Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:19

Selina schreef:
Hier vandaag een proefles (pre) agility gehad.
Dat beviel wel dus gaan nu elke week daar trainen.

Voel me nog een sulletje, want we moeten alle onderdelen nog leren kennen. Dus eerste focus lag ook daarop en niet op bv sturen ofzo.

Hier een mega slechte kwaliteit foto _O-
Ze vindt de tunnel echt geweldig.

[ [url=m/jktoHa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij Together? (Jan) ik zie dat het bij ons op het terrein is, maar bij de KC geven we geen pre-agility.

En iedereen moet het leren hoor, dat is voor jou niet anders.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:54

fannetje schreef:
Selina schreef:
Hier vandaag een proefles (pre) agility gehad.
Dat beviel wel dus gaan nu elke week daar trainen.

Voel me nog een sulletje, want we moeten alle onderdelen nog leren kennen. Dus eerste focus lag ook daarop en niet op bv sturen ofzo.

Hier een mega slechte kwaliteit foto _O-
Ze vindt de tunnel echt geweldig.

[ [url=m/jktoHa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij Together? (Jan) ik zie dat het bij ons op het terrein is, maar bij de KC geven we geen pre-agility.

En iedereen moet het leren hoor, dat is voor jou niet anders.

Ja klopt

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 15:57

Nou, ik heb het gevraagd over de warming-up bij mijn huidige club. Het antwoord was dat de juf het niet nodig achtte omdat een hond geen mens is :? . Maar ik mocht het natuurlijk zelf wel doen.

Pfff, ik ben best wel gefrustreerd, ik train ook nog bij een andere club waar ik beter tevreden ben maar nu is die trainster langdurig uit de running. Ergens anders waar ik ook wel graag zou willen trainen en ook een binnenhal is, zit stampvol. Ik heb dus alleen de mogelijkheid om bij de club te blijven waar ik zit en waar ik het dus niet eens ben met bepaalde zaken.

Flux

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:34

Dat is super frustrerend maar hou je altijd helaas. Ik doe vooral mijn eigen ding wat past voor mijn hond en wat een ander daar van vind kan me echt gestolen worden. De trainster waar ik Body Awareness heb gedaan en ook de warming up routine van heb geleerd zei bij het aanleren ook al dat wanneer zij naar coursing gaat (windhond), ze de enige is die haar hond een warming up geeft anders dan alleen inlopen. Iedereen kijkt haar vreemd aan maar ze zweert erbij en heeft tot nu toe geen blessures gehad. Dat is waar je het om doet.

Ik kijk ook weer rond naar een nieuwe plek want mijn trainster stopt ermee per november en ze is niet zeker of ze nog wel terug komt :+ Echt een uitdaging hier in het noorden helaas

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:02

Anna79 schreef:
Nou, ik heb het gevraagd over de warming-up bij mijn huidige club. Het antwoord was dat de juf het niet nodig achtte omdat een hond geen mens is :? . Maar ik mocht het natuurlijk zelf wel doen.

Pfff, ik ben best wel gefrustreerd, ik train ook nog bij een andere club waar ik beter tevreden ben maar nu is die trainster langdurig uit de running. Ergens anders waar ik ook wel graag zou willen trainen en ook een binnenhal is, zit stampvol. Ik heb dus alleen de mogelijkheid om bij de club te blijven waar ik zit en waar ik het dus niet eens ben met bepaalde zaken.

Ik denk dat die juf daar zelf nooit in geschoold is. Ik ben daarin ook pas de laatste tijd wijzer in geworden.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:04

fannetje schreef:
Ik denk dat die juf daar zelf nooit in geschoold is. Ik ben daarin ook pas de laatste tijd wijzer in geworden.

Maar het lijkt me toch een kwestie van logisch nadenken dat honden óók spieren en pezen hebben die niet in een keer 100% kunnen geven, maar ook gewoon op moeten warmen? Basiskennis biologie?

Wat een enorme onzin zeg. Ik snap je dilemma, maar ik zou alsnog gestopt zijn daar. Als ze vóór en na de training al geen adequate zorg leveren kun je er vergif op innemen dat er tijdens de training ook geen oog is voor gezonde beweging.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:01

VuurVleugels schreef:
fannetje schreef:

Maar het lijkt me toch een kwestie van logisch nadenken dat honden óók spieren en pezen hebben die niet in een keer 100% kunnen geven, maar ook gewoon op moeten warmen? Basiskennis biologie?

