Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:16

Rijstvogel eitjes <3

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:56

Zo, dat is een flink vol nest! :P

Hier gisteren Halo met legnood. Het is afwachten of ze het gaat redden ;(
Ze kreeg het ei er maar half uitgeperst en de vogelarts moest dus haar slijmvliezen insnijden om haar van het ei te bevrijden.
Nu heeft ze antibiotica en pijnstilling, maar ze is echt heel erg moe en ik voer haar dus met de hand omdat ze niet de kracht heeft om zelf te eten. Ze probeert het wel maar valt steeds in slaap.
Ze gaat wel met kleine stapjes vooruit dus het is afwachten. Hopelijk komt er niet nog een tweede ei want ik ben bang dat ze dat niet aan kan.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:24

Ja het zijn er genoeg ja :')
Hopelijk zijn ze bevrucht, de laatste is vandaag een week oud.
Ik zal straks met voeren nog eens het nest waar het jong in lag checken. Denk dat die andere 2 eieren ook dood zijn. Heb er gisteren 1 weggegooid, die had geprobeerd eruit te komen dus er zat een gat in :( Baal zo erg dat alles jongen krijgt behalve mijn vogels _O-
Terwijl ik echt mijn best doe optimaal voor ze te zorgen >;)

He wat sneu van Halo! Ik duim met je mee dar ze het gaat redden Y;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:26

Is de luchtvochtigheid hoog genoeg? Soms komt het jong niet uit het ei omdat de schaal te hard en te droog is.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:52

Ja dat word allemaal geregeld.. ze hebben zelfs een speciale zonne lamp die zonlicht na bootst :=
Er hebben daar 200+ vogels gebroed dus het zal mijn geluk wel weer zijn |o
Maar het andere koppel zit nog te broeden en de rijstvogels ook dus ik hoop toch op wat jongen :)
Twijfel wat ik met dit koppel ga doen..

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:40

Het jong heb ik inmiddels terug gevonden in de kooi op de bodem.. dood uiteraard. De andere eieren gaan niet meer uitkomen vrees ik.. Morgen gooi ik ze weg en wil ik ook beide oranje nestjes eruit halen. En dan krijgen ze nog 1 poging in een fatsoenlijk nestkastje met een goede bodem :)
En als dat weer mislukt weet ik nog niet wat we ermee gaan doen, dan is dit geen goede combinatie vrees ik :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:44

Wat balen! Heb je ze kunnen schouwen?
Hoe oud zijn ze? Soms lukt het de eerste keer gewoon niet door onervarenheid.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:47

Ja ze waren alle 5 bevrucht helaas. Die ene is kapot gevallen, de ander kwam dus dat jong uit. De 3e zat een gaatje in, en die andere 2 liggen er voor nu nog in :)

Het popje is van begin 2018. Mannetje weet ik niet, wel 'oud' al. Staat wel op zijn ring maar ik ga hem niet vangen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:02

Dan zou je toch echt denken dat het aan de luchtvochtigheid moet liggen of dat ze halverwege gestopt zijn met broeden (maar dat er dan eentje wel uitkomt en de ander bijna is dan wel vreemd in het laatste geval).

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:05

Cayenne schreef:
Zo, dat is een flink vol nest! :P

Hier gisteren Halo met legnood. Het is afwachten of ze het gaat redden ;(
Ze kreeg het ei er maar half uitgeperst en de vogelarts moest dus haar slijmvliezen insnijden om haar van het ei te bevrijden.
Nu heeft ze antibiotica en pijnstilling, maar ze is echt heel erg moe en ik voer haar dus met de hand omdat ze niet de kracht heeft om zelf te eten. Ze probeert het wel maar valt steeds in slaap.
Ze gaat wel met kleine stapjes vooruit dus het is afwachten. Hopelijk komt er niet nog een tweede ei want ik ben bang dat ze dat niet aan kan.


Heftig :'( heb je meteen implantaat laten zetten?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:17

Oh nee wat erg van halo... ik duim voor haar.

Vandaag op bezoek geweest bij mijn ouders.
En gekroeld met izzy
Afbeelding

Afbeelding

Ook de grasjes van mijn ouders nog wat lekkers gegeven


Afbeelding

Afbeelding

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:18

Mhwah dat denk ik niet want die is prima verder. Alles heeft daar ook altijd netjes gekweekt.. Ik gok dat het gewoon pech is. Ze krijgen nog een kans. En als dat niks word heb ik pech met dit koppel :')

Oh en speciaal voor jou..
Rosella baby's <3

Afbeelding

Het zijn er nog 4.. helaas is er 1 dood gegaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:20

IZZY <3 Wat een leukerd!

Nee, nog geen implantaat laten zetten want daar was ze te zwak voor. Er schijnen ook injecties voor te zijn dus we gaan aankomende week terug om de opties te bespreken.

Baby Rosella's lijken verdacht veel op baby valkjes :P Jammer dat eentje het niet heeft gered!

