Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:23

Ik gebruik niets om ze te merken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 08:06

Ik heb ze overigens van Amazon! Als je wilt kan ik de linkjes wel opzoeken.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:19

ik gebruik ook paracord maar dan gewoon met een knoop erin. Ook alleen voor de eerste weken. Hier gaan ze zo snel mogelijk af.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 23:33

Die paracords had ik schrik dat ze gingen dicht trekken.
Nagellak was uiteindelijk ook mijn idee. Ik vond die velcro bandjes online maar de pups zijn gewoon te klein.

Uiteindelijk zijn de pups eergisteren al met een keizersnede geboren. Het was een hel om ze wakker en ademend te krijgen. 3 verschillende pups uiteindelijk, allemaal levend en gelukkig dus geen bandjes nodig. Helaas heeft mams geen melk en totaal geen zin in pups. Ik ben bezig met flessen maar ze zijn zo klein dat de melk steeds langs de neus terug komt. Ik heb ondertussen hele kleine spenen waarbij het nu met de laatste voederbeurt niet meer gebeurt. Maar ik heb zo'n schrik dat het al te laat is en er al teveel melk richting de longen gegaan is. 2 pups hoor je dan ook echt rochelen. ;(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 07:11

Jeetje wat rot. Als je twijfelt laten checken bij de DA.
Na een keizersnede komt t vaak moeilijk op gang en 9/10 keer gaat mama t wel accepteren en moederen. Maar daarvoor moeten ze eigenlijk wel blijven proberen aan de tepel. Ook om een melkgift op gang te krijgen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 07:13

Wat rot. Veel succes!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 08:14

Skyla schreef:
Die paracords had ik schrik dat ze gingen dicht trekken.
Nagellak was uiteindelijk ook mijn idee. Ik vond die velcro bandjes online maar de pups zijn gewoon te klein.

Uiteindelijk zijn de pups eergisteren al met een keizersnede geboren. Het was een hel om ze wakker en ademend te krijgen. 3 verschillende pups uiteindelijk, allemaal levend en gelukkig dus geen bandjes nodig. Helaas heeft mams geen melk en totaal geen zin in pups. Ik ben bezig met flessen maar ze zijn zo klein dat de melk steeds langs de neus terug komt. Ik heb ondertussen hele kleine spenen waarbij het nu met de laatste voederbeurt niet meer gebeurt. Maar ik heb zo'n schrik dat het al te laat is en er al teveel melk richting de longen gegaan is. 2 pups hoor je dan ook echt rochelen. ;(

Melk heeft sowieso een paar dagen nodig om op te starten, bij Dana duurde het vier dagen voordat de melk écht ging stromen.

Je zou de pups sondevoeding kunnen geven, dat is de meeste veilige optie. Alle gehemelte zijn wel dicht?

Ik zou moeder ook goed 'volpompen', goed rijk vlees, zelf puppymelk geven, karnemelk is ook een boost voor de melkgift.

Heel veel succes!

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:50

Dankje voor de tips!
Ik probeer de pups bij iedere voederbeurt eerst aan te leggen in de hoop. Ze krijgt al puppykorrel. Dat vlees ga ik direct ook in orde brengen, zou kip goed zijn?

Pups zijn gecontroleerd en hebben gelukkig geen open gehemelte. Ik heb nu spenen voor kittens en dit is iets beter nu maar ze moete helaas soms wel werken voor hun melk.
Dierenarts zei dat dit ging gebeuren en ik niet moest schrikken maar dat er niets aan te doen valt.
Ze zijn nu 2,5 dag oud en gelukkig gaat het gewicht nog mooi omhoog. Soms eens een voederbeurt stabiel of paar gram omlaag maar ze blijven rustig aan zwaarder worden. Moet enkel 1 teefje wat meer in de gaten houden, die gaat trager.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 09:50

Veel succes Skyla, zal heel zwaar zijn!

