Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:44

sabine1979 schreef:
Het is blijkbaar lekker :=

https://youtube.com/shorts/OJOm8Qnw-t4?feature=share

Gister hoorde ik dat hij sjans fluitje( of hoe noem je dat) deed. Vandaag deed hij mij na toen ik dat deed <3


Hahaha grappig he als ze mee komen eten!
Lekker smikkelen, hier doen ze dat ook graag als ze de kans krijgen.

Alle baby's zijn inmiddels gereserveerd trouwens. Gek idee dat over een week de eerste al weer mee mag met het nieuwe baasje.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:45

Dat zal wel wennen zijn maar anderzijds wel erg fijn dat ze allemaal een huisje gevonden hebben !

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:49

Ja zeker lukasje, kan me nu wel invoelen hoe cayenne zich voelt in het broedseizoen.

Maar ook wel blij dat ik zo verantwoordelijk gekweekte parkietjes kan meegeven aan mensen die er hopelijk net zo veel plezier aan gaan beleven als ikzelf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 00:15

Lastig is het wanneer ze weg gaan naar nieuwe baasjes he? Ik moet dan ook iedere keer weer slikken :=
Het went nooit! Maar het scheelt wel wanneer de nieuwe eigenaren zo enorm blij met ze zijn!

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 08:19

Ik zou erg graag een klein kerstboompje in huis willen zoals alle voorgaande jaren, maar ik voel dat de vogels me er een beetje van weerhouden. Lijkt me pijn doen aan hun pootjes als ze -offcourse- de boel onderzoeken en die naalden lijken me gewoon niet handig. Hoe is jullie ervaring; mensen die wel gewoon een boom hebben? :) Ik wil zo'n kleintje voor op tafel 8-)

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 12:05

Castilja schreef:
Ik zou erg graag een klein kerstboompje in huis willen zoals alle voorgaande jaren, maar ik voel dat de vogels me er een beetje van weerhouden. Lijkt me pijn doen aan hun pootjes als ze -offcourse- de boel onderzoeken en die naalden lijken me gewoon niet handig. Hoe is jullie ervaring; mensen die wel gewoon een boom hebben? :) Ik wil zo'n kleintje voor op tafel 8-)


Wij hebben altijd een grote echte boom in de kamer. Soms gaan ze er in zitten. Zoals ik zie hebben ze er geen probleem mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 12:36

De naalden zijn giftig en hars is ook niet goed, dus ik zou er wel mee oppassen :j
Één naald zal niet direct problemen geven, maar er moeten er ook geen 10 zijn natuurlijk :+ want dan krijgen ze orgaanvergiftiging.
Dat is de reden dat wij een nepboom hebben (maar ik weet nog niet of ik hem dit jaar op zet :o )

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:46

Hier ook weer baby's :D

Afbeelding

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 14:41

Super leuk! <3

Ik heb vandaag weer een nieuw speeltje gehaald. Morgen ga ik beide kooien helemaal schoonmaken en alles eruit halen en opnieuw inrichten. Nu wil ik ook de waterbakjes een keer helemaal grondig schoonmaken. Hoe doen jullie dat? Ik heb 3 water bakjes voor ze en ze moeten alle 3 echt een keer grondig schoongemaakt worden.

Qua inrichting van de kooi moet ik weer even bedenken wat ik ga doen. Alle takjes/speeltjes maar naast elkaar leggen :+

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:46

Ik gebruik een pannenspons, dan wordt alles echt goed schoon :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:51

Hier ook gewoon met een pannensponsje en wat sop.
Uiteraard daarna heel goed uitspoelen.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 19:38

Ik verschoon de bakjes elke dag. Heb er dan ook aardig wat extra staan zodat ik eerst een schone bak kan pakken, en de 'oude' kan afwassen. Gebruik sponsjes die ik ooit bij de Lidl heb gekocht.. en niet kan weer vinden. Wat zuigt! want ze slijten niet, en maken alles echt goed schoon. Gebruik ze ook voor de kooien.

Zie net dat ze wel online te krijgen zijn! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


Afbeelding

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 20:59

Ga ik het toch eens met zo'n soort sponsje proberen. Met een borstel lukt het namelijk niet zo goed. Krijg ze wel redelijk schoon, maar wil ook die randjes ff een keer echt goed schoon maken. Heb nog geen extra waterbakjes gehaald. Moet nog wel 2 bakjes ergens hebben liggen, maar waar weet ik niet precies :+

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:55

Heb ooit stainless steel bakjes gekocht die in de horeca worden gebruikt. Waren 50 cent per stuk bij HetGoed. Direct allemaal (30) meegenomen, echt superhandig!