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:31

Als ze wat ouder zijn zal ik nog een keer een foto proberen te maken :D

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:06

Heb al ff niet gereageerd, maar wilde het toch even kwijt. Skippy is dus net doodgegaan.. ze schrikt ergens van, ik zie haar in mn ooghoek fladderen in de kooi. Ze valt ineens op de grond, keihard krijsen en ineens is ze weg. Het lijkt wel of ze haar nek heeft gebroken, haar koppie hangt helemaal slap. Ik vind het zo erg :( 13 eitjes overleefd en nu zoiets stoms.. ik heb haar van mijn inmiddels overleden opa voor mijn 21e verjaardag gekregen...

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:08

He bah wat naar amanda! Y;(
Zoveel overkomen en dan door zoiets 'stoms' :(:)

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:20

Ja echt mega rot.. Ook echt balen dat Jorn nu alleen is, die zit muisstil in een hoekje.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:35

amandananana schreef:
Heb al ff niet gereageerd, maar wilde het toch even kwijt. Skippy is dus net doodgegaan.. ze schrikt ergens van, ik zie haar in mn ooghoek fladderen in de kooi. Ze valt ineens op de grond, keihard krijsen en ineens is ze weg. Het lijkt wel of ze haar nek heeft gebroken, haar koppie hangt helemaal slap. Ik vind het zo erg :( 13 eitjes overleefd en nu zoiets stoms.. ik heb haar van mijn inmiddels overleden opa voor mijn 21e verjaardag gekregen...


Oh wat erg voor je :(:) , zeker omdat je ze van je opa gekregen hebt, heeft ze een speciale betekenis voor je. En dan de manier waarop, bah bah. Veel sterkte!

Het is vandaag het dagje niet :( , Halo van Cayenne is ook gestorven.

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:04

Wat triest Amanda, vooral ook voor je andere vogeltje.

En voor Cayenne ook erg. :(:)

Sterkte allebei. Y;(

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:09

He cayenne! Wat k*t! Ook voor jou sterkte Y;(

Amanda, misschien een nieuw vriendje voor Jorn zoeken? :+:

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:20

Ahh jeetje Cayenne ook heel veel sterkte!

Ik ga inderdaad op zoek naar een nieuw vriendje voor Jorn. Ik heb altijd gezegd dat ik hierna valkjes wil, maar je hoort hele wisselende verhalen over valken en grasjes samen. Jorn is in principe een heel rustig en zacht vogeltje (behalve toen het nestblok er hing :')) dus ik zie dat wel goedkomen, maar weet het toch niet zo goed. Ik heb denk ik 3 opties:
1. Een grasje erbij zoeken
2. Een ander plekje voor Jorn zoeken, hij is niet zo tam dus dan zou hij misschien meer tot zijn recht komen in een volière en twee valken halen.
3. Een valkje erbij zoeken en aankijken hoe het gaat, mocht het niet goed gaan kan ik alsnog een ander plekje zoeken voor Jorn en een ander valkje erbij halen.

Lastig, lastig..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:35

Amanda, jij ook heel veel sterkte :(:) Het is zo rot wanneer je een dier verliest!

Halo is vrijwel zeker aan een buikvliesontsteking overleden door het eitje van vrijdag dat een gaatje had gekregen ivm het persen. Daardoor is het eivocht in de buik gelekt en dat is gaan ontsteken. Bij vogels is dat altijd dodelijk en als ze de nacht had overleefd hadden we haar vandaag alsnog moeten inslapen.
Ik ben er echt heel erg beroerd van, maar aan de andere kant heeft ze nu geen pijn meer en dat is het belangrijkste.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:36

Pff wat erg Cayenne.. echt ontzettend rot..

Ik ben er ook echt kapot van, ook door de emotionele waarde die Skippy had. Ook mega heftig gewoon om je vogel te zien sterven en gewoon niks te kunnen doen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:56

Ja, dat herken ik! :(:) Halo was hier geboren en vanaf week 2 heb ik haar met de hand groot moeten brengen door haar achterstand ivm hartproblemen. De arts zei vandaag nog dat hij toen nooit had verwacht dat ze dat zou overleven en dat hij dacht dat ze 9 levens had. Toen hij dus zag dat ze was opgenomen heeft hij flink staan vloeken.
Alle vogels hier zijn me even lief, maar Halo was net als Phoenix echt heel speciaal. En om ze binnen 6 weken allebei te verliezen vind ik echt heel heftig.
Als ik niet nog meer vogels had, dan was ik er nu wel voorlopig klaar mee geweest.

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:06

Heel triest allemaal. ;( :(:)

Amanda, een gras en valkparkiet spreken elkaars taal ook niet.
Maar zou je je andere parkietje weg kunnen doen? Ik zou dat zelf niet kunnen. :=
Hoe oud is Jorn? Anders al een wat ouder parkietje erbij nemen.