Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:KimD schreef:Of een stretcher, valt niet veel aan te friemelen.
Oh das ook een goede. Heb je tips voor kwalitatieve merken die dat hebben? Kan me voorstellen dat er veel kwaliteitsverschil tussen zit
IMANDRA schreef:KimD schreef:Of een stretcher, valt niet veel aan te friemelen.
Oh das ook een goede. Heb je tips voor kwalitatieve merken die dat hebben? Kan me voorstellen dat er veel kwaliteitsverschil tussen zit
CupCakes_ schreef:IMANDRA schreef:Wat leuk allemaal die insta’s! Ik heb er geen voor Maisie maar ga wel eens snuffelen bij die van jullie
Hebben jullie nog tips over fijne hondendekens of -manden? Maisie zit nog in de frot-en-sloopfase dus ben een beetje voorzichtig met dingen onbeheerd laten liggen. Maar ze ligt ook wel graag ergens op, vaak wat hardere ondergronden met een zacht laagje (bijv op de uitloopmat).
Wat zijn hondendekens of -manden die jullie heel fijn vinden? Wil eens gaan snuffelen voor iets wat een beetje sloop-proof is maar wel fijn is voor Maize haha
Ik heb met dank aan Roetsj (boktnaam kwijt) een heel fijn bed voor Jip van Dog companion. Hufter proof, zelfs voor Jip zijn gekke buien. Wel raad ik aan als ze hun sloop fase gehad hebben pas een kwalitatief bed/mand aan te schaffen. Ik spreek uit ervaring.
iets met spontane sneeuw in huis..
[ [url=m/ezXNrh.jpg]Afbeelding[/url] ]
KimD schreef:In huis iets begrenzen voor een andere hond is heel erg lastig, want je kunt de oudere hond niet het gevoel geven dat hij/zij voorgetrokken wordt of een gevoel van macht geven, dan kan het vaak van kwaad tot erger gaan. Bij ons hebben we juist de oudere honden geleerd zich terug te trekken als ze er niet mee om willen of kunnen gaan. Ik ga vaak even met de pup trainen of 10 minuten iets anders doen zodat ze ook volledig van het irritante idee af zijn, dan zijn ze alweer vergeten waar ze mee bezig zijn. Máár, ik laat de oudere honden de pup ook vaak corrigeren, ook als het lang duurt voordat dit punt bereikt wordt. De oudere honden zullen ook moeten leren aangeven waar de grenzen zijn en de pup hier zelf aan houden. Daar hebben ze later alleen maar profijt van, want dan is een kleine subtiele waarschuwing vaak voldoende.
Bij ons is Guinness ook veel meer een goedzak dan bijvoorbeeld Puk, bij Puk kennen ze die grens met 24 uur, bij Guinness duurt dit vaak een aantal maanden tot een jaar, die pakt niet snel genoeg door en denkt veel langer #FML #SENDHELP voordat hij doorpakt.
Leo schreef:Wat grappig zo met een luikje!
Gewoon nieuwsgierig hoor, want iedereen moet doen wat bij hen past, maar waarom ben je niet zo'n fan van tuigjes?