Hier heeft Indy haar ecvo all clear gehaald dus hopelijk in 2024 puppies :D

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 15:05

Dankje!
Wat super nieuws! Had je al een reu in gedachte?
Ik ben al jaren verliefd op de aussie en sinds ons verhuis hebben we er nu wel de plaats en tijd voor. Altijd gezegd, moest onze mechelaar er niet meer zijn.. Al hoop ik hem nog lang te hebben.

Pups zijn ondertussen bijna 5 dagen oud en doen het eigenlijk best wel goed. Enkel de 2 teefjes drinken zo gulzig dat de melk nog steeds langs de neus naar buiten komt. Moedergevoel bij mams is er gelukkig sinds dit weekend maar de melk helaas niet. Ze had kort een heel klein beetje wat er leek uit te komen maar dat is precies weer voorbij ondanks ze constant bij de pups zit. Maar bij iedere voederbeurt zijn ze nog zo hongerig en zoals normaal minder in gewicht dus ze geeft hen niet echt wat.
Volgende week moet ik terug gaan werken, geen idee hoe ik dit ga combineren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 15:44

Skyla schreef:
Dankje!
Wat super nieuws! Had je al een reu in gedachte?
Ik ben al jaren verliefd op de aussie en sinds ons verhuis hebben we er nu wel de plaats en tijd voor. Altijd gezegd, moest onze mechelaar er niet meer zijn.. Al hoop ik hem nog lang te hebben.

Pups zijn ondertussen bijna 5 dagen oud en doen het eigenlijk best wel goed. Enkel de 2 teefjes drinken zo gulzig dat de melk nog steeds langs de neus naar buiten komt. Moedergevoel bij mams is er gelukkig sinds dit weekend maar de melk helaas niet. Ze had kort een heel klein beetje wat er leek uit te komen maar dat is precies weer voorbij ondanks ze constant bij de pups zit. Maar bij iedere voederbeurt zijn ze nog zo hongerig en zoals normaal minder in gewicht dus ze geeft hen niet echt wat.
Volgende week moet ik terug gaan werken, geen idee hoe ik dit ga combineren.

Extra verlof? Het is heel lastig, zeker als je voor een baas werkt. Ik heb sinds dit jaar januari een nieuwe baan en heb echt wel wat flexibiliteit geeist van ze maar gelukkig werd dit wel heel positief opgepakt en waren ze meedenkend.

Ik heb uiteindelijk zorgverlof gekregen een aantal dagen, heb eerlijk aangegeven dat mijn emmertje meer dan vol was. Zeker toen Dana op het randje van de dood zat op zondagavond.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:32

Nog geen zekerheid ivm de reu.
Gaat wel speciaal worden. Mijn eigen gefokte teef die zelf moeder zal worden <3

Ik zou ook voor extra verlof kijken. Want denk dat het wel heel moeilijk zal worden met al die extra zorgen.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:51

Probleem is dat ik momenteel in ziekteverlof ben en daarvoor was ik in verlof. Ik ben beide samen dus al 2 maand thuis. Pups waren niet gepland, iets met familie die even vergeten was dat de honden apart moesten en pas ontdekken dat ze drachtig is wanneer ik uit het ziekenhuis thuis kwam en merkte dat ze wel opeens veel zwaarder was.
Dus extra verlof zal er helaas niet inzitten.
Nu werk ik gelukkig niet fulltime. Ik heb vandaag mijn nieuw uurrooster al gekregen en ik ga proberen om iedere middag snel naar huis te gaan en dan onderweg te eten. Enkel de vrijdagochtend ben ik ietsje langer weg. Het zou moeten lukken, maar het zal voor mij wel even erg intensief zijn.

