Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:30

Goede beslissing inderdaad dat je per direct stopt daar en fijn dat je het nu zo via FB hebt kunnen oplossen met die andere eigenaar wat je tegen kwam. Dat klinkt heel fijn en kan me voorstellen dat dit nu rust geeft. Hele rare werkwijzes - onderbemand en dan idd wonden zoals die van Cody niet opvallen, maar het paspoort beleid is ook echt Te achterlijk voor woorden - en klant'vriendelijkheid' houden ze er idd op na, poeh. Die ben je idd beter kwijt als rijk!

--

Sommige zagen vast al het eea via Instagram, maar ik kreeg van Arianne nog een aantal prachtige foto's welke ze tijdens onze meeting vorig weekend heeft gemaakt van Arya en daar wilde ik even wat van delen <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:36

Die onvriendelijkheid vond ik al een ding maar kon ik me nog overheen zetten. Na het hele gezeur rondom de paspoort was ik al rond aan het kijken voor iets anders. Nu dus met zijn wond ben ik er helemaal klaar mee. Ik ben heel blij met wat er nu op het pad is gekomen. Vanmiddag ga ik samen met de eigenaresse van de andere hond zitten om vast het één en ander te plannen.

Het geeft een heleboel rust inderdaad. Ik ben nu bezig om een afspraak te plannen met de opvang om hun toegangskaart in te leveren en mijn geld van de dagen die er nog op staan terug te krijgen. En het allerbelangrijkste: Om het paspoort van Cody terug te halen.

Edit:
@cursebreaker. Ik had ze voorbij zien komen. Echt prachtige foto's <3

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 13:52

xLaraaj schreef:
Super dat je zo’n oplossing hebt gevonden. Hoe belachelijk is dat nu dat je maar 1x je boekje per jaar krijgt. Dat is van jou! Wat met vakanties, shows, spoedopnames etc?! Ik kan zelf niet verwoorden hoe ik dit vind 8)7

Nou helemaal mee eens. Paspoort hoort bij de hond. Niet bij t pension. Ga toch heen. En wondjes, blessures en ongelukjes kunnen gebeuren. Maar dat meld je toch even… kleine moeite..

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:56

Het Kan natuurlijk eens voorkomen dat ze niet Alles zien - en dan kunnen ze je niet op de hoogte brengen als ze 't gewoon niet weten/zien -, maar in dit specifieke geval met die wond en de wetenschap dat ze dus idd maar 1 persoon hebben rond lopen voor niet alleen opvang maar dan ook nog de rest eromheen; dat is gewoon echt heel erg nalatig en onveilig ja. Dit had idd nog wel eens heel wat naarder kunnen zijn afgelopen als Cody een ergere wond had gehad nog en er is gewoon geen toezicht voor wie weet hoe lang. Brr moet je niet aan denken nee. Nog los van idd die paspoort regeltjes en weet ik wat, waar idd ook al genoeg over te zeggen is.

Heel veel succes nu met het afsluiten van dit en hopelijk dat ze alles netjes regelen met je; geld terug en paspoort terug zonder al te veel heisa. Vind het bijna sneu voor al die onwetende mensen die hun honden nog daar naartoe brengen, als je nu meer insight informatie hebt over hoe het echt reilt en zeilt. En heel fijn idd dat je nu al meteen zo'n andere oplossing hebt, dat maakt het snel afsluiten met de opvang dan wel heel wat makkelijker denk ik xD

Hoe gaat het met Cody en water vermijden? Is ie al chagrijnig? :') Kan me voorstellen dat voor Cody als Golden, water als een 1e levensbehoefte is haha.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:04

Nou dat is het ook. Ongelukjes kunnen gebeuren. Het over het hoofd zien kan ook gebeuren. Maar hoe ze er mee omgaan.. Telefoon er op gooien als ik ze er over bel en de achtergrond informatie etc. Ik was blij dat ik een dienst van onze gastvrouw draaide die dag want ik ben normaal pas om 20:30u klaar. Die dag was dat om 17:30u waardoor ik nog naar onze eigen dierenarts kon.

