Ons verhaal begint meer dan 10 jaar geleden. Ik verzorgde een tinkermerrie en was over mijn over verliefd op haar. Helaas werd ze verkocht.. bijna 10 jaar later kwam in haar weer op het spoor, via bokt. Ze was op dat moment drachtig. Toen het veulen was geboren ben ik wezen kijken en je raad het al, dat was Gijs.
onze eerste ontmoeting 1 maand oud:

Natuurlijk verliefd, ook al was ik helemaal niet op zoek naar een paard. Dit werd hem, mijn eerste paard!
Toen kwam de dag ik hem naar de opfok bracht.
lekker in een groepsstal
iedere dag de paddock op

en 's zomers lekker het land op (10 maanden)

Hij groeide groter

en groter (1,5)
en nog groter
Inmiddels was meneer bijna 2 en verhuisde ik hem naar een stal waar hij 24/7 buiten kon staan in een kudde. Lekker veel spelen met vriendjes, maar ook de mogelijkheid om wat meer met hem te oefenen en waar hij hengst mocht blijven (zolang hij lief bleef als hengst natuurlijk)
Blij in zijn nieuwe kudde (2jaar)

hij werd breder (3jaar)
buffeltje
zijn heerlijke droomblik

Jonge hengsten onder elkaar:

stoer!
We begonnen met longeren (3,5 jaar)

We hadden onze momentjes

Kochten een zadel
Ook liet ik hem testen op PSSM1, hij bleek er vrij van te zijn.
Inmiddels was meneer 4 jaar oud.
We namen grondwerkles
Natuurlijk werd er ook nog volop gespeeld op de wei
Eerste keer zitten

Eerste keer rijden in de bak

Meneer zag er fantastsich uit, dus ik schreef hem in voor de hengstenkeuring

Echt eng vind ie niets..
3 uur wassen en meneer was wit
Op de hengstenkeuring deed hij erg zijn best!
Hij werd gemeten op 1,55. Getypeerd al vanner en werd voorlopig goedgekeurd onder voorbehoud van röntgenologische keuring en spermakwaleit

Fotograve Jessica Stuivenberg, bokker Jespri kwam een paar plaatjes van hem schieten

jambette
Ondertussen deed hij zijn best onder het zadel
We maakten een afspraak op de kliniek om hem zijn spermakwaliteit te laten onderzoeken en hem rontgenologisch te laten keuren.
hij snapt 'het':+
Alles bleek in orde

Komend seizoen hopen we op zijn eerste dates.
edit: linkjes netter gezet