Afbeelding

xLaraaj ja dat moet inderdaad wel heel bijzonder zijn. Nu kan de zoektocht naar een geschikte reu echt beginnen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 07:42

Skyla schreef:
Probleem is dat ik momenteel in ziekteverlof ben en daarvoor was ik in verlof. Ik ben beide samen dus al 2 maand thuis. Pups waren niet gepland, iets met familie die even vergeten was dat de honden apart moesten en pas ontdekken dat ze drachtig is wanneer ik uit het ziekenhuis thuis kwam en merkte dat ze wel opeens veel zwaarder was.
Dus extra verlof zal er helaas niet inzitten.
Nu werk ik gelukkig niet fulltime. Ik heb vandaag mijn nieuw uurrooster al gekregen en ik ga proberen om iedere middag snel naar huis te gaan en dan onderweg te eten. Enkel de vrijdagochtend ben ik ietsje langer weg. Het zou moeten lukken, maar het zal voor mij wel even erg intensief zijn.

[ [url=m/z8BsdT.jpg]Afbeelding[/url] ]

xLaraaj ja dat moet inderdaad wel heel bijzonder zijn. Nu kan de zoektocht naar een geschikte reu echt beginnen!

Laat je de puppen dan alleen thuis? Heb je geen achterwacht of mensen die eventueel die paar uurtjes willen oppassen?

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 12:09

Dat was inderdaad de bedoeling. Dit is ons eerste nestje dus nog helemaal nieuw voor ons. Bij mijn ouders wel met de katten wel veel nestjes gehad.
We wonen hier nog maar net en nog redelijk afgelegen dus helaas niemand die we kunnen vragen te helpen. We hebben wel buren maar die hebben totaal geen ervaring met dieren. Ze zouden wel eens willen komen kijken moest ik het vragen maar ze zullen totaal niet zien of er iets verkeerd is. Laat staan melk geven.
Nu zit de moeder er wel non stop bij, ze doet het echt goed (bij liggen, wassen, reageren op gepiep, laten zuigen,..) maar dus niets van melk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 12:30

Moet eerlijk zeggen dat ik dit erg onverantwoord vind :o
Je kunt tot 4 weken nog zonder echt grote gevolgen van de teef aborteren of laten steriliseren. Een oeps waarschijnlijk zonder testen in deze tijd op de wereld brengen.
Een gezond nest zonder problemen laat ik de eerste 3 weken helemaal niet alleen. Staan volledig onder camera bewaking en ik slaap er naast. Een probleem nest al helemaal niet. Je wil die kleintjes nu gewoon halve dagen zonder voeding zetten?? Dan laat je ze beter meteen inslapen…. Ze zijn al zo zwak.
Ook de melk die uit de neusjes blijft komen is echt niet normaal.

Ik dacht eerlijk gezegd dat we hier met verantwoorde fokkers zaten en niet voor mensen die het te makkelijk zonder voorbereiding weer zien. En dan paniek..

Nu ben ik weer de bitch waarschijnlijk, maar kan hier zo slecht tegen. We zitten hier met zoveel mensen samen die zich jaren en jaren voorbereiden, onderzoeken en andere dingen opgeven om alles maar zo goed mogelijk in te schatten.
End of lecture :=

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 12:37

Een beetje wat Zoë zegt…
Hoe ga je dat doen gezien de pups afhankelijk zijn van jou met voeding? De moeder heeft geen melk en je kan de pups niet zo goed zonder laten zitten die aantal uren dat je dan weggaat….. is er niemand die op kan passen? Of dat je vanuit huis werkt? Zou toch maar proberen nog meer verlof te krijgen. Straks gaan de pups er aan onderdoor…..