Cody is zeer gefrustreerd dat hij niet mag zwemmen, hij is enorm dramatisch aan het doen als er water in de buurt is :')

Gefeliciteerd trouwens Curse *\o/*

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 17:48

Ik denk dat dit een hele fijne oplossing is <3
Afbeelding

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:21

Wat fijn!

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:32

Kiimm_ schreef:
Nou dat is het ook. Ongelukjes kunnen gebeuren. Het over het hoofd zien kan ook gebeuren. Maar hoe ze er mee omgaan.. Telefoon er op gooien als ik ze er over bel en de achtergrond informatie etc. Ik was blij dat ik een dienst van onze gastvrouw draaide die dag want ik ben normaal pas om 20:30u klaar. Die dag was dat om 17:30u waardoor ik nog naar onze eigen dierenarts kon.

Cody is zeer gefrustreerd dat hij niet mag zwemmen, hij is enorm dramatisch aan het doen als er water in de buurt is :')

Gefeliciteerd trouwens Curse *\o/*


Dankje!!

en germ haha t is wat met dat water-verbod. Arya kan daar soms ook wat van ja. Die heeft 't ook zo snel geschoten als ergens water is en dan is ze echt Mega afgeleid ook als ze niet ertoe kan/mag :') Die kon een Golden zijn geweest in d'r vorige leven. Misschien dat ze daarom ook heel gek is op Golden retrievers haha. :')

En wat een leuk stel zo samen!

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:45

@kimm wat een belachelijke situatie op die opvang joh.. wat fijn dat je wat anders hebt kunnen vinden
Wat leuk zo samen op de foto! Ziet er goed uit

@ cursebreaker wat een mooie foto’s van ayra

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 07:18

Curse wat een mooie foto's, leuk!
Kiimm, balen hoe het allemaal loopt, maar fijn dat je een andere oplossing gevonden hebt.
Hopelijk lossen ze het allemaal netjes op bij de opvang.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 07:33

Dat is nou precies waarom ik mn honden niet naar pension wil doen!
Ik heb jaren in een pension gewerkt als trimster en die meiden deden echt hun best hoor maar ik zou er toch nooit mn dier brengen.
En weet dat het bij meerdere pensions zo gaat dus mijn vertrouwen was echt totaal weg.

Dat maakt het wel lastig om een fijn oppas adres te vinden want bij mij zou ik alleen een pup erbij nemen(Skitt) op voorwaarden dat de aht’s bij de fokker mochten die periode....nu is haar vader heel ziek en kan het niet dus dat wordt wel een lastig dingetje voor mij.

Heeft het pension wel de dierenarts kosten vergoed kim?
Een ongelukje kan natuurlijk gebeuren maar gewoon niet zien zegt dus dat ze teveel honden hebben op het aantal medewerkers.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:03

@Cinniz, dat snap ik dat je wantrouwend bent als je het vanuit zo'n plek zelf hebt gezien.

Nee, ze hebben niets vergoed van de dierenartskosten. Het is eigen risico als je je hond daar brengt. Nu heb ik daar niet zo moeilijk over gedaan.

Ik probeer nu vooral het paspoort terug te krijgen. Ik heb nog 5 opvangdagen op de pas staan en zij willen dat ik die 5x eerst opmaak, dan krijg ik mijn paspoort pas terug. Helaas nu geen mogelijkheid om er heen te gaan dus als ze niet normaal reageren ga ik er maandag met mijn vriend naar toe.

Vandaag is Maze hier voor het eerst, onze nieuwe oppas hond. Zij is 11 maanden jong. Het is even pittig. Moet er veel tijd in investeren en consequent zijn maar dan krijgen we wel een top duo, daar ben ik van overtuigd :o

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:16

Elke nieuwe update valt m'n mond steeds meer open. Wat vreselijk schandalig dat ze verwachten dat je Cody nog 5x gaat brengen voordat ze je paspoort terug geven. Die zou je toch!!! Mijn hemel. Ik zou er idd ook persoonlijk naartoe gaan nu ja en gewoon eisen dat ze het terug geven. Dit mag gewoon echt Niet wat ze doen? Zou gewoon dreigen met aangifte doen als dit zo door gaat.

