In januari 2019 opende ik dit topic:
[BB-HK] [VOLG] Staffordshire Bull Terrier puppies verwacht!
waar Chicka drachtig was van haar eerste nestje.
Maar ik ben heeel blij om te kunnen melden dat Chicka in de laatste week van oktober haar 2e nestje mag verwachten!

Wij begonnen onze zoektocht naar een reu en kwamen uit bij een heel leuk reutje. Helaas wilde hij niet dekken. Dus begon de zoektocht naar een andere reu en besloot ik het over een andere boeg te gooien.
Chicka's vader is een reu geimporteerd uit Engeland en ik zou graag richting die lijn terug fokken. Maar ivm Covid/corona vond ik het niet verstandig om naar engeland te gaan om reutjes te bekijken en uit te kiezen en dan nogmaals terug voor een dekking.
Na veel stambomen uitpluizen kwam ik in Nederland bij bekenden van ons een reutje tegen uit die bloedlijn. En toevallig had ik die reu al eens gezien. Dus de stoute schoenen aangetrokken en de eigenaresse van de reu een berichtje gestuurd dat ik interesse had in Mike en of we eens af konden spreken zodat hun Chicka konden beoordelen en ik nog eens naar Mike kon kijken. Aangezien t al bijna een jaar geleden was dat ik hem gezien had en hij is nog een jonge reu. Hij was toen 2 jaar en inmiddels 3. Rond deze leeftijd veranderen ze nog behoorlijk.
Wij waren nog steeds helemaal weg van Mike en gelukkig zagen hun dezelfde verbeterpunten in Chicka als ik en denken we dat Mike dit zeker kan verbeteren.
Uiteraard zijn beide ouderdieren getest en vrij van L2-HGA, HC, ED en PL en HD-A
L2-HGA en HC is, zeker in NL, eigenlijk al niet meer te vinden in de stamboomhondjes. Dit zijn DNA testen.
PL is wel iets wat je regelmatig voorbij ziet komen. Maar gelukkig ook heel veel vrije hondjes. Voor ED geld t zelfde, helaas komt t wel eens voor. Maar ook hier vaker niet dan wel gelukkig.
HD is geen probleem in ons ras. Het komt echt wel eens voor. Maar omdat dit ras van nature makkelijk veel bespiering heeft merk je er over het algemeen weinig van. Baasjes niet maar hondjes ook niet. Maar uiteraard doe je je best om zo gezond mogelijk te fokken. En voor mij horen daar deze testen bij.
Dit jaar is Chicka's dochter,Djessey, ook getest ivm het komende nest van Chicka maar ook ivm een nestje voor haar zelf volgend jaar. Zij was uiteraard ook vrij van L2-HGA & HC (door vrije ouders), PL, ED en HD-A
Vandaag zit Chicka op dag 32 vanaf de 1e dekking geteld. Ze mag vanaf 25/26 oktober bevallen.
En via dit topic wil ik jullie laten mee kijken in de ontwikkeling van Chicka en haar pups. Net zoals in het vorige topic!