan 's nachts of als we even de deur uit moeten op het aanrecht.
Nu kauwt Fitz niet als hij alleen is, en een kong oid doet hij dan ook niks mee. Ik leg wel vaak een snuffelmatje met wat trainers neer.

Slopen is imo wel een teken van verlatings"angst"/ frustratie op het alleen zijn en vraagt een andere aanpak dan een snack of een kong. Als je het op tijd kunt trainen voorkom je allicht dat het een groter probleem wordt.
Ik heb een hond met verlatingsangst, het is geen pretje. :) Hij sloopt overigens niet, maar zit te hijgen en loopt te ijsberen en als het echt moeilijk is gaat hij huilen als een wolf. Dit weten we wegens het gebruik van een camera. Ik vind het intens sneu als hij zich zo ellendig voelt dus wij zijn er heel gericht mee aan de slag gegaan toen. Hij kan nu een uur comfortabel alleen blijven.
Laatst bijgewerkt door Leo op 16-04-24 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

s1993

Berichten: 2122
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:56

Obi heeft altijd de neiging veel te grote stukken van kauwsnacks door te slikken dus ik zou hem niet alleen laten met een kauwsnack. Heb het tot nu toe nog niet uit zijn keel hoeven vissen, maar hij moet wel regelmatig kokhalzen door een te groot stuk. Een kong zou ik wel aandurven, die maakt hij leeg en dan kijkt hij er niet meer naar om, dat kan hij wel redelijk verantwoord.

Ik vind een camera in huis ook echt ideaal! Toen hij jong was om te kijken of het alleen blijven goed ging, als ik op werk ben om te checken of alles goed is gegaan met ophalen door de uitlaat-buurvrouw en soms is het ook fantastisch om rare momenten terug te zien *D Fijn dat het goed ging met de puppen, heb je ze allemaal los als je van huis bent of moeten ze dan in de bench oid?

cursebreaker

Berichten: 11469
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:59

Camera is wat mij betreft idd ook onmisbaar met zowel jonge alsook oudere honden. Ik vind het nog steeds fijn om haar te kunnen zien als we niet thuis zijn. Mocht er onverhoopts toch iets voorvallen waardoor er onrust ontstaat of whatever, dan kun je altijd de keus maken en heb je de optie om nog zsm naar huis te gaan bv.

Maar zeker met jonge honden is het imo echt een super hulpmiddel om het alleen zijn mee op te bouwen met zo min mogelijk ongemak voor de hond en zoveel mogelijk voorkomen dat er verlatingsangst optreed omdat je evt te snel bent met opbouwen ed< of wanneer dit er al is, die verlatingsangst, om dan het trainen makkelijker maken. :j



Doen ze knap Kim <3

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:25

Wat knap van de pupsels kim!

Ik ben ook heel blij met mijn camera voor jeppe. Vanmiddag moest hij even een uurtje overbruggen alleen bij mijn ouders thuis omdat ik naar werk moest en mijn moeder even later pas thuis zou komen van haar haakclub. En ik vond het echt vervelend dat ik hem niet kon zien om te kijken hoe dat zou gaan.

Dus volgende keer verhuist camera gewoon mee. Of moet er maar een 2e komen :D.

KimD

Berichten: 20425
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:29

Leo schreef:
Hier was ik er altijd al heel voorzichtig mee, maar ik heb ook een keer een stukje kauwsnack uit zijn keel kunnen vissen omdat het overdwars was komen te staan. Ik was er bij en heb in reactie mijn hand in zijn bek gestopt en kon mijn vinger er achter haken. Sindsdien geef ik zeker niks meer zonder toezicht. Snacks die niet zijn op gegaan gaan 's nachts of als we even de deur uit moeten op het aanrecht.
Nu kauwt Fitz niet als hij alleen is, en een kong oid doet hij dan ook niks mee. Ik leg wel vaak een snuffelmatje met wat trainers neer.

Slopen is imo wel een teken van verlatings"angst"/ frustratie op het alleen zijn en vraagt een andere aanpak dan een snack of een kong. Als je het op tijd kunt trainen voorkom je allicht dat het een groter probleem wordt.
Ik heb een hond met verlatingsangst, het is geen pretje. :) Hij sloopt overigens niet, maar zit te hijgen en loopt te ijsberen en als het echt moeilijk is gaat hij huilen als een wolf. Dit weten we wegens het gebruik van een camera. Ik vind het intens sneu als hij zich zo ellendig voelt dus wij zijn er heel gericht mee aan de slag gegaan toen. Hij kan nu een uur comfortabel alleen blijven.


