Het afgelopen jaar ben ik mijn 2 trouwe maatjes

verloren en vorige week overleed mijn vader heel plotseling...

In 2019 na 2 jaar zoeken kwam Australian Shepherd Mila onze roedel versterken. Altijd fanatiek geweest in de flyball en behendigheid en vroeger in de shows nog voor andere fokkers voorgesteld was het een ras wat mijn hart veroverd heeft. Omdat ik altijd spijt heb gehad dat ik bij mijn vorige hond geen nestje gefokt had wist ik dat als alles goed zou gaan ik in de toekomst een nestje van haar wilde. En daar dus zelf een pup van aan wilde houden.

Eerst alle nodige onderzoeken en als laatste HD ED foto’s toen hier de uitslag van binnen was kon de zoektocht beginnen.
Omdat zij echt een meisje meisje is wilde ik graag een reu met body en uiteraard een lieve karakter. De zoektocht viel niet mee aangezien ik meer merle reuen tegen kwam dan gewone solids. Maar uiteindelijk een geschikte combi gevonden.
In september overleed onze Joy die voor Mila haar steun en toeverlaat was hierdoor kwam haar loopsheid niet goed op gang en toen ze een maand na haar loopsheid weer loops werd was ik bang voor baarmoederontsteking. Aangezien Joy als jonge hond hiervoor met spoed geopereerd moest worden zat de schrik er flink in maar het bleek een gespleten loopsheid te zijn wat voor haar geen kwaad kon maar voor evt fok plannen lastiger te plannen. Ze zou volgens schema in maart weer loops moeten worden maar toen haar grote vriendin bella overleed kwam zij voor het eerst in haar leven ineens alleen te staan. Ook dit had een flinke impact en werd ze niet loops.

Toen ze de eerste tekenen begon te hebben in mei zijn we direct progesteron gaan prikken een week lang bleef deze laag en ging ik ervanuit dat het ook deze keer niet gelijk liep maar op de 9de dag was hij gestegen naar 25 dus meteen die avond de reu bezocht. Ondanks dat ze het spannend vond ging het redelijk snel.
Nu wachten op de scan ... mijn vader was erg benieuwd en vroeg dagelijks of ik al meer wist helaas heb ik hem nooit meer het nieuws kunnen geven want 1 week na zijn plotselinge overlijden is Mila drachtig gescand.
Hoeveel zullen we moeten afwachten op de foto want ze wilde voor de scan niet lang genoeg stil liggen.
Mila is halverwege Juli uitgerekend dus nu kan het aftellen beginnen. Volgende week de werpkist ophalen en opzetten en dan de laatste voorbereidingen treffen. Hopelijk kunnen we uitkijken naar een gezond nestje Aussies

28 dagen drachtig