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 14:06

Ik ben ook niet voor fokken zonder testen en had ook helemaal niet de intentie om met hen te fokken. Sterilisatie stond dan ook al op de agenda gelijk met onze grote teef die dan oud genoeg is.
Ik heb nooit geweten dat ze gedekt is geweest en toen ik eenmaal uit het ziekenhuis kwam en ontdekte dat ze iets verzwaard was direct naar de dierenarts geweest. Daar zeiden ze ons dat aborteren er niet meer inzat. Anders was dit mijn keus geweest. Maar het is nu zo. Ze is eenmaal we het wisten meermaals op controle geweest.
De pups gaan helemaal niet zonder voeding komen te zitten. Ik werk halftijds en met wat aanpassingen betekent dit nu dat ik max 4 uur weg zal zijn. Als ik kijk naar het schema die ik gekregen heb is tegen dan de tijd tussen de voederbeurten iets meer dan 4 uur en de week er op weer wat langer. Het enige dan is dat er niemand even kijkt of alles ok is. Maar ik zou eventueel wel de camera uit de stal er kunnen zetten.
Pups zitten in een bak naast bed en waarvan de helft van de bak een warmtelamp op staat die de aanbevolen temperatuur geeft. Mama kan er in en uit en heeft naast de bak alles staan wat ze nodig heeft.

Zwakke pups zijn het zeker niet. Ze zijn in 5 dagen tijd al verdubbeld van gewicht. Het melk wat via de neus naar buiten komt is volgens zowel de dierenarts als een fokker (+20jaar) van chihuahua's waar ik constant mee in contact sta helaas veelvoorkomend bij deze kleintjes.
Verder zijn de pups al besproken en blijven ze bij ons in de dichte familie. Dus we zadelen geen vreemde op met ongeteste pups.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 15:23

Dat klopt niet, je puppen moeten nog iedere +/- twee uur melk krijgen, zo'n negen keer per 24 uur (ook in de nacht). Pas vanaf drie weken kun je naar 6 voedingen per 24 uur. En vanaf vier weken kun je vast voedsel gaan bijvoeren en dan eventueel in de nacht wat brokjes plaatsen.

Maar op deze leeftijd om de vier uur vind ik erg weinig.

Ik had ook gekozen voor castratie op die leeftijd, ga je wel de pups volledig DNA testen voor je ze weg doet? Want zo'n nest hebben we nog een gehad op Bokt, die puppen bleken vanalles te mankeren omdat het DNA niet goed zat.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:30

Inderdaad. En bij zo kleine zwakkere pups (want melk uit de neus is niet normaal hoe je dat ook wil verbloemen) zou ik zelfs nog meer voedingen geven. Toen ik hier een zwakke pup had voerde we elk uur beetjes bij. Om de pup ook niet te overbelasten.
Om de 4 uur en alleen laten… Hoe bedenk je het zelfs

Steriliseren kan nog elk moment in de dracht…

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 16:31

Je kunt nog steeds zondevoeding geven overigens, dan weet je precies hoeveel melk ze binnen krijgen ook.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:50

Hier komt idd ook alleen een nest als ik daar verlof voor krijg net als voorgaande nestjes.
Ik ben er niet alleen bij om te voeden, maar ook om het gedrag van de pups te observeren en daar op in te spelen, en van de moeder naar de pups
Als ze zo jong zijn kan het goed gaan heel snel omslaan naar dat het niet goed gaat
En hier idd ook de zwakkere pups krijgen nog vaker voeding dan de pups die het gewoon goed doen.
Is er geen familie die anders kan helpen? Of de personen waar de pups heen gaan?

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:33

Welke camera raden jullie aan?
Sinds kort hebben wij een nieuwe provider thuis en werkt de oude camera dus niet meer.
Hij moet werken op 5g internet, via een app op de telefoon bediend kunnen worden, Wifi verbinding hebben, kunnen bewegen en ik moeten kunnen horen en praten. Zodat ik de puppen straks goed in de gaten kan houden.

Afbeelding
Mijn meisje wordt goed dik nu

En meekijken met de echo vorige week deed ze ook heel goed

Afbeelding
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:43

Ik ben tevreden van de Google nest cam. Echter beweegt dit model niet. Maar ik dacht dat er ook duurdere modellen waren die dit wel konden

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:30

Ik heb eentje van de action die kan draaien als backup, super beeld en handig ding. En een Foscam die vast is. Ook tevreden van