crazycactus schreef:Mooi hoor, ben altijd een beetje jaloers op jou mooie set-ups. Ik ben lid van een Amerikaanse fb-groep waar ze zeggen dat al de huisjes die jij ( en ik ook) hebt niet goed zijn ivm lijm waar chloroform oid in zou zitten... Maar het lijkt me dat zodra dat goed is uitgehard verder niet schadelijk meer is. Mijn hamster knaagt er niet aan. Hoe kijken jullie daar tegen aan??
Het is soms heel lastig om hier een goed oordeel uit te trekken. In Amerika zeggen ze ook dat kapok levensgevaarlijk is omdat ze het gelijk trekken met hamsterwatten, maar dat is gewoon niet hetzelfde. Men kan daar volgens mij ook niet aan dezelfde producten komen als die wij hebben, dus ik neem zulke opmerkingen altijd met een korreltje zout. Vooral omdat ik weet dat de spullen die ik gebruik gewoon veilig zijn. Ik gebruik het niet maar een maandje bijvoorbeeld HamsterScaping is in 2014 ontstaan en toen zijn we met het merk Trixie gaan werken omdat dit de enige leverancier toen was die zulke artikelen beschikbaar stelde. Zij schrijven ook bij hun artikelen het volgende:
Citaat:
Wij hechten veel waarde aan de gezondheid van uw huisdier. Daarom zijn onze artikelen gemaakt van naaldhout zonder harskanalen, aangezien hars giftig kan zijn voor sommige dieren. De houtsoorten die wij gebruiken, harsen niet en worden bovendien grondig gedroogd alvorens te worden verwerkt. De lijm die wij gebruiken is ook niet-toxisch voor dieren.
Citaat:
in overeenstemming met het dierenwelzijn als bedoeld in § 18 (AT)
Citaat:
Wij hechten veel waarde aan de gezondheid van uw huisdier. Daarom is de lijm die wij gebruiken, niet giftig voor dieren en bestaat hij uit een mengsel van rubber respectievelijk cellulosemengsel.
Citaat:
in overeenstemming met het dierenwelzijn als bedoeld in § 18 (AT)
Tip: Het gaat hier om een natuurlijk product. Bij gebruik voor hamsters en muizen raden wij aan om eventuele openingen met losse twijgjes, mos of kurk met een onschadelijke lijm af te dekken respectievelijk te vullen.
Een groot bedrijf wat zó ontzettend veel artikelen verkoopt zal het risico niet lopen dat de ene na de andere hamster dood gaat.
Helaas heb ik wel een keer een hamstertje 'ontmoet' die werkelijk de huisjes van Trixie voor de helft had weggevreten uit frustratie. Hamstertje mankeerde overigens niets
Ik geloof dat er nog meer van zulke hamstertjes zijn, helaas.

Met pijn en moeite de laatste bak ingericht. Ik was absoluut niet tevreden met wat er uit mijn handen kwam maar uiteindelijk toch tevreden met het resultaat. Het aller belangrijkste is dat de hamstertjes er happy mee zijn, dus dat wordt zien komende dagen. Morgen mag ik Persika & Enöga ontmoeten!
Nog meer mensen die naar de Exoknaag in Houten gaan?