Eigenlijk wilde ik met het 'Jaar lang ITP' even wachten tot het jaar écht een beetje ter einde liep, omdat we nog wat gekke leuke dingen gaan doen, maar aangezien ik vandaag ziek thuis zit... Mooi tijd om het nu alvast te doen

Django is een 7 jarige PRE ruin, die nu ruim 1,5 jaar uit Spanje bij mij is. Inmiddels zijn we dikke vriendjes geworden en ik ben dol op hem

Ons topic van vorig jaar:
[ITP] De tijd vliegt... Het eerste jaar met Django
We doen een hele hoop gekke en leuke dingen samen, van fotoshoots in studio's, tot rondlopen met sinterklaas, een bruiloftzaal binnenwandelen en mee op show. Django is GEK op aandacht en gekke dingen doen!
We begonnen in Januari met een training met roofvogels

Februari dit jaar begonnen we met zijn eerste échte opdracht voor SuperModular in België: poseren in een studio, met een albino model op zijn rug. Een hele gave en bijzondere opdracht, hij was zo onwijs braaf en rustig, ondanks de windmachine, de flitsers, het in de studio zijn en alle crew er omheen

Django is echt een knuffelkont, ook het konijn van mijn zusje moest er aan geloven

In Maart (volgens mij?) hadden we nog een opdracht, poseren met rookflares en modellen voor Teleuktrouwen.nl

In april nog een aantal film opnames, midden in een loods

Daarnaast hadden we in April ons eerste 'echte' show debuut, op EquiDay! Django wist niet wat hem overkwam en was meer vliegtuig dan paard... Hij kon zijn energie amper kwijt en wilde alleen maar laten zien hoe cool hij was

[ITP] Is het een vogel, is het een vliegtuig....
Al snel kwam show nummer 2: 3 dagen op Animal Event. Hier was hij al veel rustiger om mee te werken, op dag 3 durfde ik hem kennis te laten maken met het publiek. Hij is DOL op mensen

Daarna ook nog een aantal hele gave foto's gemaakt met Maybel Pictures in het meertje
[ITP] Django het zeepaardje
Het weekend daarna heeft Django een bruidegom een feestzaal ingereden, hier zijn helaas geen foto's van.
Toen kwam de Oude Paardendag in Soest, de eerste show met mijn zusje er op. Heel trots op wat meneer daar heeft gedaan, hij vond het ook érg leuk om zo in de spotlights te staan zonder andere paarden erbij in de bak

Tussendoor nog een paar wat kleinere shows gedaan, Django groeide en groeide in zelfvertrouwen en het ging steeds beter

Daarna 2 hele gave shoots gedaan. 1tje in de Loonse en Drunense duinen met Sylvana de Bruin

En een sprookjes shoot van Minh Dan Vu met mijn zusje

[ITP] Eenhoorns bestaan... Django & Nero door Minh Dan Vu
Toen was daar het Horse Event weekend, we mochten op de zaterdag en zondag show geven, stiekem behoorlijk spannend, maar wat hebben we genoten!
Op de zaterdag al aan het einde even losgewerkt, wat Django graag aannam om rond te crossen in de bak

Op de zondag heb ik hem al veel eerder losgelaten, hij bleef heerlijk bij me en ik had zijn volle aandacht! Tot ik hem een seintje gaf dat hij 'klaar' was. Toen was het publiek natuurlijk wel heel gezellig

In oktober de 2e editie van EquiDay gedaan, het stuk onder het zadel vond hij érg spannend. Vooral ook omdat mijn zusje vrij zenuwachtig was... Maar ik ben trots op zowel Django als mijn zusje, ze hebben het toch maar gedaan! Daarna zadel en hoofdstel af, en nog heerlijk in vrijheid kunnen werken. Ik ben zo trots op de vooruitgang tussen EquiDay 1 en EquiDay 2... Van stuiterend vliegtuigpaard, tot best heel relaxed en fijn op show

Voor dit jaar hebben we 20 november nog show op de Quus Experience, gaan we nog een paar keer met Sinterklaas op pad en waarschijnlijk rond kerst nog een keer een show. En dan zien we wat volgend jaar wel weer te brengen heeft! Ik ben enorm trots op mijn maatje, en kijk uit naar weer een jaar vol gekke dingen

Bedankt iedereen voor het lezen en kijken!