Kan me voorstellen dat het even pittig is met een hond erbij in huis, maar zal vast goedkomen idd!
*Zeg ik heel stoer :') :j* Maar dit zal ook zeker even gewenning zijn voor iedereen en wat tijd nodig hebben om allemaal hier een mooi ritme/balans in te vinden. :j

Mijn schoonzus krijgt volgende maand een duitse herder pup en die komt ook sowieso 1 dag per week hier naartoe zodat we kunnen oppassen. Moet zeggen dat ik dat heel erg spannend vind; hoe gaat Arya dat doen met een andere hond in huis, en Sansa?! lol. Mijn schoonzus en man maken zich hier echt 0,00 zorgen over maar ik ben dan weer echt iemand die nu alles wat fout/slecht gaat alweer voor zich ziet. We gaan 't zien... lol. Krijg al kortsluiting ook als ik eraan denk om met die 2 te gaan wandelen. Zie alweer overal spoken op de weg haha. Maar goed, met hoe jong de pup is zal ik ook veel 1 op 1 met de pup doen en niet alles met Arya erbij, dus dat is voor Arya (en mijzelf :') ) misschien wel ook goede training/gewenning/voorbereiding voor als we ooit echt een 2e hond willen. Arya is zelf vaak nog wat jong van geest, dus ben vooral benieuwd of ze de rol van rolmodel al op zich kan nemen.

--

Hier door stages e.d. ook veel te veel gezien achter de schermen bij pensions e.d. Veel meer dan me lief is en ik had willen meemaken, bluh. Ik zou het zelf ook niet snel aan durven nee, om Arya idd naar een opvang te brengen en ben daar door dit soort zaken idd heel erg wantrouwig door geworden -O- (ondanks dat ik gerust weet dat er goede plekken zijn, wat ik van andere honden eigenaren om me heen hoor. Maar die slechte dingen blijven je helaas gewoon echt goed bij) Het is echt een speld in een hooiberg om iets te vinden waar je idd je hond met heel goed vertrouwen kunt achterlaten. En je ziet zo maar dat als je denkt dat je een goede plek hebt, je dan naderhand toch met dit soort taferelen zit :( Snap dat je soms geen andere keus hebt, en ik hoop dat het voor ons ook niet zover zal komen dat het nodig gaat zijn, maar als ik nu ook dit weer mee krijg gaan me echt de haren rechtovereind staan. Wat een achterlijk gedoe zeg zoals ze zich gedragen daar. Zo rot voor jullie hoe dit nu gaat pff!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-09-21 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 13:23

Helemaal met je eens curse! Belachelijk! Ik zou persoonlijk ook even kijken of je ze ergens kan melden. Ze hebben zich ook aan regels te houden natuurlijk.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:23

Ja idd kiwi!
Wat mij betreft, maar ik snap dat je nu eerst focust op wachten tot je dat paspoort hebt, zou je ze idd aan de schandpaal hangen op social media e.d. Die andere hondeneigenaren die in goed vertrouwen hun hond daar achterlaten zullen dit soort geintjes ook vast graag willen weten :j

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:31

Ik had dit ook echt niet van ze verwacht hoor..

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:34

Kan me idd goed voorstellen dat dit heel rauw op je dak valt zo -O-
Je mag ervan uitgaan/gaat ervan uit dat je ze gewoon op een goed plekje achterlaat.
Sommige dingen kun je dan idd zoals eerder nog langs af kijken ja, met Hoe ze praten... als je dan denkt dat je hond idd wel verder alles krijgt en heeft wat ie nodig heeft. Maar als dat in het geding komt, zou bij mij ook de knop omgaan ja. Maar dit is echt bizar aan't worden ondertussen :( Ze hebben het recht toch niet om je paspoort toe te eigenen. Bah. Maar ze kunnen het altijd proberen natuurlijk om iemand te intimideren op deze manier zodat ze toezeggen en ze nog voor 5x geld vangen. Hopelijk dat ze toch nog open staan om het wat meer netter op te lossen. Ben benieuwd; Succes!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:38

