Ik heb een, inmiddels 4jarig redmerle australian shepherd teefje (januari 2018) Elin. Al jaren weet ik dat ik ooit een nestje met haar wil.
Elin is op van alles getest en goed bevonden.
Breezy-Thorn Valley Girl on Fire (Elin)
Ogen (ECVO): Vrij voor alles
HD : A, norbergwaarde 40
ED : Vrij
MDRI : Drager door DNA
HSF4: Vrij door DNA
CEA: Vrij door DNA
PRA : Vrij door DNA
DM: Vrij door DNA
Elin is gefokt uit showlijnen maar omdat ik heel fanatiek ben in de agilitysport, inteelt percentage wilde verlagen en bepaalde bloedlijnen absoluut wilde voorkomen heb ik gekozen om een werklijn reu te willen gebruiken.
Na een lange zoektocht, veel reuen bekeken te hebben maar allemaal weer "opzij" te hebben geschoven omdat de eigenaar niet mee wilde werken of omdat er toch iets was wat mij niet aan stond, heb ik uiteindelijk in Duitsland een hele leuke, lieve reu gevonden.
Uiteindelijk is het deze zwart/witte reu geworden
Stormy Hill´s Next Wolverine (Logan).
Ogen (ECVO): Vrij voor alles
HD : A1
ED : Vrij
MDRI : Vrij door DNA
HSF4: Vrij door DNA
CEA: Vrij door DNA
PRA : Vrij door DNA
DM: Drager door DNA
Afgelopen November zijn we al eens richting Duitsland gereden om elkaar in het echt te zien en kennis te maken met de honden. Wat een heerlijke relaxte reu waar toch ook wel genoeg focus in zit, misschien iets minder power maar dat heeft Elin meer dan genoeg en ik wil pups met power maar die toch ook gewoon hele fijne huishonden worden dus voor mij een super combinatie.
Elin is gelukkig altijd heel stipt qua cyclus (6.5 maand). 6 mei werd ze dan ook loops en 20 en 21 mei is ze uiteindelijk gedekt. Uitgaande van de eisprong (17 mei volgens progesteron test) zou ze zijn uitgerekend op 19 juli. Logan draagt ook de rode kleur, in combinatie zijn minimaal wit, geen tan en het merle van elin verwachten wij een echt regenboog nestje..

Elin:

Logan:

Als jullie het leuk vinden kan ik jullie hier op de hoogte houden. 15 juni gaan we in elk geval voor de echo om te kijken of de dekking is geslaagd en we pups mogen verwachten.