Wat een enorme onzin zeg. Ik snap je dilemma, maar ik zou alsnog gestopt zijn daar. Als ze vóór en na de training al geen adequate zorg leveren kun je er vergif op innemen dat er tijdens de training ook geen oog is voor gezonde beweging.

Ik geef ook trainingen maar wij doen ook geen gezamenlijke warming up. Dat doet iedereen voor zich.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:27

Nou ja dat kan natuurlijk, iedere hond/persoon heeft ook andere (warmup) behoeftes. Maar zeggen dat een hond geen warming up nodig heeft omdat het geen mens is vind ik echt van de zotte.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 13:46

Ik vind het gewoon zo gek dat we met een paard nooit koud een parcours zouden gaan springen, maar met een hond wel.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:48

Anna79 schreef:
Ik vind het gewoon zo gek dat we met een paard nooit koud een parcours zouden gaan springen, maar met een hond wel.

Maar ik heb er genoeg gezien, die zonder echt los te rijden, gaan inspringen.
En je hebt warming up en warming up, de 1 vindt een korte uitlaatronde al warming up en de ander doet een uitgebreide routine van rek en strek en losmaak technieken.
Dat doet me eraan denken, dit bij de volgende les ( waar ik assisteer) even te benoemen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:36

Anna79 schreef:

Gewoon je hond goed warm lopen voor je het parcours in gaat. Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid vind ik en niet die van de instructie.

Overigens iemand die zo'n opmerking maakt zou ik al niet serieus nemen en geen les van willen hebben. Waar woon je? Dan kan ik even met je meedenken waar je eventueel zou kunnen trainen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 13:27

Wij hadden gister open dag op de hs wat in het teken stond van bet KWF. Alles wat werd opgehaald ging daarheen.

Er waren ook wedstrijden. We hadden een pre groep, een debutanten groep en open. Jaxx en ik moeten volgend jaar promoveren en ik vond het wel een goed idee om hem in te schrijven in de open om vast te proeven.
Jaxx liep fantastisch. Niet foutloos maar de moeilijke dingen die er stonden, waar wij moeite mee hebben gingen super goed. Paar stomme foutjes van mij qua positie maar voor de rest super tevreden. Alle rondjes werden bij elkaar opgeteld voor een overall prijs en Jaxx mocht de 3e ophalen. Zo trots op hem :

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 13:31

Anna79 schreef:
Even een vraag naar aanleiding van een gesprek dat ik had met de fysiotherapeut van mijn hond.
Ik merk dat ik door mijn paarden achtergrond anders denk over de training van de honden dan andere mensen op de club. Zo wordt er bijvoorbeeld nooit een warming-up gedaan. Ik sprak daarover met de fysio over hoe raar dat eigenlijk is en dat dat bij paardensport heel anders gaat.
Nu mijn vraag: gebeurt dat bij jullie wel? En voor degenen die in de winter buiten trainen, gebruiken jullie een hondenjas als de hond moet wachten? En zo ja welke is geschikt? Ik zit ook te denken aan een deken voor op de grond zodat de hond niet op de koude grond zit, ik kwam een waterdichte tegen met isolatie.
Ik ben momenteel serieus bezig om mijn hond qua spieren goed te ontwikkelen, dan zou het toch zonde zijn als ze zich door koude of afgekoelde spieren een blessure loopt. Ben benieuwd hoe jullie hier in staan :)

Edit; deze alvast besteld.
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... erfurdogs/

Dit verbaasde mij dus ook! Een soort warming up doe ik wel zelf op eigen houtje, maar dat is gewoon wat wandelen op en neer, een x BLIJF testen en beetje warm worden.

Maar op wedstrijd stond er dus nergens een sprong om even los te springen zoals je op een springwedstrijd Idd ziet, dat had ik persoonlijk wel graag gedaan, gewoon een paar losse sprongetjes om het lijfje even te laten wennen voor het hele parcours.