Wat een vervelende situatie, Kim. Ik vind het echt heel vreemd hoe ze te werk gaan en dit kan echt niet. Een ongeluk(je) kan gebeuren, maar ze moeten daarin wel hun verantwoordelijkheid nemen. Het stuk met het paspoort kan gewoon écht niet. Verstandig om je vriend mee te nemen en het dan persoonlijk op te gaan halen.

xelle

Berichten: 297
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:32

KarinW86
Welkom! :)

Kiimm_
Bizar het verhaal van de opvang. Fijn dat je nu een nieuwe oplossing gevonden hebt!

cursebreaker
Mooie foto's van Arya in de heide!

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:03

Wat een gedoe Kiimm, snap dat je dat niet had verwacht, want anders had je hem er nooit naar toe gebracht. En je paspoort moet bij de hond zijn en dat is dus niet in de opvang, want hij is nu bij je thuis.
Snap best dat als een hond daar 2 weken zit ivm vakantie dat ze het paspoort dan graag bij de hond willen, maar niet voor een dagje opvang.
Idd gewoon met vriend die kant op en paspoort opeisen en anders politie inschakelen, ze hebben het recht niet.

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:07

Wat een raar gedoe over dat paspoort. Zou er ook klaar mee zijn

xelle

Berichten: 297
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:02

Zo komen we de avond wel door <3

Afbeelding

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:55

Kiimm_ schreef:
@Cinniz, dat snap ik dat je wantrouwend bent als je het vanuit zo'n plek zelf hebt gezien.

Nee, ze hebben niets vergoed van de dierenartskosten. Het is eigen risico als je je hond daar brengt. Nu heb ik daar niet zo moeilijk over gedaan.

Ik probeer nu vooral het paspoort terug te krijgen. Ik heb nog 5 opvangdagen op de pas staan en zij willen dat ik die 5x eerst opmaak, dan krijg ik mijn paspoort pas terug. Helaas nu geen mogelijkheid om er heen te gaan dus als ze niet normaal reageren ga ik er maandag met mijn vriend naar toe.

Vandaag is Maze hier voor het eerst, onze nieuwe oppas hond. Zij is 11 maanden jong. Het is even pittig. Moet er veel tijd in investeren en consequent zijn maar dan krijgen we wel een top duo, daar ben ik van overtuigd :o

Meelezer maar... toen ik je eerste bericht las dacht ik al "Ik zou de politie gebeld hebben". (Of misschien toch niet direct- maar dat is omdat ik awkward ben. :') ) Maar valt dit niet gewoon onder diefstal? Zij hebben geen enkel recht om het paspoort te houden.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 21:37

Paspoort vasthouden tot je je dagen hebt opgemaakt 8)7
Die hadden met mij dan echt een probleem gehad.
Zijn ze aangesloten bij Dibevo?
Anders kan je t daar melden.
Al is er toen bij het pension waar ik werkte een melding geweest van de katten die in hele kleine hokjes op zolder zaten maar uiteindelijk waren de afmetingen toegestaan.
Alleen de klanten zagen alleen maar de grote hokken en cattery dus die mensen hadden geen idee dat hun kat 3 weken in een klein hokje zat op een donkere zolder.
Kat werd meegenomen richting de hokken waar de rondleidingen waren en dan gauw via de trap naar zolder en tijdens het verblijf was er geen rondleiding mogelijk.
En mensen maar zeggen 5 sterren hotel :(

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 21:41

xelle schreef:
Zo komen we de avond wel door <3

[ [url=m/r16vNI.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3


Nou wij gaan in principe maandag de pup ophalen, maar we weten nog steeds niet welke het wordt en ik probeer al 3 dagen een tijd af te spreken maar ik krijg geen respons.
Het is niet de makkelijkste om mee te communiceren en zij vind ook dat alles en iedereen zich naar haar moet schikken.
Zie haar er ook wel voor aan dat ze afhaakt op het laatste moment, ik hoop het niet want de kinderen verheugen zich er zo op en strepen elke dag een dag af op hun kalender.