Tijdje terug kleinere gekocht bij een budgetwinkel, zo'n pellet verkoop zaak. Ook maar 50 cent per stuk voor stainless steel.

Enige nadeel van veel bakjes is, is dat je soms denkt 'nah, was morgen wel alles af!'. Voor je het weet moet je ALLES afwassen.. en daar ben ik nu echt geen fan van.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:20

Ooh dat kijken me ook fijne bakjes! Ik heb van die simpele plastic bakjes die je aan de buitenkant erop moet schuiven. Denk dat ik die ook wel goedkoop ergens anders kan halen

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:26

Afbeelding

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:39

Ha lieve mensen, ik heb jullie hulp nodig. Door een brand in mijn appartementencomplex is mijn woning voor twee maanden niet bewoonbaar. Ik red mezelf wel qua onderdak, maar mijn vogels zijn een enorm probleem. Die zijn gewend lekker de kooi uit te kunnen en staan nu bij een hele lieve vriendin waar ze opzich goed staan, echter is er geen mogelijkheid ze los te laten. Voor een weekje overleven ze dat wel, maar ik heb dus net gehoord dat het minimaal 2 maanden gaat duren.

De vraag:
Hebben jullie tips voor een goede vogelopvang (bestaat dat überhaupt?) of kennen jullie particulieren waar ik de beestjes onder zou kunnen brengen? Losvliegen zijn ze echt gewend en ik wil ze geen twee maanden in een kooi aan doen. Vandaar. Mega dank alvast voor het meedenken!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:08

Jeetje, wat vervelend zeg! Heftig dat je woning ook niet bewoonbaar is!
Heeft je woning flinke schade?
Hareco heeft hele goede opvang en daar mogen ze ook regelmatig losvliegen geloof ik. Particulier zou ik het niet weten helaas.
Heb je het al op FB geprobeerd? Kijk wel uit, want in het verleden is het weleens voorgekomen dat iemand via FB opvang vond, maar de vogels stiekem waren verkocht.

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:34

Hareco kreeg ik al eerder getipt ook inderdaad, ga ik even bekijken!
Mijn woning heeft rookschade; niets verbrand, wel meurt alles als de pest. Maar dat overleven we wel. :)

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:18

Waar woon je? Je zou ze hier evt gratis naartoe brengen voor die tijd. Als je voor voer zorgt, dan vind ik het allemaal prima. Dan kun je het geld dat je anders besteed in je woning steken.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:28

@ Castilja: hemeltje zeg, gelukkig bleven jullie ongedeerd !

@ Benfan: wat een ongelooflijk lief voorstel van je !

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 08:29

Ahhh inderdaad echt enorm lief van je! Waardeer ik enorm!
Het lijkt er nu op dat er een adresje via via is bij oude kennissen; die hebben zelf vogeltjes en vinden het wel leuk om tijdelijk voor anderen te zorgen. Ik bel vanmiddag met ze of het door gaat. Maar echt, enorm lief en fijn. <3

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:25

Hoi hoi mensen, ik heb een vraagje.
Ik heb net mijn eigen huisje en ik vind het leuk om eventueel vogeltjes in huis te nemen. Ik heb deze kooi gekregen. Is deze qua formaat geschikt om een koppel vogeltjes in te houden?


En zo ja, wat voor formaat vogeltje zouden er in passen. Ik weet niet of het per soort ook nog uitmaakt qua ruimte. Grasparkietjes vind ik leuk maar ik zie nog meer leuke vogelsoorten op internet voorbij komen die niet al te groot zijn.

(Hond ernaast voor verhouding haha)
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:39

Ik vind het heel lastig om het formaat in te schatten.
Heb je ook de exacte maten?

Ik wilde jullie dit filmpje niet onthouden _O- _O-
Hij is niet gewond geraakt! 5 minuten eerder gebeurde precies hetzelfde en hij probeerde het gelijk weer opnieuw :')

Alleen de zak heeft het niet overleefd :+

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:45

Kijk eerst even naar wat je wel en niet leuk vind aan vogels. Bv, mogen ze erg luid zijn,of niet. De hele dag praten, of ook stille momenten. Zacht van karakter of hou je wel van een uitdaging. Ben je veel thuis, of werk je veel weg. Mogen ze smerige rakkers zijn, of heb je het liever wat schoner.

Maak je een lijstje met wat wel en wat niet, en kijken naar wat je leuke soorten vind. Dan kunnen we je beter helpen met wat bij je zou passen. Als je dan wat leuks op het oog hebt, ga je kijken of het past in je kooi. En evt een andere aanschafffen mocht dat nodig zijn. Deze is geloof ik van Strong, dus dat verkoopt wel.