In de training beginnen we meestal met een hindernis of 5, dus daar wordt het automatisch wel meegenomen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 16:46

Maar je hoeft niet je hond in te laten springen om hem warm te krijgen. Dat kan prima door hem warm te lopen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:13

JesdaJinn schreef:
Wij hadden gister open dag op de hs wat in het teken stond van bet KWF. Alles wat werd opgehaald ging daarheen.

Er waren ook wedstrijden. We hadden een pre groep, een debutanten groep en open. Jaxx en ik moeten volgend jaar promoveren en ik vond het wel een goed idee om hem in te schrijven in de open om vast te proeven.
Jaxx liep fantastisch. Niet foutloos maar de moeilijke dingen die er stonden, waar wij moeite mee hebben gingen super goed. Paar stomme foutjes van mij qua positie maar voor de rest super tevreden. Alle rondjes werden bij elkaar opgeteld voor een overall prijs en Jaxx mocht de 3e ophalen. Zo trots op hem :

Leuk! Gefeliciteerd

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:57

JesdaJinn schreef:

Gefeliciteerd!! Knappe Jaxx

Zus lexa gaat hier inmiddels goed vooruit :D in België moeten we een soort vbrevet, TAP genaamd afleggen voor je wedstrijden mag lopen. Ons doel is januari of februari voor onze TAP te gaan :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:15

renee16 schreef:
Anna79 schreef:
Even een vraag naar aanleiding van een gesprek dat ik had met de fysiotherapeut van mijn hond.
Ik merk dat ik door mijn paarden achtergrond anders denk over de training van de honden dan andere mensen op de club. Zo wordt er bijvoorbeeld nooit een warming-up gedaan. Ik sprak daarover met de fysio over hoe raar dat eigenlijk is en dat dat bij paardensport heel anders gaat.
Nu mijn vraag: gebeurt dat bij jullie wel? En voor degenen die in de winter buiten trainen, gebruiken jullie een hondenjas als de hond moet wachten? En zo ja welke is geschikt? Ik zit ook te denken aan een deken voor op de grond zodat de hond niet op de koude grond zit, ik kwam een waterdichte tegen met isolatie.
Ik ben momenteel serieus bezig om mijn hond qua spieren goed te ontwikkelen, dan zou het toch zonde zijn als ze zich door koude of afgekoelde spieren een blessure loopt. Ben benieuwd hoe jullie hier in staan :)

Edit; deze alvast besteld.
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... erfurdogs/

Dit verbaasde mij dus ook! Een soort warming up doe ik wel zelf op eigen houtje, maar dat is gewoon wat wandelen op en neer, een x BLIJF testen en beetje warm worden.

Maar op wedstrijd stond er dus nergens een sprong om even los te springen zoals je op een springwedstrijd Idd ziet, dat had ik persoonlijk wel graag gedaan, gewoon een paar losse sprongetjes om het lijfje even te laten wennen voor het hele parcours.

In de training beginnen we meestal met een hindernis of 5, dus daar wordt het automatisch wel meegenomen.

Nee, die vindt je bijna nergens, alleen de grote internationale wedstrijden eigenlijk. Blijkbaar werd er veel misbruik van gemaakt in het verleden.
En idd er zijn genoeg oefeningen om je hond warm te draaien en de spieren even te rekken en strekken.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:00

We staan ingeschreven voor Brabants Bont 11 November ben benieuwd!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:00

KarinW86 schreef:

Super leuk wij ook! Morgen hebben wij ook wedstrijd :))

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:34

Leuk succes!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:28

candalisa schreef:
KarinW86 schreef:

Super leuk wij ook! Morgen hebben wij ook wedstrijd :))

Oh, was je vandaag ook in Ermelo?

Ook wij gaan naar BrabantsBont.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:35

Ja mijn hond was niet te missen vandaag |o

Leuk hoop bekende blokkers naar den dungen!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:38

Leuk! Nu al zin in!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:26

candalisa schreef:
Ja mijn hond was niet te missen vandaag |o

Leuk hoop bekende blokkers naar den dungen!

Hoezo?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:41

Die ging al een ere rondje lopen terwijl ze bezig was _-:( dikke pret dat ze had als ze de ring niet was uitgelopen had ze een foutloze parcours gehad. Ze deed de eerste helft super ging even tegen iedereen gedag zeggen kwam weer terug de ring in om verder te gaan waar ze gebleven was. _O- Ze vind gewoon iedereen kei gezellig.