Wij hebben inderdaad ook één hond met extreme verlatingsangst. Er is ergens iets gebeurt waardoor hij compleet over de pis is geschoten en is daarin blijven hangen. We hebben hem jaren geen minuut alleen gelaten en zijn toen weer gaan opbouwen met 2 minuten, 5 minuten, 7 minuten, 10 minuten etc.

Godzijdank zijn ze bij ons zelden of nooit écht alleen maar dit heeft wel voor flinke kopzorgen gezorgd en ons flink beperkt in ons doen en laten. Maar ook dat is honden hebben en houden, het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Ik vond het verschrikkelijk om hem zo in paniek te zien maar ik vond het blaffen ook rete irritant, met name omdat we buren hebben en geen problemen willen hebben.

Die reageerde overigens compleet debiel toen we weer aan het oefenen waren en heeft ook wel een knik in de relatie bezorgd, inmiddels ook weer prima. De buurman zat toen ook niet goed in zijn vel dus ergens ook wel begrijpelijk dat zo'n dingen dan extra irritant zijn. Maargoed, het was niet dat we niet onze uiterste best deden. :+

Inmiddels kan hij dus weer prima alleen blijven, soms blaft hij wel even een aantal keer maar stopt en gaat weer slapen. Dus dat is helemaal top en precies wat we willen.

Over het algemeen is het dit, die neuzen altijd naar buiten zonder te keffen.

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11469
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:40

Eloya schreef:
Wat knap van de pupsels kim!

Ik ben ook heel blij met mijn camera voor jeppe. Vanmiddag moest hij even een uurtje overbruggen alleen bij mijn ouders thuis omdat ik naar werk moest en mijn moeder even later pas thuis zou komen van haar haakclub. En ik vond het echt vervelend dat ik hem niet kon zien om te kijken hoe dat zou gaan.

Dus volgende keer verhuist camera gewoon mee. Of moet er maar een 2e komen :D.


Een uur is ook wel erg lang al, zo snel nadat ie er is :=. Heb je geen vrij van werk nu?

--

Wat alleen zijn betreft; Wij begonnen het alleen zijn pas echt na een 3 tal weken op te bouwen voor het eerst en dan ook echt met enkele minuten per keer uitbreiden bv. en pas nadat ze echt helemaal prettig was in de bench aangezien wij gebruik maakten van de bench, en dan ook altijd kijkend naar waar haar grenzen lagen zodat we niet teveel te snel deden. In het begin ging Arya bv altijd mee naar school om m’n zoon af te halen en wanneer we echt weg moesten tegelijkertijd, zorgden we voor oppas in de vorm van bv m’n schoonmoeder die dan naar ons kwam en wie Arya ondertussen ook al wat beter kende. Maar eerst even acclimatiseren en er gewoon zijn voor je pup was voor ons wel belangrijk. En omdat we een hond hebben gehad met verlatingsangst wist ik sowieso nu ook wel hoe ik het anders wilde proberen te doen om dat te voorkomen dus rustig aan opgebouwd - al pakte ze het snel op omdat ze ook gewoon heel snel goed gewend was aan de bench onder andere ook.

Dus even afkloppen, maar dat is bij ons allemaal echt heel goed gegaan met opbouwen en alleen zijn is hier gelukkig ook geen probleem, maar ze blijft wel een herder die het liefst altijd bij je is dus we houden daar wel rekening mee. 1x per jaar is ze 1 dag echt wat langer alleen wanneer we feest van m’n zoon buiten de deur hebben, en voor de rest zorgen we dat we als we al langer weg zijn er vanaf een X aantal uren oppas hier thuis komt bv. Momenteel is ze meestal alleen nog alleen wanneer we in het weekend naar voetbalwedstrijd zijn en dat is dan max 3uurtjes of soms als we eens samen boodschappen doen of een keer op bezoek gaan ergens. Voor de rest is ze zelden alleen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-04-24 16:47, in het totaal 2